تکنولوژی

نحوه غیرفعال کردن واکی تاکی در اپل واچ

اپل امروز صبح سرویس محبوب Walkie-Talkie را بر روی ساعت‌های هوشمند خود غیر فعال کرد. به گفته اپل این سرویس یک نقص امنیتی بزرگ دارد که به افراد ناشناس اجازه می‌دهد تا با استفاده از میکروفون موجود بر روی ساعت‌های هوشمند اپل واچ به مکالمات کاربران گوش کنند.

ساعاتی پیش شرکت اپل بیانیه خود را در خصوص کشف نقص امنیتی این برنامه منتشر کرد و به طور رسمی سرویس Walkie-Talkie را برای ساعت‌های هوشمند اپل واچ غیر فعال کرد؛ تا این لحظه ماهیت اصلی این باگ مشخص نشده است و اپل در حال تحقیق بر روی این موضوع است. به گفته اپل، این مشکل به ندرت در قالب یک باگ امنیتی ظاهر می‌شود، به همین دلیل حل مشکل موجود در این سرویس زمان بر و پیچیده خواهد بود.

در حال حاضر سرویس Walkie-Talkie به طور کامل غیر فعال شده است و کاربران ساعت هوشمند اپل امکان استفاده از آن را ندارند و این سرویس تا زمان حل شدن کامل مشکلات غیر فعال خواهد ماند. تا این لحظه مشخص نشده است که این مشکل در بخش سرور سرویس واکی تاکی است یا که مربوط به برنامه اصلی آن می‌شود. در صورتی که ریشه این باگ در برنامه واکی تاکی باشد، اپل باید بروزرسانی را برای این برنامه عرضه کند.

این دفعه اولی نیست که سرویس‌های اختصاصی اپل با مشکلات امنیتی مواجه می‌شوند، بلکه پیش از این متخصصین امنیتی متوجه شده بوند که باگی در سرویس فیس تایم اپل وجود دارد که با استفاده از آن می‌توان صدای کاربر مورد نظر را بدون جواب دادن به تماس شنید، حتی تصاویر دریافت شده توسط دوربین سلفی در این باگ امنیتی قابل مشاهده بود. این باگ مربوط به قابلیت تماس گروهی برنامه فیس تایم بود که اپل پس از غیر فعال کردن این قابلیت، مشکل مورد نظر را برطرف کرد.


واکی تاکی اپل واچ

آموزش استفاده از قابلیت واکی تاکی اپل واچ در ویدیوی رسمی اپل

قابلیت Walkie-Talkie اپل واچ، ساعت هوشمند اپل را تبدیل به واکی تاکی می‌کند. در ویدیوی منتشر شده توسط شرکت سازنده، بیشتر درباره نحوه استفاده از قابلیت واکی تاکی اپل واچ و نحوه تبدیل ساعت هوشمند اپل به بی سیم توضیح داده شده است.

آیا روزهایی که تلفن‌های هوشمند وجود نداشته و از طریق واکی تاکی با دوستان خود ارتباط برقرار می‌کردید را به خاطر دارید؟ به لطف آپدیت watchOS 5 که به تازگی برای ساعت‌های هوشمند اپل منتشر شده است، می‌توان با اپل واچ خود به آن روزها بازگشت. در ادامه آغاز انتشار به‌روزرسانی واچ او اس 5، اپل با انتشار یک ویدیوی رسمی، نحوه استفاده از قابلیت واکی تاکی اپل واچ را نمایش داد.

واکی تاکی

واکی تاکی که استفاده از آن‌ به سال‌های دور برگشته و در دوران جنگ جهانی دوم توسعه یافته است، یک وسیله قابل حمل بوده و ارتباط دو طرفه را از طریق امواج رادیویی میسر می‌کند. اولین واکی تاکی‌ها در ابعاد یک کوله پشتی بودند و سربازان آن را بر دوش خود حمل می‌کردند، اما رفته رفته در ابعاد بی سیم‌های دستی عادی عرضه شدند. اکنون و در سال 2018 می‌توان از واکی تاکی اپل واچ بر روی یک ساعت هوشمند بسیار کوچک استفاده کرد.

درباره ویژگی واکی تاکی اپل واچ

برای استفاده از این قابلیت، می‌بایست ساعت اپل واچ هر دو طرف ارتباط، مجهز به سیستم عامل watchOS 5 باشد. خوشبختانه این‌ به‌روزرسانی برای اپل واچ سری 1 و به بعد منتشر شده است. بعد از نصب به‌روزرسانی سیستم عامل، از قابل ارسال و دریافت بودن تماس‌های فیس تایم (FaceTime) بر روی ساعت خود مطمئن شوید.

برای استفاده از قابلیت واکی تاکی اپل واچ و افزودن یک فرد جدید، کافی است بر روی آیکون + ضربه زده و یکی از مخاطبان را انتخاب کنید. بعد از این که مخاطب مورد نظر دعوت شما را پذیرفت، رنگ جعبه دربردارنده نام مخاطب بر روی نمایشگر ساعت، از خاکستری تبدیل به زرد خواهد شد.

همچنین بخوانید:

آپدیت واچ او اس 5 ساعت هوشمند اپل را به واکی تاکی تبدیل می‌کند

برای حضور در یک ارتباط این چنینی، کافی است وارد اپلیکیشن Walkie-Talkie شده و کلید را بر روی حالت در دسترس (Available) قرار بدهید. سپس فردی را برای مکالمه با وی به صورت بی سیم انتخاب کرده و تا زمانی که ساعت برقراری ارتباط را اعلام کند، منتظر بمانید. بعد از این اتفاق، به منظور صحبت کردن و ارسال پیام صوتی می‌بایست دکمه Talk را لمس کرده و نگه دارید. بعد از تمام شدن صحبت، دکمه را رها کنید تا پیام برای مخاطب آن سوی ارتباط ارسال شود. همزمان با صحبت کردن شما، کاربر آن سوی مکالمه پیامتان را می‌شنود، پس تصور نکنید این یک ارتباط شبیه به ارسال پیام‌های صوتی در پیام‌رسان‌ها است که بعد از تمام شدن ضبط پیام صوتی، یک فایل صوتی برای مخاطب ارسال شده و سپس می‌تواند به آن گوش بدهد.

همچنین بخوانید:

معرفی و دانلود بهترین برنامه های واکی تاکی برای اندروید و آی او اس

قابلیت واکی تاکی اپل واچ چندین حالت دارد. اگر کلید Available را درون اپلیکیشن روشن نکنید، در زمان درخواست دیگر افراد به منظور برقراری ارتباط با شما، یک نوتیفکیشن دریافت کرده و از تمایلتان پیرامون این مکالمه پرسیده می‌شود. در حالت سایلنت (Silent Mode)، یک زنگ در کنار صدای فرد درخواست‌کننده ارتباط خواهید شنید. در حالت تئاتر (Theater Mode) یا حالت بدون مزاحم (Do Not Disturb Mode)، امکان استفاده از واکی تاکی اپل واچ غیر فعال می‌شود.

ویدیوی آموزش استفاده از واکی تاکی اپل واچ

با دیدن ویدیوی تازه منتشر شده توسط اپل، بهتر به نحوه استفاده از ویژگی واکی تاکی در ساعت‌های هوشمند این شرکت پی خواهید برد.

دانلود ویدیو

اپل واچ ساعت اپل ساعت هوشمند اپل واکی تاکی