عمومی

شراب و عسل برای پوست

داشتن پوستی شفاف و پرطراوت آرزوی هر بانوی ایرانی است. اگرچه امروزه اکثر افراد از مواد شیمیایی و لوسیون های تجاری برای شفافیت پوست استفاده می کنند؛ اما مواد طبیعی گزینه بهتری هستند. در بین مواد طبیعی، عسل یکی از پایه های ثابت برای درست کردن شوینده ها، لوسیون ها و… است که هم به پوست شفافیت می بخشد و هم باعث تقویت و تغذیه پوست می شود.

دانلود

در مورد خواص عسل برای سلامت پوست بیشتر بخوانید:

خاصیت عسل برای رفع چین و چروک پوست

 

 

درمان 4 بیماری پوستی با عسل طبیعی

مصرف موضعی عسل خام، راهکاری برای مشکلات پوستی شما

چقدر در مورد کاربرد عسل و آبلیمو برای بهبود مشکلات پوست اطلاعات دارید؟

خواص عسل مانوکا برای برطرف کردن مشکلات مختلف پوست

آیا عسل ، یک ضد میکروب برای درمان مشکلات پوستی است ؟

 

هر چند که فواید و اسرار اثر دارویی سیاه دانه با نام علمی nigella sativa از نظر علمی به طور کامل کشف نشده اما طبق باور طب سنتی، این ماده برای هر دردی شفا است. معمولا این گیاه دارویی را با مواد دیگری نیز ترکیب می کنند. به عنوان مثال ترکیب سیاه دانه و عسل خواص بسیار متعددی دارد.

به مشورت پزشک احتیاج دارید؟

همین الان در واتساپ از پزشک طب سنتی مشاوره بگیرید

دریافت نوبت مشاوره طب سنتی

طبق تحقیقات به عمل آمده شواهد علمی تاثیر سیاه دانه در بیماری هایی مانند تنگی نفس، دیابت، بیماری های کلیوی، فشار خون، زخم معده، سر درد، دندان درد، کرم روده، یبوست، اسهال به اثبات رسیده است.

مزاج سیاه  دانه گرم و خشک بوده اما عسل طبیعی ماده ای شیرین و غلیظی است که زنبور عسل آن را از شیره گل ها جمع آوری می کند. عسل سرشار از مواد مغذی و ویتامین ها است و علاوه بر خواص خوراکی، فواید دارویی مختلفی نیز دارد.

طبع عسل بستگی به گیاهان منطقه ای دارد که زنبور عسل از آن ها تغذیه کرده و ممکن است سرد، گرم یا معتدل باشد.

در این مطلب در حد امکان خواص سیاه دانه با عسل در طب اسلامی، ترکیب آن ها و اثرات آن را روی بیماری های انسان توضیح می دهیم. پس تا انتها همراه ما بمانید.

خواص سیاه دانه و عسل

ترکیب سیاه دانه با عسل اثرات درمانی بسیاری دارد. البته باید در نظر داشته باشید که اثرات درمانی این دو بستگی به نحوه مصرف سیاه دانه و عسل دارد. روش درست مصرف آن ها باعث می شود اثر دارویی بالای خود را روی انسان نشان دهد.

از خواص سیاه دانه عسل می توان به تقویت سیستم ایمنی بدن، افزایش شیر مادر، تقویت سیستم گوارشی، درمان اضطراب و تپش قلب و تنظیم ضربان قلب اشاره کرد.

بهترین زمان مصرف سیاه دانه و عسل

یک دکتر طب سنتی زمان های مختلفی را برای ترکیب عسل و سیاه دانه پیشنهاد می کند که بستگی به نوع بیماری دارد. در ادامه بعضی از این بیماری ها را توضیح می دهیم.

نوشته های مشابه

  • خواص سیاه دانه و عسل و طرز تهیه این معجون

    1401-04-22

  • خواص گوجه فرنگی: همه چیز درباره فوائد گوجه فرنگی

    1401-04-19

ضعف قلب

ترکیب روغن سیاه دانه با عسل خالص به نسبت مساوی اثر درمانی بالایی را در مورد کسانی نشان داده است که ضعف قلب یا تپش قلب دارند. این معجون را باید هر روز صبح به صورت ناشتا به مقدار یک قاشق مرباخوری مصرف کرده و سپس با انجام نرمش و تمرین های سبک ورزشی، به جذب بهتر آن در بدن کمک کنید.

بیماری پروستات

کسانی که مشکل بزرگی پروستات همراه با درد دارند، هر شب یک قاشق سیاه دانه را آسیاب کرده و با یک قاشق عسل بعد از شام میل کنند. آن ها بهتر است همین مقدار را صبح قبل از صبحانه نیز بخورند. در نظر داشته باشید که سیاه دانه را بعد از آسیاب شدن به علت داشتن روغن های فرار، به فاصله کمی مصرف کنید. برای اطلاعات بیشتر از یک متخصص تغذیه آنلاین کمک بگیرید.

ضعف دید (کم سویی چشم)

برای افزایش قدرت بینایی خود، در صبح دو و نیم گرم سیاه دانه را بکوبید و با یک قاشق سوپ خوری عسل قبل از صبحانه بخورید و همین مقدار را شب و نیم ساعت قبل از شام میل کنید.

روش مصرف سیاه دانه و عسل

برای درک تاثیر واقعی مخلوط سیاه دانه و عسل، باید آن را به شکل ناشتا هر 24 ساعت و به مقدار یک قاشق مرباخوری میل کنید.

همچنین افرادی که طبع گرم دارند، با توجه به طبع گرم سیاه دانه و همچنین عسل، ممکن است با زیاده روی در مصرف این ترکیب مشکلاتی از قبیل بالا رفتن فشار خون یا بی خوابی را تجربه کنند. برای آشنایی بیشتر با نحوه مصرف صحیح این ترکیب بهتر است با یک دکتر طب سنتی مشورت کنید.

خواص سیاه دانه و عسل و دارچین

خواص عسل سیاه دانه و دارچین که از نظر طب سنتی و آزمایشگاهی مورد تایید قرار گرفته، این است که ترکیب این سه ماده قدرت زیادی برای از بین بردن باکتری ها و ویروس های بدن دارد. در ضمن این ترکیب ضدعفونی کننده بسیار قوی به شمار می رود.

همچنین تحقیقات نشان داده است که ترکیب این سه توانایی بالایی در سرکوب سلول های سرطانی دارد. توجه داشته باشید سیاه دانه را پس از پودر شدن سریعا باید با عسل مخلوط کنید. در غیر این صورت خاصیت خود را به مقدار زیادی از دست می دهد. البته لازم به ذکر است بهترین مرجع شما برای نحوه استفاده از این ترکیب و مقدار آن باید نظر یک دکتر تغذیه باشد.

 

خواص سیاه دانه و عسل برای پوست صورت

ترکیب این دو ماده روی پوست معجزه می کند و سلامت و شادابی آن را افزایش می دهد. علت این مزیت وجود آنتی اکسیدان هایی است که هر دو این ماده ها دارند.

همچنین ترکیب سیاه دانه و عسل از خطوط ظریف و چروک های صورت جلوگیری می کند و آن ها را کاهش می دهد. پوست صورت را نیز مرطوب نگه می دارد. از طرفی اگر پوست صورت شما دچار اگزما یا قارچ شده، برای درمان آن نیز موثر است. گرفتن ویزیت آنلاین طب سنتی از سامانه پذیرش 24 به شما اجازه می دهد با یک دکتر طب سنتی در مورد شیوه صحیح درست کردن این ترکیب برای رفع مشکلات پوست خود صحبت کنید.

طرز تهیه معجون سیاه دانه و عسل

براساس تحقیقات انجام شده، بهترین روش ترکیب این دو ماده با آب است. آب مواد مغذی در عسل را فعال می کند و داخل بدن نیز به راحتی جذب می شود. برای این منظور، یک قاشق چای خوری عسل و پودر سیاه دانه را داخل آب گرم بریزید، سپس آن را به هم بزنید. در آخر این مخلوط را به شکل ناشتا سی دقیقه قبل از صبحانه مصرف کنید. تا پیش از شروع صبحانه، این دو ترکیب در بدن جذب می شوند.

اگر بیماری خاصی دارید و می خواهید در مورد عوارض یا مزیت عسل و سیاه دانه روی بیماری خود اطلاعاتی کسب کنید یا بعد از خوردن آن آلرژی پیدا کردید، حتما به یک دکتر طب سنتی یا دکتر تغذیه مراجعه کنید.

سخن نهایی

سیاه دانه و عسل دو ماده مغذی هستند که طب سنتی خواص آن ها را برای درمان بسیاری از درد ها ثابت کرده است. در نظر داشته باشید برخی افراد فکر می کنند که دارو های گیاهی مانند دارو های شیمیایی عوارض جانبی ندارند اما این تفکر کاملا غلط است.

مصرف بی رویه دارو های گیاهی نیز می تواند مشکلات شدیدی را برای فرد مصرف کننده به وجود آورد. در نتیجه بهتر است با اطلاعات کامل و به روش درست از دارو های گیاهی استفاده کنیم.

همچنین در صورت نگرانی از خواص عسل و سیاه دانه می توانید از وب سایت پذیرش 24 برای مشورت با متخصص تغذیه آنلاین وقت بگیرید و زیر نظر او روش و مقدار درست مصرف آن را پیگیری کنید.

3.6/5

(90 نظر)

نوبت حضوری پزشک

متخصص طب سنتی را آنلاین رزرو کنید

دریافت نوبت دکتر طب سنتی