پزشکی و سلامت

قرص خواب که بدون نسخه پزشک


آیا استفاده از قرص خواب برای بهبود اختلالات خواب گزینه خوبی است؟

قرص خواب یکی از مکمل هایی است که این روزها استفاده از آن مد نظر قرار گرفته است. زندگی پر استرس امروزی سبب شده است تا افراد سخت تر به خواب بروند و همین امر چالش های زیادی را برای آنها به وجود آورده است. از طرف دیگر، کم خوابی می تواند آسیب های جدی به سلامتی وارد کند و حتی خطر ابتلا به بیماری های مزمن را افزایش می دهد. به همین دلیل، استفاده از مکمل خواب زیر نظر پزشک می تواند به درمان این اختلالات کمک کند و سلامتی را ارتقا دهد.

کم خوابی چه آسیب هایی به بدن وارد می کند؟

کم خوابی می تواند سلامتی بدن را به شدت تحت تاثیر قرار دهد. ضعف سیستم ایمنی بدن، نوسانات خلقی و کاهش طاقت انسان از جمله مواردی هستند که در اثر کم خوابی رخ می دهند. اما مطالعات جدید نشان می دهند کم خوابی می تواند احتمال بروز اسکیزوفرنی را افزایش دهد و این امر می تواند تهدیدی برای سلامت روان باشد. بنابراین، استفاده از قرص خواب بهترین راهکار برای جلوگیری از بروز این مشکلات است.

انواع قرص خواب کدامند؟

با توجه به این موضوع که مشکلات خواب به یکی از معضلات اصلی در قرن بیست و یکم تبدیل شده است، تولید کنندگان محصولات دارویی تلاش کرده اند تا با تولید محصولات خواب آور به رفع این مشکل در افراد کمک کنند. قرص هایی که امروزه در بازار وجود دارند عبارتند از دیازپام، اگزازپام، لورازپام، فلورازپام و کلرودیازپوکساید.

بهتر است بدانید که مصرف این قرص ها بدون نسخه پزشک ممنوع است. اما برخی از قرص ها نیز وجود دارند که شما می توانید بدون نسخه پزشک آنها را تهیه کنید. به طور مثال، قرص خواب ملاتونین یکی از این مکملهاست که می تواند به رفع اختلالات خواب کمک کند.

قرص ملاتونین چیست؟

ملاتونین هورمونی است که با تاریک شدن هوا در بدن ترشح می شود و ترشح این هورمون در شب به اوج خود می رسد. همین امر سبب می شود تا افراد در شب احساس خواب آلودگی داشته باشند. ترشح این هورمون در صبح کاهش پیدا می کند و باعث می شود که بدن احساس سرحالی داشته باشد. قرص خواب ملاتونین حاوی مقداری از این هورمون است و می تواند با افزایش هورمون ملاتونین در افراد به افراد کمک کند خواب بی دغدغه ای را تجربه کنند.

آیا محصولات گیاهی برای درمان اختلال خواب مناسب هستند؟

امروزه محصولات متنوع گیاهی به عنوان قرص خواب در بازار موجود است که خرید آنها بدون نسخه پزشک امکان پذیر است. گیاه اسطوخودوس از جمله گیاهانی است که می تواند برای درمان اختلال خواب مناسب باشد. اگر این مکمل ها به درستی مورد استفاده قرار گیرند، به افراد کمک می کنند تا اختلالات خواب خود را درمان کنند.

چقدر باید از قرص خواب استفاده کرد؟

یکی از مهمترین مواردی که افراد در زمان استفاده از مکمل های خواب آور باید به آن توجه داشته باشند مدت زمانی است که از این مکمل ها استفاده می کنند. البته مدت زمان هر قرص خواب با قرص دیگر متفاوت است، اما باید بدانید به طور کلی  این قرص ها نباید بیشتر از سه ماه به طو مداوم مورد استفاده قرار گیرند ( مگر با دستور مستقیم پزشک!). به همین دلیل، کسانی که می خواهند از این قرص ها به بهترین شکل بهره ببرند بهتر است دوره درمان را کامل کنند.

آیا این قرص ها عوارض دارند؟

عوارض جانبی بخشی از هویت هر قرص و دارویی است و هرگز نمی توان آنها را نادیده گرفت. مصرف این قرص ها می تواند باعث افزایش حس خواب آلودگی در طول روز شود. گاهی برخی از افراد پس از مصرف این قرص ها احساس تهوع می کنند و یا دستگاه گوارش آنها تحت تاثیر قرار می گیرد. پزشکان به این موضوع اشاره می کنند اگر این علائم بیش از یک هفته ادامه داشتند، بهتر است مصرف آنها قطع شود و به پزشک مراجعه شود.

قرص خواب را از کجا بخریم؟

تا بدینجا تلاش کردیم اطلاعات کاملی را در مورد قرص خواب در اختیار شما قرار دهیم. همانطور که متوجه شده اید امروزه قرص های متعددی در بازار موجود هستند که می توانند به رفع اختلالات خواب کمک کنند. دوره درمان این قرص ها معمولا 3 ماهه است و نباید بیشتر از این زمان مورد استفاده قرار گیرند.

اگر به دنبال مرکز معتبری برای خرید قرص خواب هستید، می توانید به سایت داروخانه آنلاین مراجعه کنید. کارشناسانی که در این مرکز مشغول به فعالیت هستند، به شما کمک می کنند بهترین قرص و مکمل را برای ارتقا سلامتی خود انتخاب کنید.

نظر خانم دکتر سحر بهروزیان در باره قرص ضد استرس

بهترین داروهای ضد استرس و ضد اضطراب

در دنیای امروز بسیاری از آدم ها در روند زندگی دچار فشارهای گوناگونی می شوند. قرار گرفتن در این شرایط باعث می شود تا میزان استرس و اضطراب در انسان بیشتر شود. گاهی اوقات این تنش ها باعث می شوند تا استرس به بخش جدا ناپذیری از زندگی تبدیل شود و تمام جنبه های آن را تحت تأثیر نامطلوب خود قرار دهد. همه ما می دانیم که اضطراب ها تا چه حد از میزان راندمان فعالیت های روزمره ما می کاهد.
در این بین برخی از افراد به مصرف دارو های ضد استرس روی می آورند. از آن جا که این مقوله در زندگی همه ما اهمیت بسیاری دارد در این مطلب می خواهیم به معرفی بهترین داروهای ضد استرس و ضد اضطراب و موارد جانبی آن ها بپردازیم.

به مشورت پزشک احتیاج دارید؟

همین الان در واتساپ از متخصص روانشناسی مشاوره بگیرید

دریافت نوبت مشاوره روانشناسی

قرص ضد اضطراب و استرس برای چه مواردی تجویز می شود؟

داروی های ضد اضطراب انواع گسترده ای از داروها هستند که پس از مصرف با اثرگذاری بر روی بدن و مغز باعث می شوند تا علائم استرس مانند حمله های پانیک، ترس و نگرانی شدید، کمتر شود. داروهای ضد استرس و ضد اضطراب را روان پزشک یا پزشک تجویز می کند. قرص های ضد استرس طیف گسترده ای از داروها را شامل می شوند. نکته مهم در رابطه با این داروها این است که برخلاف تصور بسیاری از مردم مصرف قرص اضطراب باعث رفع اختلالات اضطراب و دچار نشدن دوباره به آن نمی شود بلکه تنها از شدت نشانه های آن می کاهد. برای مصرف چنین داروهایی حتماً باید به موارد زیر دقت شود.

  • تداخل دارویی با داروهای دیگر
  • شدت علائم استرس در فرد
  • وضعیت فیزیکی و روانی شخص
  • نوع اختلالی که فرد از آن رنج می برد

که تشخیص همه این موراد بر عهده  روانپزشک است.

بهترین قرص ضد اضطراب چیست؟

رایج ترین داروهای ضد اضطراب گروهی به نام بنزودیازپین ها هستند. بنزودیازپین ها گروهی از داروها هستند که می توانند به کاهش استرس و سهولت در خوابیدن کمک کننده باشند. هم چنین این داروها به عنوان شل کننده عضلات (برای آرامش بخشی به فرد) برای انجام انواع جراحی ها یا سایر اقدامات پزشکی، هم چنین درمان تشنج و ترک الکل استفاده می شود. بنزودیازپین ها را آرام کننده های جزئی، آرام بخش  یا خواب آور نیز می نامند. گروه بنزودیازپین ها شامل انواع داروهای زیر می شود.

  • زاناکس (آلپروزولام)
  • کلونوپین (کلونازپام)
  • آتیوان (لوازپام)
  • والیوم (دیازپام)

انواع داروهای ضد اضطراب (بنزودیازپین ها)

انواع بسیاری از بنزودیازپین ها در بازار وجود دارد. همه بنزودیازپین ها به یک شیوه عمل می کنند اما شدت و مدت اثر آن ها با یکدیگر متفاوت است.

بنزودیازپین هایی که بیشتر برای درمان اختلالات اضطرابی استفاده می شوند شامل کلونازپام (کلونوپین)، آلپروزولام (زاناکس) و لورازپام (آتیوان) هستند. هم چنین داروهای دیگری که برای این اختلالات استفاده می شوند شامل برومازپام (لکتوپام) ، اگزازپام (سراکس)، کلردیازپوکسید (لیبریوم)، کلروازپات (ترانکسن) و دیازپام (والیوم) هستند.

بنزودیازپین های برای درمان بی خوابی مورد استفاده قرار می گیرند شامل لورازپام (آتیوان) ، نیترازپام (موگادون) ، اگزازپام (سراکس) ، تمازپام (رستوریل) ، تریازولام (هالکون) و فلورازپام (دالمان) هستند. در صورت نیاز به دانستن اطلاعات بیشتر می توانید با دکتر بی خوابی مشورت کنید.

بنزودیازپین ها به صورت قرص یا کپسول در دسترس هستند و از طریق دهان مصرف می شوند. برخی از این داروها نیز به صورت قرص زیرزبانی یا محلول تزریق قابل دسترسی هستند.

نوشته های مشابه

  • اثر عصبانیت بر مغز و سیستم عصبی انسان چیست؟

    1401-05-11

  • آشنایی با اختلال اضطراب و روش های درمان آن

    1400-08-12

دقت کنید که این داروها به دو نام ذکر می شوند. یکی از این ها نام تجاری و دیگری نام عمومی و رایج دارو است.

آیا من به این روش درمانی نیاز دارم؟

میزان مشخصی از اضطراب یا بی خوابی واکنشی طبیعی به اتفاقات زندگی شماست. این موضوع طبیعی است که گاهی در زندگی و در موقعیت های گوناگون دچار استرس و اضطراب شوید اما همیشه لزومی به مصرف داروی ارام کننده استرس نیست. گاهی نیز ممکن است به دلایل مختلف دچار کم خوابی یا بی خوابی شوید اما به خاطر داشته باشید که مصرف قرص ضد استرس بدون نسخه پزشک کار عاقلانه ای نیست. سعی کنید از روش های مختلف برای آرام کردن خود بهره ببرید و به سریعاً به دنبال داروی ارامبخش استرس نباشید. اما در صورتی که استرس و عوارض آن آرامش طبیعی زندگی تان را از شما گرفت و به یک مشکل تبدیل شد به پزشک متخصص مراجعه کنید.

توانایی خوابیدن و خوابیدن در طول شب می تواند تحت تأثیر بسیاری از مشکلات سلامتی قرار گیرد. اینها شامل شرایط جسمی است که باعث درد یا مشکل تنفس می شود و همچنین مشکلات روحی و روانی. هنگامی که خواب مختل می شود ، سلامتی می تواند بیشتر تحت تأثیر قرار گیرد.

در حالی که هر وضعیت منحصر به فرد است و ممکن است رویکردهای درمانی مختلفی درخواست شود ، اما بنزودیازپین ها می توانند به شما کمک کنند.

داروهای ضد استرس و ضد اضطراب (بنزودیازپین ها) چه کاری انجام می دهند؟

بنزودیازپین ها فعالیت انتقال دهنده عصبی GABA را افزایش می دهند. GABA ماده ای شیمیایی در مغز است که به شما کمک می کند تا احساس آرامش کنید. اثر آن ها هم چنین باعث ایجاد خواب آلودگی می شود و خوابیدن در طول شب را آسان می کند.

عوارض جانبی داروهای ضد اضطراب (بنزودیازپین ها)

عوارض جانبی بنزودیازپین ها به طور کلی خفیف است و ممکن است در صورت استفاده از این داروها در دوزهای پایین مشاهده نشود. اما برای نمونه اگر پزشک شما برای تان آلپرازولام تجویز کرده است لازم است از عوارض آلپرازولام آگاهی داشته باشید. عوارض قرص آلپرازولام و همه داروهای این گروه را می توان شامل موارد زیر دانست.

عوارض جانبی شایع عبارتند از:

  • خواب آلودگی
  • ایجاد حالت آرام بخش در فرد
  • سرگیجه
  • از دست دادن تعادل

در دوزهای بالاتر عوارض جانبی داروهای ضد استرس و ضد اضطراب می تواند شامل موارد زیر باشد.

  • گیجی
  • گم کردن مسیرها و جهت ها
  • فراموشی
  • مشکلات تنفسی
  • افسردگی

سایر اثرات احتمالی که بسیار نادر است شامل تحریک، توهم و کابوس است. کاهش دوز می تواند به کاهش عوارض جانبی کمک کند.

داروهای ضد استرس و ضد اضطراب می توانند یادگیری و به خاطر سپردن اطلاعات جدید و انجام برخی از کارهای جسمی و روانی را دشوار کنند. این توانایی ها با از بین رفتن اثر دارو به حالت طبیعی برمی گردند.

هنگامی که از این داروها برای کمک به خوابیدن استفاده می شود ممکن است برخی از اثرات خماری مانند خواب آلودگی صبح را به همراه داشته باشند.

چگونه می توان بنزودیازپین ها را با آسودگی استفاده کرد؟

  • فقط طبق دستور پزشک مصرف کنید. دوز خود را افزایش ندهید.
  • وقتی دو یا سه شب پشت سر هم خوب خوابیدید سعی کنید بدون مصرف دارو بخوابید.
  • اگر چند هفته یا بیشتر به طور منظم بنزودیازپین مصرف کرده اید قبل از کاهش یا قطع دارو با پزشک خود مشورت کنید.
  • اگر مصرف یک وعده را فراموش کردید خودسرانه چند عدد قرص را با هم مصرف نکنید. در این زمینه از پزشک خود مشورت بگیرید.

چگونه می توان مصرف داروهای ضد استرس و ضد اضطراب را قطع کرد؟

در بیشتر مواقع، داروهای ضد استرس و ضد اضطراب برای کمک به افراد در عبور از شرایط استرس زا تجویز می شوند. هنگامی که از این داروها به صورت روزانه برای چند هفته استفاده می شود بیشتر افراد می توانند مصرف آن ها را بدون مشکل یا اثرات جانبی ترک کنند.

اما قطع مصرف دارو می تواند برای برخی از افراد سخت باشد حتی اگر دوران استفاده کوتاه مدت باشد. افرادی که مایلند مصرف داروهای ضد استرس و ضد اضطراب را بعد از استفاده منظم از آن برای مدت طولانی تر متوقف کنند باید به تدریج و در مدت زمان طولانی مصرف خود را قطع کنند.

 این روش اثرات ترک را کاهش می دهد و به اطمینان از موفقیت در ترک کمک می کند. از آنجا که روند ایده آل برای کاهش بسته به بنزودیازپین مصرفی، دوز و مدت زمان مصرف آن متفاوت است، از پزشک خود بخواهید تا در تنظیم یک برنامه به شما کمک کند. اگر مصرف طولانی مدت در دوزهای بالا بوده است قطع مصرف به نظارت پزشکی نیاز دارد.

آیا داروی ضد اضطراب با داروهای دیگر تداخل ایجاد می کند؟

قرص ارامبخش و ضد استرس ممکن است با سایر داروها تداخل داشته باشد. اگر داروی خاصی مصرف می کنید حتماً پزشک را در جریان قرار دهید. حتی اگر قصد دارید از داروهای معمولی و بدون نیاز به نسخه پزشک (مثل قرص های سرماخوردگی، آلرژی، داروهای گیاهی) مصرف کنید با دکتر خود تماس گرفته و این مسئله را به او بگویید. ترکیب دارو و قرص استرس و اضطراب با داروهای آرام بخش دیگر، الکل یا داروهای کدئین و افیونی می تواند بسیار خطرساز باشد. از نشانه های این خطرات در ترکیب این مواد با یکدیگر می توان موارد زیر را برشمرد.

  • اختلال در گفتار
  • گیجی
  • خواب آلودگی شدید
  • ضعف و لرزش
  • ضربان قلب آهسته
  • بیهوشی
  • مشکلات تنفسی
  • خطر مرگ

موارد سوء مصرف ترکیب الکل و داروهای ضد استرس و ضد اضطراب

بنزودیازپین ها در صورت ترکیب با الکل می توانند خطرناک باشند. بنزودیازپین ها اثرات الکل را افزایش می دهند و باعث خواب آلودگی و سرگیجه می شوند. یکی از خطرات این امر افزایش خطر لغزش ، زمین خوردن و صدمات مربوط به آن است. هم الکل و هم بنزودیازپین ها باعث کندی سیستم عصبی مرکزی می شوند که تنفس را کنترل می کند. در مصرف بیش از حد تنفس می تواند متوقف شود.

هم چنین نوشیدن بیش از حد نوشیدنی های کافئین دار (به عنوان مثال بیش از چهار فنجان قهوه یا شش فنجان چای در روز) ممکن است اثرات کاهش اضطراب بنزودیازپین ها را خنثی کند.

چند نکته درباره داروی استرس

در این مطلب با گروه مهمی از داروی ضد استرس قوی آشنا شدیم و اثرات و عوارض آن را شناختیم. همان طور که پیش تر اشاره کردیم مصرف قرص برای استرس بدون نسخه از پزشک و بدون معاینه او کار خطرناکی است. برخی از افراد در برهه هایی از زندگی به دنبال قرص ضد استرس قوی برای کاهش میزان فشار و اضطراب خود می گردند و آن ها را خودسرانه مصرف می کنند. بهتر است پیش از آن که به مصرف داروهایی مانند قرص نورتریپتیلین برای استرس روی بیاوریم در ابتدا روش هایی را که در ادامه گفته می شود امتحان کنید.

چه فعالیت هایی را به جای مصرف قرص ضد استرس و اضطراب انجام دهیم؟

جالب است بدانید که اثرات آرامش بخشی حاصل از مصرف بنزودیازپین ها را معمولاً می توان با فعالیت های گوناگون و بدون مصرف دارو به دست آورد.

فعالیت هایی مثل ورزش کردن، پیاده روی، یوگا و دویدن می تواند از میزان استرس در زندگی شما بکاهد. هم چنین صحبت کردن با دوست نزدیک و مورد اعتماد، گفت وگو با اعضای خانواده برای حل مشکلات، جلسات روان درمان گری نیز تأثیر مثبت و فراوانی روی آرام کردن روان انسان می  گذارد. کارهایی مانند کتاب خواندن، گوش دادن به موسیقی آرام، مراقبه یا دوش گرفتن نیز در این راستا کمک کننده هستند. علاوه بر این ها انجام فعالیت های هنری مانند نقاشی و تماشای فیلم های کمدی برای کسانی که به هنر علاقه مند هستند بسیار سودمند است.

استفاده از داروهای ضد استرس و ضد اضطراب برای دوره های کوتاه یا گاه به گاه توصیه می شود چراکه مصرف طولانی مدت این داروها می تواند اعتیادآور باشد.

آیا داروهای ضد استرس و ضد اضطراب بر توانایی های شخص تأثیر می گذارد؟

گروه دارویی بنزودیازپین ها می توانند بر توانایی شما در رانندگی با وسیله نقلیه و کارهایی که نیاز به تمرکز و دقت دارند تأثیر بگذارند. به ویژه اگر در ترکیب با الکل یا سایر داروهای آرامبخش مصرف شود.پیش از آن که کارهای خطرآفرین انجام دهید سعی کنید داروی ضد استرس خود را برای مدتی مصرف کنید و ار اثرات آن آگاه شوید. در صورت خواب آلودگی یا کندی از رانندگی یا کار با ماشین آلات دیگر خودداری کنید. دقت کنید که قرص ضد استرس بدون خواب آلودگی وجود ندارد چرا که همانطور که گفتیم دلیل اصلی مصرف این داروها آرامش بدنی و سهولت در خواب فرد است. ممکن است اثر خواب آلودگی در داروهای مختلف با یکدیگر متفاوت باشد اما معمولاً یکی از اثرات جانبی درمان استرسآن خواب آوری است.

آیا کودکان و نوجوانان می توانند از قرص کاهش استرس استفاده کنند؟

یکی از مواردی که بیشتر در بین دانشجویان و دانش آموزان رایج است این است که به دنبال قرص ضد استرس برای امتحان هستند. متأسفانه بعضی از دانش آموزان یا دانشجویان در دوره امتحانات استرس و فشار زیادی را تحمل می کنند. بنابراین ممکن است خودسرانه به مصرف قرص زاناکس به عنوان قرص ضد اضطراب و دلشوره برای این دوران روی بیاورند.
ممکن است برای تان سوال شده باشد که قرص زاناکس واسه چیه. قرص آرامبخش زاناکس همان قرص آرامبخش آلپرازولام است که برای کاهش اضطراب و استرس مصرف می شود. اما مصرف این گروه از داروها برای مصرف کودکان و نوجوانان توصیه نمی شود مگر آن که به توصیه پزشک پیش از انجام جراحی یا اقدامات پزشکی دیگر مصرف شود. از طرفی داروها ممکن است به جای آن که کودک را آرام کند بیشتر او را به تحرک وا دارد. در پاسخ این سوال که آلپرازوم چیست باید گفت قرص آلپرازولام برای خواب بهتر و کاهش اختلالات اضطراب تجویز می شود. عوارض قرص الپرازولام نیز همانند عوارض بقیه داروهای گروه بنزودیازپین است.

در ادامه خانم دکتر سحر بهروزیان کارشناس وانشناسی به سوالات شما در ارتباط با ” انواع قرص ارامبخش” پاسخ داده اند. در صورتی که پاسخ سوال خود را نیافتید، می توانید در انتهای مقاله ثبت کنید.

قرص ضد استرس

دارو های ضد استرس انواع گسترده ای هستند که پس از مصرف با اثرگذاری بر روی بدن و مغز باعث می شوند تا علائم استرس مانند حملات پانیک، ترس و نگرانی شدید کمتر شود . مصرف این دارو ها باید توسط پزشک روانپزشک تجویز شود و بدون نسخه به فروش نمی رسد.

عوارض قرص های ضد استرس

عوارض جانبی قرص های ضد استرس می تواند خفیف و یا شدید باشد اما عوارض جانبی شایع عبارتند از :
1) خواب آلودگی
2) سرگیجه
3) از دست دادن تعادل
4) گم کردن مسیر ها و جهت ها
5) فراموشی
6) مشکلات تنفسی
7) افسردگی
8) توهم و کابوس
9) و اختلال در یادگیری است .
که در صورت مشاهده این علائم بهتر است فرد به روانپزشک مراجعه کند.

فواید قرص ضد استرس

دارو های ضد استرس انواع گسترده ای هستند که پس از مصرف با اثرگذاری بر روی بدن و مغز باعث می شوند تا علائم استرس مانند حملات پانیک، ترس و نگرانی شدید کمتر شود . مصرف این دارو ها باید توسط پزشک روانپزشک تجویز شود و بدون نسخه به فروش نمی رسد .
تاثیر مثبت دارو های ضد استرس شامل :
1) کنترل وضعیت استرس و فشار روانی
2) کمک به خوابیدن بهتر
3) افزایش تولید هورمون رشد
4) کاهش علائم اضطراب مانند : لرزش، تعریق، تپش قلب
5) افزایش و ترشح هورمون سروتونین
6) و کاهش حملات پانیک می باشد.

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

هر زمان که احساس کردید استرس تبدیل به یک معضل در روند فعالیت های روزانه تان تبدیل شده است به پزشک مراجعه کنید یا با یک پزشک خبره در این زمینه مشورت کنید. یک راه حل سریع و ساده برای تماس با متخصصان در این حوزه مراجعه به سایت پذیرش 24 و تماس تلفنی با پزشک انتخابی شماست. شما می توانید با مراجعه به بخش مشاوره آنلاین استرس با بهترین پزشکان تماس تلفنی یا مکالمه آنلاین داشته باشید و خیال خود را آسوده کنید.

مطالبی که در مقاله بالا ذکر شد، فقط و فقط جنبه آگاهی بخشی و افزایش اطلاعات شما دوستان عزیز را دارد، و به هیچ وجه جایگزین توصیه پزشک متخصص نیست. لازم است برای اطلاع کامل از این بیماری یا شروع انجام روش های درمانی توصیه شده، با توجه به سوابق پزشکی خود با پزشک متخصص مشورت کنید.

دکتر سحر بهروزیان

دکتر سحر بهروزیان، کارشناس ارشد روانشناسی عمومی، عضو سازمان نظام روانشناسی و انجمن های روانشناسان ایران و تله مدیسین ایران هستند. فعالیت و مشاوره های ایشان در زمینه های مشاوره خانواده، مشاوره پیش از ازدواج، مشاوره روابط عاطفی و بین فردی، بلوغ و نوجوان، مشکلات فردی و مشاوره تحصیلی و شغلی است.

3.9/5

(17 نظر)

نوبت حضوری پزشک

متخصص روانشناسی را آنلاین رزرو کنید

دریافت نوبت دکتر روانشناسی