عمومی

چگونه مو ها بلند داشته باشیم در زمان کوتاه

چگونه ریش زیبا داشته باشیم؟ سوالی که اکثر آقایان از خود می پرسند، برای داشتن ریش زیبا و جذاب باید ژیلت و موزر خود را کنار بگذارید و صبر کنید، این چیزی است که شما آقایان به آن نیاز دارید، صبر کردن. در ادامه به مشکلات و راه هایی که برای بلند کردن ریش وجود دارد خواهیم پرداخت و بعد از مطالعه ی کامل این مقاله در مورد ریش، تمام نکاتی را که برای داشتن یک ریش زیبا می خواهید، می آموزید.

برای بلند کردن ریش باید به سه نکته توجه کنید:

  1. بلند کردن ریش از نظر فیزیکی
  2. بلند کردن ریش از نظر روانی
  3. مدل دادن و مراقبت کردن از ریش

 (باید تحمل خارش پوست به هنگام بلند کردن ریش رو داشته باشید )

بلند کردن ریش فیزیکی

همان طور که در بالا اشاره شد، صبوری و کنار گذاشتن تیغ اصلاح یکی از مهمترین راه های ریش داشتن است، در واقع واحد اندازه گیری ریش، نه تنها متر نیست، بلکه ماه است. ریش 1 ماهه، ریش 3 ماهه و ریش یکساله و ریش ترمینال (بیشترین میزان ریشی که به صورت ژنتیکی می توانید داشته باشید) هر میزان بلندی که مد نظرتان باشد، سختی مخصوص به خود را دارد. از صورت صاف و بدون ریش تا حدود 2 هفته، ریش ها به شدت می خارند و ممکن است تکه تکه و به طور کلی درهم رشد کنند. 

موضوع روانی بلند کردن ریش در آقایان

اگر به تازگی ریش درآوردید و یا می خواهید ریشتان را بلند کنید، به مشکلات روانی زیادی بر خواهید خورد که مهم ترین آن نگاه دیگران به خصوص اشخاص مهم زندگی تان با این موضوع است. بهتر است از ایشان بخواهید تا شما را حمایت کنند و در نهایت هم بدانید که این بدن شماست و هرطوری که راحت هستید باید رفتار کنید. قطعا نخواهید توانست که همه را راضی نگاه دارید یا احساسات و عکس العمل های همه را کنترل کنید. ولی مهم این است که بتوانید خودتان را راضی و خشنود نگه دارید. بعد از مدتی هم همه به ریش های شما عادت خواهند کرد، نگران نباشید!  

انواع مدل ریش مناسب آقایان

اگر به فکر ریش گذاشتن افتادین بهتره نگاهی به مدل های ریش مرسوم بین آقایان بیاندازید.( ته ریش ، دم اردکی ،فرنج فورک ،ون دایک ،امپراتوری،بزی،موتن چاپز،لنگری،بالبو،باند هولز،هلندی ) 

دلیل خارش پوست بعد از اصلاح چیست؟

وقتی که شیو می کنید، انتهای هر مو مانند نیزه می شود که پوست را می خراشد و بیرون می آید. برای راحت تر طر کردن این مرحله می تواانید از مرطوب کننده هایی که الکل ندارند و پوست را خشک نمی کنند مانند روغن ریش استفاده کنید. در این زمان برای تمیز کردن ریشتان باید از شامپو یا صابون های طبیعی که مواد شیمیایی محرک ندارند (مانند سدیم لورث سولفات) استفاده کنید.بعد از رد شدن مرحله ی خارش پوست، به مرحله ای می رسید که ریش خیلی نامرتب و درهم است. بدین منظور بهتر است که خط ریش روی گونه، بالای لب و گردن را اصلاح کنید. البته اگر می خواهید که ریشتان به شکل طبیعی رشد کند، باید به این خطوط دست نزنید. البته در این مرحله اکثر آقایان به دلیل اینکه موقع تمیز کردن ریش، از تیغ استفاده می کنند و میزان زیادی مو از دست می دهند، ناگهان تمام صورت را شیو می کنند! برای جلوگیری از این اتفاق، سعی کنید که حداقل یک ماه صبر کنید سپس ریش را مرتب نمایید. 

روش های اصلاح صورت مردان

بیشتر آقایانی که تازه ریش در آورده اند، خط گردن را خیلی بالا کوتاه می کنند. بهترین مکان برای مرتب کردن خط گردن، محلی است که گردن به سر وصل می شود. در نتیجه وقتی جلوی آینه هستید، به روبه رو نگاه کنید و زیر هرجایی که موازی با آن بود را کوتاه کنید. برای کوتاه کردن سبیل بهتر است از قیچی به جای ماشین ریش تراش استفاده کنید. کوتاه کردن سبیل با قیچی، کنترل بیشتری به دستتان می دهد و از پرپشت شدن سبیل کم نمی کند. برای تمیز کردن خط ریش بالای گونه هم فقط موهایی را که خیلی خارج خط هستند، کوتاه کنید.

راهنمای انتخاب مدل ریش و سبیل مناسب با فرم صورت

برای تمیز کردن ریش و سبیل چه کنیم؟

هر روز ریش خود را با آب بشویید و از روغن ریش برای مرطوب نگاه داشتن آن استفاده کنید. از محلول یا شامپوی شستشوی ریش می توانید 1 تا 3 بار در هفته استفاده نمایید. بعد از حدود 2 ماه، ریش هایتان پرتر شده و حالت موج دار و فر به خود می گیرد که ممکن است حس کنید وحشی و سرکش به نظر می آیند! این موضوع طبیعی است و باید آن را قبول کنید. سعی کنید که ریش را بیشتر با قیچی کوتاه کنید تا هم کنترل بیشتری داشته باشید و هم کمتر کوتاه کنید. اگر 6 ماه است که ریش گذاشتید و پرپشت شده است، حداقل یک هفته برای کوتاه کردن آن فکر کنید و بعد تصمیم بگیرید. 

چگونه ریش و سبیل پرپشت تری داشته باشیم؟

وقتی که ریش ها بلندتر می شوند، می توانید از سشوار برای پرتر و مرتب تر نشان دادن آن استفاده کنید. برای استفاده از سشوار، آن را از زیر گردن به سمت بالا بیاورید. می توانید از محصولات حالت دهنده نیز استفاده کنید که اضافه کردن بالم ریش زمانی که هنوز مرطوب است به مدل سشوار کشیدن کمک می کند. بعد از اینکه ریش خشک شد، از سشوار و برس برای صاف کردن – حالت دادن – آن به سمت پایین استفاده کنید. در نهایت از یک برس با موی گراز نر برای مرتب تر کردن ریش استفاده نمایید.

نکاتی در مورد بلند کردن ریش آقایان

ژنتیک شما، تعیین کننده ی اصلی میزان پرپشتی ریش و رشد آن است. مسایلی مانند استرس، رژیم غذایی نامناسب و آسیب های فیزیکی روی توانایی کامل بدن برای رشد ریش و سبیل تاثیر می گذارند. اگر می خواهید بهترین ریش ممکن را به سریعترین شکل و زیباترین استایل داشته باشید، نکات زیر را مطالعه کنید.نکته ی خیلی مهم: شیو کردن ریش ها باعث رشد سریع تر آن نخواهد شد.اگر رژیم غذایی مناسب، ورزش منظم و سطح استرس پایینی دارید به نفع تان است ولی باعث افزایش سرعت رشد و پرپشتی ریش ها نمی شود، از طرفی اگر اینطور زندگی نکنید، رشد و سلامت موها و ریش هایتان را در خطر قرار می دهید.

علت و درمان کم پشت بودن ریش

اولین مرحله درمانی، استفاده از مکمل های غذایی است. استفاده از مولتی ویتامین، بیوتین و روغن ماهی در رشد بیشتر ریش ها کمک می کند. بیوتین به رشد بهتر موها و ناخن ها کمک می کند و در بسیاری از کشورها به نام ویتامین H برای موها نامیده می شود. می توانید از زینک، ویتامین B به خصوص B6 و منیزیوم نیز به عنوان همراه استفاده کنید. یکی دیگر از چیزهایی که به رشد بیشتر ریش هایتان کمک میکند تستوسترون است. برای بیشتر کردن تستوسترون گوشت قرمز بیشتری بخورید و از خوردن محصولاتی بر پایه ی سویا خودداری نمایید. اسفناج، مغزهای گیاهی، آووکادو، زیتون، بروکلی و روغن زیتون نیز بسیار مقوی و موثر هستند.از نظر ظاهری نیز ریش هایی که مو خوره دارند را کوتاه کنید تا به صورت درهم گوریده و نامرتب نباشند 

انتخاب مدل موی مردانه مناسب با فرم صورت

 منبع:وبسایت زیبامون تصور کنید که تنها چند ساعت تا آغاز میهمانی باقی مانده است، اما هنوز موهای خود را مرتب نکرده اید و کارهای انجام نشده بسیاری نیز دارید. در این شرایط نگاهی به آینه و موهای بلند و وز خود می اندازید و با خود می گویید: ای کاش راهی وجود داشت که به کمک آن می توانستم موهایم را خیلی فوری و در زمانی کوتاه صاف کنم. ای کاش صاف کردن مو تا این اندازه وقت گیر نبود!
افرادی که دوست دارند موهایی صاف داشته باشند، می دانند که صاف کردن موها علاوه بر مهارت، به زمان نیز نیاز دارد. یکی از تصورات نادرستی که درباره استفاده از اتو مو و سشوار وجود دارد این است که اگر موها را به سرعت اتو مو بکشیم و یا اگر سشوار را با حرارت بالا و دیوانه وار روی موهایمان بکشیم در زمان صرفی جویی کرده ایم، غافل از آنکه این کار نهایتا نتیجه ای جز آسیب رساندن به موها و انبوهی از موهای وز و گره خورده برای شما در پی نخواهد داشت. نکته جالب اینست که برخلاف این تصور برای صاف کردن موها باید سرعت خود را پایین بیاورید تا این کار به خوبی و سریع تر انجام شود! در ادامه این مقاله سفیر قصد داریم تا روش های صاف کردن فوری مو را با شما به اشتراک بگذاریم.

چهار نکته کلیدی برای صاف کردن مو به صورت فوری

  1. موی تمیز سریع تر و بهتر صاف می شود. هنگامی که موها کثیف هستند، احتمال آنکه در هنگام کشیدن اتو مو بوی ناخوشایند چربی از موها به مشام برسد بیشتر است. بنابراین نخست باید به موهای تان شامپو و نرم کننده مو بزنید. استفاده از نرم کننده مناسب به همراه شامپو موجب افزایش نرمی و لطافت موها می شود و به صاف شدن سریع تر موها کمک می کند. برای آنکه پروسه صاف کردن موها با اتو مو، باز هم سریع تر انجام شود می توانید از شامپو، نرم کننده و صاف کننده مو استفاده کنید.
  2. پیش از استفاده از اتو مو حتما موهای خود را کاملا خشک کنید. در صورتی که در هنگام استفاده از اتو مو موهای شما رطوبت داشته باشد، نه تنها موها آسیب می بیند بلکه صاف کردن موها نیز بیشتر به طول می انجامد. برای خشک کردن سریع موها، از یک سشوار استفاده کنید و در حین این کار سر سشوار را به سمت پایین بگیرید. فراموش نکنید که در صورت عدم استفاده صحیح، سشوار نیز می تواند به موها آسیب برساند. در هنگام خشک کردن موها، سر سشوار را مرتبا به سمت جلو و عقب حرکت دهید و هیچ گاه آن را به یک دسته مو نچسبانید.
  3. پیش از استفاده از اتو مو، حتما موهای خود را به خوبی شانه بزنید. اگر موها را از قبل شانه نزده باشید، در هنگام استفاده از اتو مو، موها بیشتر وز می شود، زاویه های ناخواسته در آن ایجاد می شود و در نتیجه روند صاف کردن موها کند می گردد. برای دستیابی به بهترین نتیجه ممکن و صاف کردن فوری موها، موهای خود را سر فرصت و به دقت شانه یا برس بکشید تا تمام گره های آن باز شود.
  4. همیشه از محصولات محافظ حرارتی مو استفاده کنید، زیرا حرارت و گرمای زیاد به موها آسیب می رساند. برای محافظت از موها، کاهش پیچ و تاب موها و همچنین افزایش نرمی و خوش حالتی موها، استفاده از اسپری مو و سرم های محافظتی مو توصیه می شود. به خصوص اگر موهای شما ضخیم است، پیش از استفاده از اتو مو در هر قسمت از موها، از یک لوسیون یا سرم محافظت کننده مناسب استفاده کنید.

آموزش صاف کردن مو با اتو مو

1. موها را بخش بندی کنید

نخست برای اطمینان از آنکه تمام موهای شما سریع و به یک اندازه صاف می شوند، موهای خود را حداقل به دو قسمت تقسیم کنید. برای این منظور می توانید موها را از وسط سر به دو قسمت راست و چپ تقسیم کنید و یا قسمت بالای مو را با کلیپس یا کش سر ببندید. اگر حجم موهای شما زیاد است، می توانید موها را به چهار قسمت تقسیم کنید. برای این منظور بخشی بالایی موها را به دو قسمت تقسیم کنید و بالای سرتان ببندید و بخش پایینی را نیز به دو قسمت تقسیم کنید. اگر موهایتان بلند است و آن را از وسط به دو قسمت راست و چپ تقسیم کرده اید، به سادگی می توانید هر بخش را جلوی شانه های خود بریزید. اما اگر موهای شما کوتاه است و به شانه های تان نمی رسد، از یک کش مو یا کلیپس مو استفاده کنید تا قسمت های مختلف از هم جدا بمانند.

2. موها را ببندید

اگر حجم موی شما کم است می توانید در زمان صرفه جویی کنید و از مرحله تقسیم کردن موها عبور کنید. در این حالت می توانید پشت موهای خود را دم اسبی ببندید و طول موی بسته شده را به سادگی از بالا به پایین صاف کنید. پس از صاف کردن موی دم اسبی شده، موهای خود را باز کنید و بخش بالایی و سایر قسمت های باقیمانده را صاف کنید.

3- تنظیم دمای اتو مو برای صاف کردن مو

برخی از افراد گمان می کنند که برای صاف کردن فوری موها باید دمای اتومو را تا حد ممکن زیاد کرد. این در حالی است که این کار کاملا اشتباه است و شما باید با توجه به جنس و ضخامت موهای خود دمای مناسب را در اتو مو تنظیم کنید.

  • اگر جنس موهای شما نازک و ظریف است، دمای مناسب اتو مو زیر 182 درجه سانتیگراد است؛
  • اگر جنس موهای شما نرمال است، دمای اتو مو را بین 182 تا 199 درجه سانتیگراد قرار دهید؛
  • و در نهایت برای موهای ضخیم و حجیم از دمای بین 199 تا 210 درجه سانتیگراد استفاده کنید.
  • 4- موها را در بخش های کوچک اتو کنید

    برای صاف کردن موها با اتو مو، موهای خود را در اندازه های 3 سانتی در دست بگیرید و اتو بکشید. با انتخاب حداکثر 3 سانتی متر از موها، صاف کردن موها بسیار سریع تر و راحت تر انجام می گیرد. برای این منظور دسته ها را از قسمت های بالایی شروع کنید و از فاصله یک تا یک و نیم سانتی از ریشه مو شروع به صاف کردن کنید.

    5- سرعت و فشار اتو را کنترل کنید

    اتو مو را با فشار خیلی کم و به سرعت در طول دسته موهای خود بکشید. هنگامی که اتومو را فشار می دهید، آن را به سمت پایین مویتان بکشید. برای آنکه صاف کردن مو سریع تر انجام گیرد، سرتان را محکم و بی حرکت نگاه دارید.

    6- اتو مو را نامنظم حرکت ندهید

    به صورت منظم از یک سمت شروع کنید و پس از اتو کردن هر سه سانت به سمت دیگر بروید. برای صرفه جویی در وقت، بخشی از مو را به صورت کامل صاف کنید و سپس به قسمت دیگر بروید. این کار به شما کمک می کند تا یک قسمت را به صورت تصادفی دو بار صاف نکنید و در عین حال هیچ قسمتی از موها جا نیفتد.

    7- موهای صاف شده را جدا کنید

    پس از صاف کردن مو قسمتی از موها که آن را با کلیپس جدا نکرده بودید، آن بخش را پشت شانه خود بیندازید. سپس کلیپس قسمت بعدی را باز کنید و آن قسمت را جلوی شانه تان بیندازید. این قسمت را هم سه سانت سه سانت صاف کنید. انداختن بخش های صاف شده مو در پشت شانه به شما کمک می کند تا موهای صاف شده را با قسمت های صاف نشده اشتباه نگیرید و در نتیجه موهای خود را در کوتاه ترین زمان ممکن صاف کنید.

    8- بعد از صاف کردن مو از اسپری حالت دهنده استفاده کنید

    پس از صاف کردن مو به صورت کامل، برای آنکه خیالتان راحت باشد که مویتان در تمام مدت روز صاف و خوش حالت می ماند، از محصولات موی مناسب همانند اسپری حالت دهنده یا ضد وز استفاده کنید و پس از آن موهای خود را به خوبی برس بکشید. حواستان باشد که پیش از زدن اسپری یا کرم، موی هایتان کاملا خنک شده باشد.

     
     
    در این مقاله به ارائه نکات مهمی در خصوص صاف کردن فوری موها و همچنین کار با اتو مو پرداختیم؛ اما باید توجه داشته باشید که استفاده بیش از اندازه از اتو مو، به هیچ عنوان توصیه نمی شود زیرا سلامت موها را در دراز مدت به خطر می اندازد.

    استفاده از نرم کننده مو

    در صورتی که موهایتان کمی پیچ و تاب دارد و به خوبی صاف نمی شود، می توانید از نرم کننده مناسب موهای خود استفاده کنید. سپس موها را با شانه صاف کنید و اجازه دهید تا در هوای آزاد خشک شود. این کار موجب می شود تا موها صاف شود و حالتی نرم و طبیعی به خود بگیرد. در پایان نیز برای جلوگیری از پیچ و تاب خوردن موها می توانید از مقدار کمی روغن و اسپری مو استفاده کنید.

    استفاده از سشوار با باد سرد

    اگر تاکنون در صاف کردن موها به روش سنتی و با استفاده از سشوار مهارت کسب کرده اید، پس وقت آن است تا کمی تغییر ایجاد کنید و سشوار با باد سرد را امتحان کنید.
    پس از خشک شدن حدود سه چهارم موها در فضای آزاد و بدون استفاده از سشوار، آن را مانند قبل به دو بخش تقسیم کنید. سپس سشوار را در حالت باد سرد قرار دهید و آن را به صورت مرتب از ریشه تا نوک موها حرکت دهید. توجه داشته باشید که در هنگام خشک کردن موها از طریق این روش، سشوار باید حدودا 15 سانتی متر از موها فاصله داشته باشد. برای اثربخشی طولانی تر این روش و جلوگیری از وز شدن موها می توانید از سرم نرم کننده و اسپری حالت دهنده مو استفاده کنید.

    استفاده از بیگودی

    یکی از بهترین روش های صاف کردن مو برای موهای شدیدا وز و مجعد بدون استفاده از حرارت، کمک گرفتن از بیگودی است. برای این منظور پس از شستن موهای خود، آن را تا جایی که ممکن است با حوله خشک کنید و سپس به موها موس مو بزنید.
    در مرحله بعدی موهایتان را به چهار قسمت تقسیم کنید تا پیچیدن بیگودی آسان تر شود. سپس با استفاده از شانه ای با دندانه های ریز موهای خود را شانه و نرم کنید. در  این مرحله بخش های پنج سانتی متری از موهای خود را محکم به دور بیگودی بپیچانید. ممکن است بسته به نوع بیگودی نیاز باشد تا بیگودی را با سنجاق سر نیز محکم کنید. دقت کنید که سنجاق سر را از قسمت پایین مو بزنید که دیده نشود. پس از پیچیدن تمام موها به دور بیگودی، با یک لوسیون، ژل اسپری یا اسپری موی سبک، موهای خود را مرطوب کنید.
    از آنجایی که ممکن است این روش چند ساعت به طول بیانجامد می توانید این کار را در هنگام شب و پیش از خواب انجام دهید و برای جلوگیری از تکان خوردن و وز شدن موها، به دور موهایتان یک روسری ابریشمی ببندید. در انتها نیز پس از خشک شدن کامل موها می توانید بیگودی ها را باز کنید و موهای خود را برس بزنید.

    استفاده از سنجاق سر

    استفاده از سنجاق سر یکی از آسان ترین و مؤثرترین راه های ممکن برای صاف کردن فوری مو به حساب می آید. هرچند ممکن است که این روش وقت گیر باشد، اما اگر سلامت موهایتان برای شما اهمیت دارد و نمی خواهید که موهای شما با سشوار و اتومو آسیب ببنید، می توانید از این روش کمک بگیرید.
    در این روش از یک برس مو استفاده کنید و موهای خیس خود را در یک جهت، محکم دور برس بپیچید و با استفاده از سنجاق سر آن را ثابت کنید. مشاهده خواهید کرد که موها پس از خشک شدن کاملا صاف و زیبا می شوند.
     
     

    مطالب مرتبط
    مراقبت از موهای رنگ شده چگونه است؟ 12 نکته مهم
    آموزش بستن موهای فر برای نگهداری بهتر
    موخوره چیست؟ علت مو خوره شدن موها چه چیزی است