تکنولوژی

نحوه حذف کردن Articles for You از تب جدید در Chrome گوگل

مرورگر کروم که یکی از محبوب ترین مرورگرها در اکثر سیستم عامل ها به شمار می رود، در نسخه های اخیر خود مجهز به ویژگی جدیدی شده است که به کاربران صفحاتی را جهت بازبینی پیشنهاد می دهد. گوگل کروم برای اندروید، iPhone و iPad در تب جدید “مقالات پیشنهادی” را از وب نمایش می دهد. شما می توانید برای جلوگیری از حواس پرتی و پاک سازی تب جدید آن ها را مخفی کنید. 

چگونه مطالب پیشنهادی کروم را مخفی کنیم؟

بد نیست بدانید اگر از طریق کروم به اکانت گوگل خود متصل شده اید، گوگل از فعالیت های وب و اپلیکیشن شما برای شخصی سازی این مقالات پیشنهادی استفاده می کند.

 

اندروید

شما در یک دستگاه اندرویدی نمی توانید مقالات پیشنهادی را حذف کنید، اما می توانید آن ها را مخفی کرده تا تا مزاحمتی برای شما ایجاد نکنند. بر روی آیکون پیکان سمت راست (Articles for you) در بالای لیست مقالات در تب جدید کروم وجود دارد، تپ کنید.

اینکار باعث می شود که لیست مقالات پیشنهادی مخفی شده و دیگر مزاحمتی برای شما نخواهند داشت. اگر دوست داشته باشید، می توانید با تب دوباره بر روی پیکان، لیست را باز کرده و مقالات پیشنهادی را مشاهده کنید.

iPhone and iPad

در iPhone و iPad، نمی توان مقالات پیشنهادی را مانند حالت قبل مخفی کرد، اما می توان آن ها را غیرفعال نمود که دیگر بر روی تب جدید نمایش داده نشوند. بر روی منو در گوشه سمت راست بالای اپلیکیشن کروم و سپس بر روی Settings تپ کنید.

در زیرمجموعه Advanced، گزینه Articles Suggestions را غیرفعال کنید. اینکار باعث می شود که مقالات پیشنهادی در تب جدید در کروم بلافاصله غیرفعال شوند.

این تنظیمات بین دستگاه های شما همگام سازی نمی شود؛ بنابراین باید برای تمام تلفن های همراه خود به صورت جداگانه مقالات پیشنهادی را غیرفعال کنید. اگر شما با مقالات پیشنهادی مشکلی ندارید، اما بعضی اوقات نمی خواهید مقاله ای را در تب جدید ببینید، می توانید آن مقاله پیشنهادی را حذف کنید. برای اینکار بر روی مقالات تپ کرده و آن  را به سمت راست یا چپ کشیده تا از تب جدید حذف شوند.

مرورگر کروم از نظر طراحی ظاهری، ساده به نظر می رسد اما در حقیقت صفحات مختلفی از تنظیمات و امکانات در آن مخفی شده است. نام صفحات مخفی کروم با chrome:// آغاز می شود و هر یک کاربردهای خاصی دارد. یکی از معروف ترین صفحات، صفحه ی فلگ ها به آدرس chrome://flags است که در آن تعداد زیادی از تنظیمات و ویژگی های آزمایشی Google Chrome قرار دارد.

در این مطلب با صفحات مخفی در مرورگر گوگل کروم آشنا می شویم و اکستنشنی برای دسترسی ساده و راحت به این صفحات معرفی می کنیم. با ما باشید.

آموزش ویدیویی دقیق ترین پیش بینی و تحلیل آماری بورس در سایت AmarBourse.ir

Chrome://About و لیست صفحات مخفی Google Chrome

مهم ترین صفحه ی مخفی در مرورگر کروم که در حقیقت لیستی از سایر صفحات مخفی را در اختیار شما قرار می دهد، صفحه ی about است. در نوار آدرس عبارت زیر را تایپ کنید و کلید Enter را فشار دهید تا این صفحه را مشاهده کنید:

chrome://about

به این ترتیب با صفحه ی زیر روبرو می شوید:

برخی از صفحاتی که در لیست مشاهده می کنید، از طریق منوی سه نقطه ی گوگل کروم قابل دسترسی است. به عنوان مثال صفحه ی بوک مارک ها یکی از گزینه های منو است و همین طور صفحه ی تنظیمات. اما برخی دیگر در منو وجود ندارد، مثل صفحه ی فلگ ها که حاوی تنظیمات مهم و جالبی است که بیشتر جنبه ی آزمایشی دارند و ممکن است گوگل در نسخه های بعدی Google Chrome آنها را به عنوان یکی از گزینه های تنظیمات در صفحه ی تنظیمات قرار دهد.

Chrome://Flags صفحه ی تنظیمات پیشرفته و ویژگی های آزمایشی کروم

پیش تر در مقالات مختلفی به برخی از گزینه های این صفحه اشاره کردیم. در این صفحه علاوه بر تنظیمات پیشرفته، تعدادی از ویژگی های آزمایشی گوگل کروم قرار گرفته که کاربران کنجکاو می توانند حالت های مختلف را فعال کرده و بررسی کنند.

به عنوان مثال چندی پیش گوگل تصمیم گرفت که در نسخه ی آزمایشی کروم که کرومیوم یا کروم بتا نام دارد، نوار آدرس را به پایین صفحه منتقل کند تا دسترسی به آن در گوشی هایی که نمایشگر بزرگ دارند، ساده شود. این ویژگی به صورت یک فلگ در صفحه ی chrome://flags نیز موجود است و البته ممکن است در نسخه های بعدی کروم، از این صفحه حذف شود.

گزینه های موجود در صفحه ی فلگ های کروم گاهی بسیار مفید و کاربردی هستند. قبلاً به برخی موارد جالب اشاره کردیم:

نحوه حذف کردن Articles for You از تب جدید در Chrome گوگل

آموزش پخش ویدیوی سایت ها به صورت شناور در گوگل کروم

چگونه در گوگل کروم اندروید نوار آدرس را به پایین صفحه منتقل کنیم؟

اگر با تغییر دادن برخی گزینه ها در صفحه ی فلگ های کروم با مشکلات عجیب مواجه شدید، حالت پیش فرض را فعال کنید چرا که وجود مشکلات و باگ های نرم افزاری در مورد ویژگی های آزمایشی کاملاً طبیعی است.

Chrome://System و دریافت اطلاعات دقیق در مورد نسخه ی کروم

در آدرس chrome://system اطلاعات سیستمی دقیق در مورد کروم بوک ها نمایش داده می شود که شامل مشخصات نرم افزاری و فرم ویر و همین طور جزئیاتی در مورد سخت افزار است.

در مرورگر گوگل کروم برای سایر سیستم عامل ها هم اگر به صفحه ی chrome://system مراجعه کنید، اطلاعات نرم افزاری دقیقی در مورد مرورگر ارایه می شود اما جزئیات کامل مشابه کروم در Chromebookها نیست.

Chrome://Net-Internals برای حل کردن مشکلات شبکه و اینترنت

در صفحه ی chrome://net-internals اطلاعاتی به صورت زنده و آنی در مورد شبکه ارایه می شود که برای عیب یابی مفید است.

Chrome://Inspect صفحه ای برای توسعه دهندگان و طراحان وب

اگر از برنامه نویسان و طراحان وب هستید، دز این صفحه می توانید تنظیماتی مثل پورت ها و فروارد کردن پورت ها را تغییر بدهید. این صفحه هم برای برنامه نویسان مفید است و نه کاربران معمولی کروم.

دسترسی به صفحات مخفی تنظیمات گوگل کروم با اکستنشن HiddenChrome

برای دسترسی به تنظیمات و صفحات مخفی گوگل کروم حتی یک افزونه ی جالب به اسم HiddenChrome نیز منتشر شده است:

دانلود افزونه ی HiddenChrome از کروم استور

با نصب کردن این افزونه می توانید تمام صفحات مخفی که در صفحه ی chrome://about لیست می شود را در منو داشته باشید که دسترسی را ساده تر می کند و البته زیباتر است.

همان طور که در تصویر فوق مشاهده می کنید، هر یک از صفحات با نامی مرتبط و آشنا و آیکونی مناسب در دسترس کاربر است.