پزشکی و سلامت

مصرف ژلوفن قبل از عمل بینی

عمل جراحی بینی، یکی از عمل های پرطرفدار است که گاه جنبه زیبایی داشته و در مواردی برای درمان انجام می شود.
این عمل نیز مانند هر عمل جراحی دیگری، ریسک های خاص خود را دارد؛ بنابراین پزشکان همواره تاکید می کنند که بیمار مراقبت های قبل و بعد از عمل را به خوبی انجام دهد تا بهترین نتیجه و کمترین عارضه را تجربه کند.
یکی از مواردی که همواره قبل از عمل جراحی بینی مورد تاکید قرار می گیرد، مشورت با پزشک درباره سوابق بیماری و داروهای مصرفی است. برخی از داروها باید از چند هفته قبل از عمل کنار گذاشته شوند؛ زیرا ممکن است که بر روی نتیجه عمل تاثیر مخرب داشته باشند.
در این مقاله تصمیم داریم تا به شما بگوییم که قبل از عمل بینی، چه دارویی را نباید خورد. برای آشنایی با این داروها، این مقاله را حتما بخوانید.

اهمیت توجه به داروها و تغذیه قبل از عمل بینی

عمل رینوپلاستی یا جراحی بینی، یک عمل جراحی است و تحت بیهوشی عمومی انجام می شود.
از طرفی در این عمل ساختار بینی و بافت آن تغییر پیدا کرده و با خونریزی همراه خواهد بود؛ بنابراین توصیه می شود که افراد از چند هفته قبل از عمل، تغذیه مناسبی داشته باشند.
مصرف هرگونه مواد غذایی که باعث رقیق شدن خون می شود، از چند هفته قبل از عمل ممنوع است.
استعمال سیگار و هر گونه دخانیات دیگری، مصرف نوشیدنی های الکلی و برخی داروهای گیاهی که انعقاد خون را مختل می کنند، از چند هفته قبل از عمل بینی ممنوع است. حتی مصرف قلیان و سیگار بعد از جراحی بینی نیز تا مدتی ممنوع می باشد.
مورد بعدی مصرف داروها است؛ برخی از افراد به دلیل بیماری های زمینه ای دارو مصرف می کنند.
این افراد باید حتما قبل از عمل با پزشک خود مشورت کنند و مورد بیماری و داروهای مصرفی را به پزشک اطلاع دهند. بدین ترتیب پزشک تصمیم صحیح را درباره چگونگی مصرف داروها یا کنار گذاشتن آنها خواهد گرفت.
اما برخی از داروها هستند که بدون نسخه پزشک مورد استفاده قرار می گیرند و شاید به نظر چندان داروهای مهمی نباشند؛ اما همین داروها در روند و نتیجه عمل بینی نقش بسزایی دارند و بهتر است که از چند روز قبل از عمل مصرف نشوند.

مهم ترین داروهایی که نباید قبل از عمل بینی مصرف شوند!

برخی از مهم ترین داروهایی که قبل از جراحی بینی نباید مصرف شوند را در ادامه بررسی می کنیم.

1- آسپرین

ما معمولا برخی از داروها مانند ایپوبروفن، آسپرین، دیکلوفناک، ناپروکسن، پیروکسیکام و… را برای کاهش درد مصرف می کنیم. این داروهای مسکن باعث افزایش احتمال خونریزی در عمل بینی می شوند؛ بنابراین بهتر است که مصرف این داروها از 3 هفته قبل از عمل بینی قطع شود.
در صورتی که آسپرین با تجویز پزشک بوده و باید به صورت منظم مصرف شود، موضوع را به پزشک جراح بینی خود اطلاع دهید تا داروی جایگزین و مناسبی انتخاب کند.

2- ایزوترتینوئین (آکوتان)

یکی از داروهایی که معمولا برای درمان جوش صورت در پوست های چرب مصرف می شود، آکوتان است. این دارو باید حتما با تجویز متخصص و با انجام تست های کبدی و آزمایشات مختلف مصرف شود.
آکوتان معمولا با نام های تجاری مختلفی در بازار وجود دارد؛ روآکوتان، دکوتان، آکنوترن و… از جمله زیرمجموعه های آکوتان هستند. به هر حال افرادی که در 6 ماه قبل از عمل بینی از این داروها مصرف کرده اند، باید نسخه را به پزشک جراح نشان دهند.
مصرف این داروها برای افرادی که عمل زیبایی بینی انجام می دهند، ممنوع است. تنها در شرایطی که پزشک صلاح بداند، برای بیمارانی که دارای بینی گوشتی با پوستی چرب هستند، از این دارو برای بازه زمانی کوتاهی تجویز می کند.
این دارو باید از 3 ماه تا یکسال قبل از عمل کنار گذاشته شده باشد؛ زیرا باعث می شود که ترمیم بافت ها مختل شود.
از آنجایی که بعد از عمل بینی احتمال بروز آکنه در پوست بیشتر می شود، شاید بیماران وسوسه شوند و به سراغ این دارو بروند؛ اما این دارو خطرناک بوده و عواقب جبران ناپذیری خواهد داشت.
بهتر است که افراد در زمان بروز آکنه و جوش بعد از عمل، به پزشک مراجعه کنند تا داروی مناسب تجویز شود.

3- ویتامین E

ویتامین E و روغن ماهی، از جمله ویتامین هایی هستند که باعث افزایش خونریزی می شوند.

4- اکیناسه

اکیناسه یک شربت دارویی برای درمان سرماخوردگی است. این دارو نیز می تواند باعث ایجاد لخته های خونی شود و پلاکت ها و گلبول های سفید را کاهش دهد.

5- جینگو

جینگو یک داروی گیاهی است. این دارو برای درمان مشکلات قلبی و خونی مورد استفاده قرار می گیرد و روند انعقاد خون را کند می کند؛ بنابراین در عمل بینی احتمال خونریزی را افزایش خواهد داد.

داروهایی که قبل از عمل بینی باید بخوریم!

قبل از عمل بینی، استفاده از برخی از داروها برای بیمار بسیار خوب و مفید است؛ البته همان طور که گفتیم بهتر است که در مورد مصرف هرگونه داروی شیمیایی و گیاهی با پزشک مشورت شود.
از جمله داروهایی که مصرف آنها قبل از عمل بینی رایج است، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قرص زینک و ویتامین C
  • یکی از مکمل هایی که باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود، قرص زینک و ویتامین C است. زینک در تسریع بهبود زخم ها نقش بسیاری دارد. ویتامین C نیز به ترمیم و بهبودی سریع بخیه ها کمک می کند. این ویتامین ها در میوه و سبزیجات تازه نیز یافت می شوند. مصرف قرص ها نیز بی خطر بوده و فرد می تواند هر روز بعد از ناهار این دو قرص را مصرف کند.

  • کپسول اس. امپرازول
  • یکی از داروهایی که رفلاکس معده را کاهش داده و تحمل بیهوشی را برای فرد آسان تر می کند، کپسول اس. امپرازول است. این کپسول باید با تجویز پزشک مصرف شود. معمولا به صورت ناشتا و روزانه مصرف می شود.

  • آمپول ویتامین K
  • ویتامین K نقش بسیار زیادی در انعقاد خون داشته و باید ویتامین K بدن قبل از عمل بینی تامین شود. معمولا این آمپول ها 10 میلی گرم هستند و از یک هفته تا 3 روز قبل از عمل تزریق می شوند.

  • قرص آلپرازولام
  • این دارو اضطراب قبل از عمل را کنترل می کند. گاهی پزشک از یک هفته قبل از عمل این دارو را به بیمار تجویز می کند تا اضطراب بیمار کم شود.

    سخن آخر

    جراحی بینی، یکی از عمل های رایج در کشور است.
    این عمل نیز مانند هر عمل جراحی دیگری عوارضی دارد و بیمار باید دوره نقاهت این عمل را طی کند. در برخی از موارد مصرف برخی از داروهای شیمیایی یا گیاهی روند درمان را مختل کرده و ممکن است عوارض رینوپلاستی را به مرز خطرناکی بکشند.
    بهتر است افرادی که داوطلب انجام این عمل هستند، از مدت های قبل از عمل درباره داروهای مصرفی خود با پزشک مشورت کنند. برخی از داروها قبل از عمل بینی باید کنار گذاشته شوند و برخی دیگر ممکن است در بازه زمانی محدودی مصرف شوند.
    به هر حال بهتر است که بیمار به صورت خودسرانه هیچ دارویی مصرف نکند و تمامی موارد را با پزشک در جریان بگذارد.
    ما در این مقاله درباره داروهای ممنوع و داروهای قابل مصرف قبل از عمل بینی صحبت کردیم. در صورتی که به اطلاعات بیشتری درباره عمل بینی نیاز دارید، سایر مقالات وبسایت تاپ کلینیک را مطالعه فرمایید یا با شماره تلفن این مرکز تماس حاصل فرمایید.

    سوالات متداول

    آیا فرد می تواند قبل از عمل بینی داروی پردنیزون مصرف کند؟
    خیر؛ این دارو خاصیت ضد التهابی دارد و سیستم ایمنی بدن را ضعیف می کند. در مورد مصرف این دارو پزشک باید تصمیم بگیرد.
    آیا افرادی که آسم دارند، می توانند داروهای خود را مصرف کنند؟
    معمولا مصرف داروهای آسم قبل از عمل بینی ممنوعیتی ندارد. در هر حال فرد باید بیماری زمینه ای خود را به پزشک اطلاع داده باشد.
    آیا مصرف قرص ضد بارداری قبل از عمل بینی ممنوع است؟
    مصرف قرص ضد بارداری قبل از عمل ممنوع نیست؛ اما اگر این قرص به همراه سیگار مصرف شود (فرد سیگاری باشد)، باعث ایجاد لخته های خون شده و ممکن است آمبولی ریه ایجاد شود که عواقب بسیار خطرناکی خواهد داشت.

    مسکن های مجاز بعد از جراحی بینی

    جراحی بینی از شایع ترین جراحی های زیبایی است که در طول دو سه دهه اخیر در ایران توانسته است به بسیاری از افراد در زمینه بهبود وضعیت ظاهری بینی و نیز افزایش اعتماد به نفس آنان کمک های شایانی داشته باشد.
    جراحی بینی علیرغم اینکه بعد از گذشت سال ها انجام و نیز آزمون و خطا از سوی بهترین معتبر ترین پزشکان این حوزه به مرحله ای رسیده است که نتیجه های منفی و غیر مطلوب در آنها به کمترین میزان ممکن رسیده است. اما جراحی بینی همچنان حساسیت های مخصوص به خود را دارد.
    از جمله مهم ترین بخش های جراحی بینی مراقبت هایی است که باید بعد از جراحی از طرف افراد انجام شود. این یک قاعده کلی و مهمی است که می گوید مراقبت های بعد از جراحی به اندازه روند جراحی از درجه اهمیت بالایی برخوردار است و باید با دقت و وسواس انجام شود.
    از جمله مراقبت ها استفاده از قرص ها و مسکن های مجاز بعد از جراحی بینی است. این مساله موضوع اصلی و محوری این مقاله است که در بخشی مستقل به آن خواهیم پرداخت.
    مسکن های مجاز بعد از جراحی بینیمسکن های مجاز بعد از جراحی بینی

    انواع جراحی های بینی

    جراحی بینی به دو دسته کلی تقسیم بندی می شود. اولین دسته از جراحی های بینی معطوف به رفع مشکلات و نقایصی است که روی بینی وجود دارد و با نام جراحی زیبایی بینی یا رینوپلاستی شناخته می شود. دسته دوم جراحی ها از آن نوع است که در آن مشکلات عملکری بینی رفع می شود.  مثلا پولیپ بینی یا انحراف بینی برطرف می شود. زیرا که این دو در روند فعالیت های طبیعی و عادی بینی اختلال وارد می کنند.
    واقعیتی که وجود دارد این است که انحرف بینی در افرادی که وجود دارد موجب می شود که بسیاری از عملکرد های بینی با اختلال مواجه شود. برای مثال افراد در حالت خواب نمی توانند به درستی تنفس کنند و خرخر می کنند. یا اینکه ترشحات بینی در اینان زیاد است.
    افراد در این مواقع تحت جراحی سپتو پلاستی یا رفع انحراف بینی قرار می گیرند.
    در مواقعی نیز مشاهده شده است که افراد خواستار این بودند که در طی یک جراحی هم مشکلات ظاهری بینی برطرف شود و هم اینکه انحراف بینی برطرف گردد به این نوع از جراحی رینوسپتوپلاستی گفته می شود.

    مزایای انجام جراحی بینی

    جراحی بینی از هر نوع که باشد تا حد زیادی می تواند بهبود وضعیت ظاهری و نیز عملکردی بینی را در پی داشته باشد.
    مزایای انجام جراحی بینی از این قرارند:

  • زیباتر شدن وضعیت ظاهری بینی
  • بهبود وضعیت تنفسی افراد
  • افزایش اعتماد به نفس در افراد
  • کوچک تر شدن لوله های بینی
  • باریک تر شدن استخوان بینی
  • بهبود وضعیت غضروف نوک بینی و بالا تر رفتن ان
  • بهبود وضعیت قوس روی بینی
  • مراقبت های بعد از جراحی بینی

    همانطور که در بخش های قبلی ذکر کردیم مراقبت هایی که بعد از انجام جراحی بینی لازم است به اندازه روند جراحی اهمیت دارد. از این رو توصیه ای که داریم این است که بعد از جراحی به طور دقیق در زمینه مراقبت های بعد از جراحی از پزشک جراح خود مشاوره دریافت کنید و سپس مراقبت ها را با دقت انجام دهید.
    از جمله مهم ترین مراقبت های بعد از جراحی بینی:

    1. تا مدت زمان یک هفته تا ده روز ابتدایی بعد از جراحی بینی در هنگام خواب و استراحت بینی و سر شما باید از سطح بدن شما بالاتر باشد. این مساله کمک می کند که میزان خونریزی از بینی شما کاهش پیدا کند و روند بهبودی محل زخم و بخیه سرعت بیشتری داشته باشد.
    2. استفاده از کمپرس های یخ می تواند تا حد زیادی روند بهبودی کبودی ها و تورم اطراف بینی و چشم ها را بهتر کند. در واقع یخ تاثیر زیادی روی بافت داخلی بینی خواهد داشت از این رو کبودی ها به سرعت از بین می روند.
    3. فعالیت های حرفه ای در حوزه ورزش و بدن سازی باید به طور کلی متوقف شود و تا شش ماه هرگونه فعالیت های سنگین ورزشی به طور کامل ممنوع است. البته بعد از دو سه ماه افراد می توانند ورزش ها و حرکات ورزشی سبک تر را انجام دهند.
    4. حضور در ورزش های جمعی و نیز فعالیت هایی که دسته جمعی است و احتمال بروز مشکلات را افزایش می دهد ممنوع است. مثلا والیبال احتمال ضربه به بینی یا برخورد با دیگر بازیکنان را افزایش خواهد داد از این رو ممنوعیت کامل دارد.
    5. واقعیتی که وجود دارد این است که افراد بعد از جراحی بینی بعد ازاینکه سرّی محل جراحی از بین رفت تا حدی درد هایی را متوجه خواهند شد. از این رو باید مسکن هایی برای کاهش درد مصرف کنند. اما باید توجه داشته باشید که این مسکن ها حتما باید از سوی پزشکان تجویز شده باشد.

    مسکن های مجاز بعد از جراحی بینی

    در حقیقت در این بخش به معرفی دارو یا قرصی خاص نخواهیم پرداخت. زیرا که استفاده از تمامی قرص ها و دارو ها باید تحت نظر پزشکان باشد تا کمترین مشکلی را برای افراد ایجاد نکند.  توصیه ای داریم این است که هرگز به طور خودسرانه از مسکن ها استفاده نکنید زیرا که برخی از آنها می تواند روند بهبودی بعد از جراحی بنیی را طولانی تر کند. بنابراین در صورتی که تحت جراحی بینی قرار گرفتید حتما باید مشاوره های لازم را در زمینه مسکن های مجاز داشته باشید تا بهترین و کم خطر ترین قرص ها را مورد استفاده قرار دهید.
    اما در حالت کلی پزشکان از بهترین آنتی بیوتیک ها و مسکن های التیام بخش برای کاهش درد های ناحیه جراحی تجویز می کنند. و این دارو ها و مسکن ها هیچ گونه عارصه را برای افراد در پی ندارد.
    دکتر علی منافی فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی هستند و در انجام کلیه جراحی های پلاستیک بدن و صورت تجربه و تبحر بسیار بالایی دارند. در صورت تمایل به برقرای ارتباط می توانید با شماره های مطب 02188879941 و 02188879942 و 02188797882 تماس بگیرید. همچنین برای ارتباط با دکتر می توانید به آدرس اینستاگرام مراجعه کنید.

    نتیجه گیری

    در تمامی بخش های این مقاله تمامی تلاش مان معطوف بر این بود که بسیاری از نکاتی که بعد از جراحی بینی باید مد نظر قرار دهید مطرح سازیم.
    در واقع مهم ترین مراقبت ها استفاده از مسکن های مجاز بعد از جراحی بینی بود که در قالب بخشی کوتاه توصیه های لازم را ارائه کردیم.
    امید است که با تکرار و طرح بسیاری از مطالب به عمق اهمیت آنها پی برده باشید و با انجام آنها روند جراحی بینی موفقی را پشت سر بگذارید.

    جراحی بینی یکی از پیچیده ترین جراحی های زیبایی است و به مراقبت ها و رعایت نکات زیادی قبل و بعد از جراحی نیاز دارد. یکی از سؤالاتی که قبل از جراحی بینی پیش می آید این است که آیا باید قبل از انجام آن درمان دارویی خاصی انجام داد یا خیر. جواب بسیار راحت است. نیاز به مصرف دارو های شیمیایی و مکمل ها، به شرایط فردی شما بستگی داشته و می تواند از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد. برای اینکه بهترین نتیجه را از جراحی بینی به  دست  آورید باید درمورد مصرف دارو قبل از جراحی بینی با پزشک خود مشورت کنید. با این حال مصرف برخی از دارو ها قبل از رینوپلاستی رایج تر است.مصرف دارو قبل از جراحی بینی

    مصرف داروهای رایج قبل از عمل بینی

    1. قرص زینک و ویتامین C

    این مکمل ها به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک زیادی می کنند و از این رو بهبود بعد از جراحی با سرعت بیشتری انجام می شود. همچنین زینک به طور ویژه باعث بهبود سریع تر زخم ها می شود.ویتامین سی تاثیر فوق العاده ای در ترمیم بخیه ها دارد. قبل از جراحی بینی باید این دارو را برای نتایج بهتر مصرف کرد و بعد از جراحی نیز می توانید همچنان به دریافت این ویتامین از طریق خوردن میوه و سبزی ادامه دهید. این دو قرص باید به صورت روزانه و بعد از ناهار مصرف شوند.

    1. کپسول اس.امپرازول

    این دارو باعث کاهش رفلاکس معده می شود و در نتیجه تحمل مواد بیهوشی را برای فرد آسان تر می کند. این قرص باید روزانه و به صورت ناشتا مصرف شود.

    1. آمپول ویتامین K

    همانطور که می دانید ویتامین K نقش بسزایی در روند انعقاد خون دارد برای این منظور می بایست بدن را از نظر این ویتامین به خوبی قبل از جراحی تامین نمود. این آمپول ده میلی گرمی باید در فاصله ی یک هفته تا سه روز قبل از عمل تزریق شود.

    1. قرص آلپرازولام

    از این دارو برای کنترل اضطراب قبل از عمل بینی استفاده می شود. معمولاً استفاده، شب قبل از جراحی کافی است اما اگر میزان اضطراب شدید باشد در صورت تشخیص دکتر می توان از یک هفته قبل این دارو را مصرف کرد.مطالب بیشتر: عمل بینی گوشتی

    چه داروهایی را نباید قبل از جراحی بینی مصرف نمود؟

    سؤال دیگری که پیش می آید این است که آیا باید مصرف دارو ها قبل از عمل بینی را نیز کنترل نمود؟ برای به دست آوردن نتایج و یا جلوگیری از بروز عوارض خطرناک نظیر خونریزی، باید مصرف برخی دارو ها را قطع و مصرف برخی را زیر نظر پزشک ادامه داد.چه داروهایی را نباید قبل از جراحی بینی مصرف نمود؟دارو هایی که افراد ممکن است قبل از جراحی بینی دریافت کنند در سه گروه قرار دارند:

    1. دارو های تجویزی
    2. دارو های بدون نسخه
    3. ویتامین ها و مکمل های گیاهی

    برای جراحی بینی، هر گروه از این دارو ها به طور بالقوه می تواند خطرناک باشد:

    دارو های تجویزی

    در مورد دارو های تجویزی احتیاطات بیشتری وجود دارد و قطع مصرف آن ها حتماً باید با مشورت پزشک انجام شود. قبل از جراحی بینی آزمایشات مختلفی روی شما انجام شده و سوابق پزشکی بررسی می شود. در این زمینه لیست دارو های تجویزی که مصرف می کنید نیز در اختیار پزشک قرار می گیرد و برای جلوگیری از بروز هرگونه عارضه دستوراتی صادر خواهد شد. برای مثال هر دارویی که باعث رقیق شدن خون شود مانند دارو های ضدالتهابی، می تواند منجر به خونریزی قابل توجه در حین و بعد از عمل بینی شود. حداقل دو هفته قبل و بعد از جراحی، با مشورت پزشک باید از مصرف این دارو ها خودداری کنید. از انواع این دارو ها می توان به ساریتا (آسپرین)، موبیک و ولتارِن اشاره کرد.

    برای اطلاع از هزینه جراحی بینی خود می توانید با مشاورین کلینیک فوق تخصصی پوست و مو هلیا به صورت کاملا رایگان از طریق شماره 02179547 در ارتباط باشید. و هچنین از طریق پیام رسان واتس اپ به شماره 09122502050 تمامی سوالات خود در رابطه با جراحی بینی و سایر خدمات زیبایی را با ما در میان بگذارید.

    داروهای بدون نسخه

    دارو های بدون نسخه بیشتر خطرناک  هستند زیرا طیف وسیعی دارند و می توانند باعث عوارض زیادی شوند. از این رو شما باید در صورت مصرف هرگونه داروی بدون نسخه به پزشک خود اطلاع دهید. برای مثال به مدت دو هفته قبل و بعد از جراحی بینی باید از مصرف خودسرانه  دارو هایی نظیر نورفن، ناپروژ زنیگ، ایبوپروفن و دارو های درمان سرماخوردگی خودداری کنید.

    ویتامین ها و مکمل های گیاهی

    مصرف ویتامین و مسکن ها بعد از عمل بینی و قبل از آن همیشه با نتایج مثبت همراه نیست و بسیاری از کسانی که می خواهند جراحی بینی انجام دهند ممکن است از عوارض جانبی این مواد رنج ببرند. برای مثال روغن ماهی و ویتأمین E می تواند منجر به افزایش خونریزی بینی شود. مصرف زنجبیل یا دارچین می تواند منجر به افزایش رقت خون و احتمال بروز خونریزی گردد. پس باید از مصرف این مواد به مدت یک هفته قبل و بعد از جراحی بینی خودداری کنید. اکیناسه که یک شربت دارویی برای درمان سرماخوردگی است می تواند باعث ایجاد لخته های خونی شده و تعداد پلاکت ها و گلبول های سفید را کاهش دهد. جینگو یک گیاه دارویی برای درمان مشکلات قلبی و خونی است که روند انعقاد خون را کُند نموده و می تواند در روند درمان مشکل زا باشد.سایر احتیاطات دارویی پیش از جراحی بینی

    سایر احتیاطات دارویی پیش از جراحی بینی

    1. دارو های باز کننده  بینی می توانند باعث خونریزی شوند. سینِکس، دراکسین و اوتریوین از دارو های بسیار خطرناک پیش از جراحی هستند اما مصرف دارو هایی نظیر نازونِکس و رینوکورت ایرادی ندارد. همچنین دارو های ضد آسم نیز مجاز هستند.
    2. استعمال سیگار برای عمل بینی بسیار خطرناک است. سیگار کشیدن جریان خون را کاهش داده و بنابراین روند بهبودی را مختل می نماید و احتمال بروز عفونت را افزایش می دهد. سیگار می تواند منجر به زخم شدن بینی و نیاز به انجام مجدد جراحی شود.
    3. همچنین استعمال سیگار می تواند بر مصرف برخی دارو ها تأثیر بگذارد. به عنوان مثال مصرف قرص ضد بارداری قبل از عمل جراحی بینی، به خودی خود مشکلی ندارد اما اگر با استعمال سیگار همراه باشد، می تواند باعث ایجاد لخته های خون در فرد شده و عبور این لخته ها از ریه می تواند منجر به مرگ شود.
    4. مشکل دیگر سیگار کشیدن این است که منجر به سرفه کردن شده و این موضوع بعد از جراحی بینی باعث خونریزی خواهد شد که نتیجه  جراحی را تحت تأثیر قرار می دهد.
    5. مصرف الکل تا 48 ساعت قبل از جراحی می تواند میزان دارو هایی که جراح برای بیهوشی نیاز دارد را تحت تأثیر قرار دهد. بنابراین بهتر است از آن اجتناب شود.
    6. از دارو های دیگری که مصرف آن ها باید قبل از عمل بینی متوقف شود، رآکوتان و استروئید ها هستند. رآکوتان دارویی است که در درمان آکنه  شدید و مشکلات پوستی استفاده می شود. استروئید نیز دارویی است که برای کاهش التهابات و درمان برخی از بیماری ها و در بدن سازی برای عضله سازی استفاده می شود. هر دوی این  داروها بهبودی بعد از جراحی را به تأخیر می اندازند و بنابراین باید مصرف آن ها قبل از جراحی قطع شود. به طور ویژه مطمئن شوید که حتماً شش ماه قبل از جراحی مصرف رآکوتان را قطع کرده باشید.
    7. داروی دیگری که مصرف آن باید بررسی شود، داروی پردنیزون است. این دارو خواص ضد التهابی دارد و اثر دستگاه ایمنی را سرکوب می کند. درمورد مصرف این دارو باید با پزشک خود مشورت کنید زیرا ادامه یا قطع مصرف آن قبل از جراحی به میزان دوز آن بستگی دارد.

    مطالب بیشتر: جراحی بینی استخوانی

    نتیجه گیری درباره مصرف دارو قبل از عمل بینی

    به یاد داشته باشید که عمل بینی یک جراحی انتخابی است. شما بهترین نتیجه را می خواهید و بنابراین به بهترین شرایط نیاز دارید. در نتیجه نیاز است نسبت به رعایت نکاتی همانند مصرف دارو قبل از رینوپلاستی اقدام نمایید. درمورد کنترل مصرف دارو ها باید توجه ویژه ای داشت زیرا عوارض آن ها می تواند به شدت بر سلامتی شما تأثیر بگذارد.شما می توانید با مراجعه به ” کلینیک تخصصی پوست و مو و زیبایی هلیا ” و مشورت با متخصصین مجرب این کلینیک پوست و مو از قیمت جراحی بینی خود مطلع شوید. جهت مشاوره با شماره 02179547 تماس بگیرید.همچنین شما عزیزان میتوانید از طریق سیستم چت آنلاین وب سایت، از مشاوره آنلاین بهره مند شوید.