تکنولوژی

آموزش ارسال فایل و دریافت فایل از طریق بلوتوث

در زندگی روزمره بارها شاهد انتقال داده ها و دیتا ها بین موبایل و لپ تاپ خود هستیم. اما این عمل چگونه است؟ چگونه میتوان اطلاعات را از گوشی به لپ تاپ منتقل کرد؟ انتقال فایل از گوشی به لپ تاپ کار بسیار سختی نیست ولی در مواقعی با یک راه امکان پذیر نمی باشد. در ادامه راه های مختلف اتصال گوشی به لپ تاپ را خواهیم دید.

انتقال فایل از گوشی به لپ تاپ دلایل مختلفی دارد ممکن هست برای آزاد کردن فضای گوشی خود و… باشد این کار را میتوانید با استفاده از سیم و یا اگر کابل در دسترس ندارید میوانید  بدون سیم این کار را انجام دهید.

انتقال فایل از گوشی به لپ تاپ با استفاده از کابل

یکی از روش های بسیار آسان اتصال بین لپ تاپ و گوشی از طریق کابل می باشد. در این روش کافیست کابل را به گوشی و لپ تاپ متصل کنید. اما در این حین باید تنضیماتی داخل گوشی خود اعمال کنید؛ برای این ترفند فقط کافیست قدم به قدم مراحل زیر را اجرا کنید.

در قدم اول پس از اتصال کابل بین گوشی و لپ تاپ، نوتفیکیشن نشان داده شده در تصویر را لمس کنید.

سپس در قسمت USB Connected deviceگزینهThis deviceرا انتخاب کنید.

در مرحله بعد که مرحله USE USB forاست، گزینه Transferring file / android Auto را انتخاب کنید!

در نهایت در لپ تاپ خود درایوی به نام گوشیتان نشان داده می شود. میتوانید از اطلاعات داخل آن استفاده کنید یا فایل های گوشی خود را در لپ تاپ کپی کنید و از آن پشتیبان تهیه کنید.

انتقال فایل از گوشی به لپ تاپ از طریق بلوتوث

در کنار روش های انتقال اطلاعات با سرعت بسیار بالا، گوشه چشمی هم به روش های قدیمی مانند Bluetooth می اندازیم. تقریبا تمامی گجت های که میشناسیم قابلیت بلوتوث را دارند و می توانیم گجت هارا به هم متصل کنیم. در این روش میخواهیم طریقه اتصال و انتقال فایل هارا بین لپ تاپ و موبایل را بررسی کنیم.

ابتدا در قسمت نوار ابزار، بلوتوث را روشن می کنیم. سپس انگشت خود را بر روی آن نگهداریم تا وارد تنضیمات و لیست بلوتوث های اطراف شویم.

لپ تاپ خود را روشن کرده و در نوار ابزار قسمت Control center بلوتوث را روشن می کنیم.

پس از فعال کردن، بلوتوث لپ تاپ در لیست اتصال های بی سیم موبایلنشان داده می شود.

سپس در قسمت نوار ابزار لپ تاپ بر روی علامت بلوتوث کلیک راست کنید.

سپس بسته به نیازتان از دو گزینه send a file یا receive a file را انتخاب کنید. همچنین میتوانید بعد از همگام سازی دو دستگاه برای انتقال فایل بر روی فایل مورد نظرتون کلیک راست کنید و از طریق گزینه Bluetooth device ارسال را انجام دهید.

برای انتقال فایل میتوانید طبق مراحل زیر عمل کنید.

در قدم اول گزینه send a file انتخاب کنید، سپس در صفحه ای که برایمان باز شده، دستگاه خود را انتخاب کنید. سپس کلید browse را کلیک کنید و فایل خود را انتخاب کنید.

پس از انتخاب فایل، در موبایل پاپ آپ باز شده را بر روی گزینه Accept را انتخاب کنید تا فایل به موبایل خود منتقل شود.

برای دریافت فایل میتوانید طبق مراحل زیر عمل کنید.

در مرحله اول گزینه Receive a file را کلیک کنید. سیستم را اماده به دریافت فایل کنید.

سپس در داخل موبایل خود فایلی را به روش بلوتوث ارسال کنید. در لیست خود نام لپ تاپ را انتخاب کنید. با این روش فایل به لپ تاپ ارسال میشود و می توانید از محتوا آن استفاده کنید.

انتقال فایل از طریق برنامه

در کنار تمامی روش هایی که گفته شد، روش هایی است که به وسیله اپلیکیشن ها انجام داده می شود. این ترفند از سرعت بسیار خوبی برخوردار است. در این روش یک اپلیکیشن، فرایند انتقال فایل از گوشی به لپ تاپ را انجام میدهد. اتصال گوشی به لپ تاپ با برنامه های مانند SHAREit , Zapya کار را بسیار آسان کرده است. در ادامه نحوه استفاده از برنامه های بسیار کاربردی که گفته شد را توضیح میدهیم.

انتقال فایل از طریق SHAREit

شریت یکی از اپلیکیشن های بسیار معروفی است که با استفاده از شبکه WIFI و بلوتوث بین دو دستگاه اتصالی ایجاد میکند و به همین صورت با سرعت فایل را جا به جا می شود. نحوه اتصال گوشی به لپ تاپ توسط این اپلیکیشن بسیار آسان است و فقط کافیست یک سری تنضیمات بسیار آسان را طبق مراحلی که برایتان گفته ایم انجام دهید.

در ابتدا برنامه شریت را در موبایل و کامپیوتر خود دانلود و نصب کنید. این اپلیکیشن ها در تمامی برنامه های دانلود نرم افزار به صورت رایگان گذاشته شده است. وقتی شریت را در دو دستگاه خود داشتید مراحل زیر را ادامه دهید.

برنامه SHAREit را روی کامپیوتر یا لپ تاپ باز کنید.

در صفحه اول شریت طبق عکس علامت بعلاوه را کلیک کنید و گزینه Connect Pc را انتخاب کنید.

سپس با دوربین کد QR را که بر روی لپ تاپ آمده را اسکن کنید.

حال اتصال بین لپ تاپ و گوشی برقرار شده است و میتوانید هر آنچه که میخواهید را بین لپ تاپ و گوشی منتقل کنید.

انتقال فایل بین گوشی و لپ تاپ از طریق Zapya

زاپیا در کنار همه اپلیکیشن های ارسال و دریافت نرم افزار، از بهترین ها در این دسته می باشد. ویژگی های بسیار مثبتی که می توان به آن اشاره کرد مانند اتصال از طریق وایرلس، سرعت انتقال تا حداکثر ممکن، کاملا رایگان و بدون اگهی، سازگار با اندروید یا ویندوز و آی او اس، انتقال همزمان چندین اطلاعات و ویژگی های بسیاری دیگر که در ادامه خواهیم دید که چگونه از این اپلیکیشن استفاده کنیم.

مانند همه روش ها اول برنامه Zapya را در سیستم عامل های اندروید و ویندوز دانلود و نصب کنید.

در قسمت بالای برنامه  یک نام Name و رمز عبور PWD به شما اختصاص داده می شود که برای اتصال به موبایل به آن ها نیاز داریم.

در قسمت پایین برنامه ی زاپیا یک دکمه آبی رنگ وجود دارد که برای اتصال نیاز است آن را کلیک کنید.

در ادامه گزینه search and Join را نیز لمس کنید تا برنامه کاربران اطراف را جستجو کند.

پس از اینکه برنامه لپ تاپ شما را پیدا کرد آن را انتخاب کنید.

اکنون پسوردی را که در نسخه کامپیوتر برنامه (PWD) به شما اختصاص داده شده بود را در این مرحله وارد کنید.

سپس منتظر بمانید تا گوشی و لپ تاپ به یکدیگر متصل شوند.

پس از گذشت چند لحظه لپ تاپ و گوشی شما به یکدیگر متصل می شود و شما می توانید اقدام به انتقال فایل بین گوشی و لپ تاپ کنید.

 

امیدوارم که این مقاله هم مورد توجه شما قرار گرفته باشد. و با استفاده از آن توانسته باشید بهترین راه برای انتقال فایل از گوشی به لپ تاپ را پیدا کرده باشید. اگر در رابطه با این مقاله سوال یا پیشنهادی داشتید در بخش نظرات با ما درمیان بگذارید. 

  نظرات

 

منبع: آداک

آیا می خواهید یک آهنگ یا تصویری از لپ تاپ یا کامپیوتر روی تلفن خود داشته باشید؟ اگر میخواهید این کار را بکنید پس ادامه مطلب از سلام دنیا، که درباره روش ارسال فایل از طریق بلوتوث است را بخوانید!

مراحل ارسال فایل (آهنگ و عکس) از طریق بلوتوث به لپ تاپ و کامپیوتر

1. مطمئن شوید که رایانه شما به فناوری بلوتوث (یکپارچه در دستگاه یا یک USB دانگل ) مجهز و فعال باشد

2. بلوتوث را در دستگاه تلفن همراه خود روشن کنید

  • این گزینه را اغلب در منوی تنظیمات یا اتصال تلفن خود می توانید پیدا کنید.
  • هنگامی که هر دو قابل مشاهده بودند، دستگاه های بلوتوث را در تلفن همراه خود پیدا کنید. با ایجاد قابلیت شناسایی هر دو دستگاه (همچنین به عنوان قابل مشاهده یا پنهان) در گزینه های بلوتوث، رایانه خود را با دستگاه تلفن همراه خود مرتبط کنید.

حتما بخوانید: چگونه درایور بلوتوث را در ویندوز 10 نصب کنیم

3. با فعال کردن گزینه قابل شناسایی هر دو دستگاه (همچنین به عنوان قابل مشاهده یا پنهان شدن نیز شناخته می شود) در گزینه های بلوتوث ، رایانه خود را با دستگاه همراه خود جفت کنید.

  • هنگامی که هر دو قابل مشاهده بودند ، دستگاه های بلوتوث را در تلفن همراه خود جستجو کنید.

4. نام رایانه خود را در لیست جستجو/ نتایج پیدا کرده و آن را انتخاب کنید

5. رمز عبور 4 تا 8 رقمی را به انتخاب خود وارد کرده و گزینه ادامه را فشار دهید

  • اگر با یک هدست بلوتوث دار یا دستگاه دیگر جفت میشوید، کد عبور یا 0000 است یا در دفترچه راهنمای دستگاه ارائه شده است.

حتما بخوانید: نحوه اتصال اسپیکر بلوتوث به لپ تاپ در ویندوز و مک

6. پس از جفت شدن دستگاه های خود، می توانید فایل ها را ارسال و دریافت کنید

7. روش های مختلفی برای ارسال فایل به دستگاه تلفن همراه وجود دارد

  • یک روش این است که فایل را از رایانه خود کپی کنید، به دستگاه تلفن همراه خود بروید (که اغلب در My Computer یا My Bluetooth Places یافت می شود) و سپس فایل را روی تلفن paste کنید.
  • گزینه دیگر کلیک راست کردن روی فایل مورد نظر و انتخاب گزینه Send To -> Bluetooth device -> (نام تلفن همراه) است. بعضی از تلفن ها (به ویژه تلفن های Verizon) از “نمایه” لازم برای انتقال فایل پشتیبانی نمی کنند و لی در عوض آنها فقط از هدست های بلوتوث دار پشتیبانی می کنند.

8. هنگام انتقال فایل، باید یک نوار پیشرفت در رایانه و / یا تلفن خود مشاهده کنید

پس از پایان و خاتمه انتقال فایل، پیامی با بیان چنین مواردی باید در صفحه دستگاه شما نشان داده شود.

9. با استفاده از جستجوگر، فایل داخلی تلفن، فایل منتقل شده را در تلفن همراه خود پیدا کنید

نکات درباره انتقال فایل از کامپیوتر به گوشی

اطمینان حاصل کنید که رایانه و دستگاه تلفن همراه شما روشن و دارای بلوتوث فعال میاشند. اکثر تلفن ها برای دسترسی و ارتباطات بلوتوث به ورودی کاربر نیاز دارند.

اگر مشکلی دارید، سعی کنید مدل تلفن خود را با کلمه “انتقال فایل بلوتوث” یا “بلوتوث OBEX” (نمایه تبادل شی) گوگل یا سرچ کنید. برخی از تلفن ها دارای روش های خاصی هستند و یا نیز در انتقال فایل های بلوتوث مشکلاتی را دارند، از این رو برخی دیگر، از روش های انتقال فایل بلوتوث پشتیبانی نمی کنند، ولی در عوض فقط به هدست های بلوتوث دار اجازه وصل شدن و کار میدهند.

سخن آخر

همه چیز درباره نکاتی برای ارسال فایل ها به تلفن همراه یا موبایل با استفاده از فناوری بلوتوث است. نظرات خود را در مورد این مقاله ارسال کنید.

مقالات مرتبط:

اتصال آیفون به ضبط ماشین با کابل شارژر ، بلوتوث و CarPlay