نحوه استفاده از تونر

ناموجود

تونر

تونر ووکالی 400 میل

105,000تومان
انتخاب گزینه ها

ناموجود

تونر

تونر ویتامین سی سنانا

75,000تومان
اطلاعات بیشتر

تونر

تونر پرتقال خونی ایمیجز

89,000تومان
افزودن به سبد خرید

ناموجود

تونر

تونر انار وان اسپرینگ

62,000تومان
اطلاعات بیشتر

آن چه خواهید خواند …

  • مقدمه
  • تونر صورت چیست؟
  • تونر چه کاری می تواند برای پوست شما انجام دهد؟
  • تونر صورت در مراقبت از پوست چرب
  • تونر صورت در مراقبت از پوست خشک
  • دلیل محکمی برای استفاده از تونر صورت وجود دارد؟
  • چگونه از تونر صورت استفاده کنیم
  • از تونرها بیشتر بدانید
  • اهمیت استفاده به موقع از تونر
  • چه کسی باید از تونر استفاده کند؟
  • نحوه عملکرد تونر بر روی پوست
  • بررسی تاثیر تونر صورت بر روی پوست
  • کدام تونر برای شما مناسب است؟
  • چگونه یک تونر انتخاب کنیم؟

مقدمه

حتی اگر علاقمند به گذراندن 10 قدم از یک روال مراقبت پوستی و زیبایی همانند کره ای ها نیستید، تونر صورت باید یک بخش جدی از برنامه مراقبت از پوست چرب و حتی مراقبت از پوست خشک روزانه شما باشد. نکته حائز اهمیت در انتخاب تونر صورت این است که باید به رنگ پوست دقت کنید و در صورتی که رنگ پوست شما تیره تر است، باید در خرید تونر مناسب با پوست خود کمی محتاط تر عمل کنید.

برنامه های پایه مراقبت از پوست خشک یا مراقبت از پوست چرب راه کارهای کاملا مجزایی دارد. افرادی که رنگ پوست تیره دارند بیشتر مستعد ابتلا به رنگدانه های ناهموار بر روی چهره هستند. اگر این نگرانی پوستی شما را آزار می دهد مهم است که از مصرف هر نوع تونر با الکل خودداری کنید زیرا این امر باعث تشدید مشکلات پوستی می شود.

تونر صورت چیست؟

تونر یکی از آن واژه های پر سر و صدا است که همانند رتینول یا اسید هیالورونیک که احتمالا نام آن را شنیده اید و ممکن است از قبل در برنامه مراقبت از پوست چرب و یا مراقبت از پوست خشک خود آن را قرار داده و از آنها استفاده کرده باشید. در واقع چقدر از این محصول رایج در مراقبت از پوست چرب یا خشک میدانید؟

دلایل اصلی استفاده از تونر در مراقبت از پوست خشک یا مراقبت از پوست چرب می تواند هر چیزی باشد. چند دلیل اصلی استفاده از تونر می تواند برای لایه برداری، برخی برای از بین آرایش، تغییر رنگ پوست و حتی برخی دیگر ترکیبی از همه موارد بالا را انجام می دهند.

مقالات مرتبط

 طرز استفاده از سرم ویتامین سی

دی 13, 1402

فوم شستشوی صورت چیست و چه تفاوتی با سایر شوینده ها دارد؟

آذر 21, 1402


تونر غالبا به عنوان اصطلاح جذابی برای هر محصول مراقبت از پوست خشک یا چرب و غیره با قوامی همانند آب مورد استفاده قرار می گیرد. در گذشته از تونرها برای کمک به بازگرداندن PH طبیعی پوست پس از پاکسازی از آن استفاده می کردند. بسته به مواد فعال موجود در فرمولاسیون تونرها، می توان برای لایه برداری پوست مرده، کنترل چربی و … از آن استفاده کرد.

تونر چه کاری می تواند برای پوست شما انجام دهد؟

تونر صورت پوست را برای مرطوب کننده ها و سرم های بعد از آن آماده می کند و در اصل آنها جایگزینی برای شستن صورت شما نیستند! این در حالی است که ممکن است پس از شستن پوست، چربی اضافی و لکه های لجباز یا آرایش صورت باقی بمانند. از تونر جهت آماده سازی صورت استفاده می شود که بعد از آن از هر محصولی که استفاده کنید پوست آمادگی کامل جذب هر چیزی به خود را دارد.

توجه داشته باشید برخی از متخصصان مدعی هستند که تونرهای اصلاح شده امروز فراتر از آن نقش اساسی عمل می کنند. آنها برای هدف قرار دادن مجموعه ای از نگرانی های پوستی از آکنه تا خشکی و پیری استفاده می شوند.

تونر صورت در مراقبت از پوست چرب

برخی از تونرها مانند نمونه های قبلی خود برای پوست های چرب ساخته شده اند و بسیاری از افراد برای تکمیل کردن برنامه مراقبت از پوست چرب تونر مناسب خود را قرار داده اند که یک تونر با ترکیبی از اسیدهای گلیکولیک و سالیسیلیک می تواند پوست چرب را در طول روز خوب نگه دارد این ها لایه بردارهای شیمیایی برای افزایش نهایت تعادل سبوم هستند.

تونر صورت در مراقبت از پوست خشک

توجه داشته باشید برای مراقبت از پوست خشک و استفاده از تونر باید به مواد تشکیل دهنده آن دقت کنید زیرا تونرهای حاوی مواد آبرسان بهترین گزینه برای مراقبت از پوست خشک هستند. فراموش نکنید که برخی از فرمولاسیون های جدید حتی ترکیبی از تونر، سرم با بافت ژل یا لوسیون مورد توجه مصرف کنندگان هستند که نهایت رضایت آنها را به دنبال دارد.

دلیل محکمی برای استفاده از تونر صورت وجود دارد؟

آیا استفاده از تونر بعد از پاکسازی پوست واقعا ضروری است؟ باورکردنی نیست اما این مایع شفاف و به ظاهر ساده مزایای بیشماری دارد که پس از استفاده شما را حیرت زده خواهد کرد. نتیجه استفاده از تونر می تواند از ایجاد تعادل تا آبرسانی و در نتیجه داشتن پوستی درخشان و یکدست باشد؛ بسته به متنوع بودن پوست ها فرمولاسیونی از انواع مختلف تونرها وجود دارد. تونرهای مقوی باعث آبرسانی فوری به پوست، طراوت، تزریق ویتامین ها، تقویت کننده و … هستند.

چگونه از تونر صورت استفاده کنیم

خوشبختانه استفاده از تونر بسیار ساده تر از کارهای دیگر مراقبت از پوست چرب و خشک است. کافیست یک پد پنبه ای را با تونر خیس کنید و سپس آن را پس از شستن صورت روی کل پوست، گردن و اطراف آن بکشید. نکته شایان ذکر این است که بعد از شستن صورت و قبل از استفاده از سرم صورت یا مرطوب کننده باید از تونر استفاده کنید.

پد یا پنبه را با تونر خیس کنید و به آرامی از ناحیه T صورت خود آن را به بیرون بکشید و نواحی مور نظر را با تونر پاک کنید. همیشه از مقدار کمی تونر استفاده کنید و در صورت نیاز میزان آن را تغییر دهید. اگر پوست شما حساس است یا تونر به خصوص و قوی است، سعی کنید ابتدا پد پنبه ای خود را در آب خیس کنید و سپس مقداری تونر به پد بمالید تا محلول رقیق تر شود.

در صورتی که پوست چربی دارید و می خواهید به طور مستقیم از تونر صورت استفاده کنید مانعی وجود ندارد و شما می توانید چند قطره تونر را در کف دست های خود بزنید و سپس آن را روی صورت خود پخش کنید. تونر صورت را میتوان دو بار در روز پس از تمیز کردن استفاده کرد، به شرطی که پوست شما تمیز باشد.

شما را به خواندن مقاله سودمند ( بهترین تونر پوست چرب و جوش دار ) دعوت می کنیم

از تونرها بیشتر بدانید

در حالی که صدها تونر با ترکیبات مختلف وجود دارد، یک چیز مشترک در بین همه آنها وجود دارد و آن ترتیب استفاده از در برنامه مراقبت از پوست چرب یا مراقبت از پوست خشک است. اگر از تونر فوق العاده ملایمی استفاده می کنید که تمرکز اصلی آن آبرسانی است، به احتمال زیاد می توانید روزانه از آن استفاده کنید و محدودیتی وجود ندارد.

اگر تونر شما مواد موثره قوی تری مانند AHAs یا BHAs داشته باشد، هرگز نباید بیشتر از دو بار در هفته استفاده شود. زیرا نه تنها به پوست کمکی نمی کند بلکه ممکن است سلامت آن را به خطر بیندازد.

اهمیت استفاده به موقع از تونر

قبل از هر چیز به غلظت تونر خود توجه کنید زیرا غلظت های بالای تونرها نشان از قوی بودن آنهاست که در صورت استفاده بیش از یکبار در روز می تواند پیامدهای منفی زیادی داشته باشد. شاید کمتر کسی به این نکته توجه داشته باشد که استفاده به موقع از تونر در برنامه مراقبت از پوست خشک و یا مراقبت از پوست چرب تا چه میزن می تواند موثر باشد. صبح و عصر بعد از تمیز کردن پوست بهترین فرصت برای استفاده از تونر مناسب است.

صبح برای کمک به از بین بردن چربی هایی که یک شب روی صورت جمع شده اند بسیار موثر است. در شب، تونر می تواند به جذب مرطوب کننده های مختلف کمک کند تا حین خواب پوست مرطوب بماند و رطوبت خود را از دست ندهد.

شما را به مشاهده ی مقاله ( آموزش تصویری روش صحیح استفاده از کرم دور چشم ) دعوت می کنیم

چه کسی باید از تونر استفاده کند؟

به جرات میتوان گفت همه افراد باید از تونر صورت استفاده کنند و محدودیتی تعریف نشده است. تنها نکته حین خرید و استفاده از تونر صورت در نظر گرفتن نوع پوست و نوع تونر مناسب است. حتی اگر جزو افرادی هستید که اخیرا موهای زائد خود را لیزر کرده اید، اطمینان حاصل کنید که تونری مورد مصرف شما حاوی الکل، ویتامین C  یا رتینول نیست. افرادی که پوست حساس دارند ممکن است در مقابل استفاده از تونرها در کنار لیزر یا اپیلاسیون واکنش نامطلوبی داشته باشند. مهمترین نکته در مورد تونر صورت جدید قبل از استفاده این است که حتما آن را آزمایش کنید تا مطمئن شوید که نتیجه نامطلوبی نسبت به محصول ندارید.

هدف از تونرها تغذیه وسلامت تغذیه پوست پس از پاک کردن آرایش و شوینده ها است، اقدامی که می تواند به طور چشمگیری و به وضوح به پوست شما کمک کند. حتی اگر از ملایم ترین پاک کننده استفاده می کنید، باز هم پوست شما باید با آنچه پاک کننده پاک می کند دوباره توسط یک تونر مناسب پر شود.

نحوه عملکرد تونر بر روی پوست

یک تونر می تواند به طرز چشمگیری مقادیر زیادی آنتی اکسیدان، تسکین دهنده و مواد آبرسان حیاتی را به پوست شما تزریق کند. یک تونر عالی مقاومت سطح پوست را افزایش می دهد و به پوست آن چیزی را می دهد که برای داشتن طراوت، نرم و مرطوب شدن به آن نیاز دارد. هنگامی که شروع به استفاده از یک تونر با فرمول مناسب کردید، نتایج غیر قابل انکار را خواهید دید.

تونر آبرسان سیکالورونیک میزونحاوی هیالورونیک اسید، سیکا و نیاسینامید – درمان قطعی خشکی و کم آبی – بهبود چین و چروک – روشن کننده قوی – کاملاً گیاهی و امن – بافت سبک و جذب سریع – تسکین التهابات پوستی – ساخت کره جنوبی…

مشاهده توضیحات بیشتر و خرید تونر آبرسان سیکالورونیک میزون

بررسی تاثیر تونر صورت بر روی پوست

زمانی که صورت رو با فوم یا ژل برای از بین بردن چربی، آرایش و یا به هر دلیل دیگری شستشو می دهید به طور ناخواسته مواد شوینده بر روی ph  پوست تاثیرگذار خواهند بود و به نوعی ph  را بهم میزنند که برای پوست های خشک اصلا این شرایط ایده آل نیست. مهمتر از همه اینکه بر خلاف باور خیلی از مصرف کنندگان تونر صورت برای پاکسازی نیست! در واقع برخی از مزایا تونر صورت بعد از آماده سازی پوست می توان موارد زیر را بیان کرد:

منافذ پوست را کوچک می کند استفاده از مقدار کمی تونر صورت به یک پنبه و یا اسپری کردن مقداری از آن روی پوست باعث از بین رفتن چربی های اضافی و کوچک شدن منافذ باز می شود.

تعادل pH پوست شما را بازیابی می کند، پوست ما به طور طبیعی اسیدی است. به طور معمول تعادل pH  چیزی بین پنج تا شش است. همانطور که اشاره شد این تعادل می تواند پس از تمیز کردن به دلیل خاصیت قلیایی صابون یا برخی از مواد شوینده نامناسب از بین برود. وقتی این اتفاق می افتد، پوست شما برای بازگشت به سطح طبیعی خود نیاز به اضافه کاری دارد، که تونر صورت این شرایط را فراهم می کند اما این تعادل را سریعا رخ نمی دهد و نیاز به زمان دارد.

مانند مرطوب کننده عمل می کند، جالب است بدانید بعضی از تونرها همانند مرطوب کننده هستند، به این معنی که در حفظ رطوبت و نرم شدن و شادابی آن به پوست کمک می کنند.

می تواند از موهای رشد نکرده جلوگیری کند، تونرهای حاوی اسید گلیکولیک یا سایر اسیدهای آلفا هیدروکسی می توانند به جلوگیری از رشد موهای زائد کمک کنند، بنابراین در نظافت نیز موثر هستند.

کدام تونر برای شما مناسب است؟

هر تونر را مناسب انواع پوست چرب، خشک، طبیعی، ترکیبی تولید و روانه بازار کرده اند. و این کار را برای شما آسان کرده است که فرمول های مناسب با پوست خود را پیدا خواهید کرد که برای درمان پوست طبیعی، پوست چرب، خشکی پوست، پوست حساس، لکه های مستعد و بسیاری از مشکلات دیگر ساخته شده است.

نوع پوست خود را تجزیه و تحلیل کنید تا بتوانید در مشخص کردن تونر صورت خود دخیل باشید. اکثر تونرها به وضوح مشخص شده اند تا روی پوست خاصی که برای آن طراحی شده اند تاثیرگذار باشند؛ بنابراین در انتخاب خود دقت کنید.

اگر برای اولین بار است که از تونر صورت استفاده می کنید، تست قبل از خرید تونر صورت بسیار هوشمندانه است. اگر مارک تونر مورد نظر پوست شما را خیلی خشک کرد ناامید نشوید. تا زمانی که محصول مناسبی برای پوست خود پیدا نکردید، می توانید تونر را به صورت ضربه ای بر روی پوست استفاده کنید.

چگونه یک تونر انتخاب کنیم؟

اولین قدم این است که نوع پوست خود را تعیین کنید؛ اگر پوست خشک دارید، یکی از ترکیبات آبرسانی را انتخاب کنید و اگر پوست چربی دارید بهتر است از فرمول هایی که فواید آن را در فرمول سبک ارائه می دهند، جستجو کنید.

مواد مناسب در بهترین تونرها عبارتند از:

  1. آنتی اکسیدان ها
  2. مواد تسکین دهنده
  3. مواد ترمیم کننده پوست
  4. اسید هیالورونیک
  5. سرامیدها
  6. گلیسرین
  7. پانتنول
  8. گیاه بید

توجه داشته باشید که در صورت مشاهده مواد زیر بر روی برچسب هر نوع تونر جدا از خرید آن اجتناب کنید. این مواد نه تنها به پوست های خشک کمکی نخواهند کرد بلکه با یکبار استفاده از آنها شاهد تغییرات منفی خواهید بود که نیاز به درمان های اساسی دارد. این مواد شامل:

  1. SD یا الکل دناتوره شده
  2. منتول
  3. عطر
  4. تحریک کردن روغن های اساسی

خرید انواع تونر اصل و ارزان