تکنولوژی

چگونه داده های عیب یابی که ویندوز 10 برای مایکروسافت ارسال می کند را ببینیم؟

دیجیاتو

آخرین کلمات کلیدی جستجو شده

  • دارپا
  • ناسا
  • موبایل
  • تویوتا کرولا
  • کوروش
  • واردات
  • بیشترین کلمات کلیدی جستجو شده

  • apple8
  • بلومبرگ
  • اپل
  • اینستاگرام
  • مین
  • ویندوز
  • گوگل
  • موبایل
  • آیفون
  • متاورس
  • هوآوی
  • s
  • تست
  • فولد
  • ترسناک
  • oneplus
  • OpenAI
  • تیم کوک
  • داغ ترین های امروز

    شرایط فروش مدیران خودرو؛ شرایط فروش محصولات فونیکس

    نوشته شده توسط زهرا ملکی | 10 ساعت قبل

    شرایط فروش پیکاپ فوتون ایران خودرو دیزل؛ مخصوص بهمن 1401

    نوشته شده توسط غزاله زاهدی | 11 ساعت قبل

    وزیر ارتباطات: در تلاشیم تا نیاز به فیلترشکن کاهش یابد

    نوشته شده توسط مجتبی آستانه | 14 ساعت قبل

    وزیر ارتباطات: 5 میلیون نفر در کمتر از 24 ساعت از سرویس رادار بازی استفاده کرده اند

    نوشته شده توسط مجتبی آستانه | 13 ساعت قبل

    مایکروسافت فمیلی می تواند بر اساس حساب های مایکروسافت شما کار کند و می تواند گزارشی هفتگی از فعالیت های فرزندان شما را به پست الکترونیکی شما ارسال می کند، چنین ویژگی به معمای واقعی مفید به نظر می رسد، چنین نیست؟
    خب پس اجازه دهید تا ببینیم که شما به عنوان کاربر چگونه می توانید کار خود را مایکروسافت فمیلی شروع کنید و فرایندهای کنترل والدین را بر روی ویندوز 10 اجرایی کنید.

    وارد شدن به مایکروسافت فمیلی Microsoft family

    مایکروسافت فمیلی خدمتی است که اعضای خانواده را به هم مرتبط می کند و برای کودکان محیطی امن در حین استفاده از ویندوز 10 و ایکس باکس 1 (Xbox One) و همچنین آن دسته از دستگاه های اندرویدی که از مایکروسافت لانچر (Microsoft Launcher) بهره مند می شوند، ارائه می دهد. به علاوه شما می توانید رویدادها را بر روی تقویم خانوادگی برنامه ریزی نمایید و گفتگو گروهی در بین اعضای خانواده را در اسکایپ (Skype) راه اندازی نمایید.

    از گام های زیر پیروی کنید تا مایکروسافت فمیلی خود را راه اندازی نمایید:

    1. منو آغازین (Start menu) را بازکرده و بر روی آیکون تنظیمات (Settings) کلیک نمایید. 
    2. بر روی گزینه ی حساب ها (Accounts) کلیک کنید و در مرحله ی بعد از سمت چپ به گزینه ی خانواده و سایر افراد (Family & other people) بروید.
    3. بر روی گزینه ی ورود به حساب مایکروسافت (Microsoft account) تحت خانواده ی خود (Your family) کلیک کنید و وارد حساب مایکروسافت خود شوید (و اگر حسابی نداشته باشید، حساب جدید بازکنید).

    ایجاد حساب های مرتبط با اعضا

    شما می توانید حساب های کاربران مجزا را در ویندوز 10 به حساب های اعضای خانواده ی خود اضافه کنید که این کار به شما اجازه می شدید تا برای آن ها بر اساس ملزومات مشخص، مجوزهای لازم را ارائه دهید. سپس در گام بعدی، شما می توانید به واسطه ی مایکروسافت فمیلی نمام آن افراد را وارد حساب خود کنید.

    حساب بزرگسالان

    به منظور نظارت بر فعالیت ها، مدیریت درخواست ها و تنظیمات خانواده، یک حساب بزرگ سال را اضافه کنید و همچنین می توانید تنظیمات حساب های کودکان خود را تغییر دهید.
    چگونه این کار را می توانید انجام دهید:

    1. بر روی لینک اضافه کردن یک عضو خانواده (Add a Family Member) تحت گزینه ی خانواده ی خود (Your family) کلیک کنید.
    2. در این مرحله در پنجره مرتبط به اضافه کردن کودک و یا فرد بزرگ سال (Add a child or an adult) گزینه ی اضافه کردن یک بزرگ سال (Add an adult) را انتخاب کنید.
    3. آدرس ایمیل حساب مایکروسافت کودک را تایپ کنید و در گزینه ی (Next) را انتخاب کنید. اگر کودک شما حساب مایکروسافت نداشته باشد، لطفاً از وی بخواهید تا یک حساب مایکروسافت ایجاد کند و سپس این فرایند را ادامه دهید.

    حساب کودک

    شما می توانید یک حساب کودک ایجاد کنید که تحت کنترل والدین عمل می کند که در بستر مایکروسافت فمیلی راه اندازی نمودید. این حساب به شما کمک می کند تا امنیت کودک خود را حفظ کنید و محدودیت زمانی برای استفاده از فعالیت های رایانه ای برای وی ایجاد کنید. به علاوه، شما می توانید به واسطه ی ثبت نام جهت دریافت گزارشی هفتگی، فعالیت های بر خط وی را مورد نظارت قرار دهید.

    1. بر روی گزینه ی اضافه کردن یک عضو خانواده (Add a Family Member) تحت (Your Family) کلیک کنید.
    2. گزینه ی اضافه کردن یک کودک (Add a child) در پنجره ی اضافه کردن یک کودک و یا بزرگ سال (Add a child or an adult?) فعال کنید.
    3. آدرس ایمیل کودک خود را وارد کنید و یا بر روی گزینه ی «فردی را که می خواهم اضافه کنم آدرس ایمیل ندارد» (The person I want to add doesn’t have an email address) کلیک کنید، اگر کودک شما آدرس ایمیل ندارید، درنهایت بر روی گزینه ی ایجاد آدرس ایمیلی برای وی کلیک کنید.


    درنهایت در صورت لزوم، اسم و آدرس ایمیل را تائید کنید.
    نکته: زمانی که کودک شما وارد آدرس ایمیل خود شد، وی باید درخواست دعوت به مایکروسافت فمیلی شما را قبول کند، در غیر این صورت شما قادر نخواهید بود تا حساب او را کنترل نمایید.

    راه اندازی کنترل های والدین

    زمانی که کار شما با اضافه کردن حساب های کودکان خود تمام شد، می توانید آن ها را به عنوان فهرستی تحت گزینه ی (Family & other people) در بخش تنظیمات ببینید. اجازه دهید به بررسی این موضوع بپردازیم که چگونه می توانید کنترل های والدین خود بر روی ویندوز 10 اجرایی کنید:

    1. تنظیمات را بازکنید و بر روی گزینه ی حساب های کلیک کنید و در سمت چپ به گزینه ی خانواده و سایر افراد (Family & other people)
    2. تحت گزینه ی خانواده و سایر افراد، بر روی لینک مدیریت تنظیمات برخط خانواده (Manage family settings online) کلیک کنید تا بتوانید صفحه ی پیکربندی مایکروسافت فمیلی را بازکنید.
    3. در وب سایت مایکروسافت فمیلی، شما می توانید فهرست تمام اعضای خانواده خود را تحت گزینه ی خانواده خود (Your Family) ببینید و همچنین در آنجا گزینه هایی خواهد بود تا مدیریت لازم را به عمل آورید.
    4. تحت حساب های کودکان خود، شما می توانید فعالیت، زمان نمایش، محدودیت های محتوا و گزینه های دیگر همانند محدودیت های زمانی را ببینید. 

    فعالیت

    شما می توانید گزینه ی فعالیت را موردبررسی قرار دهید (تحت بخش خانواده در حساب مایکروسافت خود) تا بتوانید فعالیت های کودکان مانند برنامه های کاربردی و بازی ها، جستجو در اینترنت و غیره را پیگیری نمایید. فهرست فعالیت ها تحت عناوین طبقه بندی می شود تا شما بتوانید با راحتی به جستجو بپردازید.

     به علاوه، شما می توانید محدودیت های مربوط به بازی ها و وب سایت ها را با کلیک بر روی تغییر محدودیت ها (Change restrictions) در قسمت بالا سمت راست تغییر دهید و محدودیت هایی برای فعالیت ها در نظر بگیرید. 
    نکته ای که در اینجا جالب توجه می نماید این است که شما می توانید این گزینه را انتخاب کنید تا گزارش فعالیت را به طور مستقیم در صندوق پستی خود دریافت کنید.

    از گام های زیر پیروی کنید تا بتوانید گزارش فعالیت ها را در ایمیلی خود درافت کنید:

    1. بعد از وارد شدن به حساب مایکروسافت، در سمت راست بالا، حساب کودک خود را از بین فهرست اعضای خانواده انتخاب کنید.
    2. تحت گزینه ی فعالیت، بر روی گزینه ی مدیریت (Manage) کلیک کنید.
    3. در بین گزارش فعالیت به جستجو بپردازید تا بتوانید فعالیت های کودک خود را جمع آوری و ثبت نمایید.
    4. گزینه ی (Email weekly reports to me) فعال کنید تا بتوانید گزارش های فعالیت را در ایمیل خود درافت کنید.

    زمان نمایش

    شما می توانید دسترسی کودک خود را به رایانه از گزینه ی (Screen time) محدود کنید. اگر کودک شما بخواهد فراتر از بازه ی زمانی مشخص شده توسط شما، به فعالیت های خود ادامه دهد، نمی تواند به حساب خود وارد شود، درنتیجه از وارد شدن وی به رایانه جلوگیری خواهد شود.
    اجازه دهید ببینیم که چگونه شما می توانید زمان فعالیت رایانه ای کودک خود را طرح ریزی نمایید:

    1. گزینه ی (Screen time) را در کنار گزینه ی فعلیت فعال نمایید.
    2. تحت گزینه ی (Screen time that’s simple) گزینه ی (Use one screen time schedule) را روشن کنید تا برنامه ی مربوطه را برای تمامی دستگاه ها روشن کنید.
    3. در گام بعدی زمان مورد نیز را با انتخاب از منو باز شونده (Hours allowed) تحت گزینه ی (Screen time schedule for all devices) برای هرروز انتخاب کنید. شما می توانید گزینه ی (Blocked) را انتخاب کنید تا دسترسی را در یک روز مشخص به طورکلی محدود کنید.

    از سویی دیگر، شما می توانید بر روی زمان بندی روزانه کلیک کنید تا بازه ی زمانی دسترسی روزانه را تنظیم نمایید که تحت این گزینه، کودک شما می تواند به سیستم دسترسی داشته باشد.

    محدودیت های مرتبط با محتوا

    شما می توانید دسترسی به وب سایت های مشخص در لیست سیاه و یا لیست سفید را محدود کنید و همچنین می توانید دسترسی به برنامه های کاربردی، بازی ها و رسانه را نیز محدود نماید. به علاوه، شما می توانید محدودیت هایی را در مورد خریدهای اینترنتی به واسطه ی مایکروسافت استور (Microsoft Store) ایجاد کنید و همچنین می توانید ایمیل دریافت کنید.
    از گام های زیر پیروی کنید تا بتوانید محدودت هایی در مورد محتوا ایجاد کنید:

    1. بر روی گزینه ی (Content restrictions) کلیک کنید.
    2. تحت گزینه ی (Ask a parent)، (Needs adult approval to buy things) را فعال نمایید تا کودک خود را از خرید در مایکروسافت استور منع کنید.
    3. تحت گزینه ی (Ask a parent)، بر روی گزینه ی «هر وقت فرزندم چیزی خرید، به من ایمیل بده» (Email me when my child gets stuff) کلیک کنید تا بتوانید درصورتی که کودکتان دست به خرید زد، ایمیلی در آن مورد دریافت نمایید.
    4. تحت گزینه ی «نرم افزارها، بازی ها و رسانه» (Apps, games and media)، گزینه ی «محدود کردن نرم افزارها، بازی ها و رسانه های نامناسب» (Block inappropriate apps, games & media) را روشن کنید تا بتوانید نرم افزارها و بازی های نامناسب را محدود نمایید.
    5. از بین منو باز شونده یکی از گزینه ها به نام «اجازه استفاده دادن به نرم افزارها و بازی های موردنیاز» (Allow apps and games rated for) تا درجه بندی برای فرزند خود در مورداستفاده از این موارد ایجاد نمایید.
    6. تحت گزینه ی «جستجو در وب» (Web browsing) بر روی «مسدود کردن وب سایت های نامناسب» (Block inappropriate websites) کلیک کنید تا بتوانید محتوای مخصوص بزرگ سالان را محدود نمایند و جستجوی ایمن را بر روی مرورگر مشخصی فال نماید. شما می توانید با انتخاب گزینه ی «اضافه کردن وب سایتی که به آن اجازه ی ورود به لیست می دهید» (Add a website you want to allow) سایت هایی که می خواهید را وارد لیست وب سایت های مجاز نمایید و برای مسدود کردن وب سایت، می توانید از گزینه ی «اضافه کردن وب سایتی به لیست جهت مسدود کردن آن» (Add a website you want to block).

    شما می توانید سایت های مجاز از نظر خود را وارد لیست سفید نمایید، به بیان دیگر با چک کردن گزینه ی «تنها به این وب سایت ها اجازه بده» (Only allow these websites) اجازه نمایش به این وب سایت ها را بدهید.
    عکس: frank mckenna on Unsplash

    مایکروسافت استور برای اولین بار در تاریخ 29 فوریه 2012 در کنار ویندوز 8 منتشر شد. در واقع ویندوز استور برای نصب برنامه هایی که مخصوص سیستم عامل ویندوز است طراحی و ارائه شده و در آن برنامه هایی به صورت رایگان و پولی موجود است. اما گاهی گزارشاتی از کاربران مبنی بر عدم دسترسی به استور ویندوز، دانلود نشدن برنامه از ماکروسافت استور و همچنین مشکلاتی در خصوص فعالسازی آن دریافت می شود. در این مقاله از میزبان فا مگ قصد داریم مشکلات عمومی استور در ویندوز را برای شما شرح دهیم. تا در پایان بتوانید از این قابلیت جذاب ویندوز برای دانلود برنامه های مورد نظر خود استفاده کنید.

    رفع مشکل مایکروسافت استور

    نصب درایور های ویندوززمانی که مشکلی برای یک برنامه در کامپیوتر پیش می آید اگر تازه کار باشید نمی دانید منشاء اصلی بروز این اختلال چیست؟ پس باید تمامی روش های حل مشکل در یک برنامه را امتحان کنید تا دلیل اصلی بروز آن را متوجه شوید. برای حل مشکلات استور ویندوز روش های متعددی وجود دارد که در ادامه به رایج ترین آن ها می پردازیم. اصولا کاربران با مشکلاتی همچون دانلود نشدن برنامه از استور ویندوز، عدم دسترسی به ماکروسافت استور و باز نشدن استور مواجه هستند.

    1. حل مشکل ویندوز استور از طریق troubleshoot

    مایکروسافت برنامه ای به نام toubleshoot دارد که سیستم شما را اسکن می کند و قادر است مشکلات مربوط به دسترسی به استور ویندوز را شناسایی نماید. این خطایابی ویندوز در صورت امکان مشکل رابه صورت اتوماتیک و بدون به زحمت انداختن کاربر حل می کند. پس در اولین مرحله از رفع مشکلات مربوط به ماکروسافت استور به سراغ toubleshoot می رویم. برای دسترسی به این برنامه یعنی troubleshooter کافیست:

    1. با میانبر win + i به قسمت تنظیمات ویندوز بروید.
    2. به قسمت Update & Security مراجعه کنید.حل مشکل استور
    3. سپس از گزینه Troubleshoot به قسمت Windows Store Apps بروید.حل مشکل استور

    در مرحله بعدی بسته به مشکلی که برای ماکروسافت استور سیستم شما پیش آمده گزینه هایی برای شما نمایش داده خواهد شد. در اغلب موارد ایمیل شما روی سیستم ثبت نشده است.

    حل مشکل استور

    2. تغییر منطقه برای مایکروسافت استور

    حل مشکل استور از طریق تغییر منطقهاین روش اصلی ترین راه حل و بهترین روش برای حل مشکل باز نشدن استور ویندوز است! چنانچه هیچ کدام از روش های بالا برای حل مشکل استور مایکروسافت روی سیستم شما جواب نداد این روش یعنی تغییر منطقه ویندوز بهترین روش برای آی پی های ایرانی می باشد و در 99% مواقع مشکل عدم دسترسی به ماکروسافت اپ استور را رفع می کند.

    برای تغییر منطقه و حل مشکل اپ استور ویندوز کافیست:

    1. به قسمت تنظیمات ویندوز بروید. (کلیدهای windows+i کیبورد را همزمان فشار دهید.)
    2. روی بخش Time & Language کلیک کنید.
    3. قسمت Region settings را باز کنید. (می توانید این مورد را در استارت منو هم جستجو کنید.)
    4. در بخش تنظیمات کشور را روی کشوری غیر از ایران تنظیم کنید.
    5. سیستم را ری استارت کنید.

    3. چک کردن زمان و تاریخ کامپیوتر

    تنظیمات زمانی روش دیگری برای حل مشکل باز نشدن استور ویندوز و عدم دسترسی به آن است. تنظیم تاریخ و ساعت در کامپیوتر از جمله راهکارهایی است که در اغلب موارد موجب فعال شدن اپ استور ویندوز می شود.

    برای حل این مشکل کافیست مراحل زیر را دنبال کنید:

    1. تنظیمات ویندوز را باز کنید. (می توانید از کلیدهای میانبر windows+i کمک بگیرید.)
    2. برای تنظیم تاریخ و زمان کامپیوتر به قسمت Time & Language مراجعه کنید.
    3. گزینه های set time automatically و set the time zone automatically را در حالت فعال قرار دهید.

    4. ریست کردن اپ استور ویندوز

    روش دیگر برای حل مشکلات اپ استور ویندوز، ریست کردن آن است این کار اطلاعات ذخیره شده برنامه ماکروسافت استور را پاک می کند و آنها را به حالت پیش فرض باز می گرداند. اگرچه این کار تنظیمات شما را حذف می کند اما برنامه هایی که خریداری کرده اید را از دست نمی دهید. برای ریست کردن استور ویندوز کافیست که:

    1. به تنظیمات ویندوز بروید. (windows + i)
    2. به قسمت Apps مراجعه کنید.
    3. برنامه استور را پیدا کنید.
    4. روی Advanced Options کلیک کنید.
    5. در صفحه باز شده روی دکمه Reset کلیک کنید.
    6. اینکار موجب پاک شدن داده های ویندوز استور خواهد شد بنابراین یک اخطار به شما داده می شود که در آن صفحه باید دوباره Reset را بزنید.

    5. کش استور را پاک کنید

    پاک کردن کش برنامه استور مایکروسافت یا آپدیت های آن می تواند مشکلات استور را رفع نماید. در واقع بسیاری از مشکلات برنامه های ویندوز با همین پاک کردن کش از بین می روند برای اینکار کافیست مراحل زیر را پشت سر هم دنبال کنید:

    1. برنامه Run را باز کنید. (کلیدهای ترکیبی windows +r را بزنید.)
    2. در برنامه Run گزینه wsreset.exe را تایپ کنید و ok را بزنید.
    3. سپس منتظر بمانید که سیستم کش استور را پاک کند.
    4. بعد از چند ثانیه به صورت خودکار این صفحه بسته و کش ویندوز استور خالی می شود.

    اصولا این راهکار در خصوص باز نشدن استور ویندوز پاسخگو خواهد بود و پس از آن به صورت اتوماتیک اپ استور ویندوز باز می شود. اگر این روش نیز پاسخگو نبود سایر تکنیک ها را امتحان کنید.

    6. رفع مشکل اپ استور با ویرایش ریجستری

    اگر زمانی که می خواهید برنامه ای را از مایکروسافت استور دانلود یا آپدیت کنید اروری تحت عنوان خطا در اتصالات اینترنتی دریافت کردید باید بر اساس مراحل زیر مشکل دانلود از استور ویندوز را رفع کنید:

    1. برای دسترسی به استور ویندوز و حل مشکلات مربوط به دانلود برنامه ها در اولین مرحله برنامه Run را اجرا کنید. (از کلیدهای ترکیبی windows +r استفاده کنید.)
    2. عبارت regedit را تایپ کنید و دکمه OK را بزنید.
    3. در قسمت registry editor به آدرس زیر بروید.
      HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\NetworkList\Profiles
    4. روی Profiles کلیک راست کنید و گزینه Permissions را بزنید.
    5. سپس گزینه Replace all child object permission entries with inheritable permission entries from this object را در حالت فعال قرار دهید.
    6. در نهایت سیستم خود را ری استارت کنید.

    7. تنظیمات پروکسی خود را چک کنید

    استفاده از سرویس اینترنت ضعیف یا آی پی های گوناگون و متغیر که در ظاهر غیر عادی بنظر می رسند نیز می تواند دلیل دیگری برای ایجاد مشکل در استور مایکروسافت شود. برای جلوگیری از این مشکل در ابتدا هر گونه برنامه تغییر آی پی که دارید را خاموش کنید سپس:

    1. به قسمت تنظیمات ویندوز بروید. (از کلیدهای میانبر windows+i کمک بگیرید.)
    2. به  قسمت Network & Internet مراجعه کنید.
    3. از ستون سمت چپ صفحه روی بخش Proxy کلیک کنید.
    4. تنظیمات خود را مطابق با تصویر زیر هماهنگ کنید.

    8. تغییر dns در ویندوز

    آخرین روش حل مشکل مایکروسافت استور ویندوز تغییر dns می باشد. برای روش حل مشکل مایکروسافت استور به روش تغییر DNS کافیست مراحل ذکر شده را دنبال کنید:

    1. به قسمت setting ویندوز بروید. برای این منظور می توانید در استارت منو روی آیکون ⚙ کلیک کنید.
    2. گزینه Network & Internet را انتخاب کنید.
    3. در قسمت وای فای گزینه Change adapter options را بزنید.
    4. روی گزینه Wi-Fi کلیک راست بزنید و گزینه Properties را انتخاب کنید.
    5. در قسمت this connection uses the following items گزینه internet Protocol version 4 را بیابید و روی آن کلیک کنید.
    6. سپس گزینه properties را بزنید و در قسمت General مشخصات زیر را وارد کنید:
    7. گزینه use the following DNS server addresses را روشن کنید.
    8. در فیلد اول بزنید 8.8.8.8 و در فیلد دوم 8.8.4.4 را وارد کنید.
    9. در آخر  روی دکمه ok کلیک کنید.

    در این مقاله سعی کردیم به روش های حل مشکل اپ استور مایکروسافت در ویندوز بپردازیم. هر کدام از این راه حل ها ممکن است مشکل استور مایکروسافت شما را حل کند تا بتوانید برنامه های مورد نظر خود را دانلود نمایید. در صورتی که با مشکل عدم دسترسی  یا دانلود نشدن برنامه از اپ استور ویندوز مواجه شدید تجربه های خود را با ما در میان بگذارید. 😎