عمومی

بهترین سرم ویتامین سی برای پوست چرب

سرم ویتامین سی چیست؟

سرم های صورت معمولا مایع هایی غلیظ هستند که از مفیدترین مواد مغذی برای پوست صورت تشکیل شده اند و به صورت موضعی روی پوست استفاده می شوند امروزه تنوع این محصول بسیار زیاد شده و حتی برخی از آنها برای درمان ناراحتی های پوستی به طور تخصصی تولید می شوند.
در اینجا  قصد داریم شما را با سرم ویتامین سی بیشتر آشنا کنیم و به شرح و بررسی ویژگی های آن بپردازیم. سرم ویتامین C یکی از انواع سرم های صورت می باشد که مقدار قابل توجهی از این ویتامین را در خود دارد و برای انواع پوست و درمان بسیار از بیماری های پوستی مناسب است.
این سرم صورت که برای همه انواع طیف پوستی مناسب است و کارایی دارد دارای مزایای بیشماری است که به آن اشاره می کنیم .


معرفی سرم ویتامین 
C

به احتمال زیاد نام سرم ویتامین سی را شنیده باشید معمولا در بین مردم به عصاره ضد پیری شناخته شده که البته جلوگیری از پیر شدن پوست فقط یکی از کاربردهای آن است و مزایای بالقوه بیشتری دارد از آنجایی که بدن ما انسان ها قادر به تولید ویتامین سی نخواهد بود بنابراین باید آن را از راه های دیگر وارد بدن کنیم یکی از این راه ها خوردن غذاهای حاوی ویتامین C می باشد اما فقط درصد کمی از آن از طریق روده ها جذب بدن می شود راه دیگر جذب آن از طریق پوست که در این صورت برای پوست می تواند بسیار بهتر عمل کند و از آن محافظت کند.

مهم ترین مشتقات سرم ویتامین سی

برای اینکه سرم ویتامین C بهترین عملکرد را روی پوست داشته باشد و تمامی نیازهای پوست را به خوبی پاسخ دهد از مشتقات آن نیز در تهیه سرم استفاده شده است این مشتقات ممکن است در همه برندها استفاده نشده باشد اما اگر در حین خرید سرم ویتامین متوجه وجود این عناصر شدید بدانید که آن سرم دارای دوام بیشتری در حفاظت از پوست دارد. این عناصر شامل :

منیزیم فسفات اسکوربیل
منیزیم فسفات اسکوربیل که معمولا در محصولات مراقبت از پوست استفاده می شود در واقع نوعی ویتامین سی به شمار می رود این ماده نقش کلیدی در محافظت از پوست دارد و به خوبی می تواند رادیکال های آزاد را خنثی و  تولید کلاژن را تحریک کند همچنین به حفظ رطوبت در پوست کمک کند و با کم کردن رنگدانه های تیره پوست باعث از بین رفتن لکه های تیره می شود. مزیت دیگر که این عنصر برای پوست دارد خاصیت ضد میکروبی است به طوری که با از بین بردن میکروب های سطح پوست به درمان آکنه کمک بزرگی می کند.
منیزیم فسفات اسکوربیل در بدن قابلیت تبدیل شدن به اسید ال اسکوربیک را دارد که آن هم شکل دیگری از ویتامین سی می باشد. همچنین به عنوان آنتی اکسیدان پایدار و موثر برای پوست است و غلظت آن حدود 5% می باشد علاوه بر این PH آن خنثی است بنابراین حساسیتی برای پوست ندارد.

ال – اسکوربیک اسید ( L-ascorbic acid )
فعال ترین شکل ویتامین سی از لحاظ بیولوژیکی می باشد که معمولا در محصولات موضعی مانند سرم ها استفاده می شود اما استفاده از آن به دلیل ناپایدار بودن محدود است و در بین دیگر مشتقات ویتامین C موجب تحریکات پوستی می شود. ال – اسکوربیک اسید نوعی ویتامین محلول در آب است و در اعمال متعدد فیزیولوژیکی اثر گذار می باشد و مهمترین نقشی که به همراه ویتامین C دارد کمک به تولید کلاژن است ( مهمترین پروتئین بافت همبند).
در تحقیقاتی ثابت شده است که میزان ال – اسکوربیک اسید در پوست های چروک به میزان 70 درصد کاهش دارد استفاده از ال-اسکوربیک اسید با غلظت 5- 15%  می تواند به عنوان یک ماده ضد پیری عمل کند زیرا بر روند کلاژن سازی در فیبروبلاست ها تاثیر می گذارد و میزان تولید آن را افزایش می دهد.
ال- اسید اسکوربیک را می توان یک ماده ضد باکتری دانست همچنین در تقویت سیستم ایمنی بدن نقش موثری دارد کریستال های آن به رنگ سفید یا زرد است که هنگامی که در مجاورت هوا قرار می گیرد تیره می شود.

آسکوربیل پالمیتات

آسکوربیک پالمیات نیز از مشتقات اسید اسکوربیک می باشد برجسته ترین تاثیرات آن بر روی پوست تاثیر بر روند تولید ملانین در پوست است همانطور که می دانید تولید بیش از حد ملانین موجب ایجاد تیرگی و لکه بر روی پوست می شود از دیگر مزایای آن برای صورت خاصیت ضد التهابی آن است. از آنجا که آسکوربیل پالمیتات نوعی آنتی اکسیدان به شمار می رود بنابراین به خوبی از پوست در برابر آسیب های اشعه های UV محافظت می کند و مانع از آفتاب سوختگی آن می شود.

آسکوربیل پالمیتات ماده ای است پایدار و تحریکی برای پوست ایجاد نمی کند بنابراین نقش مهم و موثری در انواع سرم  ویتامین سی می تواند داشته باشد از دیگر مزایای آن برای پوست به حداقل رساندن علائم پیری با کمک به کلاژن سازی پوست است.

به دلیل اینکه آسکوربیل پالمیتات محلول در چربی است نسبت به ال اسکوربیک اسید و دیگر مشتقات ویتامین سی سریع تر در پوست نفوذ می کند دارای PH مطلوب و در حد پوست است (5.5)  که می تواند با انواع پوست سازگار باشد.

موارد ذکر شده فقط سه نوع از مشتقات ویتامین سی می باشد و مسلما موارد دیگری نیز وجود دارد زمانی که می خواهید سرم ویتامین سی خریداری کنید حتما به مشتقات آن توجه کنید تا مطمئن شوید که پوست شما به آن واکنشی نشان نمی دهد.

فواید سرم ویتامین C برای پوست

ترمیم زخم و جای آن

یکی از خواص سرم ویتامین C توانایی درمان زخم هایی می باشد  که بر اثر سوختگی ایجاد شده و این به دلیل وجود آنتی اکسیدان در این محصول است هنگامی که آن را بر روی محل زخم می زنید مانع از ورود اکسیژن به پوست می شود  که این امر باعث تسریع روند بهبودی می شود.  معمولا بعد از سوختگی مقداری از پلاسمای خون در بافت اطراف زخم باقی می ماند که ویتامین سی میزان آن را کاهش می دهد. همچنین با کمک به سلول های پوستی برای تولید سلول جدید جای زخم را نیز از بین می برد.

درمان آکنه

همانطور که می دانید سرم ویتامین سی سرشار از آنتی اکسیدان است همچنین خاصیت ضد باکتریایی آن باعث از بین رفتن باکتری های آکنه زا می شود در نتیجه به مرور از بین می روند همچنین با کاهش التهاب و قرمزی پوست آن را صاف و زیبا می کند.

لکه ها را درمان می کند

لکه هایی که در اثر عوامل مختلف نظیر افزایش سن، نور خورشید و یا حتی لکه های سوختگی و یا زخم  و حتی جای جوش نیز با استفاده از سرم ویتامین سی قابل درمان است وجود مشتقات ویتامین C می تواند نقش مهمی در کاهش میزان تولید ملانین در پوست شود و این امر به مرور زمان محو شدن لکه ها را در پی دارد با از بین رفتن لکه ها نیز پوست صاف و یک دست و روشن می شود.

روند تولید کلاژن در پوست را افزایش می دهد

هیدوکسی پرولین و هیدروکسی لایزین دو عنصر شیمیایی مهم در تولید کلاژن هستند اما برای این کار به ویتامین سی نیاز دارند بنابراین این ویتامین با تاثیر بر  این دو عنصر به تولید هر چه بیشتر کلاژن کمک می کند. تولید بیشتر این ماده به سفت شدن پوست، افزایش خاصیت کش سانی و در نهایت رفع چین و چروک را در پی دارد.

از پوست در مقابل آفتاب سوختگی محافظت می کند

سرم ویتامین C با تقویت سد دفاعی پوست از آن در برابر اشعه های UV محافظت کرده و مانع از آسیب جدی به آن می شود همچنین در صورتی که پوست شما آفتاب سوخته شده باشد با مالیدن سرم ویتامین سی،  آبرسانی کرده، باعث رفع خشکی و ترمیم سلول های آسیب دیده می شود. سرم روند بهبودی را سریع تر می کند همچنین التهاب و قرمزی آن را نیز از بین می برد.

پوست را آبرسانی می کند

مهمترین فایده ای که سرم ویتامین C  برای پوست دارد آبرسانی آن است برای داشتن پوستی جذاب و زیبا دریافت رطوبت و حفظ آن از اهمیت بالایی برخوردار می باشد بهترین اثری که این سرم می تواند برای پوست داشته باشد قدرت آبرسانی آن است پوست شما چه چرب باشد چه معمولی و یا خشک و حساس توسط آن به خوبی رطوبت رسانی می شود همچنین با تقویت سد دفاعی بدن مانع از خروج رطوبت از پوست می شود.

تیرگی زیر چشم را از بین می برد

سرم ویتامین C به دلیل سبک بودن به راحتی جذب پوست اطراف چشم که نازک است می شود همچنین با رساندن رطوبت و کمک به تولید بیشتر کلاژن و ترمیم بافت های سلولی نه تنها تیرگی را از بین می برد بلکه موجب محو خطوط ریز زیر چشم نیز می شود.

بهترین سرم ویتامین سی

انتخاب بهترین سرم ویتامین C با وجود تنوع زیادی که در بازار وجود دارد کار را سخت و دشوار می کند اما اگر می خواهید بهترین خرید را داشته باشید پس به تکان زیر دقت کنید :

مواد تشکیل دهنده سرم

معمولا همه سرم ها دارای مواد تشکیل دهنده برابر نیستند پس مهم است که در حین انتخاب آن نوع پوست خود بشناسید و از خود بپرسید که دقیقا سرم قرار است چه چیزی را در پوست من تغییر دهد؟ هنگام خرید محصول مورد نظر حتما و حتما مواد تشکیل دهنده آن را مطالعه کنید تا از وجود موادی که پوست شما نیاز دارد مطمئن شوید. در بین مواد تشکیل دهنده علاوه بر مشتقات ویتامین سی که در بالا توضیح دادم دقت کنید که سرم حاوی ویتامین E نیز باشد زیرا ترکیب این دو ویتامین می تواند سرم را تبدیل به اکسیری با ارزش برای پوستتان کند.

بسته بندی سرم

بهترین سرم ویتامین سی دارای بسته بندی مناسب است از آنجایی که ویتامین C به محض قرار گرفتن در هوای آزاد تغییر رنگ می دهد و تیره تر می شود و در کیفیت آن تاثیر منفی می گذارد بنابراین معمولا این محصول  در بطری های مهر و موم شده که هوا به داخل آن راه پیدا نمی کند عرضه می شود که شما در حین خرید باید آن را در نظر داشته باشید.

همچنین بطری آن باید شیشه ای مات و تیره باشد تا از ورود نور خورشید به داخل آن جلوگیری کند زیرا نور خورشید باعث از دست رفتن خاصیت سرم می شود و همچنین رنگ آن نیز تیره می شود.

غلظت سرم

معمولا سرم های ارائه شده در بازار غلظت های متفاوتی دارند و چیزی در حدود 8-20 درصد است چنانچه پوست حساسی دارید می توانید در هنگام انتخاب، از سرم با غلظت پایین تر استفاده کنید زیرا معمولا سرمهای غلیظ تر ممکن است باعث ایجاد حساسیت شوند. به طور کلی غلظت بیشتر سرم در کیفیت آن و یا میزان تاثیر گذاری تغییری ایجاد نمی کند و این تماما به انتخاب شما بستگی دارد.

تاریخ انقضا

تاریخ انقضا عامل مهم دیگری است که در هنگام خرید سرم ویتامین C باید به آن توجه کنید همچنین ممکن است در حین مصرف آن دچار تغییر رنگ شود و تیره تر شود که در این صورت باید از مصرف آن خودداری کنید زیرا ممکن است فاسد شده باشد محل قرار گیری این محصول در جای خنک است.

قیمت سرم ویتامین سی

با وجود تنوع زیاد سرم در بازار این محصول با قیمت های مختلفی عرضه می شود مارک خارجی یا ایرانی حجم بطری در قیمت آن تاثیر گذار است اما در هنگام خرید باید به این نکته توجه کنید که قیمت محصول کیفیت آن را تضمین نمی کند چه بسا محصولی را خریداری نمایید که  قیمت بالایی داشته باشد اما از لحاظ کیفیت زیر متوسط هم نباشد و بالعکس سرمی با قیمت مناسب خریداری کنید اما کیفیت فوق العاده داشته باشد.

در نتیجه در هنگام خرید ویتامین سی قبل از دقت به قیمت آن مواد تشکیل دهنده، بسته بندی، تاریخ تولید و انقضا، غلظت مناسب آن را مد نظر قرار دهید و بعد از آن به قیمت آن توجه کنید.

سرم ویتامین سی کره ای

محصولات کره ای که در سراسر دنیا K-Beauty شناخته می شود نیز از کیفیت بالایی برخوردار است در بین محصولات کره ای سرم ویتامین سی دارای اهمیت ویژه ای است زیرا با فرمول منحصر به فرد محققان کره ای ساخته می شوند و اگر دقت کرده باشید متوجه می شوید که مردمان کشور کره پوست بسیار خوبی دارند بخشی از این به موادی که آنها برای مراقبت از پوست خود استفاده می کنند برمی گردد. معمولا آنها طرفدار مواد ارگانیک هستند و سعی می کنند مواد مغذی مورد نیاز پوست خود را از طریق خرید محصولاتی تامین کنند که با مواد کاملا طبیعی تهیه شده است.

فرق سرم های کره ای با مشابه اروپایی آن علاوه بر مواد اولیه که بر پایه ارگانیک بودن است بلکه قیمت آنها نیز قابل توجه است معمولا محصولات کره ای قیمت مناسب تری نسبت به کیفیت خوبشان دارند اما برندهای اروپایی گران قیمت تر است.

نحوه تهیه سرم ویتامین سی خانگی

هیچ اشکالی ندارد اگر تمایلی به استفاده از محصولات کارخانه ای ندارید اگر دوست دارید از بکرترین مواد برای پوست خود استفاده کنید پس خود را آماده کنید و آن را بسازید برای تهیه سرم ویتامین سی خانگی می توانید از طریق فرمول زیر عمل کنید :

مواد لازم : 

  • پودر ویتامین سی  1 قاشق چای خوری
  • آب تصفیه شده  1 قاشق چای خوری
  • ژل آلوئه ورا 2 قاشق چای خوری
  • ویتامین E     4/1 قاشق چای خوری

طرز تهیه :

ابتدا در یک کاسه کوچک پودر ویتامین سی و آب تصفیه شده را ریخته و خوب هم بزنید تا پودر کاملا در آب حل شود بعد از آن ژل آلوئه ورا و ویتامین E  را اضافه کرده و خوب هم بهم زده تا مواد یک دست شود. بعد از آن باید مواد را در یک بطری تیره رنگ بریزید و به مدت 2 هفته در یخچال نگه داری کنید در طول این مدت تبدیل به سرم می شود و PH آن به پوست نزدیک می شود.

می توانید دستور العمل فوق را با توجه به تاثیری که روی پوست شما می گذارد کم یا زیاد کنید اگر محلول روی پوست صورت شما خشکی ایجاد کرد می توانید میزان پودر ویتامین سی را کمتر کنید.

دستورالعمل دیگر
این سرم دارای ترکیباتی کامل تر از فرمول قبلی است اما تهیه هر دو بسیار آسان و مواد آن در فروشگاه ها موجود است برای تهیه سرم ویتامین سی به مواد زیر نیاز دارید:

  • پودر ویتامین سی  نصف قاشق چای خوری
  • آب مقطر گرم ( داغ نه)   1 قاشق غذا خوری
  • گلیسیرین 2     قاشق غذاخوری ( می توانید به جای آن از روغن هایی مثل آرگان و یا روغن همیشه بهار استفاده کنید)
  • ویتامین E  4/1  قاشق چای خوری
  • روغن ضروری ( گل سرخ، اسطخودوس) 5-6 قطره ( کاملا اختیاری است و فقط برای خوشبو شدن سرم است)

طرز تهیه:
ابتدا آب مقطر گرم را با پودر ویتامین سی مخلوط کنید تا به خوبی حل شوند سپس گلیسیرین یا روغن اساسی را اضافه کرده و خوب هم بزنید بعد ویتامین E و در صورت اختیار روغن ضروری برای خوشبو شدن را نیز اضافه کرده و مواد را هم می زنید.
سپس در یک بطری تیره رنگ که نور از آن رد نشود به وسیله قیف مواد را داخل آن ریخته و در یخچال نگه داری کنید.
این سرم تا دو هفته قابل استفاده است و بعد از آن خاصیت خود را از دست می دهد. از آن می توانید دو مرتبه در روز استفاده کنید و در صورتی که پوست شما به سرم واکنش نشان داد از مصرف آن خودداری کنید.
به دلیل اینکه سرم ویتامین سی خاصیت خود را خیلی زود از دست می دهد می توانید هر 3 روز یکبار آن را درست کرده و استفاده کنید. فراموش نکنید که در جای خنک نگه داری شود.


نحوه استفاده از سرم ویتامین C  : برای اینکه سرم ویتامین سی بهترین اثر گذاری را روی صورت شما داشته باشد باید آن را در برنامه روتین روزانه خود بگنجانید برای استفاده هر چه بهتر از این محصول می توانید طبق مراحل زیر از این سرم استفاده کنید :

1-پوست خود را بشویید
شستن پوست صورت اولین و مهمترین مرحله در یک برنامه مراقبت از پوست است زیرا پوست به واسطه آلودگی ها و آرایش بسیار کثیف است و منافذ پوست را مسدود می کند بنابراین مانع از جذب موثر سرم و سایر محصولات مراقبتی می شود برای پاکسازی کامل از یک شوینده ملایم ولی در عین حال قوی برای شستشو استفاده کنید و سپس پوست خود را خشک کنید.

2-با تونر پوست خود را آماده کنید
تونر یک محصول مراقبتی محلول در آب است می توانید از آن برای پاکسازی کامل پوست و آماده کردن آن برای استفاده از دیگر محصولات استفاده کنید اگر می گویم پاکسازی منظور آلودگی هایی است که ممکن است در اعماق پوست در مرحله قبلی پاک نشده باشد می توانید بدون استفاده از تونر به سراغ سرم ویتامین سی بروید اما تونر پوست را کاملا آماده می کند.

3-سرم را به آرامی روی پوست بزنید
چند قطره از سرم را به نواحی مختلف صورتتان بزنید و شروع به ماساژ دادن آن کنید به طوری که سرم به همه قسمت های صورت پخش شود ماساژ دادن را تا جذب کامل آن توسط پوست ادامه دهید.
یک دلیل دیگر برای ماساژ دادن این است که حرارت دستان کمک زیادی به جذب بهتر سرم می شود و علاوه بر آن میزان جریان خون در زیر پوست افزایش پیدا می کند.

4-از یک مرطوب کننده برای اتمام کار استفاده کنید
بعد از جذب کامل سرم در پوست می توانید در مرحله آخر از یک مرطوب کننده استفاده کنید این کار باعث محفوظ ماندن رطوبت و مواد مغذی می شود که توسط سرم جذب شده است. در واقع کرم مرطوب کننده کامل کننده مراحل قبل است.

برای کارایی بهتر سرم ویتامین سی می توانید از آن 2 مرتبه در طول شبانه روز استفاده کنید و بهترین زمان اول صبح بعد از بیدار شدن از خواب است که پوست در طول شب سبوم و مواد سمی ترشح کرده همچنین  عصر به خانه برمی گردید که پوست شما بر اثر آرایش و آلودگی و استرس نیاز به تنفس تازه دارد می باشد.

فواید استفاده از سرم ویتامین C

ویتامین C یک آنتی اکسیدان است، به این معنی که می تواند آسیب های محیطی و آسیب های ناشی از آفتاب سلول ها را متوقف می کند. بهترین راه برای دستیابی به محافظت و فواید ویتامین C، استفاده مستقیم از آن روی پوست است. شما می توانید از سرم پوست ویتامین سی استفاده کنید و مزایای آن را روی پوست خود ببینید. هنگامی که برش های مرکبات را روی صورت خود قرار میدهید، هیچ کنترلی روی کیفیت وجود ندارد و ممکن است هیچ نتیجه ای نگیرید. وقتی ما ویتامین C می خوریم، می نوشیم یا به عنوان مکمل استفاده می کنیم، به عنوان اسید اسکوربیک شناخته می شود و فقط یک بخش کوچک به پوست ما میرسد. با این حال با استفاده مستقیم سرم پوست ویتامین سی، به پوست ما اجازه می دهد مقدار بیشتری از آن را به روشی کارآمد جذب پوست شود.

مشاهده مشخصات و قیمت و خرید بهترین سرم ویتامین سی موجود در بازار

فواید ضدآفتاب حاوی ویتامین سی

ویتامین C یک آنتی اکسیدان است. این بدان معناست که آسیب هایی را که رادیکال های آزاد ممکن است به بدن وارد کنند کاهش می دهد. رادیکال های آزاد ذراتی هستند که باعث التهاب پوست می شوند. این در حالی که فرد برای محافظت از پوست نباید ضدآفتاب را با ویتامین C موضعی جایگزین کند، استفاده از ویتامین سی موضعی نیز می تواند به محافظت در برابر اثرات مضر آفتاب کمک کند. برخی از اثرات آنتی اکسیدانی ویتامین سی بر روی پوست عبارتند از:

  • کاهش مرگ زودرس سلول
  • کاهش ترشح سیتوکین ها که ترکیبات التهابی هستند.
  • کاهش آسیب ناشی از قرار گرفتن در معرض نور ماورا بنفش (UV)

جلوگیری از پیری زودرس با استفاده از سرم پوست ویتامین C

ویتامین C نمی تواند چین و چروک هایی را که به مرور زمان ایجاد می شوند معکوس کند. با این حال، سرم پوست ویتامین سی با محافظت از پوست در برابر چروک های نابهنگام پوستی که قرار گرفتن در معرض آفتاب می تواند به کاهش پیری زودرس کمک کند. ویتامین سی همچنین با تحریک رشد کلاژن به کاهش چین و چروک زودرس کمک می کند. کلاژن پروتئینی است که ساختار و خاصیت ارتجاعی پوست را ایجاد می کند. سرم پوست ویتامین C برای مراقبت از پوست خاصیت ضد پیری و سهولت استفاده محبوبیت بیشتری پیدا می کنند. آنها نه تنها به عنوان مرطوب کننده و بازسازی کننده پوست سالم و بادوام شناخته شده اند، بلکه همچنین سرم پوست ویتامین سی به عنوان مدافع عالی در برابر آلاینده های روزمره از جمله اشعه، نور خورشید، مولکول های سرطان زا و دود شناخته می شوند.

چند بار باید از سرم پوست ویتامین C استفاده کنید؟

می توانید روزانه از سرم پوست ویتامین C استفاده کنید، اگر صبح از این سرم استفاده کنید، از مزایای عملکرد بهتر ضدآفتاب خود بهره مند می شوید. ویتامین سی به تقویت توانایی ضدآفتاب کمک می کند. اگر در این زمان از آن استفاده کنید، پوست در برابر رادیکال های آزاد خطرناک که می توانند به پوست شما آسیب برسانند، محافظت می شود. همچنین اگر پوست حساسی دارید، از سرم پوست ویتامین سی هنگام شب بر روی پوست خود استفاده کنید. هنگام خواب پوست خود را جوان می کند و سلولهای پوستی مرده را جایگزین سلول های تازه پوست می کند. استفاده از سرم پوست ویتامین سی در شب تاثیر زیادی در روند جوانسازی خواهد داشت.

سرم پوست روشن کننده و ضد چروک ویتامین سیتقویت و بازسازی سلول های پوستی – جلوگیری از ایجاد ملانین و تیرگی و لکه های پوستی – تولید کلاژن و بازگرداندنی خاصیت ارتجاعی طبیعی پوست و … مشاهده و خرید سرم پوست روشن کننده و ضد چروک ویتامین سی

ایجاد یک رنگ پوست یکنواخت با استفاده از سرم پوست ویتامین c

برخی از افراد برای درمان هایپرپیگمانتاسیون از سرم پوست ویتامین سی به صورت موضعی استفاده می کنند. اینها نواحی از پوست هستند که نسبت به اطراف آن تیره تر به نظر می رسند. قرار گرفتن در معرض آفتاب یا تغییرات هورمونی مرتبط با افزایش سن معمولاً باعث ایجاد این مناطق تاریک می شود. محققان نظریه می دهند که سرم پوست ویتامین سی ممکن است به کاهش تولید ملانین کمک کند. ملانین یک رنگدانه است که باعث ایجاد تیرگی در مناطق بیش از حد رنگدانه می شود. با کاهش تولید آن، ممکن است فرد به کاهش مناطق تیره پوست کمک کند.

چه کسی باید از سرم پوست ویتامین C روی پوست خود استفاده کند؟

طبق مطالعه در مواد مغذی، ویتامین سی می تواند به محافظت از پوست در برابر بسیاری از مشکلات از جمله آفتاب سوختگی، چین و چروک، افتادگی، خشکی و ناهمواری رنگ پوست کمک کند. هر کسی که با این مشکلات پوستی سروکار داشته باشد ممکن است بخواهد یک سرم پوست ویتامین سی به رژیم مراقبت از پوست خود اضافه کند. سرم پوست ویتامین سی به افراد در هر سنی توصیه می شود. زیرا در واقع همه در معرض آسیب های خورشید هستند و با سرم های ویتامین سی ما میزان آسیب خورشید را که از نور خورشید دریافت می کنیم به حداقل می رسانیم. همچنین این سرم وظیفه ی هم وظیفه ی محافظت از پوست را دارد و هم به بهبودی مناطق آسیب دیده کمک میکند.

آیا می توانم هر روز از سرم پوست ویتامین C استفاده کنم؟

بله، سرم پوست ویتامین C محصولی است که می توانید هر روز از آن استفاده کنید. اما باید توجه داشت از آنجایی که ویتامین سی یک ماده حساس به نور خورشید است، ممکن است روش سرم را تغییر دهد. اگر تصمیم به استفاده از سرم پوست ویتامین سی در طول روز دارید حتما از ضدآفتاب همراه آن استفاده کنید. ضدآفتاب ها قابلیت محافظت در برابر آفتاب را افزایش می دهد. بعد از شستن و تمیز کردن پوست می توانید از سرم پوست ویتامین سی استفاده کنید. این روند باعث می شود که محصول بدون نفوذ توسط هیچ محصول دیگری به پوست نفوذ کند. در روال مراقبت از پوست، توصیه می شود ابتدا از سبک ترین محصول استفاده کنید و به سراغ محصولات سنگین بروید.

آیا سرم پوست ویتامین C برای پوست چرب مفید است؟

هر کسی که پوست چربی دارد باید از سرم پوست ویتامین C استفاده کند. بسیاری از افراد با پوست چرب این مسئله را یک مشکل می دانند و همیشه به دنبال حل این مشکل هستند. شما می توانید از سرم ویتامین سی برای پوست چرب استفاده کنید. هر نوع پوستی مزایا و معایب خود را دارد، اما احساس می کنیم وقتی صحبت از پوست چرب است، مزایای آن بسیار جذاب هستند. این جوانب مثبت عبارتند از محافظت از پیری پوست، انعطاف پذیری و حساسیت نمی پذیرد. همچنین پوست چرب سبوم اضافی طبیعی دارد و این همان چیزی است که بیشتر افراد با این نوع پوست دوست دارند تا آن را از بین ببرند. به جای تلاش برای از بین بردن چربی طبیعی پوست، باید از سرم پوست ویتامین سی استفاده کنید و با پوست کار کنید تا تعادل پیدا کنید.

شما را به مشاهده ی مقاله ( برای درمان موهای زیر پوستی چه باید کرد؟ ) دعوت می کنیم

بهبودی پوست با استفاده از سرم ویتامین C برای پوست چرب

خصوصیاتی که سرم را از مرطوب کننده ها متمایز می کند، سرم را برای پوست های چرب و ترکیبی مناسب می کند. سرم ها سبک هستند و به راحتی جذب می شوند. سرم ها می توانند عمیق تر از بسیاری از مرطوب کننده ها نفوذ کنند. فرمول یک سرم، از نظر ماهیت، روی هیدراتاسیون متمرکز است. این فواید مطابقت دقیق با نیازهای پوست چرب دارد. در حقیقت، برای کارهای روزمره مراقبت از پوست در تابستان، توصیه می کنیم تنها سرم پوست ویتامین سی را صبح استفاده کنید و مرطوب کننده خود را به زمان شب تغییر دهید.

سرم ویتامین C برای پوست چرب حاوی اسید هیالورونیک

سرم ویتامین سی برای پوست چرب که حاوی این مواد باشد، یک سرم مراقبت از پوست است که می تواند روی پوست چرب استفاده شود. بهترین سرم اسید هیالورونیک، ترکیبی از ویتامین های C و E را برای آبرسانی کامل و تغذیه سلول های پوستی ارائه می دهد. اسید هیالورونیک تا 1000 برابر وزن خود را در آب نگه می دارد. همچنین می تواند به عنوان مرطوب کننده ی پوست نیز ایده آل باشد. خوب است بدانید سرم ویتامین C برای پوست چرب حاوی آنتی اکسیدان برای ایجاد کلاژن و رنگ پوستی صاف می باشد. بسیاری از این سرم ها حاوی اسید هیالورونیک هستند که ماده ای سبک و مرطوب کننده است و برای هر نوع پوستی بسیار مناسب است. اگر شما یکی از میلیون ها نفری هستید که هر روز با پوست چرب دست و پنجه نرم می کنند، سرم صورت مناسب می تواند برای همیشه به مبارزه شما پایان دهد. سرم ها فقط به اندازه مواد موجود در آن خوب هستند، این به معنای انتخاب سرم ویتامین C برای پوست چرب است که حاوی اسید هیالورونیک نیز باشد.

پوست چرب خسته کننده است

اگر پوست چربی دارید، ممکن است فکر کنید هرگز راهی برای نجات ندارید. اما باید بگوییم که همیشه راهی پیدا می شود. شما می توانید از سرم ویتامین سی برای پوست چرب استفاده کنید. شما لیاقت داشتن پوستی سالم و درخشان را دارید. در حالی که پاکسازی اولین قدم حیاتی در خلاص شدن از شر بسیاری از چربی ها است، استفاده از سرم ویتامین سی برای پوست چرب یک مرحله حیاتی برای این گونه پوست ها می باشد. استفاده از سرم آبرسان و سرم ویتامین سی برای پوست چرب راهی عالی برای جلوگیری از بازگشت سریع پوست چرب است.

استفاده از سرم ویتامین c برای پوست خشک

یک رژیم کامل مراقبت از پوست برای مراقبت از بزرگترین اندام بدن مهم است. با افزایش سن، پوست برخی از سفت بودن سالهای جوانی را از دست می دهد و حتی ممکن است خشک شود. اگر علائمی از خشکی پوست مشاهده کردید، ممکن است زمان آن فرا رسیده باشد که سرم ویتامین c برای پوست خشک استفاده کنید. استفاده از سرم ویتامین سی برای پوست خشک، باعث احیای مجدد پوست شما می شود.

اما باید دانست چه عواملی باعث خشکی پوست می شود؟

پیری تنها یکی از دلایل خشکی پوست است. سایر عوامل بالقوه عبارتند از : گرما، هوای سرد، دوش آب گرم، صابون هایی که برای از بین بردن چربی طراحی شدند و بیماری های پوستی مثل پسوریازیس یا اگزما. برای مقابله با این اثرات شما می توانید از بهترین سرم ویتامین c برای پوست خشک استفاده کنید تا رطوبت را به پوست خود برگردانید. سرم ویتامین c برای پوست خشک، سرمی است که حاوی اسید هیالورونیک و ویتامین سی می باشد و می تواند به شما کمک کند تا رطوبت پوست خود را حفظ کنید و درخشش طبیعی را به پوست خود برگردانید.

شما را به مشاهده ی مقاله ( راهکارهایی برای درمان خشکی پوست صورت ) دعوت می کنیم

چگونه بفهمیم پوستی خشک داریم ؟

در ابتدا ممکن است متوجه خشکی پوست نشوید، اما رفع آن به محض فهمیدن در بهبود پوست کمک اساسی می کند. برخی از علائم خشکی پوست عبارتند از: خارش، پوسته پوسته شدن، قرمزی پوست، سفتی پوست به خصوص پس از قرار گرفتن طولانی مدت در آب و ترک پوست. وقتی این علائم را در پوست خود مشاهده می کنید، افزودن سرمی که توانایی حفظ رطوبت را داشته باشد، عاقلانه است. مصرف سرم ویتامین c برای پوست خشک ممکن است از هدر رفتن آب در لایه های بالایی پوست شما جلوگیری کند. اگرچه ممکن است بلافاصله نتیجه را مشاهده نکنید، اما می توانید با گذشت زمان و استفاده از سرم ویتامین سی برای پوست خشک انتظار بهبود کیفیت پوست خود را داشته باشید.

آیا استفاده از سرم ویتامین سی برای پوست خشک مفید است ؟

بسیاری از مطالعات نشان می دهد که سرم پوست ویتامین سی می تواند آسیب هایی را که منجر به خشکی پوست می شود در صورت جذب مستقیم کاهش دهد یا حتی ممکن است آن را برطرف کند. سرم ویتامین سی برای پوست خشک می تواند به شما کمک کند تا با علائم پیری مقابله کنید.

منبع