نحوه استفاده از پد زیر چشم

پد ماسک دور چشم چیست و چه فرقی با کرم دور چشم دارد؟

مراقبت از پوست دور چشم این روزها به یک عادت همگانی برای همه افراد اعم از زن و مرد تبدیل شده است. پیشگیری از بروز چین و چروک و تیرگی اطراف چشم و درمان این عارضه ها دغده همه گروه های سنی است. متخصصان محصولات آرایشی و بهداشتی و تندرستی نیز شدت نیاز را کشف کرده و محصولات مختلفی وارد بازار می کنند. بهترین کرم دور چشم، کرم آبرسان روز و شب، ماسک دور چشم و غیره همه از این دسته محصولات هستند که هر کدام کاربرد و مزایای متفاوتی دارند. در ادامه شما را با تفاوت تفاوت پد ماسک دور چشم با کرم دور چشم آشنا می کنیم.

پد ماسک دور چشم چیست؟

قبل از اینکه به بررسی تفاوت پد ماسک دور چشم با بهترین کرم دور چشم بپردازیم، بهتر است بدانیم پد ماسک دور چشم چیست. این محصول در واقع یکی از محصولات نوظهور در صنعت آرایشی و بهداشتی است که با هدف مراقبت از پوست دور چشم وارد بازار شده است. در واقع این محصول به آبرسانی و تزریق کلاژن در پوست کمک می کند. همه ما می دانیم که کلاژن پایه اساسی رشد و جوانی پوست است. کلاژن رطوبت را در پوست نگه می دارد و به اکسیژن رسانی آن کمک می کند. با وجود کلاژن، پوست همیشه سالم، سفت و صاف باقی می ماند.

با کم شدن تدریجی کلاژن در پوست، پوست به مرور زمان استحکام خود را از دست می دهد. پوست شل شده به تدریج روی هم انباشته شده و چروک های ریز و درشت را در آن ایجاد می کند. البته برای برخی از چروک ها و خط هایی که در بخش های خاص صورت ایجاد می شود، علت های دیگری هم وجود دارد که در مقاله زیر آن را به تفصیل بیان کرده ایم؛ اما بروز چین و چروک در پوست صورت و خصوصاً اطراف چشم به دلیل کمبود کلاژن در آن اتفاق می افتد. پد ماسک دور چشم محصولی است که این کلاژن ازدست رفته را به پوست تزریق می کند.

انواع چین و چروک صورت چه رازی از شما بر ملا می کند؟

مشاهده

انواع پد ماسک دور چشم کدامند؟

پد ماسک دور چشم در دو نوع مختلف در بازار یافت می شود:

  • پد ماسک دور چشم ژله ای

پد ماسک دور چشم ژله ای یک محصول سیلیکونی است که بیشتر به قالب یخ شباهت دارد. این ماسک را بهتر است در یخچال یا فریزر نگهداری کنید. این ماسک بیشتر برای رفع پف و تیرگی دور چشم استفاده می شود. به همین دلیل هم هست که آن را در یخچال نگهداری می کنند که اثرگذاری بیشتری داشته باشد.

  • پد ماسک دور چشم ورقه ای

پد ماسک دور چشم ورقه ای محصولی است شبیه ماسک صورت ورقه ای و آغشته به ژل دور چشم که به آبرسانی پوست کمک می کند. این محصول با تزریق انواع ویتامین ها و مواد ضروری پوست مثل کلاژن یا پروتئین های ضروری پوست به رفع چین و چروک و سایر عارضه های دور چشم کمک می کند. این ماسک را باید 15 تا 20 دقیقه روی پوست بگذارید و سپس بشویید.

مزایای استفاده از پد دور چشم چیست؟

  • حاوی هیالورونیک اسید است.
  • سلول های مرده دور چشم را از بین می برد.
  • پوست را آبرسانی می کند.
  • به پوست کلاژن تزریق می کند
  • تیرگی و پف چشم را از بین می برد.
  • پوست را سفت کرده و چین و چروک را باز می کند.
  • حاوی انواع ویتامین و آنتی اکسیدان است که پوست را جوان و شاداب می کند.

تفاوت پد دور چشم با کرم دور چشم چیست؟

حال که با پد دور چشم و انواع آن آشنا شدید، بهتر است تفاوت آن را با بهترین کرم دور چشم بدانید. همان طور که می دانید کرم دور چشم به مرور زمان، مواد ضروری پوست اطراف چشم را به آن می رساند و باعث جوانی و شادابی آن می شود. این محصول را می توانید هر روز و حتی روزی دو بار هم استفاده کنید. این به برند محصول شما بستگی دارد. همچنین کرم دور چشم معمولاً قیمت بیشتری در مقایسه با ماسک دارد.

پد دور چشم نیز مانند کرم، به آبرسانی و تقویت پوست دور چشم کمک می کند. تفاوت آن را کرم این است که نهایتاً سه روز در هفته می توانید از آن استفاده کنید. ضمن اینکه قیمت کمتری هم دارد و تعداد بیشتری از آن را می توانید در منزل داشته باشید. باز هم با همه این ها تعداد و تنوع کرم دور چشم در بازار بسیار بیشتر است و طرف داران بیشتری دارد.

نکته: شما می توانید به طور هم زمان از پد دور چشم و کرم یا ژل دور چشم هم استفاده کنید. به این ترتیب که اول پد را استفاده کرده و بعد از 15 تا 20 دقیقه، طبق معمول از کرم دور چشم هم استفاده کنید. ضمن اینکه برای استفاده از هر دوی این محصولات باید پوست صورتتان از قبل کاملاً تمیز باشد. این یعنی اینکه حتی ذره ای آرایش هم روی پوستتان نباشد.

سخن پایانی

در این مقاله با پد ماسک دور چشم و انواع آن آشنا شدید. همچنین تفاوت بهترین کرم دور چشم و پد دور چشم را بررسی کردیم. در فروشگاه اینترنتی اردمی می توانید انواع کرم و ژل دور چشم را با قیمت مناسب تهیه کنید. شما طرف دار کدام محصول هستید؟ برای ما از محصول محبوبتان و علت انتخابتان در بخش نظرات بنویسید.

بهترین روش استفاده از کرم دور چشم چیست؟

مشاهده

تامپون چیست؟ روش استفاده، فواید و عوارض آن

یکی از محصولات بهداشتی بانوان که در دوران قاعدگی استفاده می شود، تامپون است.  تامپون یعنی چه؟ عوارض استفاده از تامپون چیست؟ آیا با تامپون می شود استخر رفت؟ تامپون یا نوار بهداشتی؟ طرز استفاده از تامپون و هر آنچه بخواهید را در این مطلب خواهیم گفت. با ما همراه باشید.

تامپون قاعدگی چیست؟

دو نوع تامپون داریم. تامپون قاعدگی و تامپون بینی. تامپون قاعدگی یک لوله پنبه ای کوچک است که در دوران قاعدگی برای جذب خون در داخل واژن استفاده می شود. از تامپون قاعدگی برای چندین ساعت می توان استفاده کرد و محدودیت سنی هم برای استفاده از آن وجود ندارد. کافی است برای استفاده از آن احساس راحتی داشته باشید. در این صورت به راحتی می توان آن را جایگزین نوار بهداشتی کرد. تامپون بینی چیست؟ لوله های پنبه ای بسیار کوچک که بعد از جراحی بینی در داخل آن گذاشته می شود. این دو با هم متفاوتند.

انواع تامپون

تامپون هم مانند نوار بهداشتی انواع مختلفی دارد که هر فرد با توجه به شرایط خود یکی از آن ها را انتخاب می کند. قیمت تامپون قاعدگی با توجه به اینکه تامپون ایرانی انتخاب کنید یا خارجی و نوع آن متفاوت است:

تامپون انگشتی

این تامپون ها، لوله های کوچک پنبه ای هستند که به آرامی و با فشار انگشت وارد واژن می شوند. برای خارج کردن آن هم با انگشت، نخ تامپون را گرفته و آن را خارج می کنیم.

تامپون همراه با اپلیکاتور

این نوع تامپون هم همان شکل لوله پنبه ای را دارد اما با کمک یک اپلیکاتور وارد واژن می شود.در انتخاب هر تامپون یک نخ کوچک قرار دارد که با کشیدن آن، تامپون از بدن خارج می شود. به دلیل راحت بودن این نوع تامپون، استفاده از آن طرفداران بیشتری دارد.

تامپون ها از نظر قدرت جذب هم انواع مختلفی دارند. در واقع عددی که روی این تامپون قرار دارد که میزان جذب خون روی آن ثبت شده است. انواع این تامپون شامل ضعیف با میزان جذب 6 گرم، معمولی بین 6 تا 9 گرم، خوب از 9 تا 12 گرم، خیلی خوب 12 تا 15 گرم و عالی بین 15 تا 18 گرم است. به همین منظور فرد می تواند در روزهای مختلف دوران قاعدگی و با توجه به مقدار خونریزی یکی از این تامپون ها را انتخاب کند. ممکن کسی از شما این سوال را بپرسد که تامپون مردانه چیست؟ جواب ساده است. چیزی به این نام اصلا وجود ندارد.

روش استفاده از تامپون

قبل از هر کار باید آموزش قرار دادن تامپون را بلد باشید. گفتیم که تامپون ها یا اپلیکاتور دارند یا ندارند. در نوع اول، بعد از شستن دست، تامپون را از لایه پلاستیکی روی آن جدا کرده و داخل اپلیکاتور قرار دهید. دقت کنید که انتهای تامپون، نخ داشته باشد. اپلیکاتور را به آرامی وارد واژن کرده و بعد از اطمینان از ورود کامل آن، پمپ آن را به آرامی فشار دهید. بعد از خارج شدن تامپون و حس آن در داخل بدن، اپلیکاتور را به آرامی خارج کنید. نخ تامپون باید خارج از واژن گرفته باشد. پیش از انجام این کار خوب است که آموزش تصویری استفاده از تامپون را ببینید.

آشنایی با انواع تامپون و استفاده از آن

ممکن است دفعات اول انجام این کار کمی سخت باشد اما به مرور جای اصلی اپلیکاتور و محل قرار گرفتن تامپون را یاد خواهید گرفت. اگر تامپون در جای درست خود قرار بگیرد هم به آسانی بیرون نمی آید و هم اصلا به عنوان یک جسم خارجی شما را اذیت نمی کند. از طرف دیگر امکان کثیف شدن لباس و نشت خون هم وجود ندارد.

نوشته های مشابه

  • قرص برای تنظیم عادت ماهیانه

    1401-05-13

  • لخته خون در پریود چه علتی دارد؟

    1401-04-28

در مورد تامپون های بدون اپلیکاتور هم به همان ترتیب اما بدون وسیله عمل می کنیم. ابتدا دست ها را تمیز شسته و تامپون را به آرامی در حالی وارد واژن کنید که نخ انتهای آن بیرون باشد.

نکته مهم این است که تامپون نباید بیشتر از 8 ساعت در داخل واژن بماند. بهتر است در کمتر از این زمان آن را تعویض کنید. قبل و بلافاصله بعد از خواب آن را تعویض کنید. ماندن زیادتر از حد تامپون در داخل واژن ممکن است باعث ایجاد شوک سمی شود.

مزایا و معایب تامپون

هر وسیله ای مزایا و معایب خاص خودش را دارد. تامپون نسبت به نوار بهداشتی مزایای بیشتری دارد. اول اینکه حمل و نقل آن راحت تر است و جای کمی می گیرد. مزیت دیگر آن این است که در هنگام ورزش به راحتی می توان از آن استفاده کرد. آیا می توان با تامپون استخر رفت؟ بله. به دلیل آسانی استفاده از تامپون در استخر این محصول مورد علاقه ورزشکاران است.

علاوه بر تامپون قاعدگی و استخر، مزیت دیگر استفاده از تامپون برای لیزر است. اگر نمی خواهید جلسات لیزر را جابه جا کنید با استفاده از تامپون قاعدگی، جلسات خود را کامل کنید. اما در مورد استفاده از تامپون در بارداری می توانید  با پزشک زنان آنلاین مشورت کنید.

نکته  ای که به عنوان یکی از معایب تامپون می توان گفت این است که چیزی به اسم تامپون دخترانه نداریم.  تامپون ها ممکن است به پرده بکارت آسیب برسانند. بنابراین استفاده از تامپون برای دخترها توصیه نمی شود. البته این موضوع با توجه به فرهنگ کشورها و جوامع مختلف متفاوت است. اما در کشور ما استفاده از تامپون برای باکره ها و استفاده از تامپون برای مجردها توصیه نمی شود.

از طرف دیگر تامپون می تواند در بعضی افراد ایجاد سندرم شوک عفونتی یا TTS کند. این مشکل زمانی ایجاد می شود که فرد تامپون را برای ساعت های طولانی استفاده کرده و آن را عوض نکند. در این صورت حمله باکتری های جمع شده در تامپون می تواند ایجاد یک شوک سمی کند. البته این موضوع خیلی نادر است.

بعضی از افراد از گم شدن تامپون در بدن هراس دارند. ممکن است در هنگام استفاده از تامپون نخ انتهای آن جدا شود. در این صورت البته می توان به آرامی دو انگشت را وارد واژن کرده و تامپون را بیرون بکشید اما بسیاری از افراد این کار را دوست ندارند و اذیت می شوند.

تامپون ممکن است باعث خشکی واژن شود. این موضوع زمانی اتفاق میوفتد که از تامپون با قدرت جذب بالا در مواقعی که خونریزی زیاد نیست استفاده شود. تامپون هم مانند نوار بهداشتی می تواند ایجاد خارش یا سوزش یا حساسیت کند. این موضوع را بیشتر در تامپون های عطردار می توان دید.

آیا استفاده تامپون بهتر از نوار بهداشتی است؟

اگر از تامپون درست استفاده شود، محصولی بی دردسر و انتخابی خوب است. اینکه آیا استفاده از تامپون بهتر از نوار بهداشتی است یا نه را باید هر فرد با توجه به تجربه خود به آن پاسخ بدهد. بسیاری از افراد با قرار گرفتن جسمی خارجی در واژن خود مشکل دارند. به این افراد معمولا استفاده از تامپون پیشنهاد نمی شود. به علاوه تامپون را برای دخترها هم توصیه نمی کنند. در صورت بروز هر نوع مشکلی هنگام استفاده از تامپون می توانید از مشاوره دکتر زنان آنلاین در سایت پذیرش 24 نیز استفاده کنید.

3.2/5

(32 نظر)