عمومی

نحوه مصرف سرم ویتامین سی بیوآکوا

ویتامین ها یکی از مواد مورد نیاز بدن هستند که به حفظ سلامتی پوست کمک کرده و یکی از مهمترین ویتامین ها برای حفظ سلامتی پوست، ویتامین سی است.  

سرم ویتامین سی یک آنتی  اکسیدان قوی محسوب می شود یعنی چه؟

رادیکال های آزاد باعث لک و تیرگی یا سرطان پوست می شوند، ویتامین سی هنگام برخورد این رادیکال ها به پوست مثل یک آینه در برابر نور می ماند که آن ها را منحرف می کند.

 پس با تیرگی، خستگی و کدری پوست مقابله می کند. علاوه  بر این، قادر است فرایند کلاژن  سازی را تسریع ببخشد و پیری و افتادگی پوست را به تعویق بیندازد. به همین دلیل جستجو درباره خرید و قیمت قطره ویتامین سی C در فروشگاه تخصصی محصولات پوست و مو بسیار زیاد است.

استفاده صحیح و موثر از سرم ویتامین سی (قطره ویتامین سی) بسیار اهمیت دارد و بهترین روش استفاده را شرح می دهیم.

نحوه استفاده از سرم ویتامین سی چیست؟

بین مصرف قطره ویتامین سی در روتین صبح یا روتین شبانه پوست، اختلاف نظرهایی وجود دارد. اما به نظر می رسد تفاوت زیادی بین آن وجود ندارد. نکته مهم، انجام صحیح مراحل است که در زیر به این مراحل اشاره می کنیم:

  • ابتدا با ژل یا فوم شوینده مناسب صورت خود، پوست را بشویید و آبکشی نمایید. سپس صورت را به  آرامی خشک کنید.
  • اگر از سرم در روتین شبانه استفاده می کنید، به تونر نیاز دارید. یک پد پنبه ای را به تونر آغشته کنید و روی پوست بکشید. با این کار منافذ پوست نیز که در مرحله قبل مقداری آلودگی در آن ها باقی مانده بود، کاملا تمیز می شود.
  • بعد از گذشت چند دقیقه و جذب تونر به پوست، نوبت به سرم می رسد. چند قطره از سرم ویتامین سی را روی پوست بریزید و کمی ماساژ دهید.
  • بعد از حدود پنج دقیقه، حتما از کرم آبرسان برای پوست استفاده کنید تا جذب سرم به پوست بهتر انجام شود.
  • درپایان می توانید از دیگر کرم های روتین خود مثل کرم روزانه یا شبانه، ضدآفتاب و غیره استفاده کنید.

برای آن که بهترین استفاده را از ویتامین C داشته باشید، رعایت چند نکته ضروری است:

  • اگر پس از مصرف دچار التهاب و واکنش پوست می شوید، بهتراست با مصرف یک روز درمیان و غلظت کمتر شروع کنید و به مرور آن را افزایش دهید.
  • اگر پوست حساس یا دارای آلرژی دارید، حتما قبل از استفاده سرم ویتامین سی، تست پچ انجام دهید و در صورت بروز واکنش شدید، حتما با پزشک خود مشورت کنید.
  • بهتر است از قطره ویتامین سی در یک روتین پوستی با محصولات دارای رتینول و نیاسینامید استفاده نکنید. برای مثال، ویتامین C در هنگام صبح و سرم رتینول در هنگام شب زده شود.
  • برای جلوگیری از تخریب و کاهش عملکرد ویتامین سی، سرم را از گرما دور نگه دارید و آن را ترجیحا در یخچال قرار دهید.
  • بعد از استفاده پیلینگ (لایه بردار) نباید از سرم ویتامین سی استفاده شود.

 سوالات متداول استفاده از سرم ویتامین سی:

 1- زمان مصرف سرم ویتامین C:

اگر شما در طول روز 2 بار از سرم ویتامین سی استفاده می کنید بهتر است یک وعده آن در صبح و وعده دیگر در اوایل تاریک شدن شب باشد و قبل از خواب استفاده نشود چون تجربیات بسیار زیاد ما نشان داده که اگر به سرم حساسیت هم نداشته باشید قبل از خواب می تواند ایجاد جوش کند.

2- مقدار مصرف قطره ویتامین سی:

معمولا استفاده از این سرم بین 2 تا 4 قطره برای کل صورت می باشد.

3- نقاطی که میتوان ویتامین سی را استفاده کرد:

شما می توانید جدا از پوست صورت سرم ویتامین سی را برای زیباتر شدن پوست نقاط دیگر بدن آن را به دست ها، گردن، دکلته زد.  

4- آیا می توان ویتامین سی را برای زیر چشم استفاده کرد؟

معمولا نباید از سرم ویتامین سی برای زیر چشم استفاده کرد، البته شاید تعداد کمی از افراد به این استفاده حساسیت داشته باشند و تعداد بسیار زیادی اصلا دچار مشکل نشوند ولی پیشنهاد ما این است که بجای استفاده از سرم ویتامین سی برای زیر چشم از دور چشم های حاوی ویتامین سی استفاده شود.

5- آیا می توان ویتامین سی را با سرم یا کرم های دیگر مخلوط (میکس) کرد؟

می توانید ویتامین سی را به سرم هیالورونیک اسید یا کرم های مرطوب کننده روزانه اضافه کرد و از تاثیر 2 محصول در یک محصول نهایت استفاده را کرد. البته پودرهای ویتامین سی هم می توان به همین شکل استفاده کرد.

6- آیا می توان بعد از استفاده تونرهای لایه بردار و حاوی اسید از ویتامین سی استفاده کرد؟

تونرهای لایه بردار و یا حاوی اسیدهایی مثل گلیکولیک اسید در طول روز یک بار و یا در طول هفته 3 بار استفاده می شوند. و می توان در طول روز با فاصله زمانی از ویتامین سی استفاده شود..

در لینک ذیل می توانید بهترین و محبوب ترین محصولات ویتامین سی اصل را در فروشگاه سوراو مشاهده کنید:

https://suraw.com/product-tag/vitamin-c-serum

سخن پایانی

سرم ویتامین سی یکی از موثرترین سرم ها برای بهبود ویژگی های پوست، جوان سازی، کاهش تیرگی و افزایش کلاژن پوست است. مهمترین نکته در خرید آن، انتخاب یک فروشگاه معتبر اینترنتی است که محصولات اصل را در اختیار شما قرار دهد. در غیراین صورت، با خرید محصولات تقلبی و بی کیفیت، نه تنها به سلامت پوست خود کمک نمی کنید، بلکه باعث بروز آسیب به آن نیز خواهید شد. برای مشاوره و انتخاب و خرید سرم و دیگر محصولات ویتامین سی می توانید به فروشگاه اینترنتی سوراو مراجعه کنید و از پشتیبانی و مشاوره تخصصی به صورت رایگان بهره مند شوید.

برگرفته از فروشگاه اینترنتی سوراو

https://suraw.com

با توجه به اهمیت وجود ویتامین ها و مواد معدنی برای بدن، همه ما کم و بیش از خواص ویتامین سی برای پوست آگاهیم. از این روی در این مطلب از مجله داروخانه آنلاین مثبت سبز قصد داریم شما را با فواید و نحوه مصرف سرم ویتامین سی پریم آشنا کنیم.

ویتامین C به عنوان یکی از بهترین مواد ضد پیری موجود در بازار  و اصلی برای حفظ چهره ای صاف، یکدست و براق به شمار می آید.

اگرچه احتمالا ویتامین C را در رژیم غذایی خود قرار داده اید، اما هیچ راهی برای تضمین انتقال مستقیم آن به پوست شما وجود ندارد؛ بنابراین استفاده از سرم و سایر محصولات موضعی مستقیم مانند سرم ویتامین سی پریم ترین راه برای به دست آوردن این مزایا است.

سرم ویتامین سی برای اکثر انواع پوست بی خطر است

ویتامین C دارای یک منبع ایمنی عالی از منبع معتبر Trusted است که بیشتر افراد می توانند ویتامین C موضعی را برای مدت طولانی استفاده کنند بدون اینکه عوارض جانبی خاصی را تجربه کنند.

در موارد نادر افرادی که پوست حساسی دارند ممکن است تحریک جزیی را برای کوتاه مدت تجربه کنند.

خاصیت آبرسانی سرم ویتامین C

منیزیم آسکوربیل فسفات، یکی از اصلی ترین مشتقات ویتامین C که در مراقبت از پوست مورد استفاده قرار می گیرد، نشان داده شده است که تأثیر آبرسانی فوق العاده ای بر پوست دارد. این باعث کاهش کمبود آب می شود، به پوست شما اجازه می دهد رطوبت خود را بهتر حفظ کند.

درخشان کننده پوست

سرم ویتامین سی پریم می تواند به محو شدن لک های پوست و صاف شدن سطح پوست کمک زیادی کند، همچنین از افتادگی پوست جلوگیری کرده و جلوه جوانی به پوست می بخشد.

به کاهش قرمزی و حتی تسکین سطح پوست کمک می کند

ویتامین C  برای رفع انواع زیادی از شرایط التهابی پوست، موثر واقع شده است و با به حداقل رساندن قرمزی پوست می تواند یک چهره یکنواخت تر ایجاد کند.

مراقبت از پوست در برابر آفتاب

یکی از دشمنان همیشگی سلامت پوست، اشعه فرابنفش نور خورشید است که با ایجاد و تولید رادیکال های آزاد و گزینه های واکنش گر اکسیژن باعث تخریب پوست و آسیب به آن می شوند. امروزه عامل اصلی پیری سلول ها و در نتیجه پیری پوست را نیز تولید همین رادیکال های آزاد می دانند. ویتامین سی به عنوان یک کوفاکتور و آنتی اکسیدان بیولوژیک به دلیل خواص احیاکنندگی اش شناخته می شود.

 

تحقیقات ثابت کرده است که مصرف موضعی ویتامین سی روی پوست، سطح پوستی این ویتامین را به میزان قابل توجهی افزایش داده و می تواند با عوارض اشعه فرابنفش B روی پوست که از علایم آن آفتاب سوختگی و قرمزی پوست است، مقابله نماید. این محافظت توسط ویتامین C، یک محافظت بیولوژیک و به دلیل خواص احیاکنندگی این ویتامین است.

جالب است بدانید که اشعه فرابنفش خورشید موجب تخلیه ویتامین C پوست شده و این مسئله موجب می شود که پوست در معرض خطر آسیب ناشی از نور خورشید قرار بگیرد. همچنین ویتامین سی قادر است پوست را نسبت به اشعه فرابنفش A نیز مقاوم تر نماید.

باعث کاهش دایره های سیاه زیر چشم می شود

سرم ویتامین سی پریم با انتقال و آبرسانی به ناحیه زیر چشم می تواند به صاف کردن خطوط ریز کمک کنند.

اگرچه ویتامین C در کاهش قرمزی کلی مؤثرتر است، اما برخی از مصرف کنندگان ادعا دارند که این سرم می تواند لکه های تیره زیر چشم را هم از بین ببرد.

باعث تولید کلاژن می شود

ویتامین C تقویت کننده و تولید کننده کلاژن شناخته شده است. کلاژن پروتئین طبیعی است که به مرور زمان تخلیه می شود. سطح پایین تر کلاژن می تواند منجر به خطوط ریز و چین و چروک شود.

ویتامین سی حاوی آنتی اکسیدان است و کلاژن سازی پوست را بالا می برد و از بروز نشانه های پیری جلوگیری می کند. ویتامین c خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش می دهد. به دلیل خاصیت کشسانی که به پوست می دهد چین و چروک و خطوط پوست را هم بهبود می بخشد.

سرم ویتامین سی پریم به جلوگیری از خستگی پوست کمک می کند

تولید کلاژن با خاصیت ارتجاعی و استحکام پوست گره خورده است. هنگامی که سطح کلاژن شما شروع به کاهش می کند، ممکن است پوست شما شروع به لکه دار شدن کند.

استفاده از سرم ویتامین C می تواند باعث افزایش تولید کلاژن شود و به جلوگیری از خستگی پوست کمک کند. استفاده مداوم از ویتامین سی نه تنها در درخشندگی پوست، بلکه برای مرطوب نگه داشتن و نرمی و لطافت پوست نیز مناسب است.

بخصوص افرادی که پوست خشکی دارند، باید به مراتب از ویتامین سی بیشتری استفاده کنند. برای افزایش رشد موها و جلوگیری از پوسته شدن کف سر و ایجاد شوره و همین طور برای سفت شدن ناخن ها می توانید روی ویتامین C حساب کنید.

همچنین به علت خاصیت ضد التهابی ویتامین C، برای جلوگیری از تخریب پوست توسط تابش آفتاب، بسیار مؤثر است؛ پس تا می توانید از موادی که ویتامین C دارند استفاده کنید یا از انواع ماسک های ویتامینی برای پوست شفاف و زیبا بهره ببرید.

ممکن است به تسکین آفتاب سوختگی ها کمک کند

علاوه بر به حداقل رساندن قرمزی، سرم ویتامین سی پریم باعث می شود گردش منبع سلول را تسریع بخشد. این مورد سلول های آسیب دیده را جایگزین سلول های سالم جدید می کند و به طور کلی به تقویت زخم کمک می کند.

با توجه به تأثیرات آن در آفتاب سوختگی، جای تعجب نیست که استفاده از ویتامین C می تواند باعث بهبودی در ترمیم کلیه زخم ها شود. بهبودی زخم باعث کاهش خطر التهاب، عفونت و جای زخم هم می شود.

نحوه مصرف سرم ویتامین سی پریم

سرم ویتامین C پریم محصولی منحصربه فرد با عملکرد چندگانه جهت جوان سازی و تقویت روزانه پوست است، که با داشتن ویتامین C و ترکیبات مغذی به افزایش سنتز کلاژن، کاهش علائم پیری، سفت و روشن شدن پوست کمک می کند.

 

این سرم برای افرادی که دارای کک  و مک هستند بسیار مناسب است و به دلیل دارا بودن ویتامین E از پیری زودرس پوست جلوگیری می کند.

استفاده مداوم از سرم ویتامین سی پریم موجب رطوبت رسانی به پوست می شود. عصاره های گیاهی و آنتی اکسیدان های موجود در این محصول با خنثی سازی رادیکال های آزاد و رطوبت رسانی موثر برای پوست ظاهری سالم، شاداب و جوان به ارمغان می آورد.

ویتامین C در ترکیب خود، با خستگی، استرس و پیری پوست مقابله نموده، رطوبت، شادابی و شفافیت را به پوست های کدر بر می گرداند.

این محصول بدون آنکه اثری از چربی روی پوست به جا بگذارد، به سرعت جذب پوست می شود. با مصرف این محصول روزبه روز به شفافیت، شادابی و صافی پوست افزوده خواهد شد.