تکنولوژی

ورود به حساب مایکروسافت در ویندوز 10 و ویندوز 11

در ویندوز 10 یا ویندوز 11 امکان استفاده از حساب مایکروسافت برای ورود وجود دارد و این کار مزایای زیادی برای افرادی که همیشه آنلاین هستند و لانچر مایکروسافت را روی گوشی اندرویدی نصب کرده و استفاده می کنند، دارد. ممکن است به دلایل مختلف بخواهید اکانت جدید در ویندوز اضافه کنید.

اگر با مشکل ساخت اکانت مایکروسافت مواجه شده اید، به ادامه مطلب توجه کنید. موضوع این مقاله نحوه ساخت اکانت جدید در ویندوز 10 یا ویندوز 11 به صورت کامل و تصویری است.

دقیق ترین پیش بینی و تحلیل آماری بورس در سایت AmarBourse.ir

یکی از مشکلاتی که شاید تجربه کرده باشید، قفل شدن اکانت مایکروسافت در ویندوز است که به دلیل فراموش کردن پسورد اتفاق میافتد. در این مواقع می توانید با اکانت ادمین مخفی لاگین کنید و حساب کاربری جدید بسازید. به عبارت دیگر مشکل ورود به اکانت مایکروسافت در ویندوز 10 یا 11 به سادگی با ساخت یک حساب کاربری جدید حل می شود. البته برای حل کردن مشکل حساب مایکروسافت می بایست پسورد را ریکاوری کنید که نیاز به ایمیل یا شماره موبایل برای تأیید مالکیت حساب دارد. اگر چنین مواردی را در ساخت حساب مایکروسافت در نظر نگرفته اید، حذف اکانت مایکروسافت از سایت تنها کاری است که می توان انجام داد!

1 – ساخت اکانت مایکروسافت برای ویندوز 11 و ویندوز 10

دقت کنید که ساخت اکانت در سایت مایکروسافت امکان پذیر است و ارتباطی با ویندوز ندارد. در واقع اگر برای بازی ماینکرافت یا استفاده از لانچر مایکروسافت در گوشی اندروید، ممکن است به آموزش ساخت اکانت مایکروسافت برای گوشی نیاز داشته باشید و این موضوع ارتباطی با ورود به حساب مایکروسافت در ویندوز ندارد!

اما روش ساخت اکانت مایکروسافت در ویندوز:

برای شروع کار اپ تنظیمات را اجرا کنید که کلید میانبر آن Win + i است. اما روش دیگر: می توانید منوی استارت را باز کنید و روی چرخدنده کلیک کنید تا اپ تنظیمات اجرا شود.

در اپ Settings در صفحه ی اصلی روی Account یا حساب کاربری کلیک کنید و سپس روی Family & other users در ستون کناری کلیک کنید. اکنون در سمت راست روی Add someone else to this PC کلیک کنید.

پنجره ی ورود به حساب مایکروسافت ظاهر می شود. ایمیل حساب موردنظر را وارد کنید و روی Next کلیک کنید.

پسورد حساب موردنظر را وارد کنید. اگر لاگین امن دو مرحله ای را فعال کرده باشید، به جز پسورد، لازم است کد تأیید که ایمیل می شود را نیز چک کنید و وارد کنید. اگر این کار را به درستی انجام ندهید یا به ایمیل خودتان دسترسی نداشته باشید، طبعاً مشکل ورود به اکانت مایکروسافت در ویندوز 10 یا ویندوز 11 اتفاق می افتد و لازم است برای ریکاوری کردن پسورد ایمیل اقدام کنید.

پس از ورود رمز عبور صحیح و فعال کردن کد تأیید، ورود به حساب مایکروسافت انجام می شود. به همین سادگی! از این پس در کامپیوتر یا لپ تاپ فعلی می توانید از ویندوز 11 یا ویندوز 10 با ایمیلی که اضافه کرده اید، استفاده کنید.

با همین روش می توانید چند حساب دیگر در کامپیوتر ویندوزی تعریف کنید و چند اکانت برای افراد مختلف خانواده یا دوستان و همکاران بسازید.

نکته ی دیگر این است که تغییر اکانت مایکروسافت در ویندوز 10 از حالت آنلاین به آفلاین یا بدون ایمیل امکان پذیر است و حالت برعکس نیز امکان پذیر است.

آموزش ایجاد حساب کاربری آفلاین یا لوکال حین نصب ویندوز 10 و پس از نصب

برای نصب هر یک از نسخه های ویندوز 11 شما به یک اکانت مایکروسافت نیاز دارید. ساخت یک اکانت مایکروسافتی کاملا ساده و در عین حال رایگان است، اما برخی از افراد ترجیح می دهند که بدون داشتن آن ویندوز 11 خود را نصب کنند.

همچنین احتمال دارد که بخواهید ویندوز 11 را روی رایانه یک کودک، یک دوست و یا حتی یک شرکت نصب کنید. کاملا بدیهی است که شما دوست نداشته باشید تا ویندوز 11 را روی رایانه این افراد با اکانت مایکروسافتی خود نصب کنید. پس هر شخصی برای نصب ویندوز 11 بدون اکانت مایکروسافت دلیل خاص خود را خواهد داشت و ما نیز در این مقاله به سراغ آموزش آن می رویم.

نحوه نصب ویندوز 11 بدون اکانت مایکروسافت

یک ترفند ساده در این مورد وجود دارد که شما از یک اکانت محلی یا همان local account استفاده می کنید و در یک زمان خاص با قطع کامل اینترنت، ویندوز را به صورت کامل نصب می کنید. در عین حال احتمال دارد که این روش برای همه افراد آسان نباشد و یا این که نتوانند آن را به خوبی پیاده سازی کنند.

پس ما علاوه بر این روش، دو روش دیگر را نیز در این مطلب برای شما بررسی می کنیم و آن ها را قدم به قدم به شما آموزش می دهیم. برای نصب ویندوز 11 بدون اکانت مایکروسافت باید چندین مرحله را به ترتیب طی کنید که این مراحل عبارتند از:

1) تمامی مراحل نصب ویندوز 11 را تا زمانی که به تصویر زیر برخورد کنید، طی کنید. اکنون زمان قطع اینترنت است. اگر اتصال اینترنت شما به صورت فیزیکی است، سیم آن را از دستگاه جدا کنید. اگر اتصال به صورت فیزیکی نیست، اینترنت خود را به صورت کامل خاموش کنید.

2) در این مرحله دکمه های Shift + F10 را در کیبورد رایانه خود فشار دهید. حال تصویر زیر برای شما نمایش داده می شود.

3) اکنون عبارت ipconfig /release را تایپ کنید و سپس Enter را بزنید تا اینترنت به صورت کامل غیرفعال شود.

4) صفحه ای که باز کرده بودید را ببندید.

5) پس روی فلش رو به عقب در گوشه سمت چپ (بالای صفحه) کلیک کنید.

یک صفحه ورود به سیستم جدید برای شما ظاهر می شود که می پرسد: “چه کسی از این دستگاه استفاده می کند؟”

6) نام کاربری که می خواهید برای حساب محلی خود استفاده کنید را وارد کنید و سپس روی Next کلیک کنید.

7) در این مرحله شما باید رمز عبور خود را وارد کنید و روی Next کلیک کنید. همچنین می توانید این قسمت را خالی بگذارید و هیچ رمز عبوری برای آن نداشته باشید. با این حال توصیه ما این است که آن را خالی نگذارید و حتما یک رمز عبور برای آن انتخاب کنید.

8) باقی مراحل نصب را نیز طبق معمول انجام دهید. به همین سادگی!

استفاده از روش “No Thank You” برای نصب ویندوز 11 با یک حساب محلی

هدف ما در این روش گیج کردن ویندوز است. در واقع ما از یک آدرس ایمیل تکراری استفاده می کنیم و کار خود را پیش می بریم. با این حال دقت کنید که این روش روی رایانه ما جواب داده و ممکن است که برای همه افراد مؤثر نباشد. همچنین احتمال دارد که ویندوز در آینده این ایراد را کشف کند و آن را رفع کند. برای استفاده از روش “No Thank You” باید چندین مرحله را به ترتیب طی کنید. این مراحل عبارتند از:

1) در ابتدا عبارت no@thankyou.com را به عنوان آدرس ایمیل خود وارد کنید و زمانی که تنظیمات ویندوز 11 از شما درخواست کرد تا وارد حساب مایکروسافت خود شوید، روی Next کلیک کنید.

2) حالا یک رمز عبور برای خود بنویسید و سپس روی Sign in کلیک کنید. دقت کنید که در هر مرحله شما می توانید برای درک بهتر موضوع از تصاویر وجود نیز کمک بگیرید.

در این مرحله شما متوجه می شوید که این روش روی رایانه شما اعمال می شود و یا خیر. در نتیجه اگر تصویر زیر را مشاده می کنید، مراحل زیر را ادامه دهید و در غیر این صورت از روش های دیگر استفاده کنید.

3) شما باید روی Next کلیک کنید.

صفحه ای ظاهر می شود که می گوید: “چه کسی از این دستگاه استفاده می کند؟”

4) سپس شما باید یک نام کاربری برای خود انتخاب کنید و در بخش مشخص شده آن را وارد نمایید.

5) اکنون مثل موارد قبلی باید یک رمز عبور وارد کنید و دوباره روی Next کلیک کنید. باز هم شما می توانید این بخش را خالی رها کنید و از آن عبور کنید که ما این کار را به هیچ وجه پیشنهاد نمی کنیم. به همین راحتی ویندوز 11 روی رایانه شما نصب شد!

نصب ویندوز 11 با کمک دور زدن اکانت های مایکروسافتی

بهتر است که به سراغ آخرین راه نصب ویندوز 11 که کمی تخصصی تر و دشوارتر از موارد قبل است، برویم. با این حال اصلا نگران نباشید، زیرا ما با ارائه تصاویر متعدد و مرحله بندی کردن، این روش را نیز برای شما آسان کرده ایم.

اگر نسخه ویندوز 11 شما 22H2 و یا جدیدتر از آن است، باید از Rufus یا روش دیگری برای نصب استفاده کنید. در غیر این صورت وقتی مراحل بالا را دنبال کنید، پیامی با مضمون «اتصال اینترنت خود را از دست داده اید» دریافت می کنید و ویندوز از شما می خواهد که برای ادامه نصب، دوباره آنلاین شوید. پس برای نصب ویندوز 11 با کمک دور زدن اکانت های مایکروسافتی تمامی مراحل زیر را به ترتیب طی کنید و آن ها را روی رایانه خود اعمال کنید.

1) برای اولین مرحله فایل ISO ویندوز 11 را دانلود کنید که برای دانلود آن می توانید از دکمه زیر کمک بگیرید.

2) حال در این مرحله USB و یا همان فلش خود را به رایانه متصل کنید. توجه داشته باشید که این درایو در طول فرآیند به طور کامل پاک می شود و باید حداقل 8 گیگابایت ظرفیت داشته باشد.

3) سپس Rufus با نسخه 3.19 و یا بالاتر را دانلود و راه اندازی کنید. برای این کار از دکمه زیر کمک بگیرید.

4) اگر درایو USB هنوز انتخاب نشده، آن را از منوی Rufus انتخاب کنید.

5) حالا روی Select کلیک کنید و فایل ISO را انتخاب کنید.

6) سپس روی Start در پایین پنجره Rufus کلیک کنید.

7) شما باید در این مرحله “Remove requirement for an online Microsoft account” را روشن کنید و روی OK کلیک کنید.

8) اگر به شما هشدار داده شد که Rufus تمام داده های درایو USB Flash را از بین می برد، روی OK کلیک کنید.

9) چند دقیقه طول می کشد تا Rufus فایل ها را در درایو USB کپی کند. همچنین وقتی کار تمام شود، شما یک فلش قابل بوت در دست خواهید داشت.

جمع بندی

ما در این مطلب تلاش کردیم تا تمامی راه های ممکن برای نصب ویندوز 11 بدون اکانت مایکروسافت را به شما آموزش دهیم. در مجموع اگر دوست ندارید که از اکانت مایکروسافت خود برای نصب ویندوز 11 استفاده کنید، راه های زیادی برای انتخاب ندارید و باید از چند گزینه ی موجود و البته محدود یکی را انتخاب کنید.

پس همین حالا یکی از روش های بالا را انتخاب کنید و تمامی مراحل را به ترتیب روی رایانه خود اعمال کنید. در نهایت اگر زمان کافی برای انجام این کار را ندارید، می توانید از متخصصان این حوزه کمک بگیرید و رایانه خود را برای نصب ویندوز 11 به دست آن ها بسپارید.

  • چگونه فایل اکسپلورر کلاسیک را در ویندوز 11 فعال کنیم؟
  • 8 اپلیکیشن برتر برای ساخت استیکر واتساپ
  • چگونه از هایلایت اینستاگرام استفاده کنیم؟

منبع: Toms Hardware