سبک زندگی

فرم درخواست هک اینستاگرام + راهنمای جامع

آموزش برگرداندن یا بازیابی اکانت هک شده اینستاگرام

اگر فرد سودجویی اکانت اینستاگرام شما را هک کرده و از آن استفاده می‌کند، نگران نباشید. تیم موبایل کمک به راحتی می‌توانند بازیابی اکانت هک شده اینستاگرام شما را بازیابی کرده یا اصطلاحا برگردانند. در این مقاله قصد داریم در مورد برگرداندن یا بازیابی اکانت هک شده اینستاگرام صحبت کنیم. با موبایل کمک همراه باشید.

مقدمه‌ای در رابطه با بازیابی اکانت هک شده اینستاگرام

اگر بنا به هر دلیل اکانت اینستاگرام شما هک شد، نگران نباشید چرا که کارشناسان واحد پشتیبانی موبایل کمک با استفاده از ترفندهای خاص و حتی مکاتبه با پشتیبانی اینستاگرام می‌توانند اکانت هک شده شما را بازیابی کرده یا اصطلاحا پس بگیرند. پس با آگاهی از این مسئله جایی برای نگرانی وجود ندارد.

در ادامه این مقاله توضیحات جامعی در رابطه با این مسئله و برگرداندن اکانت هک شده اینستاگرام خدمتتان ارائه می‌کنیم. چنانچه در مورد هر یک از بخش‌هایی که به آن‌ها اشاره می‌شود نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید با کارشناسان ما تماس گرفته و از آن‌ها راهنمایی بخواهید. با موبایل کمک همراه باشید.

بیشتر بخوانید: تعمیرات موبایل

اکانت اینستاگرام چگونه هک می‌شود؟

شاید تصور کنید که پشت مسئله هک شدن اکانت اینستاگرام شما یک هکر سایبری قرار دارد! اما حقیقت این است که در اغلب موارد مسئله به این پیچیدگی‌هایی که تصور می‌کنید نیست و یک سهل انگاری کوچک از جانب شما منجر به هک شدن اکانت اینستاگرام‌تان شده است. افراد سودجویی که حتی نمی‌توان نام آن‌ها را هکر قرار داد هم گاها می‌توانند با ترفندهای خاصی به رمز عبور اکانت های خاصی در اینستاگرام دست پیدا کنند.

یکی از اصلی ترین مسائلی که شانس هک شدن اکانت های کاربران در شبکه های اجتماعی را افزایش می‌دهد، انتخاب رمز عبور یا پسورد ضعیف است. بسیاری از افراد پسورد اکانت اینستاگرام خود را همان شماره موبایل‌شان در نظر می‌گیرند! یا دو بار تکرار پشت سر هم یوزرنیم خود را به عنوان پسورد اکانت در نظر خواهند گرفت! مطمئنا استفاده از این رویکردها می‌تواند شانس هک شدن اکانت شما را افزایش دهد. هکرها و افراد سودجو حتی در برخی شرایط سعی می‌کنند تا به طور غیر مستقیم از زبان شما حرف بکشند و مسیر خود برای حدس زدن و هک کردن پسورد اکانت های مختلف شما را هموارتر کنند.

در یک کیس یا نمونه بسیار جالب دیده شده بود که کاربری سیم کارت خود را به دوستش داده بود تا موقتا از آن استفاده کند. شماره این سیم کارت هم همان شماره تماسی بود که برای اکانت اینستاگرام خود ثبت کرده بود. دوست او هم با دانستن این مسئله، به راحتی و از طریق همان شماره تلفن رمز عبور اکانت اینستاگرام وی را تغییر داد. اگر با روش های بازیابی رمز عبور اینستاگرام آشنا باشید، می‌دانید که انجام این کار چقدر آسان خواهد بود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه انجام این کار از مقاله “آموزش تصویری بازیابی رمز اینستاگرام فراموش شده” استفاده کنید.

بنابراین از آنجایی که هک شدن اکانت اینستاگرام بسیار شایع شده است، نیاز به برگرداندن یا بازیابی اکانت هک شده اینستاگرام هم در کنار آن پر اهمیت‌تر از گذشته می‌شود. اما چگونه می‌توانید اکانت هک شده اینستاگرام خود را بازیابی کنیم؟ در ادامه به بهترین روش های یا بازیابی اکانت هک شده اینستاگرام اشاره می‌کنیم. با موبایل کمک همراه باشید.

روش های بازیابی اکانت هک شده اینستاگرام یا بازگردانی اکانت هک شده اینستاگرام

به منظور بازیابی اکانت هک شده اینستاگرام می‌توانید از روش های خاصی استفاده کنید که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: نمایندگی تعمیرات اپل در تهران

روش اول: بازیابی اکانت اینستاگرام را به کارشناسان موبایل کمک بسپارید

بهترین و ساده‌ترین روش موجود برای برگرداندن یا بازیابی اکانت هک شده اینستاگرام شما این است که انجام این پروسه را بر عهده کارشناسان واحد پشتیبانی موبایل کمک قرار دهید. بدین منظور یک تماس کوتاه با شماره‌های ضمیمه شده برقرار سازید. کارشناسان ما با دریافت برخی مشخصات از سوی شما پروسه بازیابی اکانت را آغاز می‌کنند و حتی اگر لازم باشد به طور مستقیم با پشتیبانی اینستاگرام ارتباط برقرار خواهند کرد و نهایتا اکانت هک شده اینستاگرام‌تان را بازیابی می‌کنند. پس بهترین و بی‌دردسرترین روشی که می‌توانید از آن برای برگرداندن یا بازیابی اکانت هک شده اینستاگرام خود استفاده کنید، مربوط به تماس گرفتن با کارشناسان موبایل کمک می‌شود.

روش دوم: بازیابی اکانت اینستاگرام از طریق اپلیکیشن اینستاگرام

در روش دوم شما شخصا از طریق اپلیکیشن اینستاگرام باید نسبت به شرح مشکل خود و اقدام برای بازیابی آن وارد عمل شوید. برای انجام این کار مراحل زیر را طی کنید:

 

  • برنامه اینستاگرام را در گوشی خود اجرا و در صفحه ورود به اکانت یا لاگین (Login) گزینه Get help signing in را لمس کنید.
  • سپس گزینه Use Username or Email را انتخاب کنید.

 

  • آدرس ایمیل یا یوزرنیم اینستاگرام خود را در این بخش وارد نمایید. اگر یوزرنیم خود را به خاطر نمی‌آورید، می‌توانید از مقاله “آموزش بازیابی یوزرنیم و پسورد فراموش شده اینستاگرام” راهنمایی بگیرید.
  • در مرحله بعد باید مثل عکس بالا گزینه Need more help? را انتخاب کنید.
  • در این شرایط صفحه‌ای مثل عکس فوق پیش رویتان ظاهر می‌شود. باید گزینه‌های این بخش را به گونه‌ای انتخاب کنید که اطلاعات درستی در مورد اکانت اینستاگرام‌تان به پشتیبانی ارائه کند. برای مثال اگر اکانت شما یک اکانت هک شده شخصی بود باید گزینه Personal account with photos of me را انتخاب کنید. در فیلد آخری هم که در این صفحه ضمیمه شده است باید مشکل خود را به طور دقیق برای اینستاگرام شرح دهید. پس از پر کردن این فیلد و انتخاب گزینه‌های مناسب باید گزینه Submit Request را لمس کنید.

نکته: شرح مشکل و درخواست شما در فیلد آخر از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، بنابراین حتما باید برای نوشتن متن این بخش دقت کافی را به خرج دهید تا شانس برگرداندن یا بازیابی اکانت هک شده اینستاگرام خود را از بین نبرید. به دلیل حساسیت بالایی که این بخش دارد، توصیه می‌کنیم حتما انجام آن را به کارشناسان موبایل کمک واگذار کنید و اجازه دهید که آن‌ها این پروسه را برای شما تکمیل کنند و با موفقیت اکانت اینستاگرام‌تان بازیابی شود.

  • بعد از انجام مراحل فوق و ارسال درخواست باید منتظر ایمیلی از سوی اینستاگرام باشید که برای اکانت ایمیل در تعامل با اینستاگرام‌تان ارسال می‌شود.
  • وارد ایمیل دریافتی از سوی اینستاگرام شوید و بر روی لینکی که برای افزایش امنیت اکانت ارائه شده است کلیک کنید.
  • سپس قادر خواهید بود تا رمز عبور جدیدی را برای اکانت خود وارد کنید و به این ترتیب پروسه بازیابی اکانت هک شده اینستاگرام‌تان به پایان می‌رسد.

مجددا تاکید می‌کنیم که بهتر است انجام پروسه برگرداندن یا بازیابی اکانت هک شده اینستاگرام خود را فقط با یک تماس ساده به کارشناسان موبایل کمک واگذاری کنید. دو روش نام برده شده از بهترین روش های بازیابی اکانت هک شده اینستاگرام محسوب می‌شوند.

بیشتر بخوانید: تعمیرات تخصصی اپل واچ

اگر هکر بعد از دسترسی به اکانت اینستاگرام شما آن را حذف کند چه می‌شود؟

اگر به قدری بدشانس باشید که هکر یا فرد سودجو بعد از دستیابی به اکانت اینستاگرام‌تان آن را حذف یا غیرفعال کند، متاسفانه راه حل قطعی و تضمینی برای بازیابی آن اکانت وجود نخواهد داشت. اینستاگرام به محض اینکه اکانتی از سوی صاحب آن حذف شود، تمام پست‌های آن را از بین خواهد برد و راه ساده‌ای هم برای بازیابی آن اکانت ارائه نمی‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این مسئله از مقاله “چگونه حساب اینستاگرام غیرفعال یا حذف شده خود را دوباره فعال کنیم؟” استفاده کنید. اما از کجا بفهمیم که هکر بعد از ورود به اکانت شما آن را غیر فعال یا حذف کرده است؟

اگر در زمان اقدام به منظور بازیابی اکانت خود و وارد کردن یوزرنیم و ایمیل خود پیامی از سوی اینستاگرام دریافت کردید که حاکی از رجیستر نبودن آن ایمیل یا یوزرنیم در اینستاگرام است، احتمالا فرد سودجو یا هکر بعد از دسترسی به اکانتتان آن را غیر فعال کرده است. اگر با شرایط این چنینی هم مواجه شدید، نگران نباشید و عجله نکنید. تماسی با کارشناسان موبایل کمک برقرار سازید و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید. شاید هنوز شانسی برای برگرداندن یا بازیابی اکانت هک شده اینستاگرام وجود داشته باشد.

چگونه از هک شدن اکانت اینستاگرام خود جلوگیری کنیم؟

همیشه پیشگیری بهتر از درمان است! پس با رعایت کردن نکات امنیتی سعی کنید که از هک شدن اکانت اینستاگرام خود جلوگیری کنید. در قدم اول هیچوقت یک رمز عبور ساده را برای اکانت های خود در شبکه های اجتماعی از جمله اینستاگرام انتخاب نکنید. در قدم دوم سعی کنید که اطلاعات اکانت خود را به طور کامل وارد کنید. برای مثال اکانت اینستاگرام خود را حتما به فیسبوک وصل کنید یا شماره تلفن در دسترسی را برای آن ثبت نماید.

از دیگر مسائلی که می‌تواند به شدت در افزایش امنیت اکانت اینستاگرام شما موثر شود و از هک شدن آن جلوگیری کند، فعال سازی قابلیت تایید هویت دو مرحله ای است. برای کسب اطلاعات دقیق‌تر در مورد این موضوع و نحوه فعال سازی آن از مقاله “آموزش تصویری فعال کردن تایید هویت دو مرحله ای اینستاگرام” استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: نمایندگی رسمی تعمیرات گوشی سامسونگ

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله در مورد برگرداندن یا بازیابی اکانت هک شده اینستاگرام صحبت کردیم. اگر این مشکل برای شما پیش آمده و تصور می‌کنید که اکانت اینستاگرام‌تان هک شده است، تماس کوتاهی با کارشناسان موبایل کمک برقرار کنید و از آن‌ها بخواهید تا ضمن تماس با پشتیبانی اینستاگرام، اکانت هک شده شما را بازیابی کنند.

بیشتر بخوانید:

تاچ ال سی دی آیفون 11 پرو

تاچ ال سی دی نوت 20

قطعات نوت 20


هک شدن حساب اینستاگرام به ویژه برای مشاغل که به دلیل تلاش‌های بازاریابی خود به شبکه‌های اجتماعی متکی هستند، بسیار ترسناک است. متاسفانه، هکرها در صورت عدم امنیت صحیح کمتر از 10 دقیقه می‌توانند وارد حساب اینستاگرام شما شوند. بنابراین اگر فکر می‌کنید هکرها به پیج اینستاگرام شما دسترسی پیدا کرده‌اند، لازم است تا سریعا برای بازیابی اکانت هک شده اینستاگرام خود اقدامات لازم را به کار گیرید. زیرا هکر قادر خواهد بود با پیج شما دست به هر کاری بزند و از این طریق حساب اینستاگرام شما را به خطر بیندازد. ما در این مقاله از تکنولایف روش برگرداندن اکانت هک شده اینستاگرام را به طور کامل برای‌تان شرح خواهیم داد. فراموش نکنید که برای مشاهده قیمتهای موبایل، صفحه قیمت روز گوشی را در تکنولایف بررسی کنید.

هک شدن اکانت اینستاگرام معمولا با یکی از سه روش زیر صورت می‌گیرد:

 

حتما بخوانید: آموزش امنیت اینستاگرام برای همه

 

3 اقدامی که باید هنگام هک شدن اینستاگرام انجام شود

 

اگر در موقعیتی قرار گرفتید که فکر می‌کنید حساب اینستاگرام شما هک شده است، باید سریع اقدامات لازم را برای اکانت هک شده به کار گیرید. برای بازیابی یا برگرداندن اکانت هک شده اینستاگرام خود مراحل زیر را دنبال کنید:

1- از بازیابی حساب اینستاگرام استفاده کنید

شما می‌توانید در صورت فراموش کردن رمز عبور، پیوند ورود به سیستم را مستقیما از اینستاگرام درخواست کنید. در آن‌جا، شماره تلفن یا آدرس ایمیل خود را وارد کرده و روی گزینه ارسال پیوند ورود کلیک کنید. سپس، اینستاگرام به شما ایمیلی می‌دهد تا بتوانید حساب خود را بازیابی کنید. بعضی اوقات هکرها سریعا نام کاربری و رمز ورود شما را تغییر می‌دهند که در این صورت این مرحله جوابگو نخواهد بود. بنابراین اگر نام کاربری شما نامعتبر شناخته شد به مرحله 2 بروید.

 

بیشتر بخوانید: آموزش حذف اکانت اینستاگرام

 

2- هک شدن حساب را به اینستاگرام گزارش دهید

اگر به دلیل تغییر سریع هکر در رمز عبور خود قادر به بازیابی حساب اینستاگرام خود نیستید، قدم بعدی ایمیل به اینستاگرام برای هک شدن می‌باشد. برای گزارش مستقیم هک حساب مورد نظر باید با استفاده از مرورگر خود وارد لینک صفحه گزارش هک شدن اینستاگرام شوید و یک فرم با تمامی جزئیات حساب خود پر کنید. سپس گزینه My Account was hacked را انتخاب کرده و روی Request Support کلیک کنید. پس از آن یک ایمیل توسط تیم پشتیبانی اینستاگرام برای شما ارسال می‌شود تا برای امنیت بیشتر، هویت خود را مجددا تایید کنید. روند کار به این شکل است:

 

مقالات مرتبط: حل مشکل Your Account Has Been Disabled For Violating Our Terms اینستاگرام

 

3- فعالیت ورود به سیستم خود (Login Activity) را بررسی کنید.

این مرحله در تنظیمات اینستاگرام شما نیز یافت می‌شود. با بررسی فعالیت ورود به سیستم مشاهده خواهید کرد که چه زمانی با استفاده از نام کاربری و رمز عبور شما شخصی وارد حساب اینستاگرام شما شده است. بنابراین با انجام مداوم این کار می‌توانید ورودهای مشکوک به حساب خود را تشخیص دهید. البته ممکن است که برخی اوقات بررسی فعالیت ورود به سیستم و به خاطر سپردن تاریخ و زمان ورود کمی مشکل باشد. با این حال، اگر متوجه شوید فالوئرهایی دارید که آن‌ها را تایید نکرده‌اید یا عکس‌هایی در حسابتان به اشتراک گذاشته شده‌اند که کار شما نبوده است، متوجه خواهید شد که شخصی حساب شما را هک کرده است. بازیابی اکانت هک شده اینستاگرام را در ادامه دنبال کنید.

بیشتر بخوانید: جستجوی مخاطبین در اینستاگرام | چگونه مخاطبان گوشی را در اینستاگرام پیدا کنیم؟

روش‌های جلوگیری از هک شدن اینستاگرام

 

در این بخش روش‌های جلوگیری از هک شدن اینستاگرام را برای‌تان شرح خواهیم داد:

1- اهراز هویت دو مرحله‌ای را فعال کنید

این مرحله از اهمیت حیاتی برخوردار است، زیرا فعال سازی قابلیت تایید دو مرحله‌ای اینستاگرام امکان هک شدن پیج اینستاگرام در آینده را به حداقل می‌رساند. احراز هویت دو مرحله‌ای یکی از ویژگی‌های امنیتی اینستاگرام می‌باشد که تنظیم آن نیز بسیار آسان است. برای استفاده از این قابلیت به تنظیمات اینستاگرام خود بروید و کد ورود به سیستم را وارد کنید تا هر زمان که شما یا شخص دیگری خواستید از دستگاهی که سیستم عامل تشخیص نمی‌دهد به اینستاگرام بروید، پیامی برای تایید ورود برایتان ارسال شود. طبق اینستاگرام، چندین روش احراز هویت دو عاملی وجود دارد که می‌توانید برای حساب اینستاگرام خود استفاده کنید. برای شروع با احراز هویت دو عاملی، یکی را انتخاب کنید:

 

میخواهید قبل از قبول کردن درخواست فالو، مخاطب را بشناسید؟ روش های دانلود عکس پروفایل اینستاگرام را بخوانید.

 

2- تایید درست بودن شماره تلفن و آدرس ایمیل خود در تنظیمات حساب خود

این گزینه یکی از اولین مواردی است که هکرها پس از ورود موفق به حساب اینستاگرام شما، تغییر خواهند داد. آن‌ها شماره تلفن و آدرس ایمیل شما را به شماره‌ای تغییر می‌دهند که شما نتوانید به آن دسترسی پیدا کنید. اگر آدرس ایمیل و شماره تلفن شما تغییر کرده است، ابتدا باید آن‌ها را به حساب‌های شخصی خود برگردانید و سپس فعالیت مشکوکی که ممکن است در صفحه شما رخ داده باشد را مورد بررسی قرار دهید.

3- رمز ورود را برای اینستاگرام و ایمیل خود تغییر دهید

یک گذرواژه قوی انتخاب کنید که متفاوت از سایر گذرواژه‌هایی باشد که معمولا در اینترنت استفاده می‌کنید. اگر یک هکر اطلاعات ورود شما را برای اینستاگرام داشته باشد، ممکن است اطلاعات ایمیل شما را نیز داشته باشد. بنابراین با تغییر مرتب رمز عبور می‌توانید از ایمن بودن ایمیل و اینستاگرام خود اطمینان حاصل کنید.

4- به اعلان‌های اینستاگرام توجه کنید

اگر از طریق اینستاگرام ایمیل یا اعلانی دریافت می‌کنید که توصیه می‌کند رمز ورود خود را تغییر دهید، حتما این کار را انجام دهید. به یاد داشته باشید برای جلوگیری از کلاهبرداری فیشینگ، نباید روی پیوند موجود در هر ایمیلی که از شما می‌خواهد رمز ورود خود را تغییر دهید، کلیک کنید. مستقیم به اینستاگرام بروید و گذرواژه خود را در آن‌جا تغییر دهید.

 

آیا می توان پست ها و استوری های پاک شده در اینستاگرام را بازیابی کرد؟ بله؛ مقاله بازیابی اطلاعات حذف شده اینستاگرام را بخوانید.

 

5- قطع کردن دسترسی برنامه‌های جانبی به اینستاگرام

اگر حساب اینستاگرام شما هک شده باشد، اقداماتی وجود دارد که به شما کمک می‌کند تا دوباره به حساب خود دسترسی پیدا کنید. اینستاگرام مطمئنا می‌داند که بستر رسانه‌های اجتماعی آن‌ها در معرض هکرها و کسانی است که حساب‌های جعلی ایجاد می‌کنند، بنابراین سیستم‌های جدیدی را برای کمک به پیشگویی این نوع حساب‌ها ایجاد کرده‌اند. بسیاری از افراد از پیج اینستاگرام خود به عنوان یک حساب مجاز برای ورود به دیگر برنامه‌های جانبی نظیر برنامه‌های ویرایش عکس، بازی‌ها و… استفاده می‌کنند. لازم به ذکر است که اگر دیتا بیس برنامه‌های جانبی مورد هدف هکرها قرار گیرد، اطلاعات اینستاگرام شما نیز در این بین فاش خواهد شد. از این رو قطع کردن دسترسی برنامه‌های جانبی به اینستاگرام از اقدامات بسیار مهم برای پیشگیری از هک شدن اکانت اینستاگرام می‌باشد. برای برگرداندن اکانت هک شده اینستاگرام حتما این دسترسی ها را لغو کنید.

6- فالوئرهای مشکوک خود را بلاک کنید

توصیه می‌کنیم همیشه فالوئرهای پیج خود را چک کنید و در صورت مشکوک به نظر رسیدن، آن‌ها را بلاک کنید. در برخی موارد هک شدن پیج اینستاگرام توسط فالوورها صورت می‌گیرد، بنابراین بهتر است پیج خود را خصوصی کنید و در تایید فالوور دقت زیادی به خرج دهید تا بعدا با هک شدن توسط فالوورها مواجه نشوید.

سخن پایانی

همان‌طور که مطالعه کردید در این مقاله از تکنولایف به شما آموزش دادیم که چگونه هک اینستا را از بین ببرید. شما می‌توانید با کمک این مطلب از هک شدن پیج اینستاگرام خود جلوگیری کنید و یا در صورت هک شدن به راحتی آن را بازگردانید. اگر تاکنون با مشکل هک شدن اکانت اینستاگرام مواجه شده‌اید و یا پس از هک، موفق به برگرداندن پیج خود شده‌اید، در صورت تمایل می‌توانید تجربیات خود را با ما و دیگر کاربران سایت تکنولایف به اشتراک بگذارید.


اگر اکانت اینستاگرام شما هک شده است نگران نباشید. چون می توانید با روشی که در این مطلب می خوانید گزارش هک اکانت خود را به پشتیبانی اینستاگرام بدهید و آن را پس بگیرید.

ابتدا ما را در اینستاگرام دنبال کنید

  

با افزایش محبوبیت یک شبکه اجتماعی، سر و کله مزاحمان و خرابکاران اینترنتی نیز در آن شبکه اجتماعی افزایش می ‌یابد. امروز شبکه ‌های اجتماعی فعال زیادی وجود دارند که با توجه به افزایش روی آوردن کاربران به گوشی های هوشمند، شبکه‌ های اجتماعی تحت موبایل همچون اینستاگرام (Instagram) محبوبیت ویژه ‌ای نزد کاربران پیدا کرده‌ اند. با توجه به محبوبیت این شبکه اجتماعی، احتمالا کاربرانی با مشکل ربوده شدن اطلاعات حساب کاربری خود مواجه شده ‌اند، به همین دلیل به بررسی چگونگی گزارش هک شدن اینستاگرام خواهیم پرداخت.

این مقاله توسط تیم فنی آموزشگاه دانش تاسیسات با استفاده از اطلاعات موجود در سایت  ارائه گردیده است.

احتمال پس گرفتن اکانت با گزارش هک شدن اینستاگرام وجود دارد.

در صورت حذف دائم حساب کاربری، امکان بازگرداندن آن خیلی پایین و نزدیک به صفر است، مگر اینکه با تلاش زیاد بتوانید با تیم پشتیبانی اینستاگرام تماس برقرار کرده و از آن‌ها درخواست ریکاوری کنید.

تعداد کمی از کاربران تاکنون توانسته ‌اند از این روش، به حساب حذف شده خود به صورت دائمی، مجددا دست پیدا کنند. با این حال وجود قسمتی به منظور گزارش هک شدن اینستاگرام نشان می ‌دهد برای باز پس گیری حساب سرقت شده هنوز روزنه امیدی وجود دارد. در این مطلب به بررسی چگونگی گزارش هک شدن اینستاگرام خواهیم پرداخت. در نظر داشته باشید به روشی مشابه، می‌ توانید درخواستی مبنی بر ریکاوری حساب کاربری حذف شده به صورت دائم نیز داشته باشید، اما احتمال ترتیب اثر دادن به درخواست شما خیلی کم است.

بد نیست بدانید قوانین اینستاگرام، اجازه ثبت نام مجدد با نام کاربری مشابه و یا اضافه کردن آن به یک حساب کاربری موجود را نمی‌ دهد، به این معنی که ممکن است نام کاربری و عکس‌ ها و ویدیوهای شما برای همیشه از بین رفته باشند. موارد استثنایی همواره وجود دارند، اما قانون اینستاگرام در حالت کلی می ‌گوید:

وقتی شما حساب کاربری خود را به طور کامل و به صورت دائمی حذف می‌ کنید، پروفایل، عکس‌ها، ویدیوها، نظرات دیگر کاربران برای پست‌ های ارسالی، لایک ‌ها و فالوورها برای همیشه پاک خواهند شد.

با این وجود همیشه زمان‌هایی استثنایی وجود دارند که با احتمال پایین، اینستاگرام به درخواست ثبت شده ترتیب اثر می ‌دهد. در هر صورت به منظور گزارش هک شدن اینستاگرام و یا ثبت درخواست ریکاوری اکانت حذف شد عملیات زیر را انجام دهید:

ابتدا ما را در اینستاگرام دنبال کنید

  

1-به صفحه گزارش هک شدن اینستاگرام با استفاده از مرورگر خود مراجعه کنید.

روش گزارش هک اکانت اینستاگرام

 ۲نام کاربری و همچنین ایمیل مرتبط با حساب کاربری مد نظر را در این قست وارد کنید. همان‌طور که می‌ بینید دو گزینه وجود دارد. در قسمت اکانت چه کسی هک شده است؟ (?Whose account is hacked) می ‌توانید حساب کاربری من (My account)

و یا حساب کاربری فردی دیگر (Another person’s account) را انتخاب کنید. در صورت انتخاب هر یک از این موارد در فرآیند گزارش هک شدن اینستاگرام، لیست متفاوتی در مقابلتان باز خواهد شد که باید فیلدهای ضروری آن را پر کنید.

در صورت انتخاب حساب کاربری من (My account)، از شما پرسیده می‌شود آیا به ایمیل آدرسی که در زمان ثبت حساب کاربری جدید وارد کرده‌اید، دسترسی دارید؟ (Can you log into the email account listed on your Instagram account?)

به همین دلیل همواره تاکید می‌ کنیم یک ایمیل معتبر در پروفایل حساب کاربری خود وارد کنید. در صورت انتخاب بله  (Yes)، به شما پیشنهاد داده می ‌شود تا حساب کاربری خود را ایمن کنید.

برای این کار به صفحه لاگین اینستاگرام، یا در اپلیکیشن موبایل و یا در وب سایت این شبکه اجتماعی مراجعه کنید و با زدن فراموشی رمز عبور (Forget?)، درخواست تغییر پسورد و ارسال موردی جدید را ثبت کنید. در صورت انتخاب خیر، سه فیلد در مقابل شما قرار می گیرد که باید آن‌ ها را پر کنید:

۱ایمیل آدرسی که ایمن بوده و اکنون به آن دسترسی دارید (Email address where we can reach you)

۲نام کاربری که اکنون مشغول ثبت گزارش هک شدن اینستاگرام برای آن هستید (The username currently on the account you’re reporting)

۳ایمیلی که قبل از این، برای ورود به حساب از آن استفاده می‌ کردید (The email address you used to sign up for your account)

روش گزارش هک اکانت اینستاگرام

سوال آخر در فرآیند گزارش هک شدن اینستاگرام ، درباره نوع حساب کاربری پرسش می‌ کند. سه گزینه در این قسمت وجود دارند:

این حساب به شرکت و یا برند من تعلق دارد (This account represents my company or brand).

در ادامه سوالی از شما مبنی بر شخص سازنده حساب پرسیده می ‌شود. آیا شما و یا فردی که با او کار می ‌کنید این حساب کاربری را ساخته است؟ (?Did you or someone you work with create this account)

در صورت انتخاب بله  (Yes)، سوالاتی در مورد نحوه هک شدن اکانت از شما پرسیده می ‌شود.  مثل چه کسی به حساب شما دست پیدا کرده است؟ (?Who accessed your account).

بعد از انتخاب گزینه مورد نظر، به سوال تشریحی چگونه آن‌ ها به حساب شما دست پیدا کردند؟” (?How did they access your account)  نیز پاسخ دهید. در ادامه، از شما خواسته می ‌شود تا مدارک مربوط به کسب و کار خود شامل پرونده مالیاتی، یکی از قبوض همچون آب یا برق و یا هر مدرک اثبات‌ کننده دیگری را در قالب فایل JPEG به منظور ثبت گزارش هک شدن اینستاگرام ارسال کنید.

روش گزارش هک اکانت اینستاگرام

این حساب شامل تصاویر (شخصی) من است (This account includes pictures of me). در صورت انتخاب پاسخ بله (Yes) برای سوال آیا شما این حساب کاربری را ساختید؟ (?Did you create this account)، سوالاتی مانند بالا در زمینه چگونگی هک شدن حساب کاربری و شخصی که فکر می ‌کنید این کار را انجام داده، از شما پرسیده می‌ شود.

این حساب شامل تصاویری است که من آ‌ها را ثبت کرده و یا ساخته ‌ام، اما خودم در آن‌ ها حضور ندارم” (This account contains pictures that I’ve created or produced, but I’m not in them).

در ادامه از شما پرسیده می‌شود آیا تاکنون رمز عبور خود را با کسی در میان گذاشته ‌اید؟” (?Have you ever shared your Instagram password with someone).

به این سوال به صورت بله یا خیر پاسخ دهید. سوال بعدی مجددا پیرامون چگونگی هک شدن حساب کاریری و شخص مظنون است.

اگر در ابتدای فرآیند گزارش هک شدن اینستاگرام، گزینه حساب کاربری فردی دیگر (Another person’s account) را انتخاب می ‌کردید، هیچ فرمی نمایش داده نشده و از شما درخواست می‌ شد تا با ارسال لینک صفحه گزارش هک شدن اینستاگرام ، شخص خاطی را به ارسال درخواست بررسی توسط خود تشویق کنید.

۳بعد از تکمیل فرم گزارش هک شدن اینستاگرام و ارسال آن، یک ایمیل توسط تیم پشتیبانی اینستاگرام برایتان ارسال می‌ شود.

۴به منظور تایید، باید یکی از مستندات ذکر شده در ایمیل شامل پرونده مالیاتی، قبوض آب و یا برق، سند ثبت شرکت و یا دیگر موارد درخواست شده در متن ایمیل را ارسال کنید. به منظور گرفتن سریعتر جواب، بهتر است متن ایمیل را دقیق خوانده و به آن پاسخ دهید. در نظر داشته باشید گرفتن پاسخ اولیه و همچنین پاسخ نهایی از طرف تیم پشتیبانی، ممکن است چند روزی زمان ببرد. پس، از ثبت مجدد درخواست خودداری کنید.

۵تیم پشتیبانی بعد از بررسی کامل گزارش هک شدن اینستاگرام و همچنین مدارک ارسالی شما، در صورتی که عملی خلاف قوانین ایستاگرام از شما سر نزده باشد، ایمیلی به منظور راهنمایی و باز پس گیری حساب برایتان ارسال می کند.

آیا پکیج منزل شما گرم نمی کند؟

 

آیا پکیج منزل شما روشن نمی شود؟