سبک زندگی

آموزش ساخت مگنت پروانه کوچک • آموزش درست کردن سنجاق سینه پروانه کریستالی

ساخت دسته گل منجوقی خیلی راحته ، خصوصا برای کسانی که اولین باره مهره بافی را تجربه می کنند. شکوفه هایی ساده و زیبا که کاربردهای مختلفی داره. علاوه بر تزیین شانه سر، تزیین گیره سر و تل مو می تونید در گلدان قرار داده یا به عنوان گل سینه استفاده کنید. 

لوازم مورد نیاز

سه رنگ منجوق (برای گلبرگ ، پرچم و برگ )نوار کاترین یا کاغذ کشیسیم گلسازیسیم چینچسب

آموزش ساخت دسته گل منجوقی

سیمی به طول 25 سانت بچینید.5 مهره برای گلبرگ و یک مهره برای پرچم به سیم بکشید.یک سر سیم را از داخل مهره زرد رد کنید.دو سر سیم را بکشید تا گلبرگ جمع شود.به این شکلبرای گلبرگ بعدی مجددا 5 مهره آبی و یک مهره زرد به یک سر سیم بکشید.
همان سر سیم را ار داخل مهره زرد رد کرده و بکشید.سه گلبرگ دیگر به همین شکل درست کنید.حالا دو سر سیم را از کنار گلبرگ ها محکم بپیچانید تا گل جمع شود.به تعداد دلخواه گل درست کنید.از زیر گل ، چند سانت ساقه را نوار بپیچید.گلها آماده شد.برای برگ حدود 20 مهره به سیم بگیرید.دو سر سیم را از زیر منجوق ها کمی به هم بپیچانید.برای برگ دوم هم حدود 20 مهره به سیم بگیرید و سیم را بپیجانید.هر شاخه گل را کمی پایین تر از قبلی قرار داده و دورش را نوار سبز بپیچید.انتهای آن شاخه برگ را بگذارید.می تونید این شاخه ها به همین شکل در گلدان بگذارید.

چیدمان گل برای تزیین شانه سر

برای تزیین شانه سر، گیره سر و یا تل مو می توانید به  این شکل عمل کنید.یک شاخه برگ بسازید.شاخه گل ها را به ترتیب روی هم چیده و در انتها شاخه برگ قرار دهید.دسته گل را روی شانه بچسبانید. 

فیلم آموزش ساخت شاخه گل منجوقی

دانلود با کیفیت 360pاختصاصی مجله تصویر زندگیکپی با ذکر منبع و لینک فعال به این مطلب بلامانع استمنبع:youtube.com 

این سنجاق سینه می تواند هدیه به یاد ماندنی برای کودکتان باشد، و با توجه به اینکه خودتان این سنجاق سینه را درست می کنید ارزش هدیه چند برابر می شود. در ضمن کودکتان را با درست کردن کاردستی آشنا می کنید. 

وسایل لازم

نمد صورتینمد طوسینمد سیاهنمد سفیدنخ صورتینخ طوسینخ رنگیمهره مشکی دو عددسنجاق قفلیسوزنقیچیگچچسب حرارتی 

مراحل ساخت

eaa0f21c-70b8-4133-bf3f-77cd0d5dfbffeaa0f21c-70b8-4133-bf3f-77cd0d5dfbffوسایل لازم برای شروع کار را تهیه کنید.ec944ddf-ecf1-4378-9ab6-c2a6d0bae07cبا گچ روی نمد طوسی، شکل یک خرس را بکشید. روی نمد صورتی، لباس و دو عدد قلب  و روی نمد سفید، پوزه خرس را بکشید. سپس با قیچی آن ها را جدا کنید.لباس خرس را روی نمد طوسی که بدن عروسک است بگذارید و دور تا دور آن را با نخ صورتی مانند عکس بدوزید.چشم های عروسک را با دو عدد مهره مشکی و نخ و سوزن روی نمد طوسی و سر جای مناسب بدوزید.روی نمد سفید که پوزه خرس است، با نمد مشکی برای عروسکتان بینی و با نخ مشکی دهان بگذارید.دور تا دور کار را با نخ طوسی بدوزید و فقط فضای کوچکی برای پر کردن عروسک از پنبه باقی بگذارید.با چسب حرارتی، یک تکه نخ رنگی را به دست خرس بچسبانید و داخل خرس را از پنبه پر کنید.قلب ها روی هم بگذارید و دور تا دور آن ها را با نخ صورتی بدوزید، فضای کوچکی را خالی بگذارید و داخل قلب را از پنبه پر کنید.در مرحله قبل، به دست عروسک یک تکه نخ رنگی چسباندیم که سر دیگرش آزاد است. سر آزاد نخ را با  نخ و سوزن،  به قسمت پایینی قلب بدوزید.پشت خرس و پشت قلب را با چسب حرارتی، سنجاق قفلی بچسبانید. بردوک  Tropical Leaf Magnets - We compiled an eye-catching list of 30 DIY tropical leaf craft ideas for you try. | Coolcrafts.comTropical Leaf Magnets - We compiled an eye-catching list of 30 DIY tropical leaf craft ideas for you try. | Coolcrafts.com

آموزش ساخت مگنت رو یخچالی با ورق مس

در این مطلب آموزش ساخت مگنت رو یخچالی به شکل برگ با استفاده از ورق مس که ورق نسبتا ضخیمی هست تقدیمتون میشه. ورق مس رو از لوازم هنری ها می تونید تهیه کنید. 

لوازم مورد نیاز :

ورق مسالگوی برگ دلخواه
مگنت
قلم استنسیل
و یک قیچی قوی که برای پارچه دیگه استفاده نمی کنیدساخت مگنت یخچال,کاردستی با ورق مسساخت مگنت یخچال,کاردستی با ورق مس 

روش درست کردن مگنت یخچال به شکل برگ :

الگوی برگ رو روی ورق قرار داده با قلم استنسیل طرح رو منتقل کنید.ساخت مگنت یخچال,کاردستی با ورق مسمشابه آموزش حکاکی فویل آلومینیوم طرح رو با قلم استنسیل روی ورق حک کنید.و با قیچی برش بزنید.میتونید روی مگنت ها رو رنگ اکریلیک هم بزنید.
پشت کار با چسب حرارتی مگنت رو متصل کنید.لبه های تیز برگ رو با انبر مهار کنید.مگنت  های زیبای برگ را با ورق طلا و ورق مس می توانید درست کنید.مگنت رو یخچالی برگ که با رنگ اکریلیک رنگ شده اند. ترکیب مگنت ها رنگ شده و سادهاین آموزش اصول کار و ایده اصلی رو در اختیار شما عزیزان گذاشت .
شما می تونین از طرح های دیگه برگ برای درست کردن مگنت استفاده کنین.یا طرح های جذاب دیگه ای غیر از برگ بکار ببرین.موفق باشید.  منبع:کانال هنرهای دستی/designimprovised