سبک زندگی

شرایط وام مسکن 1401 برای جوانان و بافت فرسوده [مبلغ اقساط ماهانه و نرخ سود]

(1401/05/11) در وام تسهیلات بافت فرسوده بانک مسکن، می توانید وامی با سقف حداکثر 130 میلیون تومان دریافت کنید.

حداکثر مبلغ وام بافت فرسوده مسکن 130 میلیون تومان و کمترین میزان آن 40 میلیون تومان است. البته برخورداری از بیشترین مبلغ بستگی به نحوه دریافت وام توسط شما دارد. اگر با قرارداد عاملیت وام دریافت کنید، حداکثر 50 میلیون تومان به شما اعطا می گردد. با خرید اوراق ممتاز شما می توانید 130 میلیون تومان وام بگیرید. برای تسهیلات از محل بدون سپرده نیز حداکثر 120 میلیون تومان به شما تعلق می گیرد.

شرایط دریافت وام بافت فرسوده

جهت دریافت وام بافت فرسوده بانک مسکن باید از سند ملک برای ضمانت استفاده کنید و سند تضمین نباید در رهن بانک دیگری نباشد. همچنین، این وام نیاز به سپرده قرض الحسنه دارد، اما اگر برای گرفتن آن از محل اوراق ممتاز استفاده می کنید، باید اوراق بخرید.

در اولین قدم، باید از طریق ارائه معرفی نامه از طرف شرکت بازآفرینی شهری یا اداره راه و شهرسازی اقدام کنید. علاوه بر این، نیاز است تا وام گیرنده دارای بدهی معوق یا چک برگشتی نباشد.

بخوانید
زمان پرداخت وام 200 میلیون تومانی مسکن روستایی اعلام شد

متقاضیان وام مسکن روستایی بخوانند درحال حاضر پرداخت وام بر اساس مصوبه شهریورماه است که …

تعداد اقساط وام بافت فرسوده مسکن چقدر است؟

حداکثر زمان بازپرداخت وام بافت فرسوده بانک مسکن 30 ماه و مدت زمان بازپرداخت برحسب تعداد واحد مسکونی متفاوت است. برای 5 واحد مسکونی 12 ماه، 6 تا 20 واحد مسکونی 15 ماه،21 تا 50 واحد مسکونی 20 ماه، 51 تا 100 واحد مسکونی 24 ماه و 101 واحد مسکونی به بالا طی30 وقت برای بازپرداخت دارند.

سود وام بافت فرسوده و مبلغ اقساط آن چقدر است؟

اگر وام شما سود 9 درصدی و 30 ماه زمان برای بازپرداخت دارد، باید ماهیانه مبلغ 1,867,408 تومان پرداخت کنید.

برای وام با سود 16درصد و 30 ماه زمان بازپرداخت با سقف 130میلیون تومان، باید 5.286.071 میلیون تومان قسط پرداخت شود.

برای سود 18 درصد نیز،30 ماه زمان برای بازپرداخت وجود دارد و سقف وام 120 میلیون تومان است که در نهایت باید ماهی 29.901.078 میلیون تومان قسط پرداخت شود.

بخوانید
ورود و ثبت نام وام ودیعه مسکن – سایت دریافت وام اجاره مسکن saman.mrud.irورود و ثبت نام وام ودیعه مسکن – سایت دریافت وام اجاره مسکن saman.mrud.ir

مصوبه دائمی شدن پرداخت وام ودیعه مسکن به مستاجران، ابلاغ شد (1401/05/5)  به گزارش  مهر، …

هزینه های جانبی دریافت وام مسکن برای بافت فرسوده

هزینه جانبی دریافت وام بافت فرسوده حداکثر 785 هزار تومان برآورد می شود که شامل تشکیل پرونده و حق کارشناسی ملک است. البته این هزینه بنابر سقف وام دریافتی تغییر می کند.


 

وام مسکن 70 میلیون تومانی

وام خرید مسکن جوانان در تهران دو میلیاردی شد

با موافقت بانک مرکزی، حداقل مبلغ سپرده گذاری و سقف تسهیلات حساب پس انداز مسکن جوانان افزایش یافت.

(1401/01/26) به گزارش ایسنا، حساب پس انداز مسکن جوانان نوعی برنامه ریزی بلند مدت برای خانه دار شدن افراد است که متقاضیان می توانند با واریز مبالغ به صورت ماهانه و یا یکجا حداقل پس از  پنج سال و حداکثر بعد از 15 سال نسبت به دریافت تسهیلات خرید و احداث مسکن اقدام کنند.

بدین منظور، هر شخصی که به سن هیجده سال تمام رسیده و یا حکم رشد او از سوی دادگاه صادر شده باشد می تواند به نام خود یا کسانی که تحت ولایت و قیومیت او باشند حساب پس انداز مسکن جوانان افتتاح کنند که متقاضیان افتتاح حساب پس انداز مسکن جوانان می توانند سپرده گذاری خود را با واریز حداقل مبلغ ماهیانه (به دفعات یا به صورت یکجا در ابتدای دوره) آغاز کنند.

در این زمینه، برخی از ضوابط و شرایط حساب پس انداز مسکن جوانان برای پرداخت تسهیلات از این محل برای سال جاری تغییر کرده که تغییر تقسیم بندی مناطق جغرافیایی حساب جوانان به ترتیب از سه منطقه “تهران”، “شهرهای بزرگ” و “سایر مناطق شهری” به “تهران”، “مراکز استان ها و شهرهای بالای 200 هزار نفر جمعیت” یکی از این موارد است.

علاوه بر این، افزایش حداقل مبلغ سپرده گذاری از 200 به 400 هزار تومان و افزایش سقف تسهیلات حساب مذکور از 1 میلیارد تومان، 850 و 700 میلیون تومان تعیین شده برای سال 1400 به مبالغ 2، 1.7 و 1.4 میلیارد تومان در سال 1401 به ترتیب در تهران، مراکز استان ها و شهرهای بالای 200 هزار نفر جمعیت و سایر مناطق شهری، برای حساب های افتتاحی سال 1401، از دیگر مواردی درخواستی بانک مسکن است که بانک مرکزی با آن موافقت کرده است.

علاوه بر این، با درخواست مجدد آن بانک مبنی بر امکان تجمیع تسهیلات مسکن از محل حساب صندوق پس انداز مسکن جوانان و اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن آن بانک در سقف های مصوب هر یک از حساب های مزبور، با توجه به سیاست های کنونی دولت و مجلس شورای اسلامی مبنی بر تقویت ساخت مسکن (قانون جهش تولید مسکن) موافقت نشد.

شرایط وام مسکن جوانان 1401

آن دسته از افرادی که قصد دریافت وام مسکن جوانان 1401​ را دارند، می بایست که شرایط لازم را برای اخذ این وام خرید مسکن، داشته باشند، در غیر این صورت، امکان استفاده از این وام، برای افراد، وجود نخواهد داشت. از آنجا که بانک مسکن، در سال 1401، اقدام به ارائه تسهیلات مسکن جوانان، با شرایط ویژه کرده است، در ادامه، در خصوص شرایط دریافت وام مسکن جوانان، توضیحات لازم آورده شده است.

افراد متقاضی، جهت دریافت وام مسکن جوانان، می بایست ماهانه به صورت مستمر، در حساب پس انداز مسکن جوانان بانک مسکن، به مدت حداقل، 5 سال و حداکثر، 15 سال، سپرده گذاری داشته باشند.

جهت افتتاح حساب پس انداز مسکن جوانان بانک مسکن، لازم است، افراد متقاضی، به سن 18 سال تمام رسیده باشند. همچنین، اگر متقاضیان کمتر از 18 سال، از سوی دادگاه، حکم رشد دریافت کرده باشند، می توانند به نام خود و یا کسانی که تحت ولایت و قیومیت آنها می باشند، برای افتتاح حساب، اقدام نمایند.

امکان برداشت از حساب پس انداز مسکن جوانان بانک مسکن، برای دارندگان حساب، در هر زمانی، جایز بوده؛ اما، می بایست به صورتی باشد که متوسط موجودی حساب، از حداقل مبلغ تعیین  شده توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، در هر سال، کمتر نشود.

همچنین، بر اساس میزان مبلغ واریزی شده در هر ماه به حساب پس انداز جوانان بانک مسکن، رقم آن حساب، متوسط موجودی و وام های تعلق گرفته به آن حساب، محاسبه می گردد.

برای حساب های پس انداز مسکن جوانان بانک مسکن، میانگین حساب، در هر سال، اینگونه محاسبه می شود که میزان وجه موجود در حساب، در هر سال سپرده گذاری، بر تعداد ماه های سال، یعنی 12 تقسیم می گردد.

تسهیلات تعلق گرفته به افراد دارای حساب پس انداز جوانان نیز، در هر سال، به صورت مجزا، از حاصل ضرب ضریب هر سال، در میانگین موجودی حساب آن سال، حساب می شود.

لازم به ذکر است میزان حداقل مبلغ واریزی در هر ماه برای دارندگان حساب  های جدید پس انداز مسکن جوانان، در آغاز هر سال سپرده  گذاری، برای آن سال، توسط بانک مرکزی، تعیین می شود.

همچنین، صاحب حساب پس انداز وام مسکن جوانان، می تواند در هر زمان، برای واگذاری حساب به اقوام نزدیک خود، شامل پدر، مادر، فرزند، همسر، خواهر، برادر، نوه، مادربزرگ و پدربزرگ، اقدام نماید.

مدارک لازم برای وام مسکن جوانان 1401

افرادی که قصد دریافت وام مسکن جوانان 1401 را دارند، می بایست که ابتدا، مدارک لازم برای دریافت تسهیلات مسکن جوانان را آماده نمایند و سپس، درخواست خود را برای ثبت نام در وام مسکن جوانان بانک مسکن، ارائه کنند. لازم به ذکر است که مستاجران نیز، می توانند با داشتن مدارک لازم برای وام ودیعه مسکن مستاجران، برای دریافت وام ودیعه مسکن، اقدام نمایند. از این رو، در ادامه، در رابطه با مدارک لازم برای وام مسکن جوانان، توضیحات لازم آورده شده است.

  • ارائه اصل و کپی سند رسمی مالکیت
  • اصل و کپی پروانه  ساخت
  • اصل و کپی پایان کار ساختمان
  • اصل و کپی مبایعه  نامه
  • اصل و کپی تمام صفحات شناسنامه و کارت ملی خریدار و فروشنده
  • قبض برق ساختمان ملک خریداری شده
  • کد پستی ملک خریداری  شده
  • ارائه اصل دفترچه یا کارت حساب
  • ارائه مدارک شغلی خریدار، از جمله گواهی حقوق یا جواز کسب
  • اصل و کپی وکالت  نامه ( در صورت وجود وکیل )
  • اصل و کپی اجاره  نامه ملک ( املاک اوقافی )
  • تکمیل نمونه فرم  های دریافت وام مسکن جوانان بانک مسکن

میزان مبلغ وام مسکن جوانان 1401

افرادی که دارای شرایط دریافت و مدارک لازم برای دریافت وام مسکن جوانان 1401، می باشند، می توانند در صورت احراز شرایط، میزان مبلغ وام مسکن جوانان 1401 را که همانند میزان وام اجاره مسکن، توسط بانک مرکزی، تعیین شده است را دریافت نمایند. لازم به ذکر است میزان تسهیلات مسکن جوانان بانک مسکن، رابطه ای مستقیم، با میانگین موجودی حساب سالیانه دارندگان حساب پس انداز مسکن جوانان و واریزی ماهیانه دارد.

افراد متقاضی وام مسکن جوانان 1401، می توانند با حداقل مبلغ سپرده گذاری جهت دریافت تسهیلات مسکن جوانان، به مبلغ 400 هزار تومان، اقدام نمایند. همچنین، با توجه به تقسیم بندی جدید مناطق جغرافیایی، سقف تسهیلات برای کسانی که در سال 1401، افتتاح حساب پس انداز مسکن جوانان بانک مسکن داشته اند، به ترتیب برای استان تهران، مراکز استان ها، شهر های بالای 200 هزار نفر جمعیت و همچنین، سایر مناطق شهری، 2، 1.7 و 1.4 میلیارد تومان، افزایش داشته است.

افرادی که قصد ثبت نام و دریافت وام ودیعه مسکن را دارند، می توانند از طریق مراجعه به سامانه ثبت نام وام ودیعه مسکن، به نشانی tem.mrud.ir، به صورت غیر حضوری، اقدام نمایند.

میزان اقساط وام مسکن جوانان 1401

پرداخت اقساط وام مسکن جوانان 1401، از جمله موضوعاتی است که افراد متقاضی این تسهیلات مسکن، می بایست پیش از دریافت این وام، به آن، آگاهی لازم را داشته و بر اساس آن، تصمیم گیری نمایند که آیا قادر به پرداخت ماهانه اقساط وام مسکن جوانان 1401 می باشند یا خیر؟

با توجه به اینکه میزان مبلغ و اقساط انواع طرح های تسهیلاتی مسکن، همانند میزان مبلغ و اقساط وام نهضت ملی مسکن، با یکدیگر متفاوت می باشند، نمی توان مبلغ مشخصی را برای اقساط وام های مسکن، مشخص کرد؛ از این رو، در ادامه، در رابطه با موارد تعیین کننده میزان اقساط وام مسکن جوانان 1401، توضیحات لازم آورده شده است.

میزان کل مبلغ وام مسکن جوانان 1401 :

میزان مبلغ دریافتی وام مسکن جوانان، توسط دارندگان حساب پس انداز مسکن جوانان بانک مسکن، در زمان تعیین میزان اقساط وام مسکن جوانان، به صورت ماهانه، تاثیر بسزایی دارد. در صورتی که میزان دریافت تسهیلات مسکن جوانان، میزان سقف این وام، در نظر گرفته شود، اقساط ماهانه آن نیز، افزایش خواهد داشت.

نرخ سود وام مسکن جوانان 1401 :

بیشترین میزان نرخ سود وام مسکن جوانان، بر اساس مدت زمان باز پرداخت وام به مدت بیش از 5 سال، 9 درصد در نظر گرفته شده است و حداقل نرخ سود تسهیلات مسکن جوانان، بر اساس مدت زمان باز پرداخت این وام، تا 5 سال، 6 درصد می باشد.

مدت زمان بازپرداخت وام مسکن جوانان 1401 :

یکی دیگر از موارد تعیین کننده میزان اقساط وام مسکن جوانان، مدت زمان بازپرداخت این وام، می باشد. در حال حاضر، دو روش، جهت بازپرداخت وام مسکن جوانان در نظر گرفته شده است که در روش اول، به صورت ساده پرداخت اقساط این تسهیلات، به مدت زمان 20 سال به طول می انجامد و در روش دوم، به صورت پلکانی، بازپرداخت وام مسکن جوانان، به مدت زمان 12 سال طول می کشد.


اخبار قدیمی وام مسکن  👇👇


خبرگزاری ایسنا: با کاهش سود تسهیلات صندوق پس انداز مسکن یکم از 9.5 به 8 درصد اقساط پرداختی و سود تمام دوره این وام برای متقاضیان تعدیل و نسبت به گذشته به صرفه تر شد.

صندوق پس انداز مسکن یکم طرحی بود که بعد از رایزنی های زیاد بین وزارت راه و شهرسازی، بانک مسکن و بانک مرکزی در نهایت در سال 1394 در بانک مسکن به مرحله اجرا درآمد.

این وام در ابتدا تا سقف 40 تا 80 میلیون تومان بود و شرایط آن به گونه ای که متقاضی باید برای دریافت این تسهیلات برای دوره یک ساله سپرده گذاری کرده و در نهایت مبلغ مورد نظر را دریافت می کرد.

دوره بازپرداخت این تسهیلات حداکثر 12 سال و سود پرداختی در ابتدای شروع به کار صندوق حدود 14 درصد بود، اما در ادامه با تغییراتی در پرداخت تسهیلات صندوق پس انداز یکم، مبلغ وام برای زوجین ویژه  شد، به گونه ای که بین 80 تا 160 میلیون تومان تغییر کرد.

 

بر این اساس مبلغ وام صندوق پس انداز مسکن یکم برای انفرادی در تهران 80 میلیون تومان، شهرهای بالای 200 هزار نفر جمعیت 60 میلیون و برای سایر مناطق تا 40 میلیون تومان است.

برای زوجین نیز در تهران تا 160 میلیون تومان، شهرهای بالای 200 هزار نفر 120 میلیون و سایر مناطق تا 80 میلیون تومان اختصاص پیدا می کند. به این ترتیب متقاضی اگر به طور انفرادی اقدام کند، می تواند نصف مبلغ وام مورد نظر را برای یک دوره سپرده گذاری کرده و در سررسید یک ساله مبلغ خود را دریافت کند. به عنوان مثال متقاضی وام 80 میلیونی، 40 میلیون تومان سپرده می خواهد و بعد از یک سال 80 میلیون وام به اضافه 40 میلیون سپرده گذاری شده را دریافت می کند.

اما در حدود سه سالی که از راه اندازی صندوق پس انداز مسکن یکم می گذرد سود اختصاص یافته به تسهیلات آن به تدریج کمتر شد تا اینکه از حدود 14 درصد ابتدای دوره به 9.5 درصد رسید. این در حالی است که بر اساس مصوبه جدید شورای پول و اعتبار در روز گذشته(سه شنبه) سود تسهیلات این بخش مجددا کاهش یافته و از 9.5 به 8 درصد رسیده است. این اختلاف 1.5 درصدی بار دیگر موجب کاهش اقساط دوره و در نهایت سود کلی که به تسهیلات آن اختصاص پیدا می کند، خواهد شد.

همچنین بر اساس مصوبه شورای پول و اعتبار سود وام تسهیلات صندوق پس انداز مسکن یکم در بافت های فرسوده نیز از 8 به 6 درصد کاهش یافته است.

در جدول زیر مبلغ وام های 40 تا 160 میلیون تومانی صندوق پس انداز یکم بعد از تغییر نرخ سود از 9.5 به 8 درصد با فرض دوره بازپرداخت 12 ساله مورد محاسبه قرار گرفته است.

وام مسکن از طریق اوراق

قیمت اوراق تسهیلات مسکن در طی هفته های گذشته تقریبا روی خط ثابتی حرکت کرده به طوری که متوسط قیمت هر برگ از این اوراق 67 هزار تومان است.

در معاملات فرابورس ایران در روز گذشته قیمت هر برگ از اوراق تسهیلات مسکن تیر ماه 1397، 67 هزار و 500 تومان ارزش گذاری شد و قیمت هر برگ از تسه خرداد 1397 به 66 هزار و 700 تومان رسید در عین حال قیمت تسه آذر ماه سال 1396، 68 هزار تومان بود.

همچنین در برخی از تسه هایی که زمانی تا اتمام سررسیدش نمانده قیمت ها حدود 65 هزار تومان است که عملا به علت اینکه به زودی سررسید را رد میکنند قابل استفاده نخواهند بود.

اما در عین حال با افزایش قیمت ارزهای خارجی در چند ماهه اخیر قیمت مسکن هم رشد قابل ملاحظه ای را داشته و با رقم هایی که با اوراق تسهیلات مسکن وام داده می شود سخت تر از گذشته می توان صاحب خانه شد و شرایط برای قشر ضعیف نامطلوب تر شده است.

وام مسکن برای زوج های تهرانی

با توجه به اینکه قیمت بیش تر اوراق حدود 67 هزار تومان است، این قیمت را مبنا قرار داده و قیمت وام مسکن را برای اقشار مختلف محاسبه می کنیم. زوج های تهرانی برای دریافت وام 100 میلیون تومانی مسکن باید 200 برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند، آن ها باید 13 میلیون و 400 هزار تومان صرف خرید این 200 برگ کنند. این مبلغ با احتساب 20 میلیون تومان وام جعاله که بابتش باید 40 برگ بهادار 2 میلیون و 680 هزار تومانی خریداری کرد، در مجموع برای دریافت وام 120 میلیون تومانی مسکن حدود 16 میلیون و 80 هزار تومان  صرف کنند.

وام مسکن برای شهرهای بالای 200 هزار نفر جمعیت

همچنین زوج های غیر تهرانی که در شهرهایی با جمعیت بیشتر از 200 هزار نفر جمعیت زندگی می کنند، می توانند تا سقف 80 میلیون تومان وام بگیرند که برای گرفتن این مبلغ باید 160 ورق بهادار خریداری کنند که با این حساب باید 10 میلیون و 720 هزار تومان بابت خرید این اوراق بپردازند که با احتساب 2 میلیون و 680 هزار تومان برای خرید اوراق وام جعاله، در مجموع برای دریافت وام 100 میلیون تومانی باید 13 میلیون و 400 هزار تومان پرداخت کنند.

وام مسکن برای شهرهای زیر 200 هزار نفر جمعیت

علاوه بر این زوج های ساکن در سایر شهرهای با جمعیت زیر 200 هزار نفر می توانند برای گرفتن 60 میلیون تومان وام مسکن 120 برگ بهادار خریداری کنند که باید 8 میلیون و 40 هزار تومان بابت خرید اوراق بپردازند که برای دریافت 20 میلیون تومان دیگر بابت وام جعاله باید 2 میلیون و 680 هزار تومان بپردازند. این زوج ها در مجموع برای دریافت وام 80 میلیون تومانی باید 10 میلیون و 700 هزار تومان پرداخت کنند.

وام مسکن برای مجردها

مجردهای تهرانی نیز می توانند تا سقف 60 میلیون تومان و غیر زوج هایی که در مراکز استان های بالای 200 هزار نفر جمعیت دارند تا سقف 50 میلیون تومان و در نهایت غیر زوج های ساکن در سایر مناطق تا سقف 40 میلیون تومان وام دریافت کنند که به ترتیب هر کدام باید 120، 100 و 80 برگ بهادار اوراق تسهیلات مسکن را از فرابورس ایران خریداری کنند.

با این حساب مجردهای تهرانی باید برای خرید این اوراق 8 میلیون و 40 هزار تومان، افراد ساکن در مراکز استان بالای 200 هزار نفر جمعیت مبلغ 6 میلیون و 700 هزار تومان و افراد گروه سوم مبلغ 5 میلیون و 360 هزار تومان پرداخت کنند. البته در صورت تمایل برای دریافت وام 20 میلیون تومانی جعاله باید مبلغ 2 میلیون و 680 هزار تومان دیگر هم بپردازند.

اوراق تسهیلات مسکن توسط بانک مسکن منتشر می شود. این اوراق قابلیت معامله در فرابورس ایران را دارد و ارزش اسمی هر برگ پنج میلیون ریال است. مدت اعتبار اوراق تسه حداکثر تا دو دوره شش ماهه قابل تمدید است. این اوراق با توجه به اینکه چقدر تا زمان اعتبارش باقی مانده دارای قیمت متفاوتی است. در صورتی که مدت اعتبار این اوراق به اتمام رسیده و دارنده اوراق از تسهیلات آن استفاده نکند، نماد معاملاتی آن متوقف خواهد شد و وجوه پرداختی دیگر به دارنده اوراق بازپرداخت نخواهد شد.



به گزارش خبرنگار مهر، معاون وزیر علوم اخیراً از مصوبه 23 دی ماه شورای پول و اعتبار مبنی بر افزایش وام مسکن اعضای هیئت علمی از 250 به 500 میلیون تومان خبر داده است.

وی همچنین از تصویب اعطای وام 200 میلیون تومانی ودیعه مسکن به اعضای هیئت علمی دانشگاه ها در شورای پول و اعتبار سخن به میان آورده است.

دی ماه امسال همچنین بانک عامل بخش مسکن سقف های جدید تسهیلات مسکن ایثارگران در تهران تا 160، شهرهای بالای 200 هزار نفر تا 120، سایر شهرها 100 و روستاها 60 میلیون تومان را به شعب این بانک ابلاغ کرده است.

بر اساس تصویب هیئت دولت، تسهیلات مسکن ایثارگران با نرخ سود 4 درصد و بازپرداخت 20 ساله اعطا خواهد شد.

بنیاد ملی نخبگان نیز با تصویب شورای پول و اعتبار تا 300 میلیون تومان و دوره بازپرداخت 5 تا 15 ساله بر اساس نرخ سود و دوره بازپرداخت مختلف، به اعضای این بنیاد وام خرید مسکن می دهد.

هیئت دولت همچنین امسال وام مسکن بازنشستگان را در تهران 50 میلیون تومان و در سایر شهرها و روستاها 40 میلیون تومان تعیین و نرخ سود این تسهیلات را در تهران 9 درصد، شهرهای بالای 200 هزار نفر 7 درصد و در سایر شهرها و روستاها 4 درصد با دوره بازپرداخت 10 ساله اعلام کرد.

چند بانک خصوصی نیز تسهیلات متفاوتی در بخش مسکن پرداخت می کنند:

یک بانک خصوص 50 میلیون تومان وام مسکن در صورت سپرده گذاری 4 ماهه همین مبلغ با نرخ سود 13 درصد، بازپرداخت 3 ساله و اقساط 1 میلیون و 700 هزار تومانی پرداخت می کند.

یکی دیگر از بانک های خصوصی، تسهیلات خرید مسکن 200 میلیون تومانی با ترهین سند ملک، بازپرداخت 5 ساله، نرخ سود 18 درصد، انسداد 22 درصد مبلغ وام تا پایان دوره بازپرداخت و اقساط 5.5 میلیون تومانی پرداخت می کند.

یک بانک خصوصی هم 20 میلیون تومان وام مسکن با سپرده گذاری 3 ماهه 100 میلیون تومان با نرخ سود 18 درصد، بازپرداخت 3 ساله بدون انسداد بخشی از وام و اقساط 7.7 میلیون تومانی اعطا می کند.

یک بانک خصوصی دیگر 750 میلیون تومان وام خرید مسکن با ترهین سند ملک، بازپرداخت 5 ساله، انسداد 91 میلیون تومان از مبلغ وام تا پایان سال پنجم و اقساط 19 میلیون و 45 هزار تومانی به مشتریان پرداخت می کند.

اینها غیر از تسهیلاتی است که بانک عامل بخش مسکن از محل صندوق پس انداز مسکن یکم به متقاضیان فردی و زوجین و با سپرده گذاری یک ساله 40 و 80 میلیون تومانی و اعطای تسهیلات 80 و 160 میلیون تومانی پرداخت می کند.

بانک مذکور و همچنین بانک ملی از محل اوراق تسهیلات مسکن نیز وام های 100 و 200 میلیون تومانی با نرخ سود 17.5 درصد به متقاضیان واگذار می کنند. ضمن اینکه بانک عامل بخش مسکن، وام مسکن جوانان تا سقف 400 میلیون تومان با نرخ سود 9 درصد و با شرایط خاصی اعطا می کند.

جدول کامل انواع تسهیلات مسکن-مصوب شورای پول و اعتبار (اعداد به تومان)

مبلغ وام نام وام مسکن دوره بازپرداخت نرخ سود اقساط ماهانه
160 میلیون مسکن یکم زوجین 12 ساله 8 درصد 1 میلیون و 732 هزار
80 میلیون مسکن یکم فردی 12 ساله 8 درصد 870 هزار
200 میلیون وام با اوراق زوجین 12 ساله 17.5 درصد 3 میلیون و 330 هزار
100 میلیون وام با اوراق فردی 12 ساله 17.5 درصد 1 میلیون و 660 هزار
750 میلیون وام مسکن بانک خصوصی 5 ساله 18 درصد 19 میلیون
160 میلیون وام مسکن ایثارگران 20 ساله 4 درصد 969 هزار و 500
300 میلیون وام مسکن نخبگان 15 ساله 18 درصد 4 میلیون و 830 هزار
50 میلیون وام مسکن بازنشستگان 10 ساله 9 درصد 633 هزار
500 میلیون وام مسکن اعضای هیئت علمی دانشگاه ها 20 ساله 18 درصد 7.7 میلیون
400 میلیون وام مسکن حساب جوانان 20 ساله 9 درصد 3.6 میلیون