تکنولوژی

بهینه سازی محتوا برای سرچ: از تحقیق در مورد کلمات کلیدی تا بهینه سازی SEO محتوا

سئو محتوا یکی از مواردی است که هنگام پرداختن به هر موضوعی باید به آن توجه داشته باشید. اینکه بتوانید محتوایی بنویسید تا برای موتورهای جست وجو سئو شده باشد، اهمیت بسیار زیادی دارد. در این پست از بلاگ نوین هاب قرار است به موضوع سئو محتوا بپردازیم. و یاد بگیریم که محتوای وبسایت خود را به گونه ای بنویسیم که برای موتورهای جست وجو مناسب باشند.

سئو چیست؟

سئو (SEO) مخفف عبارت Search Engine Optimization به معنای بهینه سازی موتور جستجو است. با این بهینه سازی، موتورهای جست و جو به مطالب شما اعتبار می دهند و باعث می شوند، بیشتر در نتایج جست و جو ظاهر شوید. به زبان ساده تر، شما با وارد کردن هر کلمه یا عبارتی، از طریق گوگل یا هر موتور جست و جوی دیگر،  به تعدادی لینک می رسید، لینک هایی که در ابتدا ظاهر می شوند، برای موتورهای جست و جو بهتر بهبود پیدا کرده اند.

شاید در ابتدا این فرایند، برایتان چندان منصفانه به نظر نرسد و با خودتان بگویید که شاید وب سایتی یک مطلب جامع و کامل منشر کرده باشد، با این حال، در صفحه اول سرچ نیاید و دیده نشود. اما برعکس، این فرایند کاملا منصفانه است، چرا که به لطف سئو سایت، اغلب اوقات ما به هدفمان می رسیم و جواب سوال هایمان را میگیریم. دیگر نیازی نیست ساعت ها وقت بگذاریم و صفحات را یکی پس از دیگری بالا و پایین کنیم تا شاید به نتیجه مدنظر دست پیدا کنیم.

انواع روش های سئو و بهینه سازی سایت برای موتور جستجو

برای رسیدن به نتیجه مطلوب سئو باید چهار بخش از سئو را مد نظر داشت.

  • سئو آن پیج (On-page) یا سئوی داخلی سایت
  • سئو خارجی یا سئو آف پیج (Off Page SEO)
  • سئو تکنیکال یا سئو فنی (Technical SEO)
  • سئو محلی یا لوکال سئو (local seo)

در این مقاله درباره سئو آن پیج توضیح می دهیم و به این موضوع نگاه می کنیم که محتوا با چه لزوماتی به سئو خوب و قابل قبول دست پیدا می کند. همچنین نیم نگاهی به سئو خارجی خواهیم داشت.

اهمیت کلمه کلیدی در سئو

در صنعت سئو استفاده از کلمات کلیدی در محتوا بسیار مهم است. ما با استفاده از کلمات کلیدی که بیشتر توسط مردم سرچ شده اند سعی می کنیم محتوایی آماده کنیم که برای سئو بهینه شده باشد. البته باید تعادلی بین نوشتن و استفاده از کلمات کلیدی وجود داشته باشد. نباید به گونه ای باشد که انگار بیش از اندازه از کلمات کلیدی استفاده کرده اید تا صرفا بیشتر دیده شوید. موتورهای جستجو سایت شما را با کمک کلمات کلیدی پیدا می کنند. درحقیقت یکی از اساسی ترین کارهایی که برای سئو محتوا باید انجام دهید، پیدا کردن کلمات کلیدی مرتبط با کسب وکارتان است.

آماده کردن محتوا خوب برای سئو چه گونه است؟

شناخت مخاطب

اینکه بدانید مخاطب شما هنگام جستجو دنبال رسیدن به جواب چه سوالاتی است اهمیت بسیار زیادی دارد. شناخت مخاطب نخستین راه برای رسیدن به محتوا مناسب است. مشخص کنید مخاطب شما به دنبال چه کلمات کلیدی می گردد و سعی کنید محتوای خود را پیرامون همان کلمه کلیدی آماده کنید. برای رسیدن به کلمات کلیدی ابزارهای گوناگونی وجود دارند که می توانید از آن ها استفاده کنید.

شناخت رقبا

اگر نتوانستید برای رسیدن به کلمات کلیدی به نتیجه درست برسید، می توانید رقبای حوزه خود را آنالیز کنید. وبسایت آن ها را بگردید و ببینید چه محتوایی برای مخاطب آماده کرده اند. این به معنای کپی کردن نیست. باید بدانید که اگر محتوا دیگران را کپی کنید، موتورهای جستجو متوجه این موضوع می شوند و ارزش و رتبه وبسایت شما را پایین می آورند. وقتی اقدام به جستجو می کنید، گوگل محتواهای باارزش را به شما نمایش می دهد. می توانید از آن ها ایده بگیرید. بعد بررسی کنید که آیا شما می توانید محتوای باارزش تری برای مخاطب خود آماده کنید یا نه. گوگل می تواند به شما کمک کند که محتوای باارزش را کشف کنید.

محتوانویس حرفه ای

یک متخصص تولید محتوا یا سئوکار می تواند به کسب وکار شما کمک شایانی کند. کسی که در این حوزه متخصص است، در زمینه سئو محتوا شناخت و درک بیشتری نسبت به شما دارد. کسی که در این حوزه تخصص داشته باشد، هم در زمینه پیدا کردن کلمات کلیدی تبحر دارد و هم می داند چه محتوایی برای مخاطب جذاب تر است. استخدام یک نویسنده حرفه ای موجب می شود ریسک کارتان پایین تر بیاید.

بهینه سازی محتوا

ابزارهای متعددی برای سئو محتوا وجود دارند که می توانید از آن ها استفاده کنید. یکی از آن ها semrush است. البته این ابزار در ایران رایگان نیست اما شما این امکان را دارید که از نسخه رایگان آن که امکانات کمتری دارد هم استفاده کنید. می توانید url وبسایت خود را در این سایت وارد کنید تا محتوا شما را برای موتورهای جستجو آنالیز کند و عملکردتان را بسنجد. این ابزار الگوی محتوای SEO را ارائه می دهد که محتوای عالی را تجزیه و تحلیل می کند تا قالب بندی عنوان را برای شما آسان تر کند، از کلمات کلیدی طبیعی در کل محتوای خود استفاده کنید و اصطلاحات مرتبط دیگری نیز در آن بگنجانید. این ابزاربه شما توصیه هایی برای چگونگی قالب بندی محتوای خود با توجه به عملکرد رقبا و نیازهای مخاطب تان را ارائه می دهد.

ویرایش و مرور

محتوا را به حال خود رها نکنید. شما باید همیشه درصدد ویرایش محتواهایی که قبلا منتشر کرده اید برآیید. توصیه می شود سالی یکبار تمام محتواهای خود را آنالیز کرده و کیفیت آن ها را بهبود ببخشید. ممکن است بعضی از مطالب تغییر کرده باشند. باید همیشه به وبسایت و وبلاگ خود سر بزنید و پست های قدیمی تر را آپدیت کنید. یا حتی پست های اینستاگرامی تان را آپدیت کنید.

 

چگونه با استفاده از محتوا SEO وبسایت خود را بهبود ببخشیم؟

1- وبلاگ داشته باشید

پست های وبلاگ برای بهبود سئو سایت شما بسیار مناسب هستند. وقتی شما محتوایی که کاربر به آن نیاز دارد را در بلاگ خود منتشر کنید، توجه کاربر را جلب خواهید کرد. اگر برای نوشتن این بلاگ ها و محتوا از کلمات کلیدی استفاده کنید که کاربر عموما آن ها را جستجو می کند، وقتی برای رفع پرسش در گوگل سرچ کند، به شما خواهد رسید.

2- برای مردم بنویسید

محتوای خود را آنقدر با کلمات کلیدی لبریز نکنید که دیگران بلافاصله متوجه شوند که هدف شما فقط بهبود رتبه بندی بوده است. مخاطب را درنظر داشته باشید و طوری بنویسید که به سوال های او پاسخ دهید. محتوای شما باید از نظر ارزش رتبه بالایی داشته باشد و درک آن برای مخاطب جذاب باشد، اما در عین حال از زبان و اصطلاحاتی استفاده کند که توسط موتورهای جستجو پیدا شوند.

3- محتوا را از کلمات کلیدی لبریز نکنید

اگر یک کلمه کلیدی را مدام در نوشته خود تکرار کنید، گوگل متوجه آن می شود و این رفتار نه تنها رتبه بندی وبسایت شما را بهبود نمی بخشد بلکه برای شما امتیاز منفی هم دارد. حتی اگر گوگل هم متوجه این موضوع نشود، مخاطب آن را درک خواهد کرد و این توهین به شعور اوست و مخاطب بلافاصله از وبسایت شما خارج می شود. این ترافیک وبسایت شما را به جای افزایش، کاهش می دهد.

4- محتوای خود را تبلیغ کنید

هرچه بازدید از سایت شما بیشتر باشد، سئو شما هم بهبود پیدا خواهد کرد. به همین دلیل حتما مطالب خود را در سایر کانال ها نیز به اشتراک بگذارید تا دیده شود. می توانید محتوای بلاگ خود را در شبکه های اجتماعی تان بگذارید و از طریق لینک آن را ارجاع دهید. یا می توانید کمپین های خود را از طریق ایمیل اطلاع رسانی کنید تا بازدید از وبسایت شما افزایش پیدا کند. امکان اشتراک گذاری محتوای وبسایت تان را برای کاربر فراهم کنید. اگر محتوای شما برای آن ها جذاب و باارزش باشد، آن را ب اشتراک خواهند گذاشت.

چگونه سئو محتوا خود را با کلمات کلیدی بهبود بخشیم؟

کلمات کلیدی اصلی ترین بخش سئو هستند. این ها کلماتی هستند که مخاطب برای رسیدن به یک محتوای خاص، سرچ می کند و احتمالا به وبسایت شما می رسد. درواقع کلمات کلیدی وسیله ای هستند که موتورهای جستجو به وسیله آن ها تجارت شما را به مشتریان متصل می کنند.

1- از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی استفاده کنید

شاید آن چه که شما فکر می کنید ممکن است مخاطب به دنبال آن باشد، همان چیزی نباشد که جستجو می کند. به همین دلیل استفاده از ابزارهای جستجو می تواند به بهبود سئو محتوا شما کمک کند. گوکل ادوردز یکی از این ابزارها است. از قسمت Discover new keywords آن می توانید کلمه کلیدی مدنظرتان را سرچ کنید و ببینید میزان سرچ آن چه اندازه بوده است.

2- از کلمات کلیدی طولانی استفاده کنید

کلمات کلیدی طولانی تر رقابت کم تری دارند. به دلیل اینکه شرکت ها نمی توانند در مورد آن محتوا تولید کنند و اصلا ایم همان چیزی است که کاربر سرچ می کند. عبارات طولانی!

3- قبل از آن که تصمیم بگیرید کلمه کلیدی خود را در گوگل سرچ کنید

قبل از اینکه از یک کلمه کلیدی استفاده کنید حتما آن را در گوگل سرچ کنید. با این روش می توانید ببینید آیا چیزی که قرار است به آن بپردازید دقیقا همان عنوانی است که در گوگل سرچ می شود یا نه؟

4- از رقابت خارج شوید

وقتی کلمه کلیدی مدنظرتان را در گوگل سرچ کردید، نگاهی به صفحه اول بیندازید. چه کسانی در این خصوص محتوا تواید کرده اند؟ آیا شرکت های بزرگی هستند؟ آیا می توانید مطلبی بنویسید که از محتوای آن ها در این رقابت پیشی بگیرد؟ اگر نمی توانید و آن ها قابل رقابت کردن نیستند، از این بازی خارج شوید.

5- نتایج خود را بررسی کنید

بهبود سئو محتوا هیچ کمکی به شما نخواهد کرد اگر درنهایت موجب افزایش فروش و یا بازدید بیشتر از وبسایت شما نشود. به همین دلیل شما باید نتایج را بررسی کنید.

 

کلام آخر 

محتوا تاثیر بسیار زیادی در افزایش ترافیک وبسایت شما دارد. در این پست از بلاگ نوین هاب به سئو محتوا پرداختیم و موارد را با شما بررسی کردیم. اهمیت محتوا را دست کم نگیرید و به آن بپردازید.

نوین هاب نوین هاب یک پلتفرم مدیریت شبکه های اجتماعی است. با استفاده از داشبورد حرفه ای نوین هاب می توانید تمام شبکه های اجتماعی خود را به صورت یکجا و یک پارچه مدیریت و محتوای خود را برای انتشار زمان بندی کنید. این موضوع به شما امکان بسیار خوبی می دهد که از پراکندگی خارج شوید. همچنین نوین هاب این امکان را به شما می دهد که تمام کامنت های شبکه های اجتماعی خود را به صورت یکجا ببینید و به آن ها پاسخ دهید و حتی از آن ها خروجی اکسل بگیرید. این خروجی اکسل برای مسابقات اینستاگرامی و قرعه کشی استفاده می شوند. همچنین شما می توانید با استفاده از این داشبورد شبکه های اجتماعی خود را آنالیز کنید و عملکرد خود را بسنجید.

 

 

مقدمه

یکی از چند روش بازاریابی یا معرفی خدمات و کسب و کار خود به مخاطبانتان، بازاریابی محتوایی می باشد که در واقع محتوا تا زمانی که دیده نشود، بی اثر است. برای اینکه محتوای تولید شده ما دیده شود، به بهینه سازی محتوا برای موتورهای جستجو احتیاج داریم. تا زمانی که کاربر یا مخاطب ما کلمه کلیدی را سرچ کرد، موتورهای جستجو، محتوای سایت ما را به او نمایش دهند. برای این کار باید با اصول سئو آشنایی پیدا کنید.

شما بهتر از هر کسی مشتریان خود را می شناسید و با نیازها و مشکلات آنان آشنا هستید و می توانید نحوه رفع مشکلات و نیازهای مشتریان خود را به صورت مقاله در سایت خود بارگذاری نمایید. در حقیقت برای آنکه مقاله های شما بیشترین بازدید را داشته باشد و نتیجه بهتری از مقاله نویسی در وب سایت خود بگیرید می بایست مقالات مورد نیاز مشتریان خود را در وب سایت خود ایجاد نمایید و به موضوعات مشتریان خود کامل بپردازید. امروزه سئو و بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو تغییر نموده و مقالات و محتوای وب سایت اهمیت بیشتری در این زمینه پیدا نموده است و در حقیقت محتوای وب سایت اصلی ترین و مهم ترین المان سئو و بهینه سازی وب سایت می باشد و هر چه محتوای وب سایت با دقت و وسواس بیشتری تهیه شود تاثیر بیشتری بر روی رنکینگ وب سایت در موتورهای جستجو و بازدید کننده موضوعی وب سایت خواهد داشت.

وجود محتوای کامل و کافی در طراحی وب سایت ضروری می باشد و در صورتی که سایتی زیباترین قالب گرافیکی را داشته باشد و اما محتوای مناسب و کاملی نداشته باشد نمی تواند تاثیر گذار باشد.

سئو(SEO) سایت یا همان بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو فرایند بالا رفتن رتبه سایت در نتایج جستجوی کاربران در موتورهای جستجو می باشد. هر چقدر اصول سئو در یک سایت بهتر رعایت شود، میزان بازدید از آن سایت بیشتر خواهد شد. در دنیای امروز، SEO یک روش بازاریابی مهم و حیاتی است. در واقع اگر بخواهیم به زبان ساده بگوییم سئو (SEO)، تلاش برای نمایش سایت های مناسب برای افراد مناسب است. البته سئو فقط مربوط به مسائل فنی و برنامه نویسی نیست. درون وب سایت شما باید محتواهای بهینه سازی شده باشد تا خیلی راحت بتوان نیازهای کاربران مخاطب شما را رفع کند. سعی کنید مطمئن شوید که محتوای شما به اندازه کافی خوب باشد تا دیگر سایت ها به خاطر ارزش محتوای درون سایت شما به وب سایت شما لینک دهند.

برای نوشتن مقاله به صورت سئو در وب سایت ابتدا به نیازهای مشتریان خود گوش فرا دهید و موضوعات مورد نظر آنان را در مقالات و محتوای وب سایت خود منعکس نمایید و هر مقاله را به طور کامل به یکی موضوع اختصاص دهید. بهتر است در عنوان مقاله خود کلمه کلیدی مربوط به مقاله را ذکر نمایید و مقالات شما حتما در مورد زمینه شغلی شما باشد حال آنکه ممکن است کلمه کلیدی مقاله ای که در حال نوشتن آن هستید همان کلمه کلیدی اصلی وب سایت نباشد.

بهتر است در بدنه مقاله حداقل دو سه بار از کلمه کلیدی که قصد دارید مقاله با آن جستجو شود استفاده نمایید و البته از کلمات کلیدی نا مربوط به هیچ وجه استفاده ننمایید زیرا ممکن است باعث پایین آمدن اثر مقاله شود. در نوشتن مقاله تمامی کلماتی که فکر می کنید کاربران در محیط اینترنت جستجو می نمایند تا مقاله را بیابند وارد کنید و از مترادف ها نیز در نوشتن مقاله حتما استفاده نمایید.

البته سعی نمایید مقاله را برای کاربر خود تنظیم نمایید و نه برای موتور جستجو به گونه ای که کاربر رغبت خواندن ادامه مطلب را داشته باشد نه اینکه با خواندن چند خط از مقاله از خواندن ادامه آن منصرف گردد که این چیزی است که تاثیر بسیار منفی بر روی سئو وب سایت خواهد داشت. مدت زمانی که یک کاربر بر روی وب سایت صرف می نماید به عنوان یکی از مهترین المان های رنک دهی موتورهای جستجو می باشد و هر روز بر اهمیت آن افزوده می گردد و بنابراین هر چه بیشتر بتوانید کاربر را در وب سایت خود نگاه دارید تاثیر بسیار مثبتی بر روی سئو وب سایت شما خواهد داشت. هر چه مقاله تکمیل تر باشد و جنبه های موضوع را بیشتر تحت پوشش قرار دهد بهتر است و بهتر است در ایجاد مقاله خود از تصاویر و گرافیک ها نیز استفاده نمایید و جذابیت بصری آن را بالا ببرید. از ایجاد مقالات در وب سایت با بدنه کوتاه پرهیز نمایید و بهتر است حداقل مقاله شما می بایست 20 سطر باشد تا سایت دچار مجازات مقالات کوتاه نگردد.

سایر مقالاتی که ممکن است علاقه مند باشید

    • استراتژی محتوا در طراحی سایت
    • جذب مشتری به کمک محتوا
    • برترین روشهای بازاریابی محتوا
    • مدت زمان تولید محتوای خوب برای سایت
    • بازاریابی محتوا چیست
    • بازاریابی محتوا یا سئو
    • فواید استراتژی محتوایی چیست
    • محتوای هوشمند چیست
    • ضررهای نداشتن استراتژی تولید محتوا
    • محتوای ضعیف چیست
    • ترکیب سئو و بازاریابی محتوا
    • مقایسه سئو در برابر بازاریابی محتوایی
    • بازاریابی اینترنتی چیست
    • بازاریابی دیجیتالی چیست

برای آنکه مهترین کلمات کلیدی مربوط به زمینه فعالیت خود را بیابید می توانید از دو نرم افزار گوگل به نام های Google Keyword Planner و Google Trends استفاده نمایید که برای یافتن کلمات کافی است مهترین کلماتی که فکر می کنید کاربران شما در موتور جستجو وارد می نمایند تا شما را بیابند را در باکس های ورودی آن وارد نمایید تا کلمات مرتبط را به شما نمایش دهد.

تگ عنوان مقاله بهتر است H1 باشد و بخش های مختلف مقاله را با تگ های H2 و H3 بهتر است نشانه گذاری نمایید و همچنین ظاهر مقاله بسیار مهم می باشد و هر چه محیط خواندن مقاله جذاب تر باشد و خسته کننده نباشد اثر بخشی مقاله نیز بالا خواهد رفت.

می توانید از داخل مقاله خود به سایر مقالات خود نیز لینک دهید البته آنجایی که مورد نیاز است و با انجام این کار مرجع به توضیحات بخش مورد نظر دهید به مانند کاری که وب سایت ویکی پدیا انجام می دهد البته نه به آن صورت و حجم. شما می بایست جایی از مقاله خود را لینک نمایید که کاربر شما به آن نیاز ندارد نه کلمات کلیدی خود را.

یکی از روش های خوبی که دارکوب برای یافتن موضوع مقاله به مشتریان خود پیشنهاد می نماید آن است که به درخواست های مشتریان خود توجه نمایند و مطالبی از بابت توضیح یا رفع آن در سایت بارگذاری نمایند و از این طریق مشتریانی که درجستجوی مورد مشابه در اینترنت هستند شما را خواهند یافت و در صورت نیاز با شما تماس خواهد گرفت.

عملیات مقاله نویسی در وب سایت را هر چه بیشتر انجام دهید بازدید کننده بیشتری بدست خواهید آورد و البته کیفیت مقاله ها از تعداد مقاله ها بسیار مهتر می باشد و هر چه بتوانید تعداد مقاله با کیفیت تر و تکمیل تری در وب سایت خود ایجاد نمایید تاثیر مثبت بیشتری در وب سایت شما خواهد داشت. امروزه سئو تبدیل به بازاریابی از طریق تولید محتوا شده و هر چه در تولید محتوای وب سایت خود بیشتر تلاش نمایید وب سایت شما رتبه بهتری خواهد داشت.

از کپی کردن مقالات از سایت های دیگر در سایت خود بپرهیزید و مقالات را خود از پایه تهیه نمایید. همچنین ترکیب چند مقاله و ایجاد مقاله جدید کار درستی نیست و بهترین گزینه نوشتن یک مقاله جدید می باشد و تاثیر دو چندانی در رتبه وب سایت خواهد داشت.

نکته قابل توجه این است که سئو صرفا برای موتورهای جستجو نیست. وقتی که شما وبسایت خود را سئو یا بهینه می کنید، باید کاربر خود را هم در نظر بگیرید. اگر شما کل پول خودتان را برای سئو فنی (Technical SEO) سرمایه گذاری کنید، پول خود را هدر داده اید. زیرا تجربه کاربری (UX) در سئو بسیار حائز اهمیت است و باید به آن حتما توجه شود. سایت شما باید به گونه ای بهینه شود که کاربر مخاطب شما تجربه خوبی از تعامل با وب سایت و محتوای شما داشته باشد.

چطور می توانیم محتوای وب سایت خود را سئو کنیم؟

  • شناخت از نیازهای محتوایی مخاطبان: 

شناخت این مسئله که کاربران چه کلمات کلیدی را سرچ می کنند؟ افراد به راه های متفاوتی برند یا کسب و کار شما را سرچ میکنند. گوگل گزینه مناسبی است برای اینکه شهرت نسبی هر یک از کلیدواژه ها را که در موتور جستجو وارد می کنید به شما نشان دهد.

  • تولید محتوای با ارزش:  

تولید محتوایی که بیشتر کاربران به دنبال آن هستند. اگر به دنبال رتبه بندی یک موضوع یا یک کلیدواژه هستید با سئوی محتوای خود برای موتورهای جستجو به آن نیاز خواهید داشت. یک مزیتی که می توانیم نام ببریم الگوریتم گوگل است که مرتبط ترین محتوا را در رابطه با هر کلمه کلیدی نشان خواهد داد. اولین نتایجی که برای هر کلمه کلیدی نشان داده می شوند را در نظر بگیرید.

  • سعی در جذب لینک از وب سایت های با اعتبار و مرتبط:  

می بایست به راه های مختلف لینک بیلدینگ، از دیگر سایت ها به سایت خود لینک بگیرید. لینک دادن وب سایت های دیگر به سایت شما، از سایت های دیگر به سایت خود لینک بگیرید. تا اعتبار و ارزش سایت شما در نظر گوگل افزایش پیدا کند.

  • بهینه کردن کدنویسی وب سایت:  

همیشه برنامه نویسی وبسایت خود را آپدیت نگهدارید و سرعت نمایش صفحات وب سایت خود را بهینه سازی کنید.

طبق تحقیقات:
مخاطبان وب سایت، محتواهای متنی را به طور کامل نمی خوانند بلکه آن ها را اسکن می کنند! در واقع به جای اینکه خط به خط و یا کلمه به کلمه، کل متن را بخوانند معمولا به صورت کلی نگاه می کنند و فقط بخشی از محتوا را می خوانند که قابل توجه و جذاب تر باشند. ممکن است شما هم همین کار را انجام دهید. پس برای اینکه محتوای شما بتواند در زمان اسکن توجه کاربر مخاطب شما را جلب کند، باید از کلمات کلیدی بولد، تصاویر و صوت و عکس نیز استفاده شود. به این نوع محتوا، محتوای قابل اسکن(Scannable Content) می گویند.

همچنین می توانید مقاله آموزش سئو به صورت رایگان را مطالعه نمایید.