سبک زندگی

ورود و ثبت نام وام ودیعه مسکن – سایت دریافت وام اجاره مسکن saman.mrud.ir

وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد که ثبت نام متقاضیان دریافت وام ودیعه مسکن از 12 خرداد در سامانه جامع طرح های حمایتی مسکن آغاز می شود.

به گزارش ایسنا، معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در اطلاعیه ای از آغاز ثبت نام متقاضیان تسهیلات کمک  ودیعه مسکن از روز پنج شنبه 12 خردادماه از طریق ثبت درخواست در سامانه طرح های حمایتی مسکن خبر داد.

در  این اطلاعیه آمده است: پیرو تصمیم دولت برای پرداخت تسهیلات کمک ودیعه اجاره مسکن در سال 1401 به مستاجران، ثبت نام برای دریافت تسهیلات مذکور از ساعت 10 صبح روز پنجشنبه 12 خردادماه از طریق سامانه وزارت راه و شهرسازی به نشانی http://saman.mrud.ir آغاز می شود.

به موجب مصوبه شورای پول و اعتبار و از محل تسهیلات ماده 4 قانون جهش تولید مسکن به منظور حمایت از مستاجران در سال جاری تا سقف 40 هزار میلیاردتومان تسهیلات کمک ودیعه مسکن از طریق معرفی وزارت راه و شهرسازی توسط بانک های عامل پرداخت می شود. سقف تسهیلات کمک ودیعه مسکن در تهران، مراکز استان ها و سایر نقاط شهری به ترتیب 100، 70 و 40 میلیون تومان مصوب و به شبکه بانکی کشور ابلاغ شده است. نرخ سود تسهیلات ودیعه مسکن 18 درصد و طول دوره بازپرداخت 5 ساله است.

انتهای پیام

به گزارش ایمنا، متقاضیان ابتدا باید وارد سامانه amlak.mrud.ir شوند. در مرحله بعد متقاضی باید کد ملی و شماره موبایل خود را وارد کند. در گام بعدی افراد باید اطلاعات محل سکونت (شهر و استان) و برخی از اطلاعات شخصی خود را وارد کنند.

پس از ثبت نام در سامانه املاک و اسکان، افراد برای ارائه درخواست وام ودیعه مسکن باید به سامانه جامع طرح های حمایتی مسکن به نشانی saman.mrud.ir مراجعه و درخواست خود را در این سامانه ثبت کنند.
نکته مهم این است که ثبت نام وام ودیعه مسکن نیازی به مراجعه حضوری ندارد و کل فرایند باید به صورت آنلاین انجام شود. پس از ثبت نام اولیه، اطلاعات افراد بررسی می شود و در صورتی که افراد واجد شرایط دریافت وام باشند، متقاضی به بانک ارجاع می شود.
براساس اعلام وزارت راه و شهرسازی، تسهیلات ودیعه مسکن در تهران 100 میلیون، در سایر شهرها 70 میلیون و در شهرهای کوچک، 40 میلیون تومان با نرخ سود 18 درصد پرداخت می شود.
متقاضیانی که پارسال تسهیلات ودیعه مسکن دریافت نکرده اند، در اولویت دریافت هستند.
منبع: اقتصادنیوز

کد خبر 579557

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، سومین مرحله از ثبت نام وام ودیعه مسکن در راستای اجرای بسته حمایتی دولت از مستاجران در شهرهای تهران و سایر کلان شهرها از ساعت 10 صبح امروز از طریق ثبت درخواست در سامانه طرح های حمایتی مسکن به نشانی https://saman.mrud.ir آغاز شد.

به موجب مصوبه شورای پول و اعتبار و از محل تسهیلات ماده 4 قانون جهش تولید مسکن به منظور حمایت از مستاجران امسال تا سقف 40 هزار میلیارد تومان تسهیلات کمک ودیعه مسکن از طریق معرفی وزارت راه و شهرسازی توسط بانک های عامل پرداخت می شود.

بر اساس اعلام وزارت راه و شهرسازی، تسهیلات ودیعه مسکن در تهران 100 میلیون، در سایر شهرها 70 میلیون و در شهرهای کوچک، 40 میلیون تومان پرداخت می شود.

نرخ سود تسهیلات مذکور 18 درصد و مردم زمان بازپرداخت 5 ساله است. رقم اقساط وام مسکن 100 میلیون تومانی برای مستأجران تهرانی ماهانه 2.5 میلیون تومان خواهد بود.

به گفته پروانه اصلانی مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی، اولویت با خانوارهایی است که تا کنون این تسهیلات را دریافت نکرده اند.

براین اساس افرادی که متقاضی دریافت تسهیلات ودیعه و اجاره مسکن هستند باید دارای اجاره نامه و کد رهگیری باشند.

بیشتر بخوانید:

سامانه ثبت نام وام ودیعه مستاجران اعلام شد+ شرایط و مدارک ثبت نام

گفتنی است، از سال 99 ثبت نام وام ودیعه مسکن در کشور براساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا و در راستای حمایت از مستاجران آغاز شد.