عمومی

برای چاقی صورت چه بخوریم

افرادی که لاغر هستند و کمبود وزن دارند، اغلب این سوال را زیاد می پرسند که ” برای چاقی چه قرصی بخوریم ؟” اگر این سوال در ذهن شما نیز وجود دارد، ابتدا و پیش از اقدام برای تهیه قرص از خود بپرسید که تاکنون چه راهکارهای دیگری را به جز قرص برای افزایش وزن امتحان کرده اید؟ ما نیز در این مقاله ابتدا راه های افزایش وزن را مورد بررسی قرار داده و بعد بهترین قرص چاقی را به شما عزیزان معرفی خواهیم کرد.

راه های افزایش وزن

اگرچه امروزه لاغری طرفداران بسیاری دارد و به منظور حفظ سلامتی نیز اغلب توصیه می شود اما اگر لاغری در نتیجه تغذیه نامناسب باشد و یا منجر به کاهش فاکتورهای سلامتی شود، به هیچ عنوان توصیه نمی شود و باید برای بهبود آن راهکاری پیدا کرد. بهترین اقدام این است که در اسرع وقت به یک متخصص تغذیه مراجعه نمود و از راهنمایی های وی برخوردار شد اما بد نیست راه های زیر را نیز امتحان کنید:

  • بیشتر غذا بخورید و تعداد وعده های غذایی خود را افزایش دهید.
  • غذاهای غنی از مواد مغذی را انتخاب کنید؛ نان های سبوس دار، ماکارونی، غلات، محصولات لبنی، آجیل، میوه و سبزیجات پرکالری گزینه های مناسبی برای شما هستند.
  • از انواع اسموتی و شیک استفاده کنید. شیر و میوه های تازه یا فریز شده در چاق شدن شما می توانند موثر باشند. توصیه می شود که مقداری بذر کتان نیز روی نوشیدنی خود بریزید.
  • در برخی افراد نوشیدن مایعات قبل از غذا سبب کاهش اشتها می شود. اگر شما نیز از این دسته افراد هستید، بهتر است پیش از غذا مایعات ننوشید.
  • میان وعده های پرکالری میل کنید. ساندویچ کره بادام زمینی، میوه های خشک و آووکادو برای چاقی گزینه های مطلوبی هستند.
  • به منظور دریافت کالری بیشتر به غذاهای خود پنیر، تخم مرغ و یا حتی شیر خشک بیفزایید.
  • گاهی شیرینی یا بستنی بخورید اما در مصرف آنها زیاده روی نکنید تا سطح قند و چربی خون شما بالا نرود.
  • ورزش های قدرتی که به افزایش حجم عضلات نیز کمک می کنند می توانند در افزایش اشتها و وزن موثر باشند.

 

بهترین قرص چاقی

اگر به دنبال بهترین قرص چاقی هستید و ترجیح می دهید که این قرص گیاهی باشد و به راحتی بتوانید آن را از داروخانه تهیه کنید، در ادامه همراه ما باشید:

قرص شیکوریدین دینه

قرص شیکوریدین دینه که از آن به عنوان بهترین قرص چاقی می توان یاد کرد، فرآورده ای کاملا گیاهی بوده که در آن از عصاره ریشه کاسنی، دانه شنبلیله و اسانس رازیانه استفاده شده است. این قرص در تقویت اشتها موثر عمل کرده و به این وسیله روی افزایش وزن تاثیر می گذارد. شیکوریدین با کاهش میزان قند خون، اشتها را افزایش داده و موجب چاقی یکنواخت در تمامی قسمت های بدن می شود. 3 بار در روز و هر بار 1 یا 2 قرص شیکوریدین را نیم ساعت قبل از غذا میل کنید تا اثرات شگفت انگیز آن را از نزدیک مشاهده نمایید. مصرف این قرص تنها به بزرگسالان پیشنهاد می شود و اگر برای افزایش اشتها و وزن کودکان خردسال به دنبال یک محصول مناسب هستید، پیشنهاد می شود که از پودر جنرال تونیک دینه استفاده نمایید.

 

پودر گین آپ کارن

گین آپ کارن قرص نیست اما یکی از بهترین مکمل های غذایی افزایش وزن به شمار می آید. پودر گین آپ کارن نه تنها به چاق شدن کمک می کند بلکه حاوی پروتئین ها، ویتامین ها و مواد معدنی بوده و در بهبود سوء تغذیه موثر است. 12 نوع ویتامین مختلف در این پودر موجود است که تعدادی از آنها (از جمله ویتامین B12) روی اشتها تاثیرگذار هستند و سبب افزایش وزن می شوند. پودر گین آپ کارن همچنین حاوی 22% پروتئین از مخلوط پروتئین های Whey و شیر است و به عضله سازی نیز کمک می کند. این پودر مخصوص افراد بزرگسال فرموله شده و برای افزایش وزن کودکان می توان از گین آپ کودکان کارن استفاده کرد.

 

 

قرص مخمر آب جو

این قرص را در برندهای مختلفی در بازار می توانید بیابید و بسیاری از افراد بر اساس تجربه آن را بهترین قرص چاقی می دانند. اگرچه مهم ترین مورد استفاده از مخمر آبجو در کمک به رشد مو، سلامت پوست و تقویت ناخن است اما به بهبود اشتها و افزایش وزن نیز می تواند کمک کند. 2 مورد از بهترین قرص های مخمر آبجو موجود در بازار به شرح زیر هستند:

قرص مخمر آبجو هلث اید

این قرص حاوی ویتامین های گروه B، مواد معدنی و اسیدهای آمینه بوده و علاوه بر اینکه در حفظ سلامت پوست و مو مفید عمل می کند، سبب چاقی و افزایش اشتها نیز می شود. قرص مخمر آبجو هلث اید در بهبود عملکرد دستگاه گوارش نیز مفید بوده و همچنین به کاهش کلسترول و تنظیم قند خون نیز کمک می کند. علت تاثیر این قرص در چاقی را ممکن است بتوانیم به وجود ویتامین های گروه B در ترکیبات آن مرتبط بدانیم زیرا این گروه از ویتامین ها در متابولیسم و سوخت و ساز بدن نقش داشته و می توانند افزایش وزن را به دنبال داشته باشند.

 

 

 

قرص مخمر آب جو تاپ لوور ویتارمونیل

بر اساس گزارش ها بسیاری از افراد پس از خوردن قرص مخمر آب جو تاپ لوور ویتارمونیل افزایش اشتها و افزایش وزن را تجربه کرده اند. این محصول نیز همانند دیگر مکمل های غذایی حاوی مخمر آب جو شامل ویتامین های گروه ب بوده و بنابراین می تواند سبب چاقی در افراد شود. البته این افزایش اشتها بیشتر در اشخاصی رخ می دهد که نسبت به این دسته از ویتامین ها در بدن خود کمبود داشته باشند. این قرص در کنار مزایایی که برای چاقی دارد، به بهبود سلامت پوست، مو و ناخن نیز کمک کرده و سیستم ایمنی بدن را نیز ارتقاء می بخشد.

 

 

قرص چاقی فت فست

این قرص آمریکایی بوده و با ترکیبات کاملا گیاهی برای افزایش اشتها و چاقی عرضه می شود. با توجه به اینکه امروزه قرص های گیاهی طرفداران زیادی در میان مردم دارند، این مکمل نیز با استقبال خوبی در میان مصرف کنندگان مواجه شده است. قرص فست فت علاوه بر ترکیبات گیاهی دارای انواع ویتامین های گروه B و برخی از مواد معدنی نظیر آهن، مس، منیزیم، فسفر، سلنیوم و … نیز می شود. چنانچه شرکت سازنده این محصول عنوان کرده است، کلیه افراد بین 14 تا 60 سال می توانند از قرص چاقی فت فست استفاده کنند.

همچنین یکی از اصلی ترین موادی که گفته می شود در این قرص به کار رفته است، هورمون رشد است که البته فقط برای افرادی باید تجویز شود که دچار کمبود آن هستند. این قرص می تواند روی اشتها تاثیر مثبت بگذارد اما در مورد اینکه آیا واقعا تائیدیه FDA را دارد یا نه، ابهاماتی وجود دارد.

شربت های اشتها آور

برخی افراد ترجیح می دهند به جای بهترین قرص چاقی از شربت های اشتها آور که روی افزایش وزن تاثیر دارند، استفاده کنند زیرا با بلع قرص مشکل داشته و خوردن شربت را آسان تر می دانند. در ادامه بهترین شربت های اشتها آور به شما معرفی می شوند که هم برای بزرگسالان و هم برای کودکان قابل استفاده هستند.

شربت اشتها آور اپتایت کیم کیمیاگر

شربت اشتها آور اپتایت کیم کیمیاگر به تقویت معده و دستگاه گوارش کمک کرده و اگر یک ساعت قبل از غذا مصرف شود، اشتها را افزایش خواهد داد. افسنطین، عسل طبیعی و به از موثرین ترکیبات موجود در این شربت هستند. مصرف این شربت به هضم بهتر غذا و بهبود زخم معده نیز کمک می کند.

 

 

 

شربت اشتها آور قوی پرافیل خوارزمی

شربت اشتها آور پرافیل خوارزمی حاوی ترکیبی به نام سیپروهپتادین بوده و سبب افزایش اشتها می شود. سیپروهپتادین علاوه بر اینکه بی اشتهایی را درمان می کند در بهبود آلرژی و عوارض داروهای ضد افسردگی نیز موثر است.

 

 

 

شربت اشتها آور باریج اسانس

شربت اشتهاآور باریج اسانس نیز کاملا گیاهی بوده و علاوه بر اینکه اشتها را افزایش می دهد به تقویت معده نیز کمک کرده و سوء هاضمه و حالت تهوع را از بین می برد. انار، نعناع و عسل از ترکیبات موثر موجود در این شربت هستند. 3 بار در هر روز قبل از وعده های غذایی می توان از این شربت استفاده کرد.

 

 

 

قرص های تاثیرگذار در چاقی

به جز مواردی که به عنوان بهترین قرص چاقی به آنها اشاره شد، مصرف برخی دیگر از قرص ها نیز می تواند به چاقی منجر شود. البته به نوعی می توان چاقی را از عوارض جانبی این قرص ها دانست زیرا هر یک از آنها در واقع به منظور دیگری تهیه و عرضه شده اند. از جمله این قرص ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • داروهای ضد افسردگی
  •  فشار خون
  • داروهای پیشگیری از میگرن
  •  ضد بارداری
  • داروهای حاوی استروئیدها
  • آنتی هیستامین ها

استفاده از این نوع داروها به منظور چاقی به هیچ عنوان به هیچ فردی توصیه نمی شود زیرا مربوط به برخی بیماری ها هستند و تنها با تجویز پزشک در موارد ابتلا به بیماری باید مورد مصرف قرار گیرند.

 

قرص سیپروهپتادین

این قرص در زیرمجموعه قرص هایی قرار می گیرد که در چاقی تاثیرگذار هستند اما به عنوان قرص چاقی نمی توان آن را معرفی کرد زیرا این قرص متعلق به دسته داروهای ضد حساسیت خواب آور و یا آنتی هیستامین است و جهت تسکین علائم حساسیت کاربرد دارد. برخی از افراد از این دارو به منظور افزایش اشتها به خصوص در کودکان استفاده می کنند که البته این عمل به طور قطع مورد تائید نیست. به طور کلی باید گفت که آنتی هیستامین ها در دراز مدت افزایش وزن را به دنبال خواهند داشت. دقت کنید که حتما زیر نظر پزشک اقدام به مصرف این دارو نمایید و خودسرانه عمل نکنید زیرا این دارو با بسیاری از داروها تداخل دارد و ممکن است برای شما عوارضی را پدید آورد.

به طور کلی مقدار مصرف قرص سیپروهپتادین برای افزایش اشتها در کودکان بالای 13 سال با 2 میلی گرم در روز (4 مرتبه) آغاز می شود و پس از 1 هفته  تا 4 میلی گرم 4 بار در روز می توان آن را  افزایش داد.

 

قرص اکساندرولون

این قرص معمولا در مواردی تجویز می شود که فرد به دلایلی دچار کاهش وزن ناگهانی شده است. این قرص در رده استروئید آنابولیک قرار گرفته و جزء آندروژن های سنتتیک است و موجب تحریک اشتها در مصرف کنندگان می شود. این دارو به شکل قرص 2.5 میلی گرمی تولید شده و جذب آن در دستگاه گوارش به سرعت صورت می گیرد. به دلیل عوارض ناخوشایندی که قرص اکساندرولون دارد، مصرف آن به افراد سالم به هیچ عنوان توصیه نمی شود و تنها در صورت لزوم زیر نظر پزشک می توان از این محصول استفاده کرد. سردرد، بی خوابی، اختلالات هورمونی، اختلالات جنسی، رشد غیر طبیعی مو، آکنه و … از عوارض نامطلوب این قرص محسوب می شود.

کلام پایانی

هنگامی که کالری دریافتی شما بیشتر از مقداری باشد که در طی روز می سوزانید، چاقی حاصل خواهد شد. اضافه وزن و چاقی، زمینه ساز بسیاری از بیماری های دیگر است و به طور کلی به هیچ کس توصیه نمی شود اما افرادی که با لاغری مفرط و عدم اشتها مواجه هستند باید به دنبال راهی برای درمان مشکل خود باشند. در این مقاله چندین مکمل و قرص به عنوان بهترین قرص چاقی به شما عزیزان معرفی شد. این مکمل ها اکثرا گیاهی بوده و عوارض داروهای شیمیایی را در پی نخواهند داشت. آیا شما تجربه استفاده از قرص برای چاق شدن را داشته اید؟

بسیاری از خانم ها و آقایان، به ویژه افرادی که قصد دارند تا با رژیم های غذایی خاص وزن خود را کاهش دهند همواره از اینکه در طی فرآیند کاهش وزن، صورتشان بیش از اندازه لاغر می شود و زیبایی خود را از دست می دهند ناراضی هستند. از سوی دیگر، باوری که معمولا در میان مردم وجود دارد این است که صورت لاغر، چهره را پیرتر و صورت چاق، چهره را شاداب تر و جوان تر نشان می دهد. با این تفاسیر، اگر شما هم از لاغری صورت خود رضایت ندارید و به دنبال راهکاری طبیعی برای چاقی صورت بدون استفاده از روش هایی همچون بوتاکس و تزریق ژل هستید، با این مقاله سفیر همراه باشید.

ساده ترین و راحت ترین روش چاق کردن صورت

بهترین روش استفاده از مواد غذایی است که به پر شدن صورت کمک می کنند؛ چرا که تزریق چربی، ژل یا هرگونه جراحی حجم دهنده همراه با درد است و علاوه بر آن احتمال ماندگاری آن با روش هایی که تاکنون ابداع شده بسیار پایین است. قطعا با یکبار خوردن این مواد غذایی که در ادامه ذکر می شود هم نتیجه ای نخواهید گرفت؛ بلکه باید سبک زندگی و لایف استایل خود را تغییر دهید و این مواد غذایی را به صورت منظم مصرف نمایید.

تاثیر سیگار، قلیان و سایر مواد اعتیادآور بر لاغری صورت

اگر به این نکته شک دارید فقط کافی است که عکس سال های قبل از سیگاری شدن افراد را با امروز آنها مقایسه کنید. بخصوص اگر فرد مورد نظر بیش از 5 سال مشغول به سیگار کشیدن باشد. این موضوع در خانم ها بسیار مشهودتر است؛ چرا که پوست حساس تری دارند. دخانیات از هر نوعی که باشد ابتدا شفافیت پوست را کاهش می دهد و پس از کدر شدن، به مرور زمان لاغری صورت، سیاهی زیر چشم و افتادگی پوست صورت بیشتر و بیشتر می شود. تغذیه مناسب و کم کردن مقدار سیگار می تواند سرعت و شدت این مشکلات را کاهش دهد، ولی به هر حال تاثیر خود را خواهد گذاشت.

حتی اگر تحمل مرور زمان را نداشته باشید و بخواهید از روش های تزریقی استفاده کنید، باز هم دخانیات، چربی و مواد تزریق شده زیر پوست را از بین می برد و تاثیری نخواهید دید.

تاثیر میوه ها و سبزیجات بر چاقی صورت

مصرف انواع میوه های آبدار مانند گلابی و خیار و همچنین سبزیجات تازه با توجه به میزان فیبر بالا و آبرسانی مناسب به سلول های پوستی، می تواند به چاقی صورت کمک شایانی نماید. به عنوان مثال اگر هویج را در برنامه غذایی خود قرار دهید، اولا به سلول های پوستی شما به خوبی آبرسانی می کند و ثانیا با توجه به میزان فیبر بالا و کالری کم، شما را کاملا سیر می کند و در عین حال نیز وزن تان را کنترل می کند تا دچار اضافه وزن نشوید. بنابراین می توانید در رژیم غذایی خود با خیالی آسوده از میوه و سبزیجات استفاده کنید. این مواد غذایی به دلیل آنکه به مرور زمان در معده هضم می شوند به آهستگی آب را به بدن می رسانند و از خشکی پوست جلوگیری می کنند؛ درست مثل یک اسپری آب که خانم ها در حین روز استفاده می کنند، میوه و سبزیجات نیز به مرور داخل بدن شما را آبرسانی می کنند.

>> خرید ماسک صورت برای ترمیم و جوانسازی پوست صورت

 

تاثیر مغزها در چاق شدن صورت

اضافه کردن مغزهای مفیدی همچون بادام، پسته، فندق، تخمه و بادام زمینی به رژیم غذایی، یکی از بهترین روش ها برای چاقی صورت است زیرا مغزها سرشار از مواد مغذی و ویتامین های مفید هستند.

 

سالاد کاهو و جوانه گندم

همانطور که گفته شد مصرف سبزیجات تازه به چاق شدن صورت کمک می کند و تاثیر قابل ملاحظه ای در شادابی و سلامت پوست دارد. در این میان مصرف سالاد کاهو با خواص فراوان خود به ویژه هنگامی که همراه با جوانه گندم استفاده شود، در چاقی صورت تاثیرگذار است و مثل یک کرم ضد چروک اثر میکند. دلیل این مسئله آن است که جوانه گندم سرشار از ویتامین های E و B است که موجب افزایش آب میان بافتی سلول های پوستی می شود. البته برای این منظور مصرف پودر جوانه گندم نیز بسیار مفید است. برای این کار، دو قاشق پودر جوانه گندم را با ماست مخلوط کنید و پس از غذا مصرف کنید.

>> خرید محصولات اس او اس SOS برای ترمیم فوری پوست

 

رابطه آشامیدن آب و چاقی صورت

یکی از مهمترین و آسان ترین روش ها برای چاق کردن صورت، نوشیدن آب است. اگرچه اغلب ما نوشیدن آب کافی در طول روز را فراموش می کنیم و به راحتی از کنار آن می گذریم، اما باید بدانید که نوشیدن مداوم آب در طول روز باعث افزایش آب میان بافتی سلول ها و چاق شدن صورت می شود. همچنین اگر ورزشکار هستید و تمرینات ورزشی خود را به طور منظم انجام می دهید، حتما باید آب مورد نیاز بدن خود را از طریق نوشیدن مداوم آب تامین کنید تا صورت شما دچار لاغری نشود و زیبایی چهره خود را از دست ندهد. بر این اساس، توصیه می شود تا روزانه حداقل هشت لیوان آب بنوشید. کاهش آب پوست از اطراف چشم شروع می شود که علائم آن کدر شدن و یا تیرگی پوست اطراف چشم هاست. در این مواقع علاوه بر افزایش مصرف آب باید از کرم دور چشم آبرسان نیز استفاده نمایید.

شیر خشک

شیر خشک سرشار از انواع ویتامین ها و مواد مغذی است و در چاقی صورت نیز بسیار موثر است. بنابراین با استفاده روزانه از شیر خشک به راحتی می توانید به هدف خود دست پیدا کنید. یکی از دلایلی که بچه ها در دوران کودکی صورت پف کرده و پری دارند همین استفاده از شیرخشک است.

>> خرید کرم دور چشم برای رفع تیرگی زیر چشم

 

آب سیب زمینی

سیب زمینی یکی از مواد غذایی مفید برای بدن است که در چاق شدن صورت، آبرسانی به پوست و کاهش چین و چروک های پوستی بسیار موثر است. برای چاقی صورت با این روش می بایست دو لیوان آب سیب زمینی را به صورت روزانه مصرف کنید. آب سیب زمینی با توجه به آنکه سرشار از ویتامین هاست و در آبرسانی به سلول های پوست بسیار موثر است، می تواند گزینه مناسبی برای این کار در کوتاه ترین زمان باشد.

در نهایت باید گفت که اگر صورت لاغری دارید و دغدغه چاق شدن صورت خود را دارید، باید بدانید که به جز روش های پزشکی مانند تزریق ژل یا بوتاکس، می توانید از راه های طبیعی همچون استفاده از تغذیه مناسب نیز استفاده نمایید. برای این کار تنها کافی است مواد مغذی و ویتامین ها را به رژیم غذایی خود اضافه کنید و کمبود آب بدن را نیز با نوشیدن آب آشامیدنی جبران کنید تا صورت شما با زیاد شدن آب میان بافتی سلول ها چاق شود. همچنین استفاده از انواع میوه ها و سبزیجات، آجیل ها و مواد مغذی دیگر مانند شیر خشک یا آب سیب زمینی در رژیم غذایی، به شما در دستیابی به نتیجه ای مطلوب کمک می کند.

البته به جز مصرف مواد خوراکی مفید، روش های دیگری از جمله استفاده از انواع ماسک صورت یا انجام حرکات ورزشی مناسب برای عضلات صورت نیز برای چاقی صورت وجود دارد که در کنار تغذیه صحیح می تواند بسیار اثربخش باشد.

ژله و چاقی صورت

هیچکدام از مواد غذایی ذکر شده در این مطلب را نباید بیش از اندازه بخورید. پس زیاده روی ممنوع! یکی از خوراکی ها که بسیاری از افراد نتیجه مصرف آن را خوب گزارش کرده اند، ژله خوراکی است. بله! همان ژله ای که به عنوان دسر میل می کنید. ژله را به غذاهای روزانه خود اضافه کنید و اگر مشکل اضافه وزن ندارید هر روز مقداری ژله بخورید؛ بخصوص اوایل صبح. مراقب باشید که مصرف آن بیش از حد نباشد.

 

>> خرید لوازم آرایش و عطر از فروشگاه اینترنتی سفیر

 

سوالات متداول در مورد راه های چاق شدن صورت

چرا چاق شدن صورت برای بسیاری از افراد مهم است؟

همه چیز به سلایق شخصی افراد مربوط است. عده ای صورت و اندام لاغر را می پسندند و عده ای اندکی چاق تر. البته چاق شدن برای افرادی که صورت بسیار لاغر و تکیده ای دارند لازم است و باعث زیبایی بیشتر آنها می شود. اغلب توصیه های درمانی نیز برای این قبیل افراد است.

لاغر بودن صورت در کدام قسمت ها بیشتر دیده می شود؟

در صورتی که پوست صورت شما بیش از حد چربی از دست بدهد ممکن است دچار افتادگی پوست و یا چروک زیاد در نواحی زیر چشم، اطراف لب و پیشانی شوید. همچنین در کناره های فک و گونه ها کاهش سطح چربی خیلی زود مشخص می شود.

چاقی صورت با خوردن مواد غذایی بهتر است یا تزریق و جراحی؟

اگر موفق شوید که با روش های غذایی به خواسته خود برسید باید بدانید که بهترین نتیجه را گرفته اید؛ فقط کمی صبور بودن لازم دارد. انواع تزریق های موضعی و یا جراحی های کوچک حجم دهی که تا امروز ابداع شده، پس از مدتی تاثیر خود را از دست می دهند و حجم صورت به حالت اول باز می گردد.

برای چاقی صورت چه راهکارهایی وجود دارد؟

اصولا فقط دو نوع راه حل وجود دارد. اول استفاده از مواد غذایی صحیح و یا تقویت کننده که موجب چاقی صورت می شوند و راهکار دوم، استفاده از جراحی یا تزریق چربی و ژل در پوست است.

چه مواد غذایی به چاق کردن صورت کمک می کنند؟

بسیاری از میوه جات و سبزی ها، مغزها، آشامیدن آب کافی، شیر خشک و حتی سیب زمینی در این مسیر موثر هستند. در این مقاله به صورت کامل درمورد تک تک این موارد توضیح داده شده است.

 

مطالب مرتبط

خرید عطر
کرم ضد چروک چیست و از چه موادی ساخته شده
علت خشکی پوست پا و نکات طلایی درمان

خرید عطر مهران مدیری