تکنولوژی

آموزش کار با منوی Share آیفون و آیپد و تنظیمات آن

اپل منوی به اشتراک گذاری یا به عبارت دیگر صفحه  Share را در iOS 13 و همین طور iPadOS 13 بازطراحی کرده تا هوشمندانه تر و بهتر عمل کند. شاید در اولین نگاه به نظر برسد که منوی جدید پیچیده است اما در حقیقت این منو قابلیت سفارشی سازی دارد. می توانید عمل هایی که بیشتر استفاده می کنید را به عنوان Favorites یا موردعلاقه علامت گذاری کنید تا دسترسی ساده تر و سریع تر شود.
در این مقاله به روش سفارشی کردن منوی شیرینگ یا به اشتراک گذاری در نسخه ی جدید سیستم عامل آیفون و آیپد می پردازیم.

منوی شیرینگ جدید عملاً یک صفحه است و در واقع بهتر است بگوییم Share Sheet  یا صفحه ی به اشتراک گذاری. در واقع با تپ روی آیکون منوی Share در اپ های مختلف، منوی شیرینگ از پایین صفحه به صورت کشویی بالا می آید. این آیکون به شکل کادر مربعی با فلش رو به بالا است.
پس از باز کردن منو در آیفون ها می توانید با حرکت جاروبی به سمت بالا می توانید منوی Share را به صورت تمام صفحه مشاهده کنید و در واقع منوی شیرینگ به صفحه ی شیر تبدیل می شود. البته در iPad که صفحه نمایش بزرگی دارد، صفحه ی شیر همواره منوی شیر است و صفحه نمایش را پر نمی کند.

قبل از بررسی تنظیمات و روش سفارشی سازی منوی شیر، بهتر است به سه بخش این منو و کاربردهای هر یک آشنا شویم.

آموزش استفاده از صفحه Share جدید در آیفون و آیپد

در یک نگاه کلی صفحه ی شیرینگ به سه بخش تقسیم می شود:

  • بخش اول گزینه هایی برای به اشتراک گذاشتن سریع را نمایش می دهد.
  • بخش بعدی لیست اپ ها است.
  • بخش آخر حاوی گزینه هایی برای اکشن های مختلف و گزینه های مربوط به اپلیکیشن Shortcuts است.
  • و اما توضیحات بیشتر:
    بخش ابتدای صفحه ی به اشتراک گذاری، پنل به اشتراک گذاری سریع یا Quick-Share Panel است. در این بخش لیستی از محصولات اپل که قابلیت AirDrop برایشان فعال است و همین طور گفتگوهای اخیر شما در پیام رسان iMessage اپل موجود است. با تپ روی گزینه های این بخش می توانید محتوا را به سرعت با مخاطبین و یا با دیوایس های اطراف به اشتراک بگذارید.
    بخشی از صفحه ی شیرینگ که آشناتر از سایر بخش ها است، Apps Panel یا پنل اپلیکیشن ها است. در این بخش آیکون اپ های مختلف موجود است که می توانید محتوایی را به این اپلیکیشن ها بفرستید. اگر تعداد اپ ها زیاد باشد، می بایست با حرکت جاروبی از سمت راست به چپ، در این بخش اسکرول کنید.
    به عنوان مثال اگر بخواهید یک عکس یا یک آدرس صفحه ی وب را برای شخصی در پیام رسان WhatsApp بفرستید، می بایست در بخش اپلیکیشن ها اسکرول کنید و سپس روی آیکون واتس اپ تپ کنید. درست مثل نسخه های قبلی iOS.

    زیر بخش اپلیکیشن ها هم گزینه هایی با طراحی جدید وجود دارد. این بخش به صورت عمودی اسکرول می شود و بسته به اینکه در کدام اپلیکیشن منوی شیر را باز کرده اید، بخش های مختلفی در این قسمت وجود دارد. به تصاویر زیر توجه کنید:

    همان طور که در تصاویر فوق مشاهده می کنید، در ابتدا بخش پایین صفحه ی Share، اکشن های موردعلاقه یا Favorites وجود دارد. به صورت پیش فرض یک یا دو عمل پرکاربرد در این بخش قرار می گیرد تا دسترسی ساده شود. به عنوان مثال در مرورگر Safari دکمه ی Copy در این بخش قرار می گیرد و در اپلیکیشن Photos نیز گزینه ی Copy Photo در آن جای می گیرد. البته این بخش قابلیت سفارشی سازی دارد و بسته به نیاز و نوع استفاده، می توانید هر گزینه ی پرکاربردی که لازم دارید را در آن قرار دهید.
    زیر بخش اکشن های پرکاربرد و موردعلاقه، بخشی شامل گزینه های اپلیکیشن های مرتبط دیده می شود که این بخش هم قابلیت سفارشی سازی دارد.
    در انتهای صفحه ی شیرینگ، گزینه های مربوط به اپلیکیشن Siri Shortcuts جای می گیرد.

    با Siri Shortcuts یا شورت کات های دستیار صوتی آیفون و آیپد آشنا شوید

    همان طور که متوجه شده اید اکنون صفحه ی Share سه بخش اصلی دارد که بخش آخر آن هم به سه قسمت مختلف تقسیم شده است. بنابراین این صفحه نسبت به منوی شیر در iOS 12 و نسخه های قبلی، ظاهراً پیچیده تر شده اما در حقیقت استفاده کردن از آن ساده تر و سریع تر از نسخه های قبلی است، به خصوص که بخش آخر قابلیت سفارشی سازی دارد.
    شاید یک اشکال اساسی صفحه ی شیرینگ برای مبتدیان، نبود عنوان باشد. بهتر بود برای هر بخش این صفحه، عنوانی نمایش داده شود که البته برای سادگی بیشتر، قابلیت مخفی کردن آن وجود داشته باشد.

    آموزش سفارشی کردن اکشن های موردعلاقه

    برای تغییر دادن گزینه های بخش Favorites، روی آیکون منوی Share در اپلیکیشن موردنظر تپ کنید و سپس حرکت جاروبی به سمت بالا انجام دهید تا Share Sheet یا صفحه ی شیر باز شود. اکنون برای تغییر دادن گزینه های موجود، در انتهای منوی Share  روی Edit Actions تپ کنید.

    در پنل باز شده بخش Favorites در ابتدای لیست قرار دارد. زیر این عنوان، یک یا چند اکشن موردعلاقه را مشاهده می کنید که گزینه های پرکاربرد مربوط به اپلیکیشن فعلی است. در دیگر اپ ها گزینه های بخش Favorites متفاوت است و برای هر اپلیکیشن می بایست این بخش را به صورت مجزا تغییر بدهید. برای حذف کردن اکشنی که کم استفاده است، روی – کنار آن تپ کنید.
    برای تغییر دادن ترتیب گزینه ها، روی دستگیره ی سه خطی روبروی هر گزینه تپ و مکث کرده و انگشت خود را بالاتر یا پایین تر ببرید و سپس از روی صفحه بلند کنید.

    بخش دوم Other Actions است. در این بخش هم گزینه هایی لیست شده است و می توانید با فعال کردن برخی موارد، این موارد را به قسمت Favorites اضافه کنید. گزینه های موجود در این بخش هم بسته به اپلیکیشن متفاوت است. برای فعال کردن و اضافه کردن گزینه ها، کافی است روی دکمه ی + کنار آن تپ کنید و برای حذف کردن هم می بایست روی دکمه ی – کنار گزینه های فعال تپ کنید.

    در نهایت روی Done تپ کنید تا تغییرات ذخیره شود. به این ترتیب به صفحه ی به اشتراک گذاری برمی گردید.

    مواردی که از لیست Other Actions در بخش Favorites منوی شیر نمایش داده می شود.
    توجه کنید که برخی اکشن ها دارای سوییچی هستند. اگر سوییچ در وضعیت غیرفعال قرار بگیرد، اکشن موردبحث از صفحه ی شیر حذف می شود.

    تنظیمات بخش اپلیکیشن های منوی شیر آیفون و آیپد

    در بخش اپلیکیشن های منوی Share، آیکون اپلیکیشن ها به صورت خودکار در انتهای لیست اضافه می شود. معمولاً نیازی به فعال کردن دستی اپلیکیشن ها در بخش More نیست و هر اپی که نصب کنید، گزینه ی مربوط به آن به صورت خودکار اضافه می شود. اما به هر حال این روش هم مشکلات خاص خود را دارد و ممکن است آیکون اپلیکیشنی که اخیراً نصب کرده اید در این بخش قرار نگیرد! در این صورت می توانید گزینه های این بخش را به روش دستی تغییر بدهید.
    برای ویرایش آیکون های بخش Apps Panel ابتدا صفحه ی Share را باز کنید و کمی اسکرول کنید تا به انتهای بخش اپلیکیشن ها برسید. در این ناحیه روی دکمه ی More تپ کنید.

    در صفحه ی باز شده دو بخش وجود دارد: اپ های موردعلاقه یا Favorites و اپ های پیشنهادی یا Suggestions. گزینه های هر دو بخش قابلیت سفارشی سازی دارد اما ابتدا باید روی گزینه ی Edit تپ کنید.

    به این ترتیب کنار هر یک از گزینه های لیست، دکمه ی + یا – نمایان می شود. برای حذف کردن برخی موارد کافی است روی + کنار آن تپ کنید. تغییر دادن ترتیب اپلیکیشن ها با روش درگ و دراپ انجام می شود البته باید روی آیکون سه خطی روبروی اپ تپ و مکث کنید و سپس آن را به بالا یا پایین لیست بکشید. توجه کنید که در بخش اپ های پیشنهادی یا Suggestions می بایست سوییچ اپ هایی مثل Reminders  را در وضعیت غیرفعال قرار دهید تا از لیست اپ ها در منوی به اشتراک گذاری حذف شوند.

    برای قرار دادن اپلیکیشنی که در بخش Suggestions قرار گرفته در بخش موردعلاقه ها، روی + کنار آن تپ کنید. به این ترتیب اپلیکیشن موردبحث همواره در بخش اپلیکیشن های منوی شیر قرار می گیرد.
    howtogeekسیاره ی  آی تی

    شاید برایتان اتفاق افتاده که چیزی را در آیفون یا آیپد به صورت تصادفی با یکی از مخاطبین که ارتباط زیادی با وی دارید، اشتراک گذاری کرده اید چرا که در بالای منوی Share، مخاطبین پرکاربرد نمایش داده می شود. در بروزرسانی جدید سیستم عامل آیفون و آیپد که iOS 14 و iPadOS 14 است، اپل امکان حذف کردن مخاطبین پیشنهادی از منوی شیر را فراهم کرده است.
    در این مقاله نحوه ی حذف کردن مخاطبین پیشنهادی از منوی Share آیفون و آیپد را بررسی می کنیم.

    مشکل نمایش مخاطبین نزدیک در صفحه ی Share

    در ابتدای صفحه یا منوی اشتراک گذاری iPad و iPhone، یک ردیف به مخاطبین اختصاص داده شده است. مخاطبینی که زیاد با ایشان ارتباط دارید، به صورت خودکار شناسایی شده و در این بخش قرار می گیرند تا دسترسی سریع تر باشد. اما در عین حال احتمال اشتراک گذاری تصادفی محتوا با این مخاطبین نیز وجود دارد.
    از طرفی شاید در حال کپی کردن یک فایل PDF یا فرستادن عکس از اپی به یک اپ دیگر هستید و تصادفاً انگشت شما روی یکی از مخاطبین فرود می آید. به نظر می رسد که این بخش از منوی Share در عین اینکه مفید و کاربردی است، برای برخی افراد مفید نیست بلکه مزاحم است. خوشبختانه اپل در iOS 14 و iPadOS 14 امکان حذف کردن این بخش را فراهم کرده است.

    روش حذف کردن بخش مخاطبین پیشنهادی از منوی شیر

    برای حذف کردن بخش موردبحث، اپلیکیشن Settings آیفون یا آیپد را اجرا کنید.
    چگونه مخاطبین پیشنهادی را از ابتدای منوی Share آیفون و آیپد حذف کنیم؟
    در تنظیمات اسکرول کنید و روی گزینه ی Siri & Search تپ کنید.
    چگونه مخاطبین پیشنهادی را از ابتدای منوی Share آیفون و آیپد حذف کنیم؟
    در صفحه ی بعدی سوییچ گزینه ی Suggestions when sharing را در وضعیت غیرفعال قرار دهید.
    چگونه مخاطبین پیشنهادی را از ابتدای منوی Share آیفون و آیپد حذف کنیم؟
    و در نهایت از اپ تنظیمات خارج شوید.
    اکنون اگر در اپی روی آیکون Share یا اشتراک گذاری تپ کنید، منوی شیر ظاهر می شود و بخشی به نام Suggested Contacts یا مخاطبین پیشنهادی در آن وجود ندارد. در اولین ردیف منوی اشتراک گذاری، آیکون اپ ها دیده می شود.
    چگونه مخاطبین پیشنهادی را از ابتدای منوی Share آیفون و آیپد حذف کنیم؟
    هر زمان که لازم باشد می توانید گزینه ی اشاره شده در تنظیمات را فعال کنید تا مخاطبین پیشنهادی در ردیف اول منوی Share نمایش داده شود.

    در iOS 13 و iPadOS 13 چطور ردیف مخاطبین پیشنهادی را حذف کنیم؟

    متأسفانه در نسخه ی قبلی سیستم عامل آیفون و آیپد، امکان حذف کردن بخش مخاطبین پیشنهادی وجود ندارد! اما یک ترفند ساده برای رفع مشکل این است که گفتگویی را در اپلیکیشن Messages یا برخی اپ های دیگر نظیر پیام رسان Discord که از اکستنشن مربوط به Share پشتیبانی می کنند حذف کنید. به این ترتیب مخاطب از ابتدای منوی اشتراک گذاری حذف می شود. اما این راهکار جالبی نیست و شاید مقدور نباشد. در این صورت بهتر است برای آپدیت کردن سیستم عامل به آخرین نسخه اقدام کنید. در ضمن در iOS 14 و iPadOS 14 نیز می توانید موقتاً مخاطبین را از ابتدای منوی اشتراک گذاری حذف کنید.
    howtogeekسیاره ی آی تی

    منوی Share یا به اشتراک گذاری آیفون و آیپد یکی از مهم ترین منوهایی است که هر کاربری باید با آن آشنایی داشته باشد. در سیستم عامل iOS با استفاده از منوی Share می توان فایل ها را به اپ های دیگر فرستاد و جریان های کاری چند مرحله ای را به سرعت انجام داد. منوی شیر برای انجام خودکار برخی فرآیندها که Workflow گفته می شود نیز طراحی شده است.
    در این مقاله می خواهیم با اصول استفاده از منوی Share سیستم عامل iOS و روش سفارشی کردن آیکون ها و تنظیمات مربوطه در آن بپردازیم. با ما باشید.

    اصول به اشتراک گذاری با منوی Share در iOS

    برای به اشتراک گذاشتن در سیستم عامل iOS که مختص آیفون و آیپد است، دو روش کلی وجود دارد: استفاده از دکمه ی Share و استفاده از منوی کوچک پاپ آپ. آیکون دکمه ی شیر را در تصویر زیر مشاهده می کنید. پیدا کردن این آیکون در گوشه  و کنار صفحه بسیار ساده است.
    آموزش کار با منوی Share آیفون و آیپد و تنظیمات آن
    معمولاً دکمه ی شیر در نوار منوی اپ هایی مثل Music و Safari اپل قرار می گیرد و با تپ کردن روی آن می توانید صفحه ی وب، ویدیو یا موسیقی یا هر نوع محتوای دیگری که در اپلیکیشن باز شده را برای به اشتراک گذاری آماده کنید. به چند کاربرد منوی Share توجه کنید:

  • در مرورگر Safari: به اشتراک گذاشتن صفحه ی وب
  • در مولتی پلیر Music: به اشتراک گذاری موسیقی در حال پخش
  • در اپ مدیریت تصاویر یا Photos: به اشتراک گذاشتن ویدیو یا عکس
  • در اپ YouTube: شیر کردن ویدیوی فعلی
  • و روش بعدی که منوی پاپ آپ است در اپ هایی کاربرد دارد که می توانید متن یا محتوایی را انتخاب کنید. به عنوان مثال اگر در مرورگر سافاری اپل، بخشی از متن را انتخاب کن، منوی کوچکی باز می شود که گزینه ی Share در آن موجود است:
    آموزش کار با منوی Share آیفون و آیپد و تنظیمات آن
    یا به عنوان مثال اگر عکسی را در اپلیکیشن شبکه ی اجتماعی توییتر انتخاب کرده و انگشت خود را روی آن نگه دارید، منوی کوچکی باز می شود که گزینه ی Share via در آن قرار گرفته است.
    آموزش کار با منوی Share آیفون و آیپد و تنظیمات آن
    بنابراین از هر اپلیکیشنی که استفاده می کنید، ممکن است آیکون Share یا گزینه ی Share در منوی کوچک پاپ آپ برای به اشتراک گذاری محتوا موجود باشد. به تناسب راحتی کاربری و سرعت عمل، از یکی از دو روش استفاده کنید.

    چگونه از صفحه ی Share آیفون و آیپد استفاده کنیم؟

    پس از انتخاب کردن یکی از دو روش منوی شیر یا منوی کوچک پاپ آپ برای به اشتراک گذاری محتوا، رابط کاربری شیرینگ نمایان می شود که در حقیقت سه نوع گزینه در آن موجود است:

  • ارسال محتوا به وسایل الکترونیکی اطراف
  • ارسال محتوا به اپی دیگر
  • استفاده از اکشن ها
  • ارسال محتوا به وسایل اطراف با AirDrop

    اولین نوع به اشتراک گذاری این است که با استفاده از AirDrop، محتوا را به صورت بی سیم به دیگر محصولات اپل ارسال کنید. به عنوان مثال فایلی را به آیفون و آیپد یا مک بوک بفرستید. این روش برای کاربران ویندوز و لینوکس کاربری بسیار محدودی دارد و گزینه های مربوطه در ردیف اول قرار می گیرد.

    آشنایی با مک او اس، سیستم عامل MacBook و iMac های اپل و بخش های اصلی و تنظیمات آن

    آموزش کار با منوی Share آیفون و آیپد و تنظیمات آن

    به اشتراک گذاری برای ارسال به اپی دیگر در آیفون و آیپد

    ردیف دوم شامل آیکون تعدادی اپلیکیشن است و در حقیقت می توانید فایل یا محتوای انتخاب شده را به یکی از اپ های اپل یا اپلیکیشن های جانبی که روی iOS نصب کرده اید، ارسال کنید.
    به عنوان مثال اگر بخواهید عکسی را در شبکه ی اجتماعی Instagram به اشتراک بگذارید، می بایست آن را انتخاب کرده و در منوی شیر و ردیف دوم آن، روی آیکون اپ اینستاگرام تپ کنید. به همین ترتیب می توانید فایل های اکسل یا ورد را به گوگل درایو بفرستید و یا یادداشتی را در Evernote ایجاد کنید.
    پس از تپ کردن روی برخی گزینه ها، اپ مربوطه اجرا می شود و باید مراحل بعدی را در اپ انتخابی طی کرد اما در مورد برخی گزینه ها، بدون خروج از اپلیکیشن فعلی کار انجام می شود، مثل گزینه ی Add to Notes که نیازی به باز کردن اپ نوتس اپل ندارد.
    آموزش کار با منوی Share آیفون و آیپد و تنظیمات آن

    به اشتراک گذاری محتوا با اکشن ها در iOS

    در آخرین ردیف تعدادی اکشن یا عمل خاص مشاهده می کنید که شامل گزینه هایی برای کپی و پرینت کردن، اجرا کردن Workflow یا کارهای پردازشی چندمرحله ای و همین طور استفاده از AirPlay برای ارسال محتوا به مانیتورهای بزرگ و مک ها می شود.

    چگونه صفحه آیفون یا آیپد را در مانیتور یا پروژکتور متصل به کامپیوتر ویندوزی ببینیم؟

    اپل به این نوع گزینه های شیر، Activities یا فعالیت ها می گوید اما اصطلاح اکشن یا عمل در موردشان بیشتر کاربرد دارد.

    چگونه گزینه های منوی Share آیفون و آیپد را غیرفعال کنیم و ترتیب را تغییر دهیم؟

    در سیستم عامل iOS این قابلیت پیش بینی شده که کاربر بتواند گزینه های اصلی یا گزینه هایی که پس از نصب کردن اپلیکیشن های جانبی اضافه شده را به صورت دلخواه تغییر دهد. به عنوان مثال اگر اینستاگرام را نصب کرده اید و گزینه ی آن در منوی شیر آیفون یا آیپد افزوده شده اما نیازی به آن ندارید، می توانید این گزینه ی اضافه را حذف کنید تا منوی Share خلوت تر و کاربردی تر شود. به هر حال ازدحام گزینه های متعدد مانعی برای پیدا کردن سریع گزینه ی موردنیاز خواهد بود.
    برای سفارشی کردن گزینه ها، ابتدا محتوایی را انتخاب کنید و روی دکمه ی Share تپ کنید. با اسکرول کردن افقی به انتهای لیست گزینه های یک ردیف موجود بروید و روی More تپ کنید. به این ترتیب لیستی از گزینه ها نمایان می شود. روبروی هر آیتم یک سوییچ ساده وجود دارد که با فعال و غیرفعال کردن آن، می توانید گزینه ای را اضافه یا حذف کنید.

    اما چگونه ترتیب گزینه ها را تغییر بدهیم تا گزینه های پراستفاده در صدر لیست قرار بگیرند و دسترسی سریع تر شود؟

    برای تغییر دادن ترتیب گزینه ها نیز می توانید روی آیکون دستگیره که روبروی هر گزینه در سمت راست دیده می شود تپ کرده و آن را به بالا یا پایین حرکت دهید. به علاوه می توانید روی هر گزینه نیز تپ کرده و آن را جابجا کنید.
    دقت کنید که هر ردیف از منوی Share دارای گزینه ی More است و می توانید آیتم های آن ردیف را مستقل از دو ردیف دیگر ویرایش کنید. اما همان طور که در تصویر زیر مشاهده می کنید، برخی آیتم ها فاقد سوییچ فعال و غیرفعال کردن هستند.

    استفاده از Run Workflow منوی Share برای اجرای جریان کاری چند مرحله ای

    اپلیکیشن Workflow با استفاده از فعالیت های بین اپلیکیشنی iOS قابلیت های جالبی را در اختیار کاربران قرار داده است. به همین علت اپل سریعاً متوجه مزایای آن شد و آن را خریداری کرده است. بنابراین در حال حاضر به عنوان یک اپلیکیشن اصلی در iOS به کار می رود و البته رایگان است.

    دانلود اپ Workflow از آیتونز اپل

    جریان کاری یا Workflow کاربری بسیار گسترده ای دارد. پس از نصب کردن این اپلیکیشن می توانید از گزینه ی Run Workflow که در ردیف اکشن های منوی شیر قرار می گیرد استفاده کنید و کارهایی که چند مرحله ای است را با تپ کردن روی جریان های کاری از پیش ساخته شده یا دانلود شده، به سرعت انجام دهید.

    اگر حوصله ی ساختن جریان های کاری را ندارید، می توانید از موارد آماده استفاده کنید که کاربری های متعددی را پوشش می دهند. در ادامه به تعدادی از موارد مفید و کاربردی اشاره می کنیم و لینک دانلود را ارایه می کنیم.

    این عکس کجا گرفته شده است؟

    این جریان کاری با بررسی کردن فایل عکس، تلاش می کند که موقعیت جغرافیایی محل عکاسی را شناسایی کند و در ادامه Pin یا سنجاقی روی نقشه در اپلیکیشن Maps قرار می دهد. می توانید عکس های موجود در اپ Photos را انتخاب کرده و از این ورک فلو برای شناسایی محل عکاسی استفاده کنید و همین طور می توانید عکس هایی که در فضای مجازی مشاهده می کنید را انتخاب کنید.

    دانلود ورک فلوی Where Was This Taken?

    ذخیره کردن سریع لینک در Evernote

    با این جریان کاری لینکی که به عنوان مثال در صفحه ی وب و در مرورگر سافاری اپل انتخاب شده، در یک یادداشت جدید در اپ Evernote اضافه می شود. می توانید محتویات کلیپ بورد را نیز به صورت یک یادداشت جدید ذخیره کنید.

    دانلود ورک فلوی Quick Save Link

    جستجو کردن لینک ها در توییتر

    برای سرچ کردن در شبکه ی اجتماعی Twitter پیرامون موضوعات داغ خبری، گجت ها و فیلم ها و اخبار جدید دیگر، می توانید از این ورک فلو استفاده کنید که در مورد لینک فعال فعلی سرچ می کند.

    دانلود ورک فلوی Search Link on Twitter

    ترجمه کردن متن انتخاب به زبان انگلیسی

    این ورک فلو نیز بسیار ساده و کاربردی است. می توانید متنی که انتخاب شده را با استفاده از گزینه ی Share و Run Wokflow و سپس تپ روی ورک فلوی Translate Selection به زبان انگلیسی ترجمه کنید. البته می توانید این ورک فلو را دستکاری کنید و ترجمه به زبان دیگری را دریافت کنید.

    دانلود ورک فلوی Translate Selection

    کلیپ بورد که خودبه خود پس از 6 دقیقه نابود می شود!

    برای کپی کردن محتوای حساسی مثل رمز عبور در کلیپ بورد و استفاده از آن در اپ ها یا سایت ها، بهتر است از این ورک فلو استفاده کنید چرا که پس از پیست کردن محتوا، 6 دقیق صبر می کند و سپس کلیپ بورد را خالی می کند. به این ترتیب احتمال پیست کردن مجددآن به صورت تصادفی در اپلیکیشن و فایل دیگری وجود ندارد و اگر شخصی گوشی را از شما بگیرد هم نمی تواند رمز را پیست کرده و رویت کند. البته می توانید مدت زمان حفظ کلیپ بورد را کاهش دهید.

    دانلود ورک فلوی Self-Destructing Clipboard

    ذخیره کردن صفحه در لیست مطالعه

    با استفاده از این Workflow می توانید صفحه ی وب و مقاله ای که برایتان جالب است را در لیست مطالعه ذخیره کنید و البته این کار در Safari بسیار ساده است. اما این جریان کاری تمام لینک های داخل صفحه را نیز باز کرده و محتوا را در لیست مطالعه یا Reading list سافاری ذخیره می کند.

    دانلود ورک فلوی Save Links on Page to Reading List

    makeuseofسیاره ی آی تی