خودرو

مقایسه انواع پژو پارس و تفاوت تیپ های مختلف آن با یکدیگر

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، سمند از اولین خودروهای تولید ملی کشور عزیزمان ایران است و انواع مختلف و متنوعی دارند؛ امروز در این مقاله قصد داریم انواع سمند را معرفی کنیم و سپس به توضیح مقایسه هریک اشاره ای کنیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

 

آشنایی کلی با خودروی سمند

سمند یک خودروی تمام ایرانی بود که هم ظاهر زیبا و به  روزی داشت و هم از نظر ایمنی و استحکام بدنه امتیاز خوبی می گرفت. این خودرو از موتور نسبتا قدرتمندی بهره می برد و طراحی داخلی آن نیز در زمان خودش در سطح بالایی قرار داشت. همه این موارد موجب شدند که سمند مورد پسند مشتری های ایرانی واقع شود و خیلی زود عنوان پرفروش ترین خودروی بازار را به  دست آورد. ایران خودرو پس از چند سال نسخه جدیدی از سمند را با نام LX روانه بازار کرد و پس از آن هم چند بار دیگر مدل های دیگری از این خودرو را به فروش رساند. در این مقاله می خواهیم به مقایسه انواع سمند بپردازیم و با مدل های مختلف این خودروی ایرانی بیشتر آشنا شویم. با «پرشین خودرو» همراه باشید.

 

مزایای خودروی سمند

 

 

از آنجا که سمند یک خودروی کاملا داخلی است و در واقع خودروی ملی محسوب می شود، شاید بتوان گفت که از نظر خدمات پس از فروش، بهترین شرایط را در بین سایر خودروهای تولید داخل دارد. بنابراین وقتی اقدام به خرید سمند می کنید، تا حد زیادی خیال تان راحت است که در صورت بروز هر گونه مشکلی، می توانید به نمایندگی ایران خودرو مراجعه کرده و نسبت به برطرف کردن آن اقدام نمایید. از سوی دیگر، لوازم یدکی سمند هم به راحتی در بازار پیدا می شوند و قیمت های مناسبی هم دارند. روی هم رفته می توان گفت که سمند از نظر گارانتی و تامین قطعات، یکی از بهترین خودروهای موجود در بازار است.

 

یکی دیگر از مزایای خودروی سمند، ایمنی قابل قبول آن است. البته قصد نداریم ایمنی این خودروی داخلی را با خودروهای روز دنیا مقایسه کنیم، چون چنین مقایسه ای از پایه نادرست خواهد بود. اما اگر نگاهی به سایر خودروهای تولید داخل داشته باشیم، متوجه می شویم که سمند از نظر ایمنی، رتبه خوبی در بین سایرین دارد. بدنه این خودرو در برابر ضربات شدید مقاومت بالایی دارد و این موضوع باعث می شود که در هنگام تصادفات احتمالی، از جان سرنشینان محافظت کند. همچنین وجود امکاناتی نظیر کیسه هوا و ترمز ABS موجب افزایش ضریب ایمنی سمند شده است.

 

سمند یک خودروی جادار محسوب می شود و برای خانواده ها گزینه  ایده آلی است. در مقایسه با اکثر خودروهای داخلی، فضای داخل کابین سمند بزرگتر است و نه تنها در قسمت جلو، بلکه سرنشینان عقب نیز فضای زیادی در اختیار دارند که این ویژگی راحتی زیادی را برای تمام سرنشینان به ارمغان می آورد. با توجه به جادار بودن صندوق عقب سمند، می توان گفت که این اتومبیل برای مسافرت های طولانی هم گزینه بسیار خوبی به شمار می رود.

 

حالا که چند سال از عرضه اولیه سمند می گذرد، ظاهر این خودرو و زبان طراحی آن تا حدی قدیمی و از مد رفته به نظر می رسد، اما نسخه های به روزتر سمند (مثل سمند سورن) از نظر ظاهری هم مدرن شده اند و می توان گفت که یک فیس لیفت زیبا را ارائه می کنند. خیلی ها معتقدند که سمند ظاهری مردانه دارد و برای بانوان چندان مناسب نیست، اما طیف سنی گسترده ای، از افراد جوان گرفته تا رانندگان مسن تر، با طراحی ظاهری سمند ارتباط برقرار می کنند. تزیینات داخلی این خودرو نیز با توجه به استفاده ار چوب در برخی قسمت های کابین، استایل خاص و کلاسیکی دارد که نظر افراد را به خوبی جلب می کند.

 

علاوه بر تمام ویژگی های مثبت سمند که تا به اینجا به آنها اشاره کردیم، باید به قیمت مناسب این خودرو (در مقایسه با سایر گزینه های موجود در بازار) اشاره کنیم. در بین خودروهای تولید داخل، سمند با وجود ایمنی و طراحی استانداردی که دارد، از قیمت مناسبی هم برخوردار است و به همین دلیل، همواره یکی از گزینه های اصلی برای افرادی که درآمد معمولی دارند به حساب می آید.

 

معایب خودروی سمند

اما حالا که به مزایا و نکات مثبت و تفاوت انواع سمند اشاره کردیم، باید به ویژگی های منفی آن هم بپردازیم. اولین عیب این اتومبیل که باید به آن توجه داشته باشیم، قدیمی بودن آن است. اگرچه در طی سال های اخیر نسخه های متفاوتی از سمند ارائه شده و هر بار هم شاهد تغییرات ظاهری (و گاهی هم باطنی) در این نسخه ها بوده ایم، اما در نهایت این خودرو همان محصولی است که ایران خودرو در سال 1380، یعنی حدود 20 سال پیش به بازار عرضه کرده است. بنابراین افرادی که به دنبال خرید یک خودروی جدید با آپشن های امروزی هستند، سمند را به راحتی از لیست گزینه های خودشان حذف می کنند.

 

یکی دیگر از مواردی که کارشناسان و خریدارن سمند به عنوان نکته منفی این خودرو از آن یاد می کنند، سنگین بودن بیش از حد آن است. همین سنگینی نه تنها روی هدایت پذیری خودرو تاثیر می گذارد، بلکه شتاب آن را نیز کاهش می دهد. به هر حال انواع موتور سمند هم با وجود تمام ارتقاهایی که روی آن صورت گرفته، یک موتور قدیمی به شمار می رود و کشیدن بدنه سنگین این خودرو، برای چنین موتوری دشوار است.

 

اگر تجربه رانندگی با سمند را داشته باشید، احتمالا تایید می کنید که این خودرو در مقایسه با بسیاری از خودروهای هم رده خودش، مصرف سوخت بالاتری دارد. در واقع اکثر خریداران سمند از این موضوع گلایه می کنند. سایر خودروها مثل پراید یا پژو، می توانند مسافت های طولانی را تنها با یک باک بنزین طی کنند، اما شاید طی کردن همین مسافت برای سمند نیاز به مصرف سوخت دو برابر داشته باشد. این مسئله با توجه به افزایش قیمت بنزین در سالیان اخیر، برای رانندگان سمند آزاردهنده شده و نارضایتی آنان را به دنبال داشته است. بنابراین بسیاری از افراد به دنبال خرید مدل های دوگانه سوز سمند هستند تا بتوانند از سوخت ارزان تر یعنی CNG هم استفاده کنند.

 

معرفی انواع سمند

همان طور که گفتیم، سمند دارای مدل های مختلفی است. ایران خودرو سعی کرده تا تغییراتی را در فیس لیفت و همچنین مشخصات انواع سمند به وجود آورد تا آن را به خودروی مدرن تری تبدیل کند. در ادامه مدل ها یا تیپ های مختلف سمند را که از زمان شروع به تولید این خودرو تا به امروز عرضه شده اند، معرفی کرده ایم. با توجه به اطلاعاتی که ارائه شده، می توانید به مقایسه انواع سمند بپردازید.

 

1. سمند معمولی یا SE

 

سمند SE یکی از اولین مدل های سمند است که به صورت گسترده تولید و عرضه شد. البته قبل از سمند SE هم مدل های دیگری از این خودرو تولید شده بودند، اما SE اولین سمندی بود که توانست رضایت مشتریان و خانواده ها را جلب کند. سمند SE با داشتن ایمنی بالا و فضای کافی برای سرنشینان، خودروی مناسبی برای مسافرت های درون و برون شهری به حساب می آید. این خودرو دارای موتور xu7 است.

سمند SE در واقع مدل پایه سمند است که از نظر طراحی ظاهری نیز در مقایسه با مدل های جدید تر مثل انواع سمند LX، تا حد زیادی قدیمی به نظر می رسد. طراحی قسمت جلو و همچنین چراغ های عقب سمند SE با مدل های بعدی این خودرو متفاوت است. همچنین برخی بهبودها در طرح داشبورد، سیستم تهویه و آینه ها و شیشه بالابرهای برقی، در سمند SE دیده نمی شوند. البته تفاوت سمند SE و LX به همین جا ختم نشده و مشخصات فنی را نیز شامل می شود.

 

نگاهی کلی به سمند معمولی

1. اولین مدل از سمند که به صورت گسترده تولید و روانه بازار شد؛

2. این سمند رضایت افراد بسیاری را به خود جلب کرد؛

3. این نوع سمند دارای موتور XU7 است؛

4. طراحی ظاهری آن در زمان حاضر قدیمی است.

 

2. سمند LX و سمندLX EF7

 

 

سمند LX نمونه ای ارتقا یافته از سمند اولیه است که تولید و عرضه آن از سال 1383 شروع شد. با آمدن موتورF7 E ، حالا ایران خودرو از همین موتور در سمند LX استفاده می کند که نسبت به سایر موتورهای این خودرو، از کیفیت بهتری برخوردار است. تفاوت سمند LX با EF7 در واقع فقط به نوع موتور آنها مربوط می شود. موتور EF7 علاوه بر بهره مندی از قدرت بیشتر، دارای استاندارد آلایندگی یورو 4 است که برای محیط زیست ضرر کمتری دارد.

 

همان طور که گفتیم، تفاوت سمند LX و EF7 چندان زیاد نیست و به همین خاطر این دو مدل را در یک بخش معرفی کردیم. اما اگر بخواهیم به فرق سمند LX با SE اشاره کنیم، می توانیم موارد زیادی را نام ببریم که در بالا هم به برخی از آنها اشاره شده است. برای مثال انواع سمند ال ایکس طراحی ظاهری بهتری دارد و همچنین فضای داخل کابین آن هم مدرن تر است. علاوه بر اینها، آپشن های الکترونیکی بیشتر، امنیت و راحتی این خودرو را ارتقا داده اند. گفتنی است که از سال 1389 سیستم الکترونیکی عیب یاب هوشمند (مالتی پلکس) هم به سمند ال ایکس اضافه شد. حالا که از فرق سمند LX و EF7 و همچنین SE گفتیم، بد نیست به فرق سمند LX با EL هم اشاره ای داشته باشیم. سمند EL در واقع اولین سمند تولید شده است که تعداد زیادی از آن در اختیار ناوگان تاکسیرانی هم قرار گرفت. این مدل تا اواسط دهه هشتاد شمسی هم تولید می شد و سپس جای خودش را به مدل ال ایکس داد.

 

نگاهی کلی به سمند LX و سمند LX EF7

1. نوع ارتقا یافته اولین سمند است؛

2. در نوع ال ایکس از موتور EF7  استفاده می شود؛

3. سمند ال ایکس ظاهر جذاب تری دارد؛

4. سمند ال ایکس دارای سیستم الکترونیکی مالتی پلکس است.

 

3. سمند سریر

 

 

سمند سریر که به سمند سفارتی هم معروف است، بدنه کشیده تری نسبت به سایر نسخه های این خودرو دارد. در حقیقت ایران خودرو قصد داشت یک سمند لیموزین طراحی و عرضه کند و به همین خاطر تصمیم گرفت فاصله بین صندلی های جلو و عقب را افزایش دهد. در سمند سریر بیشتر از مدل های معمولی است. تولید این خودرو خیلی زود متوقف شد و خیلی ها فراموش کردند که چنین محصولی هم در فهرست تولیدات ایران خودرو وجود داشته است.

 

نگاهی کلی به سمند سریر

1. این سمند را با نام سمند سفارتی نیز می شناسند؛

2. تولید این خودرو امروزه متوقف شده است.

 

4. سمند سورن

 

 

مهمترین و برجسته ترین فیس لیفت سمند مربوط به سورن می شود. این خودرو که اولین بار در سال 1385 معرفی شد، ظاهر متفاوتی نسبت به همه نسخه های قبلی سمند داشت، اما طراحی داخلی آن فرق چندانی با سمند LX نمی کرد. تا اوایل دهه 1390 شمسی هم تولید سمند سورن ادامه داشت، اما پس از آن، سورن ELX جای آن را گرفت.

 

نگاهی کلی به سمند سورن

1. این خودرو در سال 1385 معرفی شد؛

2. ظاهر متفاوتی دارد ولی کابین آن تفاوتی با سمند ال ایکس ندارد؛

3. امروزه تولید آن متوقف شده است.

 

5. سمند سورن ELX سال و سورن ELX توربو

 

 

سمند سورن ELX در حقیقت نسخه  ای لوکس و زیباتر از سمند LX است. در ابتدا خودروی سورن ELX با موتور XU7 تولید می شد. این موتور در نسخه اولیه سمند LX و همچنین در سایر محصولات ایران خودرو مانند پژو 405 استفاده شده است. اما پس از مدتی، استفاده از این موتور در سورن ELX متوقف شد. حالا دو مدل سمند سورن تولید می شود که یکی دارای موتور EF7 است و دیگری از پیشرانه توربو بهره می برد. هر دوی این موتورها از نظر قدرت در سطح مطلوبی قرار دارند و به همین خاطر، خریداران سمند سورن می توانند از کیفیت فنی خودروی خود اطمینان داشته باشند.

 

نگاهی کلی به سمند سورن ELX سال و سورن ELX توربو

1. ظاهری لوکس و زیباتر دارد؛

2. کیفیت فنی قابل اطمینانی دارند.

 

 

مقایسه انواع سمند در تیپ های مختلف

با ما همراه باشید تا در ادامه با تیپ های مختلف انواع سمند آشنا شوید.

 

1. مشخصات فنی

مهمترین موردی که در مقایسه انواع سمند باید مورد توجه قرار گیرد، مشخصات فنی پیشرانه خودرو است. سمند LX در دو مدل تولید می شود که یکی موتور XU7 دارد و دیگری از موتور EF7 برخوردار است. اگر می خواهید از نیروی این موتورها اطلاع پیدا کنید، باید بگوییم که موتور XU7 معادل 100 اسب بخار قدرت دارد، اما موتور EF7 می تواند 113 اسب بخار قدرت ایجاد کند. البته هر دوی این موتورها دارای دو نسخه هستند که یکی بنزینی و دیگری پایه گازسوز است. طبیعتا نسخه گازسوز کمی ضعیف تر از نمونه بنزینی خواهد بود.

 

اما انواع سمند سورن که اکنون تولید می شوند عبارتند از: سورن ELX، سورن ELX توربو شارژ و سورن پلاس. در خودروی سورن ELX از موتور ارتقا یافته EF7 با نیروی 115 اسب بخار استفاده شده است. در حالی که سورن ELX توربو شارژ هم از همین موتور به عنوان قلب تپنده اش استفاده می کند، اما به دلیل ویژگی توربو، قدرت آن افزایش پیدا کرده و به 150 اسب بخار رسیده است. در باب مقایسه انواع سمند EF7 با سورن توربو می توان گفت که موتور توربو، قوی ترین پیشرانه ای است که در مدل های مختلف سمند استفاده می شود. موتور سورن پلاس هم مشابه موتور سورن ELX است و تفاوت چشمگیری با آن ندارد.

 

2. طراحی ظاهری

وقتی از پهلو به مدل های مختلف سمند نگاه می کنیم، شاید با تفاوت بارزی مواجه نشویم. بین سمند LX و سمند سورن، مهمترین فرق سورن با سمند ال ایکس از پهلو، شکل رینگ های اورجینال این دو خودرو است. اما در قسمت جلو و پشت، تفاوت های بیشتری آشکار می شوند. شکل چراغ های جلوی سمند ال ایکس با سورن تفاوت دارد. در سمند ال ایکس، چراغ های جلو صاف و کشیده هستند، اما در سورن، در قسمت زیر چراغ ها یک انحنا به سمت پایین دیده می شود. همچنین سپر جلوی این دو خودرو کاملا متفاوت است. سمند سورن جلو پنجره پهن تری دارد، اما در سمند ال ایکس شاهد دو پنجره کوچک، بین دو چراغ هستیم که با لوگوی ایران خودرو از یکدیگر جدا می شوند.

 

وقتی از نمای پشت به سمند ال ایکس و سورن نگاه می کنیم، باز هم اولین تفاوتی که توجه مان را جلب می کند، چراغ ها هستند. سمند ال ایکس چراغ هایی شبیه نمونه های قدیمی تر سمند دارد که در دو طرف تیز شده اند. اما در سورن، باز هم شاهد انحنای چراغ ها، این بار به سمت بالا هستیم. در ضمن طراحی صندوق و سپر عقب نیز در این دو خودرو تفاوت هایی دارد که به وضوح قابل مشاهده است.

 

3. امکانات جانبی

چنانچه بخواهیم خیلی کلی به تفاوت سورن با سمند ال ایکس در بحث امکانات جانبی اشاره کنیم، می توانیم بگوییم که چون سورن مدل جدیدتری است، طبیعتا از امکانات به روزتری هم بهره می برد، اما این امکانات به اندازه ای نیستند که تفاوت چندانی را بین این دو مدل رقم بزنند. امکاناتی مانند سیستم تهویه خودکار، سیستم صوتی و پخش چندرسانه ای، چراغ های مه شکن، آینه ها و شیشه بالابرهای الکترونیکی، سیستم ایمنی ضدسرقت، صندلی قابل تنظیم، کیسه هوا و … از جمله مواردی هستند که در هر دو خودرو دیده می شوند. اما برخی مزایا و برتری های سورن، عبارتند از:

·         غربیلک فرمان مجهز به کلید های کنترلی مختلف (از جمله کلید کنترل صوتی، هندزفری موبایل و …)؛

·         طراحی جدید و یکپارچه قسمت کنسول و وسط داشبورد؛

·         آینه های راهنمادار با قابلیت تنظیم برقی و تاشو خودکار؛

·         شیشه بالابرهای هوشمند؛

·         سیستم صوتی جدید یکپارچه با رمز ضدسرقت؛

·         شیشه های مخصوص ضد اشعه UV خورشید؛

·         رینگ های آلومینیومی با طرح جدید.

 

سخن پایانی

ما در این مقاله سعی کردیم به صورت تمام کمال به بررسی دقیق خودروی ملی سمند بپردازیم و انواع آن را توضیح دهیم؛ شما بر اساس این راهنمایی می توانید به هنگام خرید سمند اطلاعات خوبی داشته باشید و خرید عاقلانه ای انجام دهید. آیا تا به امروز سابقه رانندگی با سمند را داشته اید؟ بنظر شما کدام مدل سمند بهتر است؟ مطالبی که گفتیم برای شما مفید بود؟ شما می توانید نظرات و تجربیات خود را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید./

 

 

فرارو- فروش اینترنتی محصولات ایرانخودرو در آخرین روز های آذر امسال با عرضه دو محصول وارد مرحله جدیدی شد. در این مرحله علاوه بر سورن پلاس دوگانه سوز، پژو پارس ELX با موتور XU7p عرضه شدند و متقاضیان می توانند تا روز دوشنبه 28 آذر برای دریافت آن ها اقدام کنند. پژو پارس ELX جدید ترین عضو این خانواده پرجمعیت به شمار می رود و الان کنار آن نسخه های مختلف پژو پارس در بازار حضور دارند. مدل های ELX با موتور TU5 گران ترین پژو پارس موجود در بازار محسوب می شوند و مدل های معمولی با موتور XU7 ارزان ترین انتخاب به حساب می آیند.

شماره یک| پژو پارس معمولی

پژو پارس معمولی ارزان ترین مدل بین تیپ های مختلف این خودرو محسوب می شود. سایت های تخصصی اعلام قیمت خوردو، ارزش فعلی پژو پارس معمولی را در بازار آزاد 405 میلیون تومان اعلام می کنند، اما اگر پلتفرم های خرید و فروش خودرو را ملاک قرار بدهیم، قیمت پژو پارس معمولی تا 420 میلیون تومان می رسد. مدلی که با پیشرانه XU7 عرضه می شود و این موتور 1.8 لیتر حجم دارد و حداکثر گشتاور خروجی و توان تولیدی آن به ترتیب 153 نیو تن متر و 100 اسب بخار است.

شماره دو| پژو پارس LX

پژو پارس LX از سال 87 به خط تولید ایرانخودرو راه پیدا کرد و تولید آن همچنان ادامه دارد. ایرانخودرو قیمت پژو پارس LX را 176 میلیون و 800 هزار تومان اعلام کرده، اما در بازار آزاد همین مدل را در آخرین روز های آذرماه نزدیک 490 میلیون تومان دست به دست می کنند. این یکی با پیشرانه های TU5 پا به بازار گذاشتند که حجم موتور آن 1.6 لیتر است. با این حال بررسی ها نشان می دهد پژو پارس LX با موتور TU5 مصرف سوخت کمتری نسبت به مدل هایی که به موتور XU7 مجهز شده اند، دارد.

شماره سه| پژو پارس سفارشی

پژو پارس سفارشی جدید ترین عضو خانواده پرشیا به حساب می آید. اوایل امسال شاهد تحویل اولین مدل های پژو پارس سفارشی بودیم که البته ایرانخودرو آن را با دو موتور مختلف یعنی TU5 و XU7p وارد بازار کرد. رینگ آلومینیومی و ترمز عقب دیسکی که از پژو پارس LX حذف شده، به فهرست آپشن های پژو پارس سفارشی اضافه شد و نسخه های TU5 پژو پارس سفارشی از نعمت کروز کنترل هم برخوردار هستند. در فهرست قیمت محصولات ایرانخودرو، قیمت پژو پارس سفارشی ELX با موتور XU7p کمی بیش از 209 میلیون تومان و قیمت پژو پارس سفارشی با موتور TU5 حدود دو میلیون تومان بیشتر است. در بازار آزاد بابت پژو پارس سفارشی با موتور XU7p و TU5 به ترتیب 450 و 560 میلیون تومان رد و بدل می شود. رقم 560 میلیون تومانی پژو پارس سفارشی با موتور TU5 آن را به گران ترین عضو این خانواده پرجمعیت تبدیل می کند.

شماره چهار| پژو پارس دوگانه سوز

پژو پارس دوگانه سوز پارسال از خط تولید ایرانخودرو خارج شد. مدلی که البته هنوز در فهرست قیمت محصولات ایرانخودرو موجود است و این کارخانه بابت فروش پژو پارس دوگانه سوز مثل مدل های LX با موتور TU5 حدود 176 میلیون تومان از متقاضیان دریافت می کند. جالب است بدانید در بازار آزاد، پژو پارس دو گانه سوز به جمع مدل های نیم میلیاردی اضافه شده و ارزش آن روز یکشنبه 27 آذر دقیقا 500 میلیون تومان بود. از لحاظ فنی پژو پارس دو گانه سوز، همان نسخه های پژو پارس معمولی هستند که با پیشرانه XU7 پا به بازار گذاشتند. حجم موتور 1.8 لیتر، حداکثر گشتاور خروجی 153 نیو تن متر، حداکثر توان خروجی 100 اسب بخار، حداکثر سرعت 180 کیلومتری و مصرف سوخت 9.5 لیتری به ازای 100 کیلومتر، نقاط مشترک پژو پارس دو گانه سوز و پژو پارس معمولی به شمار می رود.

شماره پنج| پژو پارس اتوماتیک

پژو پارس اتوماتیک به شکل سفارشی تحویل داده می شود و تولید آن از اواخر دهه 80 کلید خورده است. مدلی که از سال 97 به گیربکس چهار دنده اتومات مجهز شد و ایرانخودرو آن را با موتور TU5 وارد بازار کرد. مهمترین تفاوت پژو پارس اتوماتیک با مدل های LX که به موتور TU5 مجهز شده اند، افزایش مصرف سوخت است. طوری که پژو پارس اتوماتیک به جای 7.5 لیتر در هر 100 کیلومتر، کمی بیش از هشت لیتر بنزین می سوزاند که این موضوع به اشتهای بیشتر آن اشاره دارد. در بازار الان قیمت پژو پارس اتوماتیک صفرکیلومتر توسط برخی فروشنده ها نزدیک 550 میلیون تومان اعلام می شود که از این نظر باید آن را بعد از مدل های پارس سفارشی با موتور TU5، دومین عضو گران قیمت این خانواده بدانیم.

تفاوت قیمت انواع مدل های پژو پارس

نسخه

قیمت کارخانه

قیمت بازار

پژو پارس معمولی

–          

405 میلیون تومان

پژو پارس LX با موتور TU5

176 میلیون تومان

492 میلیون تومان

پژو پارس سفارشی با موتور XU7p

209 میلیون تومان

450 میلیون تومان

پژو پارس سفارشی با موتور TU5

211 میلیون تومان

560 میلیون تومان

پژو پارس دوگانه سوز

176 میلیون تومان

500 میلیون تومان

پژو پارس اتوماتیک

550 میلیون تومان