نحوه استفاده از ماسک لب

فواید ماسک کلاژن لب چیست؟

نویسنده
: مهدی جعفری

1400/03/27

18271

هر یک از اجزای صورت به تنهایی موجب زیبایی خواهند شد، به طور حتم لب ها نیز در زیبایی چهره نقش بسزایی دارند. بافت لب به دلیل نازک بودن بسیار حساس می باشد و همچنین نیاز به تقویت دارد که ماسک کلاژن لب وجود دارند که در وهله ی اول بافت لب ها را تقویت می کنند سپس زیبایی آن را دو چندان می کنند.

فهرست مطالب
  • ماسک کلاژن لب چیست؟
  • فواید ماسک کلاژن لب
  • نحوه استفاده از ماسک کلاژن لب
  • قیمت ماسک کلاژن لب

 

قطعا این سوال برای شما پیش می آید که ماسک کلاژن لب چیست و اصلا به چه صورت موجب تقویت بافت لب و زیبایی آن می شود، ما به بررسی زوایای مختلف پرداختیم و اطلاعاتی همچون مزایا ماسک کلاژن لب و ساختار ترکیبی آن را جمع آوری نمودیم که در این مقاله با شما به اشتراک خواهیم گذاشت.

ماسک کلاژن لب چیست؟

ماسک های لب می توانند با فاکتورهای مختلفی مانند اندازه و طعم متفاوت باشند. شما ممکن است یک ماسک لب بزرگتر بخواهید تا پوست خشک لب شما را تحریک کند یا مثلاً برای شروع، لب های پر و چروک تری داشته باشید. برخی از آنها طعم های خوشمزه ای نیز دارند و این می تواند عاملی تعیین کننده آن ها باشد.

ماسک کلاژن لب ، ماسکی شبیه ژل است که روی لب ها قرار می گیرد به طوری که با این روش می توانید لب های خود را آبرسانی کنید؛

البته هیچ مدرک علمی وجود ندارد که نشان دهد کلاژن موضعی می تواند به طور حتم لب ها را حجیم کند.

برخی از افراد به دلیل اثرات آبرسانی موقتی و پف کرده از این ماسک ها لذت می برند. می توانید این ماسک ها را هر روز یا چند بار در هفته استفاده کنید. با آماده سازی لب های خود شروع کنید و سپس به سادگی ماسک را بزنید. بگذارید به مدت زمان توصیه شده روی آن بماند.

اساساً ماسک های لب به همان روش  ماسک های آبرسان پوست عمل می کنند، در وسط بعضی از این ماسک های کلاژن لب سوراخی وجود دارد که به شما اجازه می دهد دهان خود را کمی بیشتر حرکت دهید (اجازه می دهد تا از طریق دهان نفس بکشید).

فواید ماسک کلاژن لب

با توجه به بررسی های انجام شده ماسک کلاژن لب نوعی مرطوب کننده نیز محسوب می شود که مانند ماسک های معمولی ، با ترکیبی از ویتامین ها و مواد معدنی  علاوه برمرطوب سازی لب ها (و پوست اطراف لب ها) به تقویت لب ها نیز کمک می کند.

بیشتر بدانید : کلاژن لب

بسیاری از ماسک های لب همان ترکیباتی را دارند که در سایر محصولات مراقبت از پوست برای آبرسانی وجود دارد مانند

  • هیالورونیک اسید
  • ویتامین C
  • ویتامین گلیسیرین 

ماسک های لب قطعاً می توانند به مرطوب سازی و صاف شدن لب های شما کمک کنند همچنین می توانند در فصل زمستان از خشک شدن لب ها جلوگیری نمایند.

نحوه استفاده از ماسک لب

قبل از استفاده از ماسک کلازن لب، لب ها را به طور دقیق تمیز نمایید و اگر لب های خشکی دارید قبل از ماسک کلاژن از اسکراپ لب استفاده نمایید تا پوست های مرده لب به طور کامل از بین بروند. بیشتر ماسک های کلاژن لب به صورت مایع بسته بندی می شوند بنابراین قبل از مصرف دقت نمایید. ماسک لب را روی لب های خود قرار دهید لازم است بدانید که ماسک از دهان شما می گذرد، اطمینان حاصل کنید که تمام لب های خود را پوشانده است.

برخی از ماسک ها کاملاً فراتر از لبه های لب شما هستند و بعضی دیگر یک قطعه کامل هستند  طوری که نمی توانید از طریق دهان نفس بکشید، بنابراین اگر بینی شما گرفتگی دارد به مدت زمان آن دقت بیشتری نمایید.

برای عملکرد خوب ، ماسک باید حدود 10 تا 15 دقیقه روی دهان شما بماند هرچند بعضی از آنها 30 دقیقه یا بیشتر طول می کشد.

دستورالعمل های مربوط به ماسک خاص خود را بخوانید. یک تایمر تنظیم کنید تا وسوسه نشوید که زود آن را بیرون بیاورید.این نکته را در نظر داشته باشید که ممکن است لازم باشد هنگام کار دراز بکشید، زیرا بعضی از آنها چسبناک نیستند. در واقع، برخی از ماسک ها نیاز دارند در طول شب باقی بمانند.

بیشتر بدانید : لب