لوازم خانگی

داکت اسپیلیت راهنمای کنترل داکت اسپلیت ال جی

تنظیم,راه اندازی داکت اسپلیت در حالت سرمایش,گرمایش داکت اسپلیت به صورت فوق تخصصی در کمترین زمان ممکن توسط متخصص ترین تعمیرکاران در فصل تابستان و زمستان با بهترین کیفیت در تمام مناطق تهران انجام میشود.

یکی  از ویژگی داکت اسپلیت ها که باعث شده است این روزها مورد توجه مشتری قرار بگیرید علاوه بر داشتن سرمایش داکت اسپلیت در فصل تابستان ، داشتن حالت گرمایش داکت اسپلیت در فصل زمستان می باشد که می توانند از آن برای گرم کردن فضای مورد نظرشان در فصل زمستان نیز استفاده کنند.

ما در اینجا ابتدا به یحث در مورد تنظیم,راه اندازی داکت اسپلیت : گرماش داکت اسپلیت در فصل زمستان می پردازیم و سپس به راه اندازی سرمایس داکت اسپلیت در فصل تابستان  میپردازیم که یک کار ساده اما در حین حال حساس می باشد که اگر به آن توجه نشود باعث آسیب به دستگاه می شود 

در این مقاله شما یاد میگیرید

  • تنظیم و راه اندازی داکت اسپلیت
  • روش راه اندازی گرمایش داکت اسپلیت
     طریقه راه اندازی سرمایش داکت اسپلیت
    نحوه هواگیری داکت اسپلیت

در این مطلب می خوانید:

  • 1 راه اندازی گرمایش داکت اسپلیت در فصل زمستان
  • 2 راه اندازی سرمایش داکت اسپلیت در فصل تابستان

راه اندازی گرمایش داکت اسپلیت در فصل زمستان

با شروع فصل سرما که می خواهید از گرمایش داکت اسپلیت استفاده کنید بهتر است به نکاتی باید توجه شود که اگر نسبت به انها بی اهمیت باشید باعث آسیب به دستگاه شما می شود.بهتر است تا حد امکان که از یک تعمیرکار داکت اسپلیت برای راه اندازی گرمایش داکت اسپلیت کمک بگیرید زیرا لازم است قبل از راه اندازی برخی موارد چک و مورد بررسی قرار بگیرند تا بهتر بتوان از دستگاه استفاده گردد

راه اندازی,گرمایش داکت اسپلیت شامل ۴ مرحله می باشد که باید قدم به قدم پیش بروید تا بتوانید دستگاه را به درستی راه اندازی کنید. اگر در انجام این کار تجربه ای ندارید بهتر است که از تعمیرکار داکت اسپلیت جهت راه اندازی گرمایش داکت اسپلیت کمک بگیرید تا آسیبی به دستگاه وارد نشود.

شاید در برخی موارد به علت مشغله های کاری یا بلد نبودن مشتریان جهت راه اندازی گرمایش داکت اسپلیت به یک تعمیرکار داکت اسپلیت نیاز دارید تا این کار را برای شما انجام دهد.

۴ مرحله راه اندازی,گرمایش داکت اسپلیت در فصل زمستان

۱شست و شو و نظافت یونیت داخلی و خارجی:

با شروع فصل سرما برای تغییر وضعیت داکت اسپلیت از حالت سرمایش به گرمایش، اولین کاری که باید انجام داد شستشوی فیلتر یونیت داخلی می باشد. برای این کار می بایست دریچه بازدید داکت اسپلیت را باز نمایید و با جدا کردن آن از دستگاه اقدام شستشوی کامل آن نمایید.
سپس به سراغ یونیت خارجی بروید، اگر توجه کنید قسمت پشت یونیت خارجی دارای شبکه ای با فین‌های شبیه رادیاتور اتومبیل وجود دارد که می توانید توسط آب و مواد شوینده، طوری که  آب به  موتور فن دستگاه نفوذ نکند این قسمت را شستشو دهید.اما بهتر است که خودتان این کار را انجام ندهید و بسپارید دست سرویسکار داکت اسپلیت تا با جت واشر این کار را برای شما انجام دهند.

عده ای تصور می کنند که اگر در اول فصل بهار برای استفاده از حالت سرمایش داکت اسپلیت را سرویس کرده اند دیگر در اول پاییز هنگام استفاده از حالت گرمایش نیاز به سرویس دستگاه نیست در حالی که باید در ابتدای هر دو فصل به سرویس و شستشوی داکت اسپلیت ها پرداخته شود.با سرویس دوره ای دستگاه از عیب های کوچک دستگاه قبل از آنکه برای شما دردسر ساز شوند آگاه می شوید.

شما می توانید برای انجام شارژ گاز داکت اسپلیت  و  سرویس داکت اسپلیت با ما تماس بگیرید تا در اسرع وقت به شستشوی دستگاه پرداخته شود

۲باز کردن شیرهای ورودی و خروجی آبگرم داکت اسپلیت:

در صورتی که گرمایش ساختمان توسط موتورخانه مرکزی می باشد حتماً شیر فلکه های ورودی و خروجی آب گرم متصل به کویل آبگرم دستگاه را باز کنید.انجام هواگیری را فراموش نکنید
و اگر گرمایش واحد به صورت مجزا و توسط پکیج می باشد، می توانید با روشن کردن قسمت گرمایش پکیج این مرحله را انجام دهید، البته اگر نیاز است که حوله خشک کن های واحد در زمستان فعال باشند می توانید پکیج را همچنان روی حالت گرمایش نگه داریم .

۳–  تغییر حالت (mode) دستگاه از روی کنترلر یا ترموستات:

در این مرحله از روی کنترلر دستگاه وضعیت دستگاه را روی حالت HOT قرار دهید و دمای دلخواه را بین ۱۸ تا ۲۵ درجه تنظیم نمایید، لازم به ذکر است که خاموش و روشن کردن کمپرسور بر اساس دمای محیط  انجام می شود، یعنی اگر هوا گرم نباشد و مثلا دمای محیط حدود ۲۳ درجه باشد و شما دمای دلخواه را روی ۲۵ درجه تنظیم نمایید، دستگاه شما در این حالت باد گرم میزند.برای همین در ابتدای کار دما را روی ۱۸ درجه تنظیم نمایید و بعد از گذشت کمی از کارکرد دستگاه اگر هوای محیط سرد شده بود دما را بالاتر و روی دمای دلخواه تنظیم نمایید.

۴قدم آخر شامل ۲ نکته می باشد که در حین استفاده آنها رعایت کنید:

نکته اول: دقت کنید در فصل زمستان و در حین استفاده از گرمایش داکت اسپلیت اطراف یونیت خارجی باز باشد و مکش هوای کافی از پشت دستگاه و دهش از جلوی دستگاه به طور کافی وجود داشته باشد.
نکته دوم: در حین روشن بودن دستگاه دقت کنید دریچه های خروجی دستگاه یعنی دریچه‌های که در اتاق های مختلف وجود دارد ) باز باشند و حداکثر ۵۰ درصد دریچه ها می توانند بسته باشند.علت این کار ایجاد جریان کافی هوا در کویل و اواپراتورو جلوگیری از یخ زدگی می باشد، مخصوصا در داکت اسپلیت هایی که کویل آب گرم دقیقا کنار اواپراتور است .

**به راحتی با همین ۴ مورد می توانید داکت اسپلیت را تغییر وضعیت دهید و دمای محیط خود را در فصل سرما گرم کنید.

اگر در اجرای هر یک از مراحل بالا به کمک نیاز داشتید می توانید با فدک تهویه مرکز تخصصی تنظیم,راه اندازی داکت اسپلیت: گرمایش,سرمایش داکت اسپلیت تماس بگیرید تا تیمی از متخصص ترین تعمیرکاران به محل مورد نظر شما اعزام شود. فدک تهویه تخصصی ترین مرکز مجاز می باشد سالهاست که در این زمینه به مشتریان در سراسر تهران خدمات ارائه می دهد.شما عزیزان می توانید در فصل زمستان یا تابستان جهت رفع هر گونه عیب و راه اندازی با گروه فنی فدک تهویه تماس بگیرید تا در کمترین زمان ممکن به محل مورد نظر شما اعزام شوند و بهترین خدمات را ارائه دهند.

 

سرمایس داکت اسپلیت

سرمایس داکت اسپلیت

مرکز تنظیم,اه اندازی داکت اسپلیت : راه اندازی سرمایش,گرمایش داکت اسپلیت به صورت فوق تخصصی در فصل تابستان و زمستان توسط متخص ترین تعمیرکاران

۶۷ ۵۹ ۳۸ ۲۲ – ۰۲۱

۰۸ ۳۷ ۵۸ ۶۶ – ۰۲۱

راه اندازی گرمایش داکت اسپلیت را انجام داده ایم اما باد گرم ندارد؟

در این مورد پس از اطمینان از سالم بودن پکیج و یا ورودی آب داغ از موتورخانه باید دقت داشته باشید که سیستم کاملا هواگیری شده باشد و دمای لوله رفت و برگشت کویل آبگرم و زیر پکیج هردو داغ باشند. مورد شایع و بزرگ دیگری که در این مورد مشاهده می‌شود عدم اجرای اصولی و یا عدم انتخاب ظرفیت داکت اسپلیت در محیط می باشد. زبان ساده داکت اسپلیت هواساز قدرت تامین گرمایشی و سرمایشی آن محیط را ندارد.

در حالت تابستان کویل دیگری قرار دارد که سرما از طریق کمپرسور وارد آن میشود اما مورد بحث ما گرمایشی یا حالت زمستانه هواساز می باشد. برای تامین آب گرم هواساز با کویل هواساز از موتورخانه و یا پکیج استفاده میشود. به این ترتیب لوله رفت و برگشت پکیج به ورودی و خروجی هواساز متصل می‌شود و آب گرم داخل آن گردش می کنند. و به مرور زمان که موتور  گرما را گرفته و به محیط می‌دهد دمای کویل پایین آمده و مجدداً پکیج شروع به گرم کردن آب می نماید .

این سیکل آن قدر ادامه می یابد تا دمای محیط دمای تنظیمی کاربر برسد و در نهایت در زمانی که  دمای استاندارد تنظیمی کاربر رسید پکیج اصطلاحا ترموستات می‌کنند. بعد از گذشت زمان و پایین آمدن دما مجددا شروع به کار می کنند. برای تنظیم نمودن ترموستات کنترل هواساز در حالت زمستانه ، ترموستات یا کنترلر را در حالت فن و یا گرمایشی خورشیدی قرار دهیم.

گرمایش داکت اسپلیتنحوه کارکرد داکت اسپلیت در فصل زمستان

سیستم گرمایش داکت اسپلیت هم به وسیله کویل اب گرم به دست می اید که بعد از اینکه مکش ها هوای درون مکانی که داکت اسپلیت در ان جا نصب شده را اوردند و عمل فیلتر کردن هوا نیز در دستگاه انجام شد در درون دستگاه عمل سرمایش و یا گرمایش بر روی ان هوای وارد شده انجام میگرد و در اخر هوای سرد و یا گرم نهایی که داکت اسپلیت تولید کرده است توسط یک کانال که شبیه به کانال کولر است اما دارای ابعادی کوچک تر ، به خارج انتقال داده می شود .

راه اندازی سرمایش داکت اسپلیت در فصل تابستان

در این بخش نحوه سرمایش داکت اسپلیت را برای شما توضیح خواهیم داد در ادامه با فدک تهویه همراه باشید.سرمایش داکت اسپلیت به واسطه کمپرسور موجود در یونیت خارجی و گاز مبرد تامین می‌شود که در فصل بهار و تابستان فعال می‌شود.

قبل از انکه  به راه اندازی سرمایش داکت اسپلیت بپردازیم باید حالت گرمایش داکت اسپلیت را از کار بی اندازیم برای اینکه ابتدا ببینید گرمایش داکت از پکیج می باشد یا موتورخانه بعد از انکه غیر فعال کردید به سراغ سرویس و شارژ گاز داکت اسپلیت میرویم.

 

  • خالی کردن اب داخل کویل آبگرم داکت اسپلیت می باشد. اب داخل کویل ها ( منبع اب گرم ) را که خیلی ها از انجام چنین کاری پرهیز می کنند خالی کنید تا اب داخل کویل باعث پوسیدگی منبع و لوله ها نشود. .
  • برای سرویس داکت اسپلیت باید ابتدا فیلترهای داکت اسپلیت را تمیز کرده و یا تعویض کنید.رادیاتورهای داکت اسپلیت را با استفاده از شیشه پاک کن و دستمال تمیز، پاک کنید.و …
  • در مرحله بعدی تنظیم سرمایش باید گاز مبرد داکت اسپلیت را بررسی کنید و در صورت لزوم شارژ گاز داکت اسپلیت را انجام دهید.سپس کمپرسور را بررسی کنید و آن را به صورت جدا گانه راه اندازی کنید تا مطمئن شوید که کمپرسور به درستی کار می‌کند.
  • در این مرحله از تنظیم سرمایش کولر گازی تمام پنجره، در، پرده و … را ببندید تا از هیچ روزنه ای باد داکت اسپلیت شما خارج نشود و تنظیمات سرمایشی را انجام دهید.
  • سپس برای تنظیم,راه اندازی داکت اسپلیت دکمه cool روی ترموستات داکت اسپلیت را فعال می‌کنید و دمای ترموستات داکت اسپلیت را طبق دمای دلخواه خود تنظیم می‌کنید، بهترین دما برای منازل ۲۶ الی ۲۴ درجه می‌باشد.
  • در مرحله آخر تنظیم سرمایش داکت اسپلیت آن را روشن کرده و از باد خنک آن لذت ببرید.

 

گرمایش داکت اسپلیت

گرمایش داکت اسپلیت

حالت سرمایش دستگاه را راه اندازی کرده ام اما باد خنک تولید نمیکند

معمولا دلایل مختلفی جهت خنک نکردن یا همان باد گرم زدن داکت اسپیلت دارد. اگر از تمیز بودن کندانسور و فیلترهای آن اطمینان دارید . شاید مشکل به علت کمبود مقدار گاز داکت اسپیلت باشد . در چنین حالتی از یک سرویسکار داکت اسپیلت متخصص بخواهید تا مقدار شارژ گاز دستگاه شما را چک کنید . اگر بازهم از مقدار گاز دستگاه اطمینان دارید ممکن است مشکل از ترموستات یا کمپرسور و یا خازن دستگاه باشد که در چنین حالتی تعمیرکار داکت اسپیلت می تواند با عیب یابی و تعمیر داکت اسپیلت شما بپردازد.

مرکز تنظیم,اه اندازی داکت اسپلیت : راه اندازی سرمایش,گرمایش داکت اسپلیت به صورت فوق تخصصی در فصل تابستان و زمستان توسط متخص ترین تعمیرکاران

۶۷ ۵۹ ۳۸ ۲۲ – ۰۲۱

۰۸ ۳۷ ۵۸ ۶۶ – ۰۲۱

برای راه اندازی دستگاه خود به ما اعتماد کنید

ما میتوانیم در راه اندازی سرمایش و گرمایش داکت اسپلیت به شما کمک کنیم

در بالا برای شما عزیزان نحوه راه اندازی,گرمایش داکت اسپلیت و راه اندازیوسرمایش داکت اسپلیت را قرار داده ایم . اما با وجود این اموزشها عده ای تمایل دارند که این کار را به تعمیرکاران داکت اسپلیت بسپارند تا از آسیب به دستگاه جلوگیری شود . و همچنین قبل از استفاده از دستگاه از عیب های از اگاه شوند و به سرویس فصلی دستگاه بپردازند.

گروه فنی فدک تهویه همان طور که در فصل گرما همواره یاریگر شما می باشد در فصل سرما نیز همواره پشتیبان و یاریگر شما می باشد تا شما عزیزان نیز بتوانید در این فصل هم به بهترین نحو از داکت اسپلیت محل کار یا زندگی خود استفاده نمایید

اگر شما عزیزان هم قصد راه اندازی آن را دارید میتوانید به گروه فنی فدک تهویه با بیش از ۱۰ سال سابقه کاری اعتماد کنید و کار را متخصص و تکنسین های ما بسپارید تا لذت گرمایش را به شما هدیه دهند.

برای تکنسین های ما فرقی ندارد  داکت اسپلیت شما چه برندی دارد و یا شما ساکن کدام منطقه از تهران هستید انها با تخصص و مهارت خود راه اندازی گرمایش و سرمایش کلیه برندهای داکت اسپلیت را تمام مناطق تهران انجام میدهند.

شما می توانید از طریق یکی از راه های زیر با ما تماس بگیرید و درخواست خود را ثبت کنید.

۲۲۳۸۵۹۶۷ – ۰۲۱

۶۶۵۸۳۷۰۸ – ۰۲۱

مراحل هواگیری دستگاه

برای هواگیری کامل و بی نقص اسپلیت، باید به ترتیب زیر عمل کنید:

  • قبل از هر کاری، اتصال لوله ها را به دقت بررسی کنید.
  • سوپاپ شیر ۳ یا ۲ طرفه (سمت مایع) را در حدود ۹۰ درجه در خلاف جهت حرکت عقربه های ساعت بچرخانید. به این ترتیب، مقداری گاز وارد واحد خارجی می شود.
  • پس از ۱۰ ثانیه، سوپاپ را مجددا به وضعیت بسته بازگردانید. توجه داشته باشید که برای باز و بسته کردن شیر، حتما باید از آچار شش گوش استفاده کنید.
  • در این مرحله ی هواگیری داکت اسپلیت ، باید نشتی گاز را چک کنید. در صورت وجود نشتی، حتما با کمک تکنسین های تعمیر اسپلیت آن را برطرف کنید.
  • حالا باید هوا را از داخل سیستم تخلیه کنید و سوپاپ سه طرفه سمت مایع را در وضعیت باز قرار دهید.
  • درپوش سوپاپ سه طرفه (سمت گاز) را بردارید.
  • پین مرکزی سوپاپ را با استفاده از آچار شش گوش فشار دهید و هوا را به مدت سه ثانیه تخلیه کنید.
  • پس از یک دقیقه، مرحله قبل را سه بار دیگر انجام دهید.
  • در ادامه ی مراحل هواگیری داکت اسپلیت ، مهره ورودی سرویس را با آچار سفت کنید.
  • شیر سه طرفه را در وضعیت عقب قرار دهید.
  • حالا مهره شیر هواگیری شیر های سه طرفه را سفت کنید.

نکات مهم در هواگیری 

همانطور که پیش تر اشاره کردیم، فرایند هواگیری داکت اسپلیت نکاتی دارد که باید رعایت شوند. در صورت رعایت نکردن این نکات و عدم اطلاع از آنها، قادر به وجود این فرایند به صورت کامل و بی نقص نخواهید بود. در وهله ی اول باید بدانید که وجود هوا در کویل آب گرم داکت اسپلیت، یک مشکل رایج است و گرمایش این محصول را با مشکلات جدی همراه خواهد ساخت. برای هواگیری، تنها باید شیر هواگیری کویل آب را کامل باز کنید تا هوا از آن خارج شده و به این ترتیب، عملکرد این بخش به حالت عادی باز گردد.

نکته ی دیگری که پیش از انجام دادن کارهای هواگیری داکت اسپلیت باید در نظر قرار دهید، این است که این کار خطراتی دارد. به هر حال اسپلیت با برق سر و کار دارد و این مساله می تواند برای کاربران تهدید آمیز باشد. این کار، خطراتی مانند: برق گرفتگی، سوختگی، افتادن و … را به همراه دارد و در صورت رعایت نکردن نکات ایمنی، ممکن است سلامتی شما را تهدید کند. از این رو توصیه می کنیم هواگیری داکت اسپلیت خود را به سرویس کاران مجرب و دوره دیده فدک تهویه محول کنید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید