تکنولوژی

آموزش دانلود عکس و ویدیوهای اینستاگرام به صورت کامل

آموزش دانلود عکس و فیلم اینستاگرام در کامپیوتر – در این آموزش به شما یاد می دهیم چگونه عکس و ویدئوی اینستاگرام را به راحتی و بدون محدودیت و البته کاملا رایگان ذخیره و دانلود کنید.

نحوه دانلود عکس و فیلم از اینستاگرام و ذخیره در کامپیوتر یکی از چالش هاییست که کاربران از ابتدا تاکنون در استفاده از این وبسایت اینستاگرام با آن مواجه بوده اند. وبسایت و اپلیکیشن اینستاگرام به گونه ای طراحی شده است که به صورت پیش فرض امکان ذخیره عکس و فیلم از اینستاگرام برای کاربر وجود ندارد و به نظر می رسد این محدودیت به علت جلوگیری از حق کپی رایت و نسخه برداری است. ولی با نصب چند افزونه بر روی مرورگر خود می توانید به راحتی  عکسها و فیلم های دلخواه را بر روی کامپیوتر خود دانلود کنید و نیاز به سایت دانلود از اینستاگرام با کامپیوتر ندارید. پس در ادامه با ما همراه باشید.

1- دانلود از اینستاگرام با گوگل کروم:

وارد صفحه افزونه  Image Downloader for IW شوید و در صفحه ای باز شده بر روی  Add to chrome کلیک کنید تا افزونه کروم برای دانلود عکس از اینستاگرام بر روی مرورگر شما نصب شود.

دانلود ویدیو از اینستاگرام با کامپیوتر

برای نصب افزونه کروم برای دانلود فیلم از اینستاگرام وارد صفحه Video Downloader for IW شوید و همانند مرحله قبل روی Add to chrome کلیک کنید تا نصب شود. پس از آن توجه داشته باشید تا آیکون های افزونه به رنگ خاکستری نباشند در صورتی که آیکون ها خاکستری و غیر فعال بودند کافی است بر روی آنها کلیک کنید تا افزونه ها فعال شوند.(اگر با فعال کردن افزونه ایکون دانلود گوشه تصاویر اضافه نشد یکبار مرورگر خود را ببندید و دوباره باز کنید) حال کافیست به پیج یا آدرس اینستاگرامی مد نظر خود مراجعه کنید، آیکونی در گوشه عکس ها و ویدیوهای خواهید دید که با کلیک بر روی آن به راحتی ویدیو و تصویر بر روی کامپیوتر شما دانلود خواهند شد.

آموزش نصب افزونه کروم Image Downloader for IW برای دانلود عکس از اینستاگرام

دانلود عکس از اینستاگرام با کامپیوتر

آموزش نصب افزونه کروم Video Downloader for IW برای دانلود ویدیو از اینستاگرام

 

2- دانلود از اینستاگرام با  فایرفاکس :

با مرورگر فایرفاکس وارد صفحه افزونه  Image Downloader for IW شوید و در صفحه ای باز شده بر روی  Add to Firefox کلیک کنید تا افزونه کروم برای دانلود عکس از اینستاگرام بر روی مرورگر شما نصب شود.

دانلود فیلم از اینستاگرام با کامپیوتر

برای نصب افزونه کروم برای دانلود فیلم از اینستاگرام وارد صفحه Video Downloader for IW شوید و همانند مرحله قبل روی Add to Firefox کلیک کنید تا نصب شود. پس از آن توجه داشته باشید تا آیکون های افزونه به رنگ خاکستری نباشند در صورتی که آیکون ها خاکستری و غیر فعال بودند کافی است بر روی آنها کلیک کنید تا افزونه ها فعال شوند.(اگر با فعال کردن افزونه ایکون دانلود گوشه تصاویر اضافه نشد یکبار مرورگر خود را ببندید و دوباره باز کنید) حال کافیست به پیج یا آدرس اینستاگرامی مد نظر خود مراجعه کنید، آیکونی در گوشه عکس ها و ویدیوهای خواهید دید که با کلیک بر روی آن به راحتی ویدیو و تصویر بر روی کامپیوتر شما دانلود خواهند شد.

اگه سوال یا مشکلی در رابطه با دانلود عکس و فیلم از اینستاگرام بری روی PC  و لپ تاپ خودتان دارید از طریق  قسمت دیدگاه پایین صفحه با ما در ارتباط باشید.

 


اینستاگرام یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی است که اخیراً قابلیت دانلود تمام اطلاعات کاربر یا در حقیقت تمام عکس‌ها و ویدیوها را در اختیار عموم گذاشته تا در صورتی که مایل به حذف حساب کاربری خویش هستند، به راحتی از تمام اطلاعات خود بکاپ تهیه کنند.

در این مقاله به روش بکاپ گرفتن از تمام اطلاعات خود در Instagram می‌پردازیم.

پس از رسوایی اخیر فیس‌بوک مبنی بر سوء استفاده از اطلاعات و آمار وب‌گردی کاربران، کاربران اینترنت که از سرویس‌های مختلف فیس‌بوک و از جمله اینستاگرام استفاده می‌کنند، نسبت به استفاده از این شبکه‌ی اجتماعی محبوب دچار شک و تردید شده‌اند و حتی برخی دوست دارند برای حفظ حریم خصوصی از Instagram استفاده نکنند. به همین علت است که فیس‌بوک قابلیت دانلود کردن تمام اطلاعات کاربر به شکلی ساده را در سرویس اینستاگرام اضافه کرده است.

اگر از کسانی هستید که به هر دلیل نمی‌خواهید از اینستاگرام استفاده کنید، می‌توانید قبل از حذف اکانت اینستاگرام خود، از تمام اطلاعات به راحتی بکاپ بگیرید. در واقع نیازی به استفاده کردن از اپ‌های جانبی که برای دانلود عکس‌های اینستاگرام طراحی شده، نیست بلکه این قابلیت در خود اینستاگرام اضافه شده است.

چگونه از تمام عکس و ویدیوهای خود در اینستاگرام بکاپ بگیریم؟

در حال حاضر قابلیت بکاپ‌گیری به وب‌سایت اینستاگرام محدود می‌شود. بنابراین از یکی از مرورگرهای اینترنت مثل گوگل کروم یا فایرفاکس استفاده کنید و به وب‌سایت اینستاگرام مراجعه کنید. البته می‌توانید از مرورگرهای موبایل نیز استفاده کنید و در گوشی مراحل دانلود بکاپ را دنبال کنید.

آموزش دانلود عکس و ویدیوهای اینستاگرام به صورت کامل

پس از مراجعه به سایت اینستاگرام روی گزینه‌ی Log in کلیک کنید و با نام کاربری و رمز عبور خود، لاگین کنید.

آموزش دانلود عکس و ویدیوهای اینستاگرام به صورت کامل

در گوشه‌ی بالا و راست صفحه، روی آیکون فرد ناشناس کلیک کنید.

آموزش دانلود عکس و ویدیوهای اینستاگرام به صورت کامل

در صفحه‌ی پروفایل کاربری که نمایان شده، روی آیکون چرخدنده در کنار دکمه‌ی Edit Profile‌ یا ویرایش پروفایل کلیک کنید.

آموزش دانلود عکس و ویدیوهای اینستاگرام به صورت کامل

صفحه‌ی پاپ‌آپی باز می‌شود که در آن امکاناتی مثل تغییر رمز عبور و بررسی اپلیکیشن‌هایی که به حساب کاربری شما دسترسی دارند و همین‌طور تنظیمات نوتیفیکیشن موجود است. روی گزینه‌ی Privacy and Security کلیک کنید.

آموزش دانلود عکس و ویدیوهای اینستاگرام به صورت کامل

در صفحه‌ی تنظیمات حریم خصوصی و امنیت، گزینه‌های مختلفی وجود دارد که یکی از موارد، Data Download است. بنابراین تا حوالی انتهای صفحه اسکرول کنید و روی لینک Request Download زیر عبارت Data Download کلیک کنید.

به این ترتیب درخواست دانلود اطلاعات برای سرورهای اینستاگرام ارسال می‌شود. علاوه بر عکس‌ها و ویدیوها و اطلاعات پروفایل کاربری، تمام نظرات نیز در بکاپ موجود است و حتی اطلاعات مربوط به موقعیت مکانی شما در روزها و ساعت‌های مختلف نیز توسط اینستاگرام جمع‌آوری و نگهداری می‌شود. چیزی که هم مفید به نظر می‌رسد و هم ترسناک است! گویا کسی همواره در تعقیب شماست!

اینستاگرام پس از جمع‌آوری و تهیه‌ی بکاپ، ایمیلی برای شما ارسال می‌کند و در مورد آماده بودن فایل بکاپ اطلاع‌رسانی می‌کند. البته ایمیل دیگری به جز ایمیل اصلی حساب کاربری را برای اطلاع‌رسانی به اینستاگرام بدهید. حداکثر ۴۸ ساعت یا دو روز بعد می‌توانید بکاپ خود را دانلود کنید.

روی Next کلیک کنید و در مرحله‌ی بعدی نیز مجدداً رمز عبور خود را وارد کنید و در نهایت روی دکمه‌ی Request Download کلیک کنید.