تکنولوژی

آموزش ساخت فرمان صوتی سفارشی در گوگل اسیستنت

قابلیت های دستیار صوتی گوگل که Google Assistant نام دارد، صرفاً انجام یک وظیفه با گفتن یک فرمان صوتی نیست بلکه می توانید چند فرآیند را با یک فرمان صوتی سفارشی انجام بدهید. به عنوان مثال می توانید اجرای چند اپ به صورت پشت سرهم را با یک فرمان ساده انجام دهید! برای این کار نیاز به تعریف کردن روتین های سفارشی است.
در این مقاله به روش ایجاد فرمان های صوتی سفارشی در دستیار صوتی گوگل اسیستنت که به صورت پیش فرض در اغلب محصولات اندرویدی و به خصوص مدل های جدید موجود است، می پردازیم.

قبلاً مقالاتی در خصوص استفاده از گوگل اسیستنت و ویژگی های آن منتشر کردیم که مطالعه کردن آن خالی از لطف نیست:

Google Assistant چیست و چگونه با دستیار صوتی گوگل از گوشی استفاده کنیم؟

و در مورد روتین ها نیز مقاله ای منتشر کردیم:

چگونه کارهای روزمره را با Google Assistant به طور خودکار انجام دهیم؟

و در ادامه استفاده از فرمان صوتی سفارشی و روتین ها را بررسی می کنیم.

نحوه ایجاد فرمان صوتی سفارشی در گوگل اسیستنت

برای ایجاد فرامین صوتی سفارشی، ابتدا اپلیکیشن Google را از کشوی اپلیکیشن های اندروید اجرا کنید. در این اپ روی آیکون منوی سه خطی تپ کنید. در منوی کشویی کنار صفحه روی Settings تپ کنید.

در صفحه ی بعدی روی تب Assistant تپ کنید و سپس روی گزینه ی Routines تپ کنید. گوگل اسیستنت به صورت پیش فرض چند روتین برای انجام برخی امور ساده دارد. برای افزودن روتین جدید می توانید روی دکمه ی آبی رنگ در گوشه ی پایین صفحه تپ کنید. قدم اول در تعریف کردن روتین جدید این است که روی Add commands به معنی اضافه کردن فرمان تپ کنید.

با تپ روی دکمه ی افزودن فرمان، می توانید کلمه ای که برای اجرای روتین لازم است را تعریف کنید. پس از تعریف کردن فرمان صوتی، روی Add action تپ کنید و آنچه می بایست انجام شود را تعریف کنید. می توانید یکی از اکشن های موجود مثل tell me about the weather به معنیدر مورد وضعیت جوی به من بگو را انتخاب کنید و اکشن های بعدی را نیز با همین رویه اضافه کنید.
پس از تعریف کردن چند اکشن مختلف در یک روتین، قابلیت تغییر دادن ترتیب اکشن ها نیز وجود دارد. برای این کار روی گزینه ی Change Order به معنی تغییر ترتیب تپ کنید. به این ترتیب لیست اکشن ها به همراه آیکون جابجایی روبروی هر اکشن نمایان می شود. می توانید روی آیکون جابجایی تپ کرده و انگشت خویش را روی صفحه بالا یا پایین ببرید تا اکشن جابجا شود. برای ذخیره کردن ترتیب جدید، روی دکمه ی بازگشت به عقب تپ کنید و به صفحه ی قبلی برگردید.

پس از تعریف کردن اکشن های یک روتین به صورت کامل و سفارشی کردن اکشن ها، روی علامت تیک در بالای صفحه تپ کنید تا روتین ذخیره شود. روتین سفارشی در لیست روتین های سفارشی یا Custom اضافه می شود.

نحوه سفارشی کردن اکشن ها در گوگل اسیستنت

برخی اکشن ها ممکن است اطلاعاتی بیش از شماره ی تماس لازم داشته باشند. برای استفاده از این اکشن ها می توانید روی آیکون چرخدنده روبرویشان تپ کنید و اطلاعات لازم را تعریف کنید. توجه کنید که پس از افزودن اکشن ها، می بایست روی آیکون Add option در بالای صفحه تپ کنید تا تنظیمات ذخیره شود.

می توانید صدا و تصویر یا به عبارتی مولتی مدیا نیز به روتین ها اضافه کنید. برای این مهم روی گزینه ی Add media تپ کنید و در صفحه ی بعدی یکی از انواع موسیقی یا Music، اخبار یا News، پادکست و دیگر گزینه های موجود را انتخاب کنید و روی آیکون چرخدنده تپ کنید تا مراحل وارد کردن اطلاعات بیشتر را طی کنید.
به عنوان مثال اگر بخواهید اخبار روز را بشنوید، می توانید روی آیکون چرخدنده روبروی News تپ کنید و سپس یکی از کانال های خبری را معرفی کنید و یا یکی از موارد موجود را با تپ روی علامت X حذف کنید.

maketecheasierسیاره ی  آی تی

چگونه عملکرد دکمه بیکسبی سامسونگ را شخصی سازی کنیم؟ +آموزش تصویریبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، چندی پیش سامسونگ از دستیار صوتی منحصر به فرد خود رونمایی کرد. این دستیار صوتی که نام بیکسبی – Bixby را برای خود برگزیده است مانند دیگر دستیارهای صوتی هوشمند برای کمک کردن به کاربران ساخته شده است. سامسونگ برای بیکسبی یک دکمه مخصوص رو گوشی تعبیه کرده است که با فشار دادن آن این نرم  افزار اجرا می شود.
مدتی قبل سامسونگ یک بروزرسانی جدید برای نرم  افزار بیکسبی منتشر کرد. این بروزرسانی در گوشی های گلکسی S8 ،S9 ،S10، نوت 8 و نوت 9 قابل دسترسی بود. این بروزرسانی قابلیتی را به دکمه بیکسبی اضافه می کند که از روز اول منتشر شدن آن بسیاری از کاربران آن را درخواست می کردند. بسیاری از کاربران بار ها از سامسونگ خواسته بودند که قابلیتی به این گوشی اضافه کند که بتوان به وسیله آن دکمه بیکسبی را شخصی سازی کرد. همان طور که پیشتر گفتیم کار اصلی این دکمه این است که دستیار صوتی جدید سامسونگ با نام بیکسبی را اجرا کند.
درست است، شما اکنون با نصب کردن این بروزرسانی می توانید دکمه بیکسبی را شخصی سازی کرده و هر نرم  افزاری که دلتان می خواهد مانند دوربین، توئیتر، جیمیل، گوگل مپ و نرم  افزارهای دیگر را اجرا کنید. البته باید بگوییم که متاسفانه سامسونگ این دکمه را برای دستیار های صوتی دیگر مانند گوگل اسیستنت (Google Assistant)، الکسای آمازون یا کورتانای مایکروسافت بلاک کرده است و شما نمی توانید به وسیله این دکمه دستیار های صوتی دیگری را اجرا کنید. برای انجام این کار هنوز هم باید بر روی یک برنامه شخص ثالث تکیه کنید. در واقع سامسونگ با این محدودیت ثابت کرده است که اصلا از استفاده کردن کاربرانش از دستیارهای صوتی دیگر شرکت ها خوشحال نمی شود.
در ادامه به شما روشی را می گوییم که به وسیله آن می توانید دکمه بیکسبی سامسونگ را شخصی سازی کنید. در اینجا چگونگی تغییر دکمه بیکسبی به یک چیز مفیدتر را خواهیم گفت:
ابتدا در قدم اول اطمینان حاصل کنید که برنامه Bixby Voice شما به روز است. شما می توانید از قسمت تنظیمات برنامه خود و یا از طریق فروشگاه سامسونگ Galaxy Apps این مسئله را بررسی کنید. برای این که بتوانید دکمه بیکسبی را شخصی سازی کنید باید نرم  افزار شما دارای نسخه 2.1.04.18 یا بالاتر باشد. پس از آن Bixby Voice را راه اندازی کنید و به سه نقطه عمودی در سمت راست صفحه ضربه بزنید. سپس روی گزینه تنظیمات کلیک کنید.چگونه عملکرد دکمه بیکسبی سامسونگ را شخصی سازی کنیم؟ +آموزش تصویری
به سمت پایین صفحه اسکرول کنید تا دکمه بیکسبی را پیدا کنید. سپس برای باز کردن گزینه های پیکربندی روی آن ضربه بزنید. با این کار شما وارد بخش جدیدی می شوید که به شما اجازه اعمال تنظیمات جدید برای این برنامه را می دهید.
چگونه عملکرد دکمه بیکسبی سامسونگ را شخصی سازی کنیم؟ +آموزش تصویری
در این بخش شما دو گزینه مشاهده می کنید که عملکرد دکمه بیکسبی را کنترل می کنند. در این قسمت شما با یک بار فشار دادن دکمه می توانید نرم  افزار بیکسبی و با دو بار فشار دادن هر نرم  افزار دیگری که می خواهید را باز کنید. البته بر عکس این کار را نیز می توانید انجام دهید. هر گزینه ای که دوست دارید و با آن راحت تر هستید را انتخاب کرده و سپس نرم  افزاری که دوست دارید با فشار دادن دکمه اجرا شود را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که شما نمی توانید دکمه Bixby را به طور کامل غیرفعال کنید. تنها می توانید بین یکبار یا دوبار فشار داده شدن آن تصمیم بگیرید.
چگونه عملکرد دکمه بیکسبی سامسونگ را شخصی سازی کنیم؟ +آموزش تصویری
شما می توانید با انجام دادن این کار هر برنامه ای که دوست دارید انتخاب کرده و با زدن دکمه بیکسبی آن را اجرا کنید.
همان طور که در منو تنظیمات می بینید هنگام رفتن به صفحه انتخاب برنامه، هیچ راهی برای اجرای Google Assistant با دکمه Bixby وجود ندارد. برای انجام این کار، شما باید به یک برنامه شخص ثالث تکیه کنید. افرادی که در XDA کار می کنند یک نرم  افزار طراحی و تولید کرده و اقداماتی را در مورد نحوه کار آن انجام داده اند. توجه داشته باشید که باید برنامه را به صورت ساید لود نصب کنید که ممکن است با برخی از خطرات امنیتی همراه باشد؛ بنابراین اگر احساس خطر می کنید این کار را انجام ندهید. اگر نمی خواهید با نصب به شیوه ساید لود این کار را انجام دهید یک برنامه 99 سنتی به نام BixAssist در فروشگاه Google Play وجود دارد که عملکرد مشابهی را انجام می دهد.
با نصب کردن این نرم  افزار می توانید حتی دستیارهای صوتی دیگر شرکت ها را نیز با فشار دادن این دکمه اجرا کنید. درست است که سامسونگ از چنین اتفاقی خوشحال نخواهد شد اما بالاخره بعضی از ما با نمی توانیم با  دستیار صوتی منحصر به فرد این شرکت ارتباط برقرار کنیم و دلمان می خواهد بتوانیم بقیه دستیارهای صوتی مانند گوگل اسیستنت را با استفاده از این دکمه اجرا کنیم.
این مطلب تمام اطلاعاتی بود که شما برای استفاده درست از بروزرسانی جدید سامسونگ به آن احتیاج داشتید. ما امیدواریم سامسونگ با ارائه بروزرسانی های بیشتر تجربه کاربران را در هنگام استفاده از این قابلیت جدید، بهتر کند. علاوه بر این ما امیدواریم سامسونگ عقیده خود مبنی بر اجرا نکردن دستیارهای صوتی دیگر شرکت ها توسط دکمه بیکسبی را تغییر دهد و خود این کار را پشتیبانی کند تا دیگر کاربران برای انجام این کار مجبور به نصب یک نرم  افزار شخص ثالث نباشند.
در تصویری که در ادامه مشاهده می کنید محل قرار گیری دکمه بیکسبی علامت گذاری شده است. این دکمه به گونه ای قرار رفته است که به راحتی بتوان آن را با انگشت اشاره فشار داد. این طراحی نشان می دهد که سامسونگ چگونه برای محل قرار گیری این دکمه فکر کرده است و چقدر برای این شرکت راحتی کاربرانش مهم است.
چگونه عملکرد دکمه بیکسبی سامسونگ را شخصی سازی کنیم؟ +آموزش تصویری
سامسونگ پیشتر ثابت کرده است که بسیار به انتقاد کاربرانش اهمیت می دهد و تجربه آن ها هنگام کار با محصولاتش یکی از معیارهای اصلی آن برای بروزرسانی های جدید است. بهترین کاری که این شرکت می تواند برای این دکمه اضافه رو گوشی های جدیدش انجام دهد این است که به طور کامل به همه برنامه ها اجازه اجرا شدن بدهد. این نوع محدودیت ها مسئله  جذابی برای کاربران نیستند و در بیشتر مواقع واکنش عکس می دهند.
گزارش از مصطفی عسگری

بیشتر بخوانید: قابلیت شخصی سازی دکمه بیکسبی در بروزرسانی جدید گلکسی +S10

انتهای پیام/

با این روش دکمه بیکسبی گوشی سامسونگ خود را شخصی سازی کنید

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

یکی از ویژگی های مفید دستیارهای صوتی که نمونه ی قدرتمند آن Google Assistant است، قابلیت ایجاد یادآوری است. با ایجاد Reminder در زمان مشخص شده نوتیفیکیشن و صدایی به شما اطلاع می دهد که زمان انجام کاری فرارسیده است و کارها از قلم نمی افتد.
برای ایجاد ریمایندر، تغییر یادآوری ها و حذف کردن یا غیرفعال کردن برخی موارد، می توانید از طریق اپلیکیشن Google در اندروید و همین طور از طریق مرورگر گوگل کروم و سایت تقویم گوگل اقدام کنید.
در ادامه به روش تغییر صدای یادآوری های گوگل اسیستنت، ایجاد یادآوری و تغییر یا حذف کردن یادآوری های قبلی در اندروید و همین طور از طریق اینترنت می پردازیم. با ما باشید.

تغییر صدای یادآوری های گوگل اسیستنت

برای تغییر صدای یادآوری ها یا به زبان دیگر Reminder، اپلیکیشن گوگل را اجرا کنید و روی گزینه ی More در گوشه ی پایین و راست تپ کنید.

آموزش ایجاد و تغییر یادآوری های گوگل اسیستنت در اندروید یا از طریق کامپیوتر

آموزش ایجاد و تغییر یادآوری های گوگل اسیستنت در اندروید یا از طریق کامپیوتر

حال روی گزینه ی Settings و سپس روی Notifications تپ کنید.

آموزش ایجاد و تغییر یادآوری های گوگل اسیستنت در اندروید یا از طریق کامپیوتر

آموزش ایجاد و تغییر یادآوری های گوگل اسیستنت در اندروید یا از طریق کامپیوتر

در صفحه ی بعدی روی گزینه ی Discover تپ کنید. در صفحه ی بعدی می توانید با تپ روی گزینه ی Ringtone یا صدای زنگ در بخش Priority notifications یا نوتیفیکیشن های مهم و اولویت دار، صدای زنگ را انتخاب کنید.

آموزش ایجاد و تغییر یادآوری های گوگل اسیستنت در اندروید یا از طریق کامپیوتر

اگر گوشی یا تبلت شما دارای سیستم عامل Android 8.0 و نسخه های جدیدتر است، گزینه ی صدای زنگ را مثل تصویر فوق مشاهده نمی کنید بلکه می بایست پس از تپ روی Discover، در صفحه ی جدید روی گزینه ی Get notified about تپ کنید و سپس روی Reminders تپ کنید. در صفحه ی بعدی روی Sound تپ کنید و به این ترتیب می توانید صدای مربوط به یادآوری ها را انتخاب کنید.

در اندروید 9.0 و نسخه های بعدی، تغییر دادن صدای دیگر دسته های نوتیفیکیشن امکان پذیر است.

ویرایش ریمایندرها

برای مشاهده کردن یادآوری یا ریمایندر و ویرایش کردن آن، می توانید از فرمان صوتی استفاده کنید. Google Assistant با دقت بالایی فرامین صوتی را تشخیص می دهد و به خوبی اجرا می کند. اگر تمایلی به استفاده از فرمان صوتی ندارید، می توانید یادآوری های گوگل اسیستنت را به صورت دستی نیز مشاهده کرده و ویرایش کنید.
برای شروع کار، Google Assistant را اجرا کنید و جمله ای با مضمون درخواست نمایش یادآوری ها مثل What are my reminders یا Show me my reminders را با صدای واضح بگویید. به این ترتیب یادآوری ها نمایش داده می شود.

و روش دستی به این صورت است که می بایست ابتدا اپلیکیشن Google را اجرا کرده و روی گزینه ی More در پایین صفحه تپ کنید.

سپس روی Settings تپ کنید و در صفحه ی بعدی نیز روی گزینه ی Settings در بخش Google Assistant تپ کنید.

اکنون سراغ تب Services بروید و سپس در این تب روی گزینه ی یادآوری ها یا Reminders تپ کنید.

به این ترتیب لیستی تمام یادآوری ها نمایان می شود. برای ویرایش هر یک از موارد، می توانید با تپ کردن روی آن کار را شروع کنید. موارد مختلف مثل نام یادآوری، زمان آن، فرکانس تکرارها و غیره قابل تغییر است و حتی می توانید یک Reminder اضافی را حذف کنید.

چگونه یادآوری های Google Assistant را از طریق کامپیوتر ایجاد کنیم؟

برای استفاده از دستیار صوتی گوگل اسیستنت می توانید از پلتفرم هایی به جز اندروید نیز استفاده کنید. به عنوان مثال قابلیت ایجاد یادآوری جدید از طریق ویندوز و دستاپ وجود دارد. اما چطور این کار را انجام بدهیم؟
ابتدا مرورگر Google Chrome را اجرا کنید و اگر موتور سرچ پیش فرض، Google نیست، آن را به گوگل تغییر دهید. در نوار جستجو عبارت Set a reminder یا Remind me را تایپ کرده و Enter را فشار بدهید.

همان طور که مشاهده می کنید گوگل در صدر نتایج جستجوی شما، کادر Set a reminder را نشان می دهد. در این کادر می توانید نام یادآوری، زمان و تاریخ آن را مشخص کنید. در نهایت روی لینک Remind me on Google Now کلیک کنید.

با کلیک روی گزینه ی موردبحث، ریمایندر ایجاد می شود. می توانید از دستیار صوتی گوگل در اندروید بخواهید که یادآوری ها را نشان بدهد و بررسی کنید که آیا یادآوری ایجاد شده در لیست موجود است یا خیر.

دقت کنید که در گوشی و در مرورگر گوگل کروم دستاپی می بایست از یک حساب کاربری گوگل استفاده کنید چرا که در غیر این صورت، یادآوری ایجاد شده در حساب کاربری متفاوتی اضافه می شود و طبعاً در گوشی یا تبلت اندرویدی موجود نخواهد بود.

چک کردن یادآوری های گوگل اسیستنت از طریق کامپیوتر

برای مشاهده کردن لیست یادآوری ها از طریق کامپیوتر، اپلیکیشن تحت وب تقویم گوگل که در آدرس calendar.google.com موجود است را در مرورگر اینترنت باز کنید و در صورت نیاز با وارد کردن رمز عبور و نام حساب کاربری، ورود انجام دهید.
در صفحه ی تقویم روی یادآوری خاصی که می خواهید ویرایش یا دیلیت کنید، کلیک کنید.

پنجره ی پاپ آپی نمایان می شود. روی Edit کلیک یا تپ کنید تا حالت ویرایش فعال شود و برای حذف کردن نیز روی آیکون Delete که به شکل سطل زباله است کلیک کنید. در ادامه تغییرات را پیاده سازی کرده و تأیید کنید. اگر بخواهید ریمایندر غیرفعال شود، می توانید روی Mark as done کلیک کنید. به این ترتیب گوگل اسیستنت در مورد این ریمایندر نوتیفیکیشنی نمی دهد.

guidingtechسیاره ی  آی تی